Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Vandaag naar een electro zaak geweest waar een familie lid werkzaam is.
We hebben daar een stoomreiniger gekocht en daarna nog wat gepraat over tv's.
Komt hij met een aanbod van een model wat in de winkel staat en voor een erg laag bedrag weg mag.
Het gaat om een plasma van Panasonic TXP 46 Z11 _/-\o_ , nieuwprijs van 4990,- euro!!!!!!!!!!!!!!!
Deze kan ik dus meenemen voor een bedrag onder de 2000,- euro. (staat ongeveer 6 mnd in de winkel)
Wat is verstandig, hierop ingaan of beter voor hetzelfde bedrag een nieuw model aankopen?
We hebben op dit moment nog een Matchline beeldbuis tv wat met digitaal signaal nog erg goed beeld heeft en eigenlijk nog niet weg hoeft.

Wie kan mij adviseren.

Alvast bedankt, Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:58
http://alatest.nl/reviews...p-z1-z11/po3-73247815,33/ volgens mij is hij nu voor onder 2000 te krijgen.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit is ook een winkel model, en de prijs die ik moet betalen zit hier nog een paar honderd euro onder en ik heb hem al mogen bewonderen, is natuurlijk iets betrouwbaarder als via internet een winkel model kopen.

Maar is het verstandig om een plasma te kopen wat uitgekomen is in 2009 of kan ik beter voor hetzelfde bedrag wat deze moet kosten een nieuw model kopen????? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:52

Quad

Doof

Ga eerst dit eens doorlezen: [FAQ] Welke TV moet ik kopen?
Trek daarna je conclusie, en kom er mee terug.

Trouwens, een keer een vraagteken is voldoende, het komt anders zo gefrustreerd over en werkt niet mee om tot een goede oplossing te komen.
Ga dus eerst zelf op onderzoek uit.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Als je hem niet nodig hebt, niet doen.

Als je dan toch een TV gaat kopen, stel eerst je requirements op en ga dan kijken of die TV daar binnen past en of het budget het toe laat.

Ik zou voor zo'n bedrag niet zomaar het eerste de beste ding kopen dat iemand met aanbied omdat ze er vanaf moeten. Ook niet voor een superlaag bedrag.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:37
Wat is laag?

Ding staat bij Correct ook voor 1999 eur

http://www.correct.nl/artikel.php?ARTNR=376052

Bedenk wel, een adviesprijs is een ADVIESprijs, bij introductie. De meeste van-voor aanbiedingen komen zo tot stand, om het verschil hoog te laten lijken. Ik kan ook wel een aanbieding maken van een Pentium 1 laptop, van 4999,- nu voor 20,-.. In die aanbiedingen wordt de marktwerking en leeftijd niet meegenomen ;)

Is die tv *jouw* die 2k waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je geeft zelf al aan dat je TV het nog prima doet. Het enige wat je nu laat doen is geld uit je zakken laten kloppen. Ook al is het een bekende/bevriende persoon dan nog maak jij de keuze om een andere TV te kopen, of juist niet.

De oude hoeft immers nog niet weg, je rekent er (financieel) dus ook nog niet op. Mensen die door dit soort gesprekken meteen de PIN-pas tevoorschijn halen zijn de droom van iedere verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik kan en wil dit er wel voor uit geven, maar nogmaals is het verstandig,als ik deze tv vergelijk met de nieuwere modelen van dit jaar zijn er toch wel wat verschillen.

Is de techniek van deze tv beter als de techniek van de huidige modellen want de z11 was of is het misschien nog een high end uitvoering maar kan deze zich meten met de huidige generatie, of andersom
Voor hetzelfde geld koop ik een nieuwe Panasonic uit de v30 serie.

De voordelen die ik wel interessant vind zijn de losse tuner en dat er redelijk tot goed speakers bij zijn die naar voren gericht zijn.
Ik heb ook vergeleken in de winkel en het beeld was toch wel erg mooi.

