Hulp nodig bij eigen PC bouwen

Pagina: 1
Acties:
  • 314 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik ben een beginnend producer en wil graag mijn eigen PC in elkaar zetten. Ik ben nog niet helemaal ervaren hiermee maar heb het oog laten vallen op de volgende onderdelen:

Asus M5A78L-M/USB3
nVidia GT520 1GB
1Gbit netwerkkaart
1000 GB SataIII Hardeschijf
8GB DDR3 Werkgeheugen Kingston
DVD Brander Samsung Optical Disc Drive
AMD Phenom2 X4 640 3,00GHz

Nu zou ik alleen graag nog wat hulp willen bij het uitzoeken van een juiste behuizing,voeding en koeler met wat links erbij zodat ik de onderelen kan bekijken. En als ik al deze spullen aanschaf moet ik dan ook nog kabels oid aanschaffen of zit dat er allemaal bij in want wordt de eerste keer dat ik mijn eigen pc in elkaar ga zetten. Iig alvas bedankt voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMe
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-07 20:51
Welkom op tweakers! Speciaal geregisteerd om hulp te vragen?
Hier op tweakers wordt wel wat eigen inzet verwacht.
Een vraag over kabels bijvoorbeeld kun je wel uitzoeken, zonder hem hier te stellen.

Daarnaast kun je beter eens beginnen aan te geven wat je wilt gaan doen met je PC en vanaf dat vertrekpunt vragen om tips mbt onderdelen en behuizingen. En eens wat zoeken op een how to: build a computer.

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07:41
Moes88,

Zet even erbij wat je nog verder wil uitgeven aan de vragende onderdelen. Behuizing kan 20 - 30 kosten (simpele metalen kast) maar ook rond de 200 euro (geavanceerde kast, groot, fans erbij, verschillende poorten op de boven- of voorkant van de kast).
Een goede voeding begint bij 50 euro. Let wel op de Efficiëntie van de voeding: Hoger is beter. Voor je aangegeven specs zou ik toch voor groter dan 500 Watt gaan.

@TheMe: Iets vriendelijker naar een nieuweling mag ook wel hoor ;).

Succes!

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-09 23:08

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Hi TS, lees om te beginnen even dit stuje info door: *LET OP* - Wat moet ik kopen
Daarna zal je zien dat we een speciaal draadje hebben voor je vraag: [BBG aanschaf] Workstation

Dit topic is gesloten.