Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Merk Kwaliteit Voeding? klopt dit lijstje?

Pagina: 1
Acties:
  • 669 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste ik heb sinds enig tijd een zware pc gekocht, maar achter af werd mij verteld dat er eigenlijk wel een betre voeding er in kan dan wat ik nu heb. ik heb volgende voeding:
-Voeding Huntkey X7 900W Quad Rail Modulair RETAIL 149,00 euro
en ik wil over gaan naar deze:
-Voeding Tagan 900W TG900-BZ PipeRock Quad Rail modulair 169,00 euro! is dat wel betere voeding dan hooudige? zal er groot verschil zijn? wat is jullie advies?

Op internet kom ik volgende lijst tegen!

Merk Kwaliteit

A.C. Ryan Uitstekend
Aerocool Goed
Antec Goed
Aopen Goed
Asus Goed
Be Quiet Goed
Chieftec Goed
Coolermaster Goed
CWT Goed
Enermax Uitstekend
Enhance Goed
Enlight Goed
Fortron (FSP Group) Goed
Hiper Goed
Huntkey Goed
Levicom Goed
Nexus Goed
OCZ Uitstekend
Procase Goed
Revoltec Goed
Sharkoon Goed
Silentmaxx Goed
SilenX Goed
Silverstone Goed
Superflower Goed
Tagan Goed
Thermaltake Goed
Topower Goed
Q-technology Goed
Yesico Goed
Zalman Goed

Q-tec Slecht
Sweex Slecht
Trust Slecht

Op onderstaande link uitgebreide info:

Bron: http://forum.techzine.nl/forum/list_...s/53173#a-merk

Klopt dit? vooral uitstekende merken? zijn er maar 3 die zo goed zijn uit deze lijst?

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:46
Die lijst klopt juist niet, OCZ uitstekend noemen?..
Met je vragen kan je misschien beter hier terecht: [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 29

Je huidige voeding is overigens zeker niet slecht zoals ook in goede reviews te lezen is.

Je kan merken niet zomaar indelen in een lijstje aangezien veel merken bij verschillende OEMs voedingen kopen, en de ene OEM is beter dan de andere.

[ Voor 53% gewijzigd door Redblader op 18-12-2011 17:55 ]

Verwijderd

Je koopt geen merk maar een model.

Model a van merk 1 kan goed zijn en
Model a van merk 2 beter, terwijl merk 1 beter bekend staat.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:20
Lees dit topic eens door, kun je al erg veel informatie in vinden: [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 29

Verder is het wel handig om je specs te noemen want 900W lijkt me in veel gevallen dikke overkill..

/edit: Ah, Redblader was me al voor.

[ Voor 21% gewijzigd door Nielson op 18-12-2011 17:55 ]

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:59
Corsair? seasonic? je mist er nog een paar man :P

en ik denk dat hij gewoon een soort lijst wil maken waar de (over het algemeen) goede merken in staan ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Nilsepils op 18-12-2011 17:55 ]

• Redblader
Nilsepils schreef op zondag 18 december 2011 @ 17:54:
Corsair? seasonic? je mist er nog een paar man :P

en ik denk dat hij gewoon een soort lijst wil maken waar de (over het algemeen) goede merken in staan ;)
Nee dit is een lijstje dat hij van internet heeft gehaald en dat dus ook niet klopt en vrij nutteloos is. ;)

• Nilsepils
Ah ja ik zie het :P
uuh ja dan stuur ik je ook door naar het voedingen topic ;) echter zou ik sowieso voor een single rail voeding gaan ;) dan heb je niet het gepruts met bepaalde dingen niet samen op een rail kunnen gooien omdat ze er 1 rail uit gooien terwijl de rest nog genoeg power heeft :(

Verwijderd

Topicstarter
Okeej dat heb ik wel een keertje doorgelezen. Maar hoe zit het dan met mijn houdige voeding? is dat wel goed genoeg? beter dan Tagen? of?

