mediaspeler geschikt voor afspelen voor .mts bestanden

Pagina: 1
Acties:

• tjerkpolle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:41
Ik ben op zoek naar een netwerk mediaspeler / streamer die geschikt is om HD films van mijn Synology NAS af te spelen.

Ik was van plan om te kiezen tussen de WD TV Live (najaar 2011) of de medi8er 400x2.

Ik heb mijn NAS ook vol staan met .mts bestanden van mijn jvc HD camera. Nu staat er bij de beschrijving van beide spelers dat ze m2ts bestanden kunnen afspelen. Volgens google lijken het dezelfde bestanden te zijn met een andere extensie, maar ik wil ze graag kunnen afspelen met de speler.

Kan iemand mij zeggen of dit klopt of heeft iemand hier ervaring mee?

En waar moet ik verder op letten bij deze mediaspelers? De berichten op de verschillende forums en de verschillende reviews zijn nogal verschillend vind ik.

Mijn voorkeur gaat nu uit medi8er 400x2. Schijnt erg makkelijk te zijn met de filminfo en de snelkoppelingen die men kan maken om snel bij de juiste map te kunnen komen.

Verwijderd

Heb je de reviews al eens gelezen? Verder zou je de zoekfunctie van dit forum kunnen gebruiken. Mediaspelers zijn al erg vaak besproken dus er is vast voldoende info te vinden :)

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Keuze netwerk HD-Mediaspeler

Euhm, deze is niet voor niets gesloten hoor... ;)

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

• tjerkpolle
Ja ik heb de reviews echt wel uitvoerig bekeken, maar mijn belangrijkste vraag is daar niet mee beantwoord:

Kan ik .mts bestanden afspelen met bovengenoemde spelers? Misschien heeft iemand hier ervaring mee?

Verder ga ik mijn keuze maken tussen de WD en de medi8er.

Wat ik heb gelezen:

WD TV live:
+ mooie interface
+ spotify

- tegenstrijdige berichten op dit forum over ondersteuning DVD5 met video TS mappen structuur
- weinig recenties over te vinden, omdat hij nog vrij nieuw is
- onvolledige ondersteuning voor HD audio-codecs (niet heel erg)
- slechte score bij afspelen niet HD materiaal?

Medi8er:
+ snel door menu's bladeren
+ mooie eenvoudige interface
+ snelkoppelingen maken om snel in het netwerk op de juiste plek terecht te komen
+ NL-talig forum
+ beter afspelen van niet HD materiaal

- menustructuur
- ondersteuning van product na lancering van nieuwe versies middels softwareupdates schijnt slecht te zijn

Misschien zijn er nog mede forummers die dit lijstje met + en - voor me kunnen aanvullen / commentaar hebben?

• tjerkpolle
Inmiddels de vraag van de MTS bestanden bij beide firma's neergelegd.

Van Medi8er binnen een uur antwoord:

MTS/M2TS zijn beide AVCHD codecs (Advanced Video Coding High Definition), dit zou dus geen probleem moeten zijn om dit af te kunnen spelen

WD heeft ook binnen een halve antwoord op mijn vraag:

The new WD TV Live player does in deed support .MKV files.

?? huh ?? ik had gevraagd naar .MTS files??

Dus die vraag staat nog even open.

• tjerkpolle
en jawel, ook de WD kan deze bestanden afspelen

=========
Thank you for your reply.

I'm sorry to say that i miss read your original email. Sorry for the inconvenience.

The WD TV Live does in deed play .mts files. For further file support specifications you can best have a look on page 205 of the user manual

• ajw
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-01 23:04

ajw

De media players van Eminent hebben mts support, maar kunnen daarnaast ook torrent en usenet downloads. Zelf vond ik dat een belangrijk aspect. Zelf heb ik al weer een oudere de EM7071, maar die doet het nog prima. (Ik ben alleen vanwege EOL van dit apparaat overgestapt naar de originele Popcorn Hour Firmware).

• tjerkpolle
ajw schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 14:08:
De media players van Eminent hebben mts support, maar kunnen daarnaast ook torrent en usenet downloads. Zelf vond ik dat een belangrijk aspect. Zelf heb ik al weer een oudere de EM7071, maar die doet het nog prima. (Ik ben alleen vanwege EOL van dit apparaat overgestapt naar de originele Popcorn Hour Firmware).
downloads vind ik minder belangrijk, dat doe ik via mijn NAS.
Pagina: 1