Hoi mede Tweakers
,
Sorry dat ik dit bericht dubbel post, maar de 1e is gesloten aangezien ik een engels bericht had geplaatst
, niet erg het was ook mijn fout (was te lui om het terug in het nederlands te vertalen aangezien ik het ook op een ander forum had gepost
).
Wanneer ik LOTRO speel heb ik een gemiddelde frame rate vaan 100 fps, maar af en toe valt die terug naar 5-10 fps voor ongeveer 2 seconden. Daarna springt het weer terug naar 60-120. Dit process blijft zich herhalen als ik mij (met name) omdraai en wanneer ik ren en een andere random righting opkijk. Als ik stil sta heb ik een vaste 120 fps, en meestal tijdens het rennen (recht vooruit) iets lager.
Is het mogelijk dat het te maken heeft met mijn HDD of mijn CPU of RAM?
Als het inderdaad de HDD is, is het dan verstanding te upgraden naar een ssd?
Zelf heb ik al geprobeerd de cpu te overclocking tot 4.2 ghz, wat uiteindelijk een redelijk verschil uitmaakte +20 fps, maar heb nog steeds last van deze frame drops.
Alvast bedankt,
Veronex
Specs:
AMD 1090T 3.2ghz
MSI TF III 6950
western digital 1TB 7200rpm
Corsair vengeance 1600 freq 8GB
Sorry dat ik dit bericht dubbel post, maar de 1e is gesloten aangezien ik een engels bericht had geplaatst
Wanneer ik LOTRO speel heb ik een gemiddelde frame rate vaan 100 fps, maar af en toe valt die terug naar 5-10 fps voor ongeveer 2 seconden. Daarna springt het weer terug naar 60-120. Dit process blijft zich herhalen als ik mij (met name) omdraai en wanneer ik ren en een andere random righting opkijk. Als ik stil sta heb ik een vaste 120 fps, en meestal tijdens het rennen (recht vooruit) iets lager.
Is het mogelijk dat het te maken heeft met mijn HDD of mijn CPU of RAM?
Als het inderdaad de HDD is, is het dan verstanding te upgraden naar een ssd?
Zelf heb ik al geprobeerd de cpu te overclocking tot 4.2 ghz, wat uiteindelijk een redelijk verschil uitmaakte +20 fps, maar heb nog steeds last van deze frame drops.
Alvast bedankt,
Veronex
Specs:
AMD 1090T 3.2ghz
MSI TF III 6950
western digital 1TB 7200rpm
Corsair vengeance 1600 freq 8GB
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2011 21:49 ]