PC boot niet meer(ASUS P7P55D)/geeft geen beeld.

Pagina: 1
Acties:

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-02 08:04
Hallo,

Zal beginnen met m'n specs;

i5 750(stock koeler) Asus P7P55D ASUS GTX570
RECOM 500w
8GB DDR3

Meeste recente upgrade;

rond 30 oktober van een HD5770 naar de GTX570
Vorige week vrijdag 4GB DDR3 toegevoegd.

Sinds vanmiddag heb ik een probleem met mijn pc.
Tijdens een speelsessie van BF3, bij het laden van een nieuwe map begon mijn pc plotseling heel hard te blazen en schoot het beeld op zwart, monitor gaf aan dat er geen signaal was.

Gezien de pc heel hard begon te blazen dacht ik even aan oververhit.
Toen heb ik de stroom eraf gehaald en de pc vervolgens een goede 2 uur uit laten staan.
Toen ik hem weer opstarten had ik nogsteeds hetzelfde probleem.
De fans begonnen gewoon te draaien en het klinkt als normaal, dat de pc opstart. De blauwe LEDs van mijn case gaan branden en ook wat LEDjes op mijn moederbord welke het normaal ook deden.
Echter, mijn beeldscherm bleef nogsteeds de melding geven; Geen signaal.

Wat mij daarna opviel is dat er naast mijn GPU, naast de PCI-E socket een rood LEDtje is gaan branden met daaronder de tekst PCI-E1.
Ik dacht dus misschien is er iets mis met mijn videokaart.
Dus toen heb ik mijn oude videokaart(Sapphire HD5770) erin gestopt alleen hetzelfde probleem.

Ik heb nu op google gezocht wat dat LEDje zou kunnen betekenen.
Op het ene forum word gezegd dat dat betekend dat die socket naar toebehoren werkt, de ander zeggen dat het juist betekend dat de hardware in die socket niet juist is geinstalleerd.
Dit laatste zou natuurlijk een mogelijkheid zijn al lijkt me dit wel sterk gezien de kaart er sinds eind oktober inzit en tot noch toe geen enkel probleem heeft vertoond.

De enigste toepassing die ik onlangs gedaan heb is gister in mijn BIOS de onboard geluidskaart uitgeschakeld omdat deze in conflict zat met BF3. Sindsdien heb ik al een kleine 5 uur BF gespeeld en daarnaast heeft de pc nog 5 uur aangestaan zonder enkele problemen.

Heeft iemand een idee wat mijn probleem zou kunnen zijn en hoe dit op te lossen?

Mijn dank is groot!

NB:Ik heb hier de troubleshoot threads doorgelezen alleen geen van de geschetste situaties komen overeen met mijn probleem en ook de zoekopdrachten hebben geen oplossing geboden. Vandaar dat ik een nieuw topic heb geopend.

PSN: Flix20-NL

Verwijderd

Volgens mij rood LED is niet goed en groen goed. Als het goed is gaan je mobo LEDs ook van rood naar oranje en groen bij start (power-up phase).
Heb je de kaart in de tweede of derde slot geprobeerd?
Reinstall je chipset of update die indien mogelijk.
Misschien krijgt die pci-e slot geen stroom meer (power led rood).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2011 01:25 ]

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-01 13:50

Liveshort

Certified Crazy Person

Bij de specs van je mobo is te zien dat je niet op je onboard kunt booten, omdat het er geen hebt. Dat helpt niet echt. Het klinkt er inderdaad naar alsof je PCI-slot of sloten een probleem hebben. Probeer je videokaart eens in je tweede x16 (zal waarschijnlijk x8 of x4 zijn) te stoppen. Als alles naar behoren werkt weet je dat je eerste PCI x16-slot stuk is.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

• 0scar
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-07-2025

0scar

MacIJver

Voeding nog in orde? Anandtech geeft een 450 W max power tijdens gamen.

Trouble shooter even doorlopen. Ik zou beginnen met een andere voeding, en zoals gemeld (een andere) videokaart in een ander slot.

Manusjes van alles kunnen multitasken

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:36

Pixeltje

Woo-woohoo!

Ik heb dit moederbord ook gehad, die lampjes die op het bord zitten gaan tijdens het booten aan en uit in een bepaalde volgorde (bijvoorbeeld: eerst mobo, CPU, MEM, PCI-E (dan weer MEM) etc). Als de lampjes weer uitgaan is alles in orde, blijft een van de leds branden dan kun je zien waarom de PC niet doorstart.

Het scherm blijft zwart omdat het moederbord niet wil booten. Er is dan een probleem met één van je componenten, in dit geval je PCI-E slot of videokaart. Het bord heeft twee PCI-E x16 sloten waarvan de tweede is uitgerust als X8 slot (of misschien zelfs als X4 geloof ik). Je videokaart kan daar prima in om te testen. Als het werkt weet je dat het probleem op je moederbord zit. Werkt het dan nog niet, heb je waarschijnlijk een probleem met de kaart.

And if this doesn't make us motionless, I do not know what can.

• Flix20
Na vanochtend wat klooien starte de pc gewoon probleemloos op...
Kennelijk is het probleem opgelost. Voor nu dan.

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Flix20 schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 13:15:
Na vanochtend wat klooien starte de pc gewoon probleemloos op...
Kennelijk is het probleem opgelost. Voor nu dan.
Ga er maar niet van uit. 't zijn nogal gevoelige borden dus de kans dat je binnenkort weer terugkeert naar dit topic is aanwezig ;)

Wat heb je "geklooid" precies?

• Flix20
Ja dat verwacht ik zelf ook.
Vandaar de 'voor nu dan'

Ik heb nogmaals een troubleshoot gedaan.
Nieuwe kaart geprobeerd, oude kaard geprobeerd, deed het nog steeds niet.
Toen om en om de RAM latjes getest, starte nog steeds niet.
CPU koeler eraf gehaald om te kijken of er nog genoeg koelpasta opzat.
Toen alles weer aangezet, nog steeds niet.
Toen legde ik de pc weer op z'n kant om te kijken wat mijn volgende stap zou zijn.
Uit gekkigheid gewoon maar weer eens de aanknop ingedrukt en wonder boven wonder starten hij weer op.
Toen kreeg ik de melding van Windows dat er een fout gevonden was, deze wizard heeft 10 min staan draaien en sindsdien huppelt de pc gewoon weer als vanouds.
Wel viel de PC zojuist weer uit na 2 uurtjes BF en starten zichzelf weer opnieuw op dus ik denk dat dat met oververhitting te maken heeft gehad dus ik ga er eerdaags maar een scyte mugen ingooien.

Ook ga ik eerdaags Windows maar even helemaal opnieuw installen en miss de pc naar de winkel waar ik de 2jaar geleden de hardware gekocht breng om ze even alles weer na te laten kijken en doormeten of er iets niet klopt/werkt.

[ Voor 11% gewijzigd door Flix20 op 16-12-2011 16:40 ]

• Flix20
Even een update;
Zojuist weer eenzelfde crash gehad.
Fans v/d GTX570 begonnen heeel hard te blazen en het scherm ging op zwart.

Dus weer alles eruit gehaald, voelde niet echt heet aan alles.

Vermoed dat m'n moederbord aan het overlijden is.
Na de eerste keer weer de PCIe fout aangegeven te hebben kwam hij na de 3e keer opstarten met een RAM fout aan.
Dus ik heb de 4strips er weer uitgehaald, en om en om in de eerste slot gestopt en het rode ledje bij RAM bleef branden.
Toen stopte ik een willekeurig latje in de 2e slot, na even 'denken' besloot m'n pc toch op te starten.
Toen heb ik ook het 4e slot gevuld, starte nog steeds.
Toen heb ik alle slots weer gevuld en ook toen starte de pc weer op.