De vraag is dus eigenlijk, als je de keus had uit de z11 of een nieuwe uit de v30 serie, wat zou dan jouw keuze zijn en waarom.

Het is niet zo dat ze geld uit mijn zakken kloppen, want we zijn ons wel aan het orienteren voor een andere,
Soms wil je gewoon iets nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
sypie schreef op zondag 18 december 2011 @ 17:26:
Je geeft zelf al aan dat je TV het nog prima doet. Het enige wat je nu laat doen is geld uit je zakken laten kloppen. Ook al is het een bekende/bevriende persoon dan nog maak jij de keuze om een andere TV te kopen, of juist niet.

De oude hoeft immers nog niet weg, je rekent er (financieel) dus ook nog niet op. Mensen die door dit soort gesprekken meteen de PIN-pas tevoorschijn halen zijn de droom van iedere verkoper.
Dit.
Tegen de tijd dat je wel een nieuwe tv nodig hebt, zijn er al een hoop nieuwe modellen, en kan je deze tv misschien voor minder dan de helft van die 2000 binnenslepen.

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:33

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Voor dat geld heb je een beter en net zo groot zelfs met LED backlight, zoals meerderen zeggen is het beter je te oriënteren op wat compleet aan je wensen voldoet en nieuwere techniek bevat.

Een miskoop is het laatste wel wat je wil en zeker met zo'n smak geld.

[ Voor 16% gewijzigd door 42dpi op 18-12-2011 17:52 ]

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TerreurBV schreef op zondag 18 december 2011 @ 17:51:
Voor dat geld heb je een beter en net zo groot zelfs met LED backlight, zoals meerderen zeggen is het beter je te oriënteren op wat compleet aan je wensen voldoet en nieuwere techniek bevat.

Een miskoop is het laatste wel wat je wil en zeker met zo'n smak geld.
Waar lees je dat deze niet aan mijn wensen voldoet.
Hij heeft voor mij alle voordelen en weinig tot geen nadelen.
Ik weet mijn wensen, Plasma en Panasonic en wat we allemaal willen, Het beste beeld.

Groet, Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag jezelf ook eerst eens wat de ideale schermgrootte is voor jou.
46 inch is niet overdreven groot. Bij het kopen van een nieuwe tv vergelijken mensen dat vaak met hun oude, maar een nieuwe platte tv aan de muur kijkt anders. Wat groter geeft een veel betere beleving.

55" - 60" inch is gewoon andere koek . . . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:33

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Verwijderd schreef op zondag 18 december 2011 @ 18:00:
[...]

Waar lees je dat deze niet aan mijn wensen voldoet.
Hij heeft voor mij alle voordelen en weinig tot geen nadelen.
Ik weet mijn wensen, Plasma en Panasonic en wat we allemaal willen, Het beste beeld.

Groet, Jeroen
Waarom vraag je dan aan ons om het wel of niet te kopen?

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TerreurBV schreef op zondag 18 december 2011 @ 18:09:
[...]

Waarom vraag je dan aan ons om het wel of niet te kopen?
Of jullie misschien nog voors of tegens hebt die ik niet weet of over het hoofd zie.

En 46 inch is zeker de goede maat voor ons, willen absoluut niet groter gaan.

Gr, Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-09 18:24

TheBorg

Resistance is futile.

Nieuwer, beter, groter en goedkoper:
pricewatch: Panasonic Viera TX-P50VT30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Kijk in de winkel ook eens naar het aantal brand uren dat het ding heeft. Je moet bedenken dat het een demo model is die nu nieuw elders ook een kleine 2000 euro kost. Je krijgt dus feitelijk een 2e hands TV.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:52
Plus of er lang stationaire beelden op hebben gestaan. Want ook deze plasma heeft, zoals alle plasma's, last van retentie en gevaar tot inbranden. Al is de kans op dat laatste met normaal gebruik gering, maar dan nog.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:04
Verwijderd schreef op zondag 18 december 2011 @ 18:15:
[...]

