Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hardware van server gebruiken voor HTPC is de voeding wel ok

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Ik heb thuis een server staan met whs 2011 dit draaid allemaal prima. Maar ik heb het idee dat mijn popcornhour A200 toch steeds meer moeite heeft om alles te draaien.
Nu zat ik eraan te denken om het moederbord van mijn thuisserver te gaan gebruiken als basis voor een HTPC. En in de server een Intel® Celeron® G530 te gaan plaatsen met een H61 bordje.
Maar ik weet niet of mijn samengesteld systeem wel toereikend is voor de voeding en of er eventueel later nog een extra schijf in geplaatst kan worden.
Of is het bordje niet geschikt om daar bv media portal mee te gaan draaien met bv windows 7 als os

Gr. Johan
inventaris: johan

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:32
Je zou natuurlijk al je onderdelen kunnen googlen en daarvan de power usage bij elkaar optellen.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

• jopitan
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-11 08:10

jopitan

It's just a fact

Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 10:47:
Maar ik weet niet of mijn samengesteld systeem wel toereikend is voor de voeding en of er eventueel later nog een extra schijf in geplaatst kan worden.
Wat is de huidige voeding die in de server is geplaatst?

CPU: i7-5820K @ 4.4GHz | CCooler: NZXT Kraken X61 | MEM: Kingston 16GB @ 2666MHz | GPU: RX470 | PSU: OCZ 1250W | SSD: Samsung Pro 500GB

Verwijderd

Topicstarter
@ Jopitan In mijn server zit de 300 watt voeding van Be Quit dit omdat ik de OS op een laptop HDD heb draaien maar daarnaast 6 twee TB schijven erin heb en met het oog op de toekomst er nog een paar in wil zetten.

@Rooke Wordt er door de fabrikanten tegenwoordig niet het verbruik in de meest gunstige gevallen opgeven?
Ik lees op internet dat de Asus E35M1 met CPU en GPU load zo'n 37 Watt gebruikt.
De SSD zal volgens mij ook niet boven de 5 watt uit komen.
Maar als ik er bv een Laptop HDD in wil zetten in de toekomst zou dan de voeding het wel aan kunnen of draait deze dan op zijn max want dat zou ik niet willen ik wil ong. 10% spare houden voor eventuele piek belastingen.

Gr. Johan

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje