Flash Survivor - data opeens weg

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Max Hunt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-08 14:03
Ik heb hier een Flash Survivor GTR 64Gb die het vanmiddag nog perfect doet, maar nu niet meer. Windows (7) herkent dat het een USB apparaat is, geeft het een schijf letter (bij mij is het nu "Removable Disk (N:)" en daar blijft het bij. De stick is niet te benaderen.

Via computer beheer geprobeerd de schijf letter te veranderen (dat werkt) en de pc opnieuw te laten zoeken naar schijven, maar uiteindelijk blijft het resultaat hetzelfde. Bij de USB drivers in apparaatbeheer staan geen errors, bij de USB driver voor de stick staat dat het apparaat gewoon werkt.

Ik heb verschillende tooltjes geprobeerd mbt data recovery maar die geven, net als Windows, aan dat ze de stick niet kunnen benaderen / zien.

Als ik de stick in de PC stop dan krijg ik een melding dat de drivers correct zijn geïnstalleerd, maar 1 van die berichten (het waren er 2, 1 voor mass storage, de andere voor de stick zelf) zag er wat verdacht uit. Er stond namelijk: "XXXXXXXX U168CONTROLLER USB Device".

Na het googelen van U168CONTROLLER werd ik niet echt blij, daar werd eigenlijk alleen gesproken over dat wie dit kreeg een RMA moest aanvragen. Bij mij staat er echter nog belangrijke data op de stick die ik er graag nog vanaf wil halen.

Daarom vroeg ik mij af of er hier misschien mensen waren die dit (of iets soortgelijks) hebben gehad of een mogelijke oplossing weten. Het probleem doet zich voor op meerdere computers dus ligt aan de USB stick, maar kan die nog worden gefixed?

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:35

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Er staat geen belangrijke data op want van belangrijke data heb je een reservekopie. Dus gewoon weggooien en nieuwe kopen als hij niet meer werkt. Die dingen kosten niets.

Thematopic: Datarecovery

[ Voor 7% gewijzigd door Q op 15-12-2011 21:50 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb dit wel eens eerder meegemaakt met een stickje, werd ineens nog wel herkent als iets van USBapparaat, maar geen benaderbare drive meer. Ik heb 't ding toen gewoon weggegooid.

Grote kans dat het niet meer kan worden gefixed. Ik zou een RMA aanvragen, of als je de data echt nog nodig hebt, een datarecoverybedrijf inschakelen.

• Max Hunt
Q schreef op donderdag 15 december 2011 @ 21:49:
Er staat geen belangrijke data op want van belangrijke data heb je een reservekopie. Dus gewoon weggooien en nieuwe kopen als hij niet meer werkt. Die dingen kosten niets.
Hehe, ik kwam (misschien wel van jou) soortgelijke reacties tegen tijdens m'n zoektocht op het tweakers forum naar dit soort problemen. Uiteraard heb je gelijk maar dat besef je (ik) meestal pas als het te laat is.

Ik heb ondertussen een firmware upgrade gevonden voor deze stick, van 2 jaar oud. Met de stick ingeplugt geeft die upgrade een error dat deze stick niet wordt ondersteunt (en als ie niet is ingeplugt geeft ie een standaard error). Dit geeft een klein beetje hoop dat de stick nog benaderbaar is.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De firmware zit wel op een ander chipje dan je storage he. Dat hij de controller nog wel ziet zegt niet dat je data daarmee automatisch ook te benaderen is. Ik zou er gewoon vanuit gaan dat het ding stuk is, want hiermee kom je waarschijnlijk ook niet verder.

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Je kan het eens met een Ubuntu bootCD proberen, kijken wat die ervan zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Hunt
Net even geprobeerd met Ubuntu 11.10 maar helaas, die kon de USB stick niet eens detecteren, laat staan openen. (Andere USB sticks werkten wel gewoon). Hiermee lijkt het me duidelijk, de stick is kapot en de data die erop stond is weg / niet meer terug te krijgen.
Pagina: 1