Of jullie misschien nog voors of tegens hebt die ik niet weet of over het hoofd zie.

En 46 inch is zeker de goede maat voor ons, willen absoluut niet groter gaan.

Gr, Jeroen
Volgens mij wil je geen voors en tegens horen aangezien het er al op lijkt dat je de beslissing al hebt genomen.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:33
ik zou niet zo snel een tweede hands plasma kopen vanwege de volgende redenen:
- bij nieuwe generaties meestal betere panelen, betere beeldverbeteraar chips
- schermen worden minder over tijd, minder brightness, minder contrast
- plasma's kunnen inbranden, ze hebben allemaal in meer of mindere mate last van retentie

Dus tenzij je het risico aandurft en de eenbieding echt heel gunstig is, zou ik het niet doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
borft schreef op zondag 18 december 2011 @ 18:41:
ik zou niet zo snel een tweede hands plasma kopen vanwege de volgende redenen:
- bij nieuwe generaties meestal betere panelen, betere beeldverbeteraar chips
- schermen worden minder over tijd, minder brightness, minder contrast
- plasma's kunnen inbranden, ze hebben allemaal in meer of mindere mate last van retentie

Dus tenzij je het risico aandurft en de eenbieding echt heel gunstig is, zou ik het niet doen ;)
Kijk Hier kan ik iets mee, Dit zijn tevens de punten die mij ook doen twijfelen, dit wilde ik eigenlijk bevestigd zien.
Het is me wel allemaal bekend maar ik wil wat advies van de eventuele kenners, Opmerkingen van waarom niet groter of verdiep je voordat je hier de vraag stelt kan ik niks mee, daarmee wordt mijn vraag niet mee beantwoord.
Net of ik met er niet in verdiept heb _O-

Het was gisteren dat ik in de winkel was en al de gehele dag internet afgezocht en gelezen. :O

Heren bedankt voor het advies en het snel reageren, ik denk dat ik er maar van af zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Zelf zou ik dit niet doen, deels omdat ik de tv simpelweg niet mooi vindt maar toch met name ook omdat het ding een half jaar (!) in de winkel testbeelden heeft staan te vertonen. Als dat ding daadwerkelijk al die tijd aan heeft gestaan dan kom je in totaal op zo'n 1248 uur, in een thuissituatie zal zo'n ding een keer max. 4 uur per dag aan staan? De 6 maanden in de winkel zullen dus, que branduren, overeen komen met zo'n 312 dagen aan thuisgebruik.. dat vind ik behoorlijk wat voor een televisie waar je bijna € 2000 aan uit gaat geven.

Nu kan het best zijn dat dit een high-end model betreft waarvan het beeld wellicht beter is dan van een recenter model in dezelfde prijsklasse maar hoeveel denk je dat je daarvan gaat zien als je hem thuis hebt staan? In de winkel zie je het verschil misschien doordat de andere modellen er naast staan maar denk je dat jij hier thuis nog duidelijk verschil in kijkervaring van gaat merken? Alleen al het feit dat je het nu nog met een beeldbuis tv doet, doet mij al denken dat dat wel mee zal vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Dick schreef op zondag 18 december 2011 @ 18:59:
in een thuissituatie zal zo'n ding een keer max. 4 uur per dag aan staan?
Dat vind ik een wel bijzonder lage schatting. Denk dat 'ie bij de meeste mensen "iets" langer aan zal staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
Brad Pitt schreef op zondag 18 december 2011 @ 19:16:
[...]

Dat vind ik een wel bijzonder lage schatting. Denk dat 'ie bij de meeste mensen "iets" langer aan zal staan :)
Het is eigenlijk zelfs een vrij ruime schatting geweest, volgens het SKO is de gemiddelde kijktijd 3 uur en 11 minuten per dag (bron). In de meeste huishoudens zal er enkel of voornamelijk 's avonds tv worden gekeken en dan doorgaans niet tot diep in de nacht, hoe wil jij dan überhaupt aan veel meer uren gaan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Dick schreef op zondag 18 december 2011 @ 19:32:
Het is eigenlijk zelfs een vrij ruime schatting geweest, volgens het SKO is de gemiddelde kijktijd 3 uur en 11 minuten per dag (bron). In de meeste huishoudens zal er enkel of voornamelijk 's avonds tv worden gekeken en dan doorgaans niet tot diep in de nacht, hoe wil jij dan überhaupt aan veel meer uren gaan komen?
Dat is tv-kijktijd. Er wordt ook (vaak) nogal wat op gegamed, plus staat het apparaat ook vaak aan terwijl er niet daadwerkelijk naar wordt gekeken. Ik ken niemand in mijn omgeving die maximaal 3 uur per dag de tv aan heeft staan, het is zonder enige uitzondering (veel) meer. Mijn tv staat beneden nu ook aan, kijk er nu ook niet naar :)

[ Voor 3% gewijzigd door Brad Pitt op 18-12-2011 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:33
mijn tv staat niet aan als ik er niet naar kijk hoor. Zo'n plasma wordt er niet beter van als ie de hele tijd voor jan lul aanstaat. Verder moet ik mijn eigen electriciteitsrekening betalen, en dan maakt het wel uit of zo'n ding 2 uur per dag, of 6 uur per daag 300W staat te verstoken.

Waarom zou je ook je tv aanlaten als je er niet naar kijkt? je laat toch ook de motor van je auto niet aanstaan als je de auto niet gebruikt? ;)

NB: als jij gamet op je tv, dan kijk je er toch ook naar? :D

[ Voor 6% gewijzigd door borft op 18-12-2011 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-09 18:37

mr.paaJ

generatie cmd+z

Vrij zeker dat de P46GT30 beter beeld geeft en die kost nieuw een stuk minder.
is misschien net iets minder plat (?), en zonder de externe kast (op zich handig om kabelbende te verminderen), maar ook gewoon een strak ontwerp.

'Half jaar in de winkel' voor een model dat drie jaar geleden uitkwam en dus al bijna twee jaar niet meer leverbaar is lijkt me ook erg sterk trouwens. In het service-menu kun je de branduren controleren...

De Z11 wás een geweldig mooie TV, maar is nu de meerprijs niet waard denk ik. Maar leg dat die winkel maar eens uit :)

[ Voor 26% gewijzigd door mr.paaJ op 18-12-2011 20:28 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat het bij ons wel ongeveer klopt die 4 uur per dag gemiddeld, met z'n 2 full time werken heeft zo zijn nadelen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassie789
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 14:29
Je moet er wel aan denken dat de TV al honderden uren in de winkel gedraait heeft. Stel hij draait 10 uur per dag, en jij kijkt ongeveer 4 uur per dag, is die TV eigenlijk (als hij al 1 jaar in de winkel zou hebben gestaan), al 2,5 jaar oud....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
borft schreef op zondag 18 december 2011 @ 20:07:
Waarom zou je ook je tv aanlaten als je er niet naar kijkt?
Als ik even naar boven loop om de pc te checken en daar dan een uur achter blijf hangen ga ik niet eerst naar beneden rennen om hem uit en daarna weer aan te zetten.
NB: als jij gamet op je tv, dan kijk je er toch ook naar? :D
Precies wat ik zeg ja, volgens mij is dat in dat onderzoek niet meegenomen. Kan zijn dat ik er overheen heb gekeken hoor, is mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
Brad Pitt schreef op zondag 18 december 2011 @ 20:02:
[...]

