Stream geluid van iphone naar pc en andersom

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:27
Beste mensen,

na aardig wat onderzoek op het internet te hebben verricht kom ik toch hier terecht in de hoop dat iemand me hier verder kan helpen.

Wat ik wil zijn het realliseren van 2 situatie's:

1. Ik zou graag het geluid van mijn iphone willen "streamen" naar mijn Mediacenter PC zodat het geluid via de daaraan gekoppelde Z-5500 set van Logitech beluisterd kan worden. Handig voor bijvoorbeeld al mijn podcasts op mijn iphone. (ik wil dus niet op mijn pc door bestanden heen kunnen bladeren en selecteren, maar puur de audiostream die op dat moment op mijn iphone wordt afgespeeld kunnen beluisteren)

2. Verder zou (vooral) het omgekeerde erg handig zijn. Hiervoor geldt dus dat ik het geluid van mijn HTPC wil kunnen ontvangen op mijn iphone, zodat ik oordopjes in mijn iphone kan pluggen en zo het geluid van mijn HTPC kan beluisteren. Dit is bijvorbeeld handig als ik op bed lig, of achter in de tuin zit.

Ik heb met meerdere zoekopdrachten gezocht op google, maar kom alleen bij software en app's terecht die je door de bibliotheek van je iphone of pc heen laten scrollen, en zo een bestand kunt laten streamen. Dat is dus NIET de bedoeling. Ik maak namelijk gebruik van mediaportal, en kijk hiermee ook live TV. Het gaat puur om de geluidsstream die ik wil kunnen beluisteren. Het bedienen van de Mediacenter doe ik via een andere app.

Het zou mooi zijn wanneer mijn htpc via de router een draadloze copy van de audiostream van de geluidskaart uitzend, en dat ik deze met een app op mijn iphone kan ontvangen.

Ik weet niet of dit uberhaupt mogenlijk is, maar het lijkt me ontzettend vet om het voor elkaar te gaan krijgen.
Systeemgegevens:

Mediacenter:

Intel i3 2100
8GB DDR3
HD5770, 1GB
Onboard audio
Windows 7 x64 ultimate
Blutetooh
Windows 7 x64 ultimate

Iphone:

iphone 4, met ios 5.0.1

Verder is alles voorzien van een T-link draadloze router, dus er is WiFi aanwezig..

Ik hoop dat iemand een mooie oplssing voor mij heeft!

[ Voor 4% gewijzigd door powermarcel10 op 13-12-2011 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:53

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

iPhone naar PC: Shairport
PC naar iPhone: Airfoil Speakers Touch of een vergelijkbare app

Deze apps maken echter wel gebruik van AirPlay. Dit betekent dat het afspelende apparaat dit moet ondersteunen. Op je iPhone is dit geen probleem, of je PC betekent dit echter dat je iTunes moet gebruiken. Als je geen iTunes gebruikt om muziek af te spelen op je PC, dan kan je een programma als Airfoil gebruiken om het geluid van je PC door te sturen naar een AirPlay-speaker (je iPhone).

Een mooiere oplossing zou zijn om iTunes te installeren op je PC en hier Thuisdeling in te schakelen. Je kunt dan vanaf je iPhone in de bibliotheek van je PC bladeren en direct afspelen. Als je dan een AirPort Express koopt en aan je speakers koppelt, kan je de muziek van je iPhone naar de speakers streamen.

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
@ hogervorst: Bedankt voor het meedenken..

Echter ben ik schijnbaar niet helemaal duidelijk geweest in wat ik wil.. Ik zal het wat duidelijker proberen te maken.

Wat ik NIET wil is een optie waarmee ik vanaf mijn iphone door de bestanden op mijn pc kan bladeren, selecteren en op mijn iphone kan afspelen..