• Nilsepils
Verwijderd schreef op zondag 18 december 2011 @ 17:58:
Okeej dat heb ik wel een keertje doorgelezen. Maar hoe zit het dan met mijn houdige voeding? is dat wel goed genoeg? beter dan Tagen? of?
Ik zou ze even opzoeken in de pricewatch :)

• Redblader
Verwijderd schreef op zondag 18 december 2011 @ 17:58:
Die Tagan hoef je niet te kopen want deze voeding is al goed zat, hoewel je voor dat geld toch wel wat beters had kunnen vinden.
Wat voor systeem heb je eigenlijk want ik heb zo'n idee dat je nu sowieso al een overkill voeding hebt gekozen?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:24

D4NG3R

kiwi

:)

Het lijstje klopt inderdaad (allang) niet meer. Zo is Coolermaster voor het grootste deel een B merk qua voedingen. Ze hebben een aantal toppers (Zoals de 80+ gold voedingen) maar ook een hele zooi brakke voedingen (Bijvoorbeeld de GX voedingen).

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Redblader
D4NG3R schreef op zondag 18 december 2011 @ 18:01:
Het lijstje klopt inderdaad (allang) niet meer. Zo is Coolermaster voor het grootste deel een B merk qua voedingen. Ze hebben een aantal toppers (Zoals de 80+ gold voedingen) maar ook een hele zooi brakke voedingen (Bijvoorbeeld de GX voedingen).
Toppers is een groot woord voor de gold voedingen van CM maar goed zijn ze wel in tegenstelling tot de meeste CM voedingen. :P

Verwijderd

Topicstarter
i7 2600k
8gb ram kingston 1600
GF GTX 580
ssd 120 gb
z68x-ud3-b3

• Redblader
Verwijderd schreef op zondag 18 december 2011 @ 18:02:
i7 2600k
8gb ram kingston 1600
GF GTX 580
ssd 120 gb
z68x-ud3-b3
Zoals ik al dacht, zware overkill ;)
Ga je nog overclocken/SLI draaien of niet? anders is pricewatch: XFX Pro 550W bijvoorbeeld al ruim voldoende. :)

Verwijderd

Topicstarter
i7 2600k staat op 4.0 en verder gewoon standart

• Redblader
Verwijderd schreef op zondag 18 december 2011 @ 18:05:
i7 2600k staat op 4.0 en verder gewoon standart
Dan is een goede 550W voeding zoals die XFX al ruim voldoende, 900W is lang niet nodig. ;)

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:11
Ik mis het merk Cougar. Heb daar zelf niets anders dan positieve verhalen over gehoord (hoewel er ongetwijfeld ook minder positieve verhalen bestaan).

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Verwijderd

Topicstarter
je zegt: Ga je nog overclocken/SLI draaien of niet? anders is pricewatch: XFX Pro 550W bijvoorbeeld al ruim voldoende

is deze dan beter en geeft betere veromogen dan de van mijne?

• Redblader
Verwijderd schreef op zondag 18 december 2011 @ 18:09:
je zegt: Ga je nog overclocken/SLI draaien of niet? anders is pricewatch: XFX Pro 550W bijvoorbeeld al ruim voldoende

is deze dan beter en geeft betere veromogen dan de van mijne?
Die Huntkey levert wel meer vermogen maar dat is allemaal overbodig want zoveel zal je nooit nodig hebben, de XFX is kwalitatief erg goed en voldoende voor jouw set-up qua vermogen.
Maar als je die Huntkey dus al hebt dan hoef je geen nieuwe te halen, of je moet hem nog kunnen inruilen want dan kan je best veel geld besparen.
Freeaqingme schreef op zondag 18 december 2011 @ 18:09:
Ik mis het merk Cougar. Heb daar zelf niets anders dan positieve verhalen over gehoord (hoewel er ongetwijfeld ook minder positieve verhalen bestaan).
Dit is geen zelfgemaakt lijstje van de TS en vrij verouderd maar het klopt ook niet helemaal.