Ik breng morgen de pc weg om ze het moederbord te laten testen. Heb er niet nog een liggen hier helaas om het compleet uit te stellen.

Ik weet dat dit niet echt de plaats is om te vragen, maar mocht het moederbord vervangen moeten worden, is dit een geschikte vervanging?
Asus Sabertooth 55i

[ Voor 12% gewijzigd door Flix20 op 17-12-2011 02:07 ]

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-02 11:09

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Ik zet flink in op de voeding. Dat ding is hoe dan ook veel en veel te zwak voor een GTX570.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

• Flix20
Ja maar dan is het raar dat de problemen zich ook voordoen als ik mijn oude videokaart erin doe dezelfde problemen zich nogsteeds voordoen.
En daarnaast heeft hij het een goede maand/anderhalve maand gewoon gedaan hoewel dat natuurlijk niet heel veel zeggend is.

Daarnaast heb ik voorafgaand goed m'n research gedaan en meerdere personen gesproken die mij verzekerde dat het kan.

Vanmiddag bij de hardware winkel geweest waar ik grotendeel v/d hardware gekocht heb(gehalve de GPU) en ook zij gaven aan dat het wel zou kunnen werken(ja ik weet dat je aan de mening van een verkooppunt niet teveel moet wegen)
Pc is alleen net een maandje buiten de garantie(zul je altijd zien...) en alleen de onderzoeks kosten gaan me al 40 euro kosten.
Die zie ik niet zo zitten als de kosten van de nieuwe onderdeel(en) er ook nog aan zitten te komen.
Is er een manier om te checken wat er kapot is naast het om en om checken van je ram slots maar niet de beschikking heb over een tweede moederbord?

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik persoonlijk zet ook in op de voeding want een Recom voeding is niet direct een klasse A voeding en dan is die 500 watt het maximale wat die voeding kan leveren. Dat betekent dus dat die voeding met die GTX570 constant op zijn tenen moet draaien en dan kan je van dit soort gekke dingen krijgen.

Laat je dus niet van de wijs brengen door zo'n winkel want die zeggen altijd dat alles kan en willen natuurlijk hun voorraad kwijt. Mijn advies is om eerst eens de voeding te vervangen door een A merk waaronder bijvoorbeeld Corsair. Je zou dan bv kunnen volstaan met een 550 watt Corsair voeding omdat deze voedingen continu 550 watt kunnen leveren in tegenstelling tot een B merk voeding als Recom.

Trouwens wat garantie betreft kan die winkel misschien wel maar 2 jaar garantie bieden maar op bv je moederboard zit sowieso al 3 jaar fabrieksgarantie. Mocht dus toch je moederboard kapot zijn dan gewoon rechtstreeks met Asus contact op nemen en krijg je via hun een vervangende, of reparatie dan.

[ Voor 17% gewijzigd door Roel1966 op 17-12-2011 17:37 ]

• Flix20
Oke bedankt. Dan ga ik kijken of ik ergens een hogere wattage voeding vandaan kan toveren om het een weekje uit te testen.

Als ik 'm ga daadwerkelijk moet gaan vervangen dan wil ik direct future proof zijn.
Over een jaartje of 2 zal er wel weer een nieuwe CPU, moederbord en eventueel een tweede GTX570 ingaan.
Hoeveel wat moet ik dan aan gaan denken?
750,800w?
Zal dit dan een goede optie zijn?
pricewatch: OCZ Fatal1ty 750W
Of anders
pricewatch: XFX ProSeries 750W XXX Edition

• Roel1966
  • Niet online
Uit eigen ervaring kan ik je deze pricewatch: Corsair HX750W aanraden, maar die OCZ weet ik even niet zeker of dat ook een klasse A voeding is. De XFX zie ik wel regelmatig langskomen op het forum en voor zover ik kan zien zijn daar ook weinig problemen mee.

• Flix20
Hartstikke bedankt. Zal me er eens in verdiepen.