Dat is tv-kijktijd. Er wordt ook (vaak) nogal wat op gegamed, plus staat het apparaat ook vaak aan terwijl er niet daadwerkelijk naar wordt gekeken. Ik ken niemand in mijn omgeving die maximaal 3 uur per dag de tv aan heeft staan, het is zonder enige uitzondering (veel) meer. Mijn tv staat beneden nu ook aan, kijk er nu ook niet naar :)
Ik vraag me toch echt af waar je deze wijsheid vandaan haalt. Het lijkt mij nogal onlogisch dat men de televisie uren aan heeft staan zonder er naar te kijken, waarom zou je in hemelsnaam je televisie aanzetten als je niet eens in dezelfde kamer bent? Uiteraard zal er in sommige gevallen ook een beetje op een televisie gegamed worden maar dat zal bij lange na niet zoveel zijn als jij het doet voorkomen, het meeste wordt dit toch door jongeren gedaan welke natuurlijk maar een beperkt deel van de bevolking vormen en daardoor ook niet bijster veel invloed op de gemiddelden zal hebben. Ik denk dat dat het eerder uitzonderlijk zal zijn als de gebruiksduur van de televisie de gemiddelde kijkduur ver overstijgt. Misschien, heel misschien, kom je met het andere gebruik of nodeloos aan staan aan een gemiddelde van 4 uur per dag maar waarschijnlijk ligt het veel lager.

Wat de mensen die jij kent of die in jouw directe omgeving doen is verder niet zo relevant, ik ben bijvoorbeeld juist weer niemand die de televisie nodeloos aan heeft staan. Ik denk zelfs dat de meesten onder de gemiddelde kijkduur zullen blijven.

Nu is dit alles voor de TS verder ook niet zo relevant, we weten immers niet wat zijn gebruik is.
Brad Pitt schreef op zondag 18 december 2011 @ 20:33:
Precies wat ik zeg ja, volgens mij is dat in dat onderzoek niet meegenomen. Kan zijn dat ik er overheen heb gekeken hoor, is mogelijk.
Dat is inderdaad niet meegenomen in het onderzoek, op het moment dat de televisie gebruikt wordt is het aannemelijk dat er die dag wat minder 'gewoon' televisie wordt gekeken. De gebruiksduur zal daar dus niet heel drastisch van veranderen.

[ Voor 12% gewijzigd door Dick op 18-12-2011 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Dick schreef op zondag 18 december 2011 @ 21:19:
Dat is inderdaad niet meegenomen in het onderzoek, op het moment dat de televisie gebruikt wordt is het aannemelijk dat er die dag wat minder 'gewoon' televisie wordt gekeken. De gebruiksduur zal daar dus niet heel drastisch van veranderen.
Ja, want op zondag ochtend als de PS3/XB360/Wii aan gaat had men anders tv zitten kijken natuurlijk? Geloof zelf niet dat men maar 3 uur per dag de tv AAN heeft staan, maar whatever ook.

Allemaal sowieso off-topic, TS moet maar kijken wat 'ie doet, moet nu omlaag rénnen want de plasma staat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
Ach, ik durf zomaar ook wel te beweren dat het meeste 's avonds wordt gegamed, maar ook als dit niet het geval is dan nog is dit ten opzichte van het totaal aantal televisiegebruikers een dermate kleine groep dat het nauwelijks invloed op zal hebben op het gemiddelde.

Van mij hoef je je televisie niet uit te doen hoor, het interesseert mij bar weinig of jij het leuk vindt om je televisie onnodig aan te hebben staan. Het is echter bijzonder ongeloofwaardig dat dit op grote schaal gebeurd.

[ Voor 29% gewijzigd door Dick op 18-12-2011 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:45
Verwijderd schreef op zondag 18 december 2011 @ 16:48:
(staat ongeveer 6 mnd in de winkel)
Dat zeggen ze wel, maar die tv uit 2009 is echt geen zes maanden in de winkel. :D Probleem met die z11 serie, alhoewel ze prachtig zijn kwa design is dat het beeld vergelijkbaar is met een v10. Dus stukken ouder dan de huidige vt30 en kwa beeld echt niet te vergelijken. Zijn heel duur ingekocht toentertijd, en ze willen niet te diep in de min op dit model. Zou hier niet meer dan 1000 euro voor betalen.
Pagina: 1