Beste Allen,
Om te beginnen mijn specs:
Asus Rampage II Extreme
Intel I7 950
12GB (6x2GB) Corsair XMS3 2000mhz
MSI 560GTX-TI
1x OCZ vertex 120GB SSD (hiervan boot ik)
2x WD raptor 150GB (staat in Raid 0)
2x Samsung EcoGreen F2 EG HD154UI, 1.5TB (staat in Raid 0)
Na een Bios reset (ietswat fanatiek met overclocken) stonden al mijn biosinstellingen weer op default (vrij logisch), waaronder ook de instelling "Configure SATA as". Hierdoor stond deze instelling niet op "Raid" waardoor ik, eenmaal in windows, merkte dat mijn raid-schijven niet te benaderen waren.
Het lampje ging bij mij branden waarop ik de instelling in de bios weer terugzette naar RAID. De Raid0 partitie van mijn raptors werkt weer prima, de raid0 partitie van mijn Samsung EcoGreen echter niet. Eén van de twee schijven lijkt in het menu (CTRL+I tijdens booten) Intel Matrix Storage Manager te zijn 'vergeten' dat hij tot een Raid0 volume behoort.
I.p.v. "Member Disk (0)" staat er bij 1 vd 2 schijven "NON-RAID disk". Ik heb in de bios gekeken en alle schijven zijn in orde (S.M.A.R.T. geeft geen fouten of iets dergelijks aan).
Mijn vraag is voornamelijk; is het nog mogelijk om dit te herstellen?
Mocht dit niet zo makkelijk te zijn herstellen; Is er nog een mogelijkheid om de data eraf te halen. Beide schijven werken ten slotte nog.. Ik heb dingen gelezen over ubuntu in dit topic
[edit]
Even een screenshot toegevoegd van Matrix Storage Console
Om te beginnen mijn specs:
Asus Rampage II Extreme
Intel I7 950
12GB (6x2GB) Corsair XMS3 2000mhz
MSI 560GTX-TI
1x OCZ vertex 120GB SSD (hiervan boot ik)
2x WD raptor 150GB (staat in Raid 0)
2x Samsung EcoGreen F2 EG HD154UI, 1.5TB (staat in Raid 0)
Na een Bios reset (ietswat fanatiek met overclocken) stonden al mijn biosinstellingen weer op default (vrij logisch), waaronder ook de instelling "Configure SATA as". Hierdoor stond deze instelling niet op "Raid" waardoor ik, eenmaal in windows, merkte dat mijn raid-schijven niet te benaderen waren.
Het lampje ging bij mij branden waarop ik de instelling in de bios weer terugzette naar RAID. De Raid0 partitie van mijn raptors werkt weer prima, de raid0 partitie van mijn Samsung EcoGreen echter niet. Eén van de twee schijven lijkt in het menu (CTRL+I tijdens booten) Intel Matrix Storage Manager te zijn 'vergeten' dat hij tot een Raid0 volume behoort.
I.p.v. "Member Disk (0)" staat er bij 1 vd 2 schijven "NON-RAID disk". Ik heb in de bios gekeken en alle schijven zijn in orde (S.M.A.R.T. geeft geen fouten of iets dergelijks aan).
Mijn vraag is voornamelijk; is het nog mogelijk om dit te herstellen?
Mocht dit niet zo makkelijk te zijn herstellen; Is er nog een mogelijkheid om de data eraf te halen. Beide schijven werken ten slotte nog.. Ik heb dingen gelezen over ubuntu in dit topic
Weet iemand hier meer van?Verwijderd schreef op zondag 02 mei 2010 @ 14:51:
Jammer, want even Ubuntu booten en je had toegang tot al je data.
Dat kan ik nog steeds aanraden, en de boel naar een non-raid disk schrijven zodat je windows file recovery kunt doen.
Waarom kent niemand RAID recovery met Ubuntu? Boot met ubuntu en je kunt gelijk bij je data door een Home-folder te openen en op "...GB Filesystem" te klikken.
[edit]
Even een screenshot toegevoegd van Matrix Storage Console

[ Voor 3% gewijzigd door Maaikz op 16-12-2011 20:26 ]