Ga eerst m'n HD5770 er weer even inzetten en wat potjes mee spelen.
HEb ik geen crashes meer, word het verhaal v/d voeding bevestigd.

• Flix20
Update;

Nu 3 dagen de HD5770 er weer in zitten, en bij het opstarten geeft het moederbord nog steeds hier en daar een foutmelding bij het geheugen of het VGA slot.
Na 3/4 keer proberen start de pc uiteindelijk wel op.

Ik heb ook nog geen crash gehad maar ik heb ook nog niet gegamed ermee, waar de pc met de GTX570 uitviel.

Dus ik twijfel nu weer of het de voeding of het moederbord is.
Iemand die hier meer wijsheid uit kan halen?

• Roel1966
  • Niet online
Enigste wijsheid is allereerst eens je voeding te vervangen en pas dan weet je meer.

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Flix20 schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 20:41:
Update;

Nu 3 dagen de HD5770 er weer in zitten, en bij het opstarten geeft het moederbord nog steeds hier en daar een foutmelding bij het geheugen of het VGA slot.
Na 3/4 keer proberen start de pc uiteindelijk wel op.

Ik heb ook nog geen crash gehad maar ik heb ook nog niet gegamed ermee, waar de pc met de GTX570 uitviel.

Dus ik twijfel nu weer of het de voeding of het moederbord is.
Iemand die hier meer wijsheid uit kan halen?
Iemand die je even kan helpen met een dagje een voeding uitlenen? Dat is de goedkoopste oplossing. Daarnaast zou ik niet teveel wisselen van HW, dat maakt het alleen maar lastiger om het probleem te lokaliseren..

Verwijderd

Het was mij ontgaan dat je een Recom PSU hebt, en die schijnen echt bagger te zijn.
Het is een beetje zoals:
Recom = Sweex = Eminent = Trust = first class crap

Beide PSU die je noemt zijn goed, mijn voorkeur gaat naar XFX.

http://www.hardwaresecret...ower-Supply-Review/1182/7

http://www.hardwaresecret...ower-Supply-Review/1019/7

Verwijderd

Kijk ook even in dit topic voor gedegen voedingen advies: [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 29

• Flix20
Daar heb ik aantal dagen al gepost maar iedereen blijkt daarover heen te lezen en wil niet te opdringerig zijn om na 2/3 dagen geen reactie direct weer om aandacht te schreeuwen.

@Pixeltje; De 5770 heb ik er weer even ingehangen om te kijken of het stroom toevoer het probleem zou zijn gezien de pc daar anderhalf jaar probleemloos mee gelopen heeft.
Alleen ook nu heb ik bootproblemen als deze erin zit.

Verwijderd

Die Recom voeding heeft met de GTX570 op zijn tenen moeten lopen en is nu zijn laatste adem aan het uitblazen.

• Flix20
Ja dat vermoed ik ook.
Nu even wachten op een reactie in het voeding thread
Flix20 schreef op zondag 18 december 2011 @ 01:54:
Ik ben opzoek naar een nieuwe voeding gezien de huidige(500w) het allemaal niet meer kan bijhouden.
Nu is mijn vraag hoeveel watt ik ongeveer nodig ga hebben.

Om te beginnen mijn hardware lijst;

#ProductPrijsSubtotaal
3Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 99,99€ 299,97
1Intel Core i5 750€ 192,99€ 192,99
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/4G€ 16,-€ 16,-
1Asus P7P55D€ 99,96€ 99,96
1Asus ENGTX570 DCII/2DIS/1280MD5€ 310,-€ 310,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 918,92

Onlangs heb ik mijn RAM geupgrade naar 8gb totaal.
Ook ga ik een pricewatch: Scythe Mugen 2 Rev. B aanschaffen.

