MSi N580GTX Twin Frozrr II/OC Overclock

Pagina: 1
Acties:
  • 183 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zen!th
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-07 16:29
Dag,

Sinds kort heb ik een GTX 580 van MSI (De Twin Frozrr II/OC)
En nu heb ik zitten zoeken naar goede overclocks, maar die kan ik nergens vinden!
Het lijkt wel of niemand zo'n kaart heeft :(

Qua temps moet het makkelijk te doen zijn, met zon 50/60% fanspeed blijft ie rond de 65 graden bij BF3
Heb verder geen last van lawaai of iets dergelijks dus wil mijn kaart eigenlijk wel overclocken (deels ook voor een review om stock vs oc te testen)

Graag ervaringen van andere mensen met deze kaart, en eventueel stabiele clocks (wel hoger als standaard natuurlijk :9 )

Mvg,
Christiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-08 15:32
wat bedoel je dan met "goede" overclocks?
je kan gewoon MSI afterburner gebruiken.
vind ik zelf meer dan prima overclocken voor een meegeleverd programma! _/-\o_
als je meer hulp nodig hebt, vuurt uw vragen af! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zen!th
Ik heb een GTX 260 gehad, en die bleef steeds hangen op 400 mhz (terwijl ik em op 700 had staan ofzo)
Na een tijdje ging dat ding kapot :( (geen idee of dat aan mij lag, ik verwacht van wel :9 )
En MSI afterburner heb ik ook, ik was alleen benieuwd of er mensen zijn die "dat ding" ook hebben, en overclockt!

Om zelf te tweaken heb ik niet zoveel zin in, daarom wil ik weten wat bijvoorbeeld de max mhz is zonder dat je de volt moet verhogen iod en zodat ie ook nog stabiel blijft
(heb al gekeken naar die Lightning, maar das maar 20 mhz hoger als mijne (vind ik wel een beetje weinig)

EDIT; met "dat ding" bedoel ik men 580, niet die 260

[ Voor 4% gewijzigd door Zen!th op 16-12-2011 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-08 15:32
heb 'm een keer op 1112 mhz gehad(niet van mijzelf overigens maar met een groepje vrienden wedstrijdje doen wie 'm het verste kreeg :D)
heb ik dus gewonnen.:D
maar besides of that: je kan dat ding makkelijk hoger krijgen.
maar dat je 260 op 400 mhz ophield is raar.
kan heel goed aan je software liggen die je verkeerd heb geinstalleerd.
maar gewoon even afterburner opnieuw installeren(misschien op andere opslag) en dan nog eens proberen.:)
weet bijna zeker dat 't dan wel lukt.
alleen je moet wel alles iin balans houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zen!th
die van 823? naar 1112 mhz gegooit? het probleem is dat ik die balans dus niet weet :(
En moet de volt dan ook omhoog? die ander 2 (shader en memclock) lopen die gekoppeld aan elkaar? of kan je ze alla 3 los aanpassen? en moet ik dan bepaalde verhoudingen aanhouden? 1:3 oid.

Die 260 clockt zich terug bij idle (doen alle kaarten geloof ik) en dan zodra ik weer wat ging doen wat gpu aansprak, kwam ie niet voorbij die 400mhz(sowieos bleef het voltage laag(waar ik niets aan veranderd had)
Het enige wat dan werkte was ff rebooten, dus k heb em daarna van 575 naar 625 gezet, wat wel gewoon werkte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Om zelf te tweaken heb ik niet zoveel zin in, daarom wil ik weten wat bijvoorbeeld de max mhz is zonder dat je de volt moet verhogen iod en zodat ie ook nog stabiel blijft
Kijk eens hoe dit forum heet...

Los daarvan, eerste wat je overal leest is dat je nooit garanties hebt bij het OC-en. De een kan tig procent hoger klokken, de ander krijgt vastlopers of artefacten bij de meest minimale aanpassing. Hoe kom je erachter hoe het bij jouw kaart zit...? Juist ja ;)

Verder heb jij een nVidia GTX5xx-series kaart. Als je ervaringen zoekt hebben we daar nota bene een verzameltopic voor:
Het Nvidia GTX5xx series ervaringen topic
Volgende keer aub wat beter zoeken, heb je dat wel gedaan, neem dan aub de moeite aan te geven wat je al opgezocht hebt en exact wat daar mis mee was.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.