Nieuw(e) mobo/processor/geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 191 views

• Selmer
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-02 09:00
Ik heb momenteel de volgende hardware:

mobo: FOXCONN A74MX-S/A74MX-K
processor: AMD Phenom II X4 920
geheugen: 2x 2 GB Kingston PC2-6400 (400 MHz) (aldus het programma CPU-Z)
videokaart: Radeon HD 4850 512 MB

Ik fotografeer en film graag en bewerk mijn resultaat dan ook graag op de computer in programma's zoals Photoshop Lightroom en After Effects. Lightroom gaat wel redelijk, maar After Effects is echt een drama.

Ook speel ik graag met 3D software zoals Cinema 4D (soortgelijke programma als 3DS max).

Mijn huidige systeem is echter ontoereikend voor deze programma's.

Als eerst wilde ik graag DDR3 werkgeheugen halen, met als gevolg dat ik een DDR3 moederbord moet hebben en dus ook een nieuwe processor met een AM3+ socket (of ik moet over gaan op Intel).

Ik meen dat vooral rekenkracht van werkgeheugen en processor van belang zijn bij deze programma's, daarom zat ik te denken aan het volgende lijstje met een nieuw moederbord, 16 GB DDR3 (1600 MHz) en een 6-core 3,3 GHz BE (overclock) edition processor.

Ik wil erg graag updaten, maar het mag ook niet te veel kosten, bovenstaand lijstje kost 325 euro en ik wil eigenlijk maximaal 300 uitgeven.

Gaarne advies m.b.t. de aankoop van deze nieuwe componenten.

Verwijderd

PMG beleid
Succes!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Laat het modereren aub over aan de modjes :o

Wat je zegt klopt, de manier waarop nadrukkelijk niet, mag ik jou wijzen op:
Policy m.b.t. replies in 'slechte' topics

TS, welkom op GoT :)

Zoasls E65 je probeert uit te leggen is dat we op GoT verwachten dat je zelf even op zoek gaat voordat je een vraag stelt. In dit geval is je vraag ("Wat moet ik kopen?") eentje die zeer vaak voorbij komt. Daarom hebben we er een hele reeks verzameltopics voor ingericht. Die vind je hier:

Best Buy Guide overzichtstopic

Door in zo'n topic te kijken lees je veel antwoorden op vergelijkbare vragen van anderen, dat scheelt vragen naar de bekende weg. Kom je er toch niet uit, dan kun je daar je eigen vraag stellen. Je ziet gelijk ook welke informatie anderen nodig hebben om een zinnig antwoord op jouw vraag te geven. Gelukkig ben je daar al vrij duidelijk in, enige wat ontbreekt is zelf benchmarks in Lightroom en After Effects om de beschikbare CPUs te vergelijken.

Om je alvast de goede kant op te helpen, dit is vrijwel zeker de beste plek voor jouw vraag:
[UG Aanschaf] Workstation

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.