[nieuwbouw]Luidsprekerkabels door de muur

Pagina: 1
Acties:

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:18
Ik heb vorige week mijn nieuwbouwwoning opgeleverd gekregen en hier zijn 6 goten gefreesd om luidsprekerkabel er door te trekken. Nu is dat natuurlijk niet het moeilijkste, maar hoe kan ik nu het beste dit in de muur afmonteren? Zijn er wall mounts om luidsprekerkabel op aan te sluiten? Bijvoorbeeld naar een schroefdraad zoals aan mijn boxen zit? Waar moet ik dan rekening mee houden, m.b.t. de kwaliteit? Gewoon door het gat trekken kan natuurlijk ook, maar is optisch natuurlijk niet mooi.

Allekabels

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:03

ralpje

Deugpopje

Ik zou een blindplaatje voor het gat maken waar je gewoon een (bijvoorbeeld) jack of XLR chasissdeel aan zet.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:34

FeaR

In GoT we trust

Paultje3181 schreef op maandag 19 december 2011 @ 11:40:
Zijn er wall mounts om luidsprekerkabel op aan te sluiten?
Afbeeldingslocatie: http://www.pyleaudio.com/1000/PHWP2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://pic.tradeage.com/3236597.jpeg

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
@Fear, die zijn toch of behoorlijk duur of niet in de NL maten te verkrijgen o.i.d.?

K to the KillaZ

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Kwam een paar maand geleden ook al voorbij: Kabels wegwerken via muur / Banaanstekkers

Simpelste oplossing blijft volgens mij: een afdekplaatje kopen in de stijl van je wcd's, en er zelf even een paar mooie inbouwbusjes inschroeven. Voor elk type/stijl wcd is er een afdekplaatje te vinden, terwijl die standaardoplossingen maar in een paar stijlen bestaan (en duur zijn).

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

KillaZ schreef op maandag 19 december 2011 @ 11:59:
@Fear, die zijn toch of behoorlijk duur of niet in de NL maten te verkrijgen o.i.d.?
Duur en lastig te krijgen inderdaad, komt doordat er veelal alleen via officiële wegen geleverd mag worden en niet aan consumenten.

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-11-2025
Hier een serie voor standaard inbouwdoos: http://www.voltus.de/scha...rten/system-m/multimedia/
Toevallig heb ik er net van alles besteld.

• Painore
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-12-2020
Je koopt een standaard inbouwdoos en koop een hoop van deze dingen: http://www.dickbest.nl/in..._a=viewProd&productId=265. Gaatje boren, er in zetten, kabeltje er op solderen en klaar :D

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:23
FeaR schreef op maandag 19 december 2011 @ 13:01:
[...]

Duur en lastig te krijgen inderdaad, komt doordat er veelal alleen via officiële wegen geleverd mag worden en niet aan consumenten.
Valt wel mee die van Merten zijn redelijk makkelijk verkrijgbaar bijvoorbeeld bij bengshop.nl je moet alleen het artikel nummer weten.

Verwijderd

Paultje3181 schreef op maandag 19 december 2011 @ 11:40:
Gewoon door het gat trekken kan natuurlijk ook, maar is optisch natuurlijk niet mooi.
Zitten die dingen dan zo in het zicht? Ik vind die walmounts vreselijk opvallend en waarom zou je een extra onderbreking in je kabels maken als dat niet nodig is?
Persoonlijk zou ik het zo minimalistisch mogelijk willen hebben en juist wél de kabels direct uit de muur laten komen en de kabels inpakken in een mooie mantel. Mocht het gat in de muur zo niet geheel afgedekt worden zou ik een zo minimalistisch mogelijke ring erop zetten.

• Painore
Verwijderd schreef op maandag 19 december 2011 @ 16:33:
[...]

Zitten die dingen dan zo in het zicht? Ik vind die walmounts vreselijk opvallend en waarom zou je een extra onderbreking in je kabels maken als dat niet nodig is?
Persoonlijk zou ik het zo minimalistisch mogelijk willen hebben en juist wél de kabels direct uit de muur laten komen en de kabels inpakken in een mooie mantel. Mocht het gat in de muur zo niet geheel afgedekt worden zou ik een zo minimalistisch mogelijke ring erop zetten.
Ik vind het net heel mooi staan, althans een stuk mooier dan een gat waar opeens een kabel uit komt. Maarja ieder zn smaak :)

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Gebruik als connectoren wel van die schroefklemmen die voor luidsprekerkabel bedoeld zijn. Die maken goed contact met de kabel en gaan niet snel stuk. Of anders SpeakOn, de 4-polige daarvan is geschikt voor bi-ampen mocht je dat willen.

[ Voor 37% gewijzigd door TBTL op 19-12-2011 16:55 ]

Verwijderd

Painore schreef op maandag 19 december 2011 @ 16:34:
[...]

Ik vind het net heel mooi staan, althans een stuk mooier dan een gat waar opeens een kabel uit komt. Maarja ieder zn smaak :)
Jij maakt er een rare voorstelling van. Zoiets als een betonnen muur waar een onafgewerkt gat zit met een kabel erdoor. Dat is echter niet wat ik beschrijf.

Ik beschrijf iets wat én afgewerkt is én minimalistisch zodat het geenszins opvalt én waar bovendien geen enkel verlies optreed. En dat is mijns inziens wat je wilt. Als je wilt dat aansluitpunten niet opvallen zou ik nooit kiezen voor glimmende gouden knoppen aan de muur gekadert in een plasic frame.Waarom je kabels in de muur wegwerken en dan zo'n kermis op de muur monteren? :F

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:15

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Is voor beide wat te zeggen: nette aansluitingen in een bijpassende afdekplaat; dat ziet er verzorgd uit.
Een afdekplaatje waar een kabel uitkomt... Ook helemaal niets mis mee.

Persoonlijke voorkeur dus.

Wise enough to play the fool

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-11-2025
Tussenweg: http://www.voltus.de/scha...polarweiss-glaenzend.html

Wel een net plaatje waar de kabel uit de muur komt, geen glimmende connectoren en overbodige verbindingen.

Verwijderd

Zou ik zeker aanbevel, geen last van corrosie en andere smurrie, neem wel direkt degelijke kabel ( OFC )> Van Den Hul,Monster kabel enz..., doch zeker geen elek-draad. Langer dan 7 MTR > 4 mm² _
Painore schreef op maandag 19 december 2011 @ 16:34:
[...]

• Painore
Verwijderd schreef op maandag 19 december 2011 @ 20:13:
Zou ik zeker aanbevel, geen last van corrosie en andere smurrie, neem wel direkt degelijke kabel ( OFC )> Van Den Hul,Monster kabel enz..., doch zeker geen elek-draad. Langer dan 7 MTR > 4 mm² _
[...]
Gaat en godvermogen kosten, neem dan liever Canare 4S11 of de Belden.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Voor een gewone opstelling is 2,5mm² al meer dan voldoende, waar haal jij die 4mm² vandaan? Sowieso zijn dingen als Van den Hul en Monster Cable een beetje een gevoelig onderwerp, zie daarvoor zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht # 5. Als je toch een audiofiel merk wilt kan dat zeker, maar dan zijn er betere kandidaten.

[ Voor 36% gewijzigd door FeaR op 20-12-2011 11:55 ]

Pagina: 1