Falcon10 schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 15:23:
Ik praat er niet over, en als het me gevraagd wordt door vrienden/kenissen/vreemden is mijn reactie steeds : voldoende om rond te komen.
Reden waarom ik het niet bespreekbaar vindt :
Mijn loon is van mij, het jouwe kan mij niet schelen, ik moet jou rekening niet maken en die interesseerd me trouwens ook niet. Ik moet gewoon zorgen dat ik met mijn loon mijn levensstijl kan onderhouden. De manier waarop ik dit doe, en hoeveel dit kost, dat is mijn zaak, niet de jouwe.
Wat een ander verdiend interesseerd me niet, net als wat hij er mee doet, als hij/zij er maar mee gelukkig is, en anders moet die persoon een beter job zoeken waar ie meer verdiend om gelukkig erdoor te worden.
Couldn't agree more

Hoewel geluk volledig los staat van je loon.
Nou, dat is niet helemaal waar. Want als je hard werkt voor je centen, en nog elk dubbeltje moet omdraaien om te kunnen overleven. En je collega die het zelfde werk doet, en minder presteerd, en bijna het dubbele krijgt aan loon, ben je toch minder gelukkig dan je collega.
Zo heb ik gewerkt voor een werkgever die mensen betaalde naar hun leeftijd, en niet naar de prestatie die geleverd wordt. Iemand die dan misschien de jongste van de club is, kan wel het meeste geld voor de baas binnenhalen, terwijl die daar gezien het werk wat die verricht gewoon onbetaald wordt.
Bij m'n vorige werkgever vond ik het dan ook echt niet tof dat ik nog geen 2200 euro had, en hetzelfde werk deed, en nog sneller en beter, dan een nieuwkomer die 3700 euro kreeg, en een volledig betaalde pensioen regeling.
Ik kon m'n lasten betalen, en nog wel leuke dingen doen. Maar met dat verschil had ik ook wel een woning kunnen kopen, ipv te huren in een pauperflat. En 4x per jaar op vakantie ipv niet.
Geluk is niet in geld uit te drukken, maar elke dag last van je buren hebben in een flat, of een 2 onder 1 kap woning hebben is een groot verschil in gelukkig woongenot