Ik wil wel dat de voeding een beetje future proof is zodat ik over 2/3 jaar, wanneer ik hoogst waarschijnlijk weer een CPU/mobo upgrade ga doen ik niet nogmaals van voeding hoef te wisselen.
Hoeveel watt ga ik ongeveer nodig hebben?
600-800 had ik zelf een beetje in gedachte.

En mocht ik het in m'n gekke bol krijgen om er ooit nog een tweede GTX570 bij te gooien, hoeveel W moet ik dan op gaan zitten?

Wat de prijs betreft hoop ik het zo rond de 100 euro te kunnen houden.
Ook heeft modulair de voorkeur alleen als het veel scheelt in kosten is dit geen absolute must.

bvd.

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Zo zie je wel trouwens wat het verschil is tussen A- en B merk voedingen.. ik had ongeveer dezelfde setup (processor en moederbord hetzelfde, ook een mugen, 8GB 1600MHz geheugen, 3 schijven en een SSD) maar dan met eerst een 5770 Vapor-X en daarna een 5870 Vapor-X, processor overclocked naar 3,6 GHz en een BeQuiet voeding van 500W. Nooit problemen gehad.

• djfrankel
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-02 13:21

djfrankel

It's a trap!

Om nog even op de rode ledjes terug te komen, ik heb een asus bord uit dezelfde serie (de Maximus). Maar bij dat bord betekenen de rode ledjes naast/onder de betreffende apparaten dat het voltage te hoog staat volgens de bios. In de bios zijn zegmaar voltage ranges die groen (veilig) oranje (riskant) en rood ("gevaarlijk") zijn voor de betreffende chips/onderdelen. Ik zou er eens naar kijken of de voltages wel goed staan voor de dingen waarvoor de leds rood branden.

(Het gaat dus niet om het rijtje leds die om de beurt aan en uit gaan tijdens het booten)

• Flix20
Heb nog geen oranje lampjes gezien.
En ook vraag ik me af hoe dat dan zou komen dat de voltages aangepast zijn of gebeurt dat automatisch?
Heb van voltages weinig tot geen verstand en heb er daarom ook niets zelf aan veranderd.

Heb zojuist maar die Corsair HX850 gekocht samen met

• 0scar
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-07-2025

0scar

MacIJver

Met wat? Nieuwe videokaart?

En werkt het systeem nu wel?

Manusjes van alles kunnen multitasken

• Flix20
Sorry, lees het nu pas dat ik een half bericht heb achter gelaten.

Wat ik probeerde te zeggen was dat ik dus de HX850 gekocht heb samen met een nieuwe case en direct ook maar een cpu koeler om ook oververhitting uit te sluiten.

Nadat ik alles in elkaar had gezet in de nieuwe case kreeg ik bij de eerste boot nogsteeds een melding.
Eerst bij het RAM, toen bij de VGA.
Na een aantal keer opnieuw booten werkt alles weer naar toebehoren dus het probleem lijkt opgelost te zijn.

Hartelijk dank voor al jullie hulp!

• Roel1966
  • Niet online
Flix20 schreef op zondag 08 januari 2012 @ 11:42:
Sorry, lees het nu pas dat ik een half bericht heb achter gelaten.

Wat ik probeerde te zeggen was dat ik dus de HX850 gekocht heb samen met een nieuwe case en direct ook maar een cpu koeler om ook oververhitting uit te sluiten.

Nadat ik alles in elkaar had gezet in de nieuwe case kreeg ik bij de eerste boot nogsteeds een melding.
Eerst bij het RAM, toen bij de VGA.
Na een aantal keer opnieuw booten werkt alles weer naar toebehoren dus het probleem lijkt opgelost te zijn.

Hartelijk dank voor al jullie hulp!
Je had niet een aantal keren hoeven gaan booten maar alleen even een bios-reset kunnen doen want een nieuwe voeding betekent ook andere spanningen op het board. Vermoedelijk dus dat in het bios nog foute spanningen opgeslagen stonden en door het telkens booten je eens soort bios-reset veroorzaakt hebt.
Pagina: 1