[ Voor 22% gewijzigd door Redblader op 18-12-2011 18:12 ]

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Om op de startpost terug te komen: Die lijst klopt niet. Er is zowiezo geen lijst die wel klopt, ieder merk heeft wel een (of meerdere) slechte modellen.
Persoonlijk vind ik Tagan een geweldig merk voor een redelijk goede prijs.

Verwijderd

Wat is er mis met je huidige voeding? Als je geen klachten hebt en geen grote uitbreidingen in de planning hebt is het kopen van een nieuwe voeding vrij onzinnig. Je PC gaat er niet harder op lopen of zo . . . . :?

• Cassie789
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-11 15:17
Redblader schreef op zondag 18 december 2011 @ 17:52:
Die lijst klopt juist niet, OCZ uitstekend noemen?..
OCZ is ook gewoon uitstekend, ze maken geweldig goede voedingen hoor...

• Redblader
Cassie789 schreef op zondag 18 december 2011 @ 18:13:
[...]

OCZ is ook gewoon uitstekend, ze maken geweldig goede voedingen hoor...
Grappig dat alle goede reviews het daar niet mee eens zijn.
Ze hebben wel een paar erg goede voedingen maar de meeste voedingen van OCZ zijn gewoon ''ok''.

Verwijderd

Topicstarter
er is niets mis met deze, alleen heel soms als ik game mw3 dan loopt hele pc vast. dat gebeurt heeeel soms 1x in de maand. maar ik ben echt kieskeurig daarom k kreeg advies misschien tovh voeding. betere voeding geeft betere prestaties. met andere woorden geeft de mijne niet goede prestaties!
temp alles is normaal

• Redblader
Verwijderd schreef op zondag 18 december 2011 @ 18:18:
er is niets mis met deze, alleen heel soms als ik game mw3 dan loopt hele pc vast. dat gebeurt heeeel soms 1x in de maand. maar ik ben echt kieskeurig daarom k kreeg advies misschien tovh voeding. betere voeding geeft betere prestaties. met andere woorden geeft de mijne niet goede prestaties!
temp alles is normaal
Er is niks mis met je voeding, wanneer je voeding niet voldoende is krijg je geen vastlopers maar valt je PC uit.
Een betere voeding zal dus ook niet voor betere prestaties in spellen oid. zorgen.

Zeker weten dat het dus niet gewoon aan het spel zelf ligt?

[ Voor 4% gewijzigd door Redblader op 18-12-2011 18:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok thank allemaal het is mij dijdelijk nu. dus mijn eigen voeding is gewoon goed!

Verwijderd

Topicstarter
Nu ik toch zoveel vragen heb gesteld, en zoveel over voedingen heb gelezen ben ik alleen maar wijzer van geworden. Maar omdat ik zo kieskeurig ben wil ik toch even wat kwijt.

1e ik weet dat voeding het hart van pc is, en dat als voeding niet echt stabiel is en niet stabiel stroom leverd dat het dan invloed kan hebben op alles. en ook over overclocken, gamen, alles!

2e en ik wil in de toekomst zwaardere voeding er in hebben ivm gamen en ook video bewerkingen!

3e ik heb heel wat gezoch naar voeding op Alternate. zoals enermax, Be quiet, OCZ, maar tijdens zoeken word men alleen moeilijker gemaakt. want ik zie van merk be quiet 3 tot 4 soorten 750/800 watt staan. maar overaal staat zo zo een kleine p8 of p9 teken er bij. kan iemand mij er bij helpen? want ik wil graag een goede voeding minimaal 750/800 watt ivm in de toekomst wil ik zwaardere videokaart er in hebben en video bewerking doen. er zijn zoveel soorten van de zelfde merk!

ik zou graag willen weten welke keuze is de beste! zoals al gezegt minimaal 750/800 watt

alvast bedankt

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-11 17:07

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dacht ik heeeel even dat iemand probeerde een soort opsomming van goede PSU fabrikanten te maken, blijkt het gewoon om aankoopadvies te gaan!

* Edmin duwt TS naar de BBG.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.