Wat ik graag wil is iets dat er voor zorgt dat het geluid dat op mijn pc wordt uigezonden op dat moment in real-time te beluisteren is op mijn iphone.. Dus wanneer mijn HTPC aanstaat, waar ik mediaportal op draai, en hiermee bijvoorbeeld TV aan het kijken ben, ik heb geluid hiervan op mijn iphone binnen krijg. (alsof ik een koptelefoon op mijn PC aansluit) Vervolgens stop ik dan oordopjes in mijn iphone, en kan ik in bed nog even tv kijken (met geluid) terwijl mijn vriendin al ligt te slapen..

Andersom ben ik op zoek naar een optie waarmee mijn iphone als het ware als draadloze "line-in" wordt gezien op de HTPC. Ik start op mijn iphone dus een muziek/of videobestand, maar het geluid gaat niet via de speakers van de iphone, maar via de speakers die op de htpc zijn aangesloten..

Ik ben aan het kijken of er een manier is waarmee het het geluidskanaal van de pc via internet gestreamt kan worden, en via een webbrowser(achtige applicatie) beluisterd kan worden op de iphone..

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Het geluid van je iPhone richting de HTPC sturen kan met BlueTooth. Maar dan moet je wel software hebben die even wat meer services aanbiedt dan enkel Windows standaard heeft. Met name A2DP headset.

Heel toevallig was er laatst ook al een topic over, specifiek over BleuTooth, en kan je dat in dit topic vinden: HTC Sensation audio via bluetooth

Van de HTPC -> iPhone zou ik niet weten. Misschien dat dat ook wel over BlueTooth kan, maar dat ligt dan weer aan de BlueTooth stack welk je op de iPhone hebt, of kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

TS: Het eerste deel van mijn vorige post (dus alles behalve de laatste alinea) is precies wat jij wil. Met Airfoil, Airfoil Speakers Touch en Shairport moet het helemaal lukken. Bekijk mijn post nog eens en klik evt. op de linkjes, daar vind je wat meer informatie!

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Hoi RaZ bedankt..

BlueSoleil heb ik inderdaad nodig.. Dat heb ik wel eens eerder gehad (heeeeeel lang geleden) Ik dacht alleen dat dit een driver was die standaard bij het destijds geleverde bluetooth apparaatje zat.. Maar het is dus losstaande software.. Weet jij of deze geschikt is met alle bluetoth apparaten? Ik heb onboard bluetooth op mijn ASUS P8P67 moederbord..

Ik heb op mijn iphone wel eens zitten zoeken, maar kan nergens een instelling vinden als; "geluid via bluetoth versturen ofzo" Hoe gaat dit proces in z'n werk? Moet ik op de pc verbinding maken met m'n iphone via bluesoleil en dan daar dan aangeven dat ik het geluid van m'n iphone wil streamen? Gaat m'n iphone daarmee akkoord is de vraag??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Oef.. Ik heb er ooit in het verleden eens mee gespeeld om via de laptop gedownloade MP3's het over de HTPC te laten afspelen. De HTPC had dus de BlueSoleil software, en dat werkt met een el-cheapo sweex BT dongle van een tientje gewoon prima.

Volgens mij is het gewoon universele software, wat met elke BT device kan werken.

Als je BlueSoleil installeert op de HTPC, moet je instellen welke services die moet zijn, en dan is het eigenlijk gewoon de Stereo headset. Vervolgens laat je je iPhone scannen op services die via BlueTooth beschikbaar zijn, en kan je de gewenste service verbinding maken..

Moet zeggen dat het wel 6 jaar geleden is dat ik er mee hebt zitten spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
jhogervorst schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 18:46:
TS: Het eerste deel van mijn vorige post (dus alles behalve de laatste alinea) is precies wat jij wil. Met Airfoil, Airfoil Speakers Touch en Shairport moet het helemaal lukken. Bekijk mijn post nog eens en klik evt. op de linkjes, daar vind je wat meer informatie!
Je hebt gelijk! Bedankt! Ik had Aitfoil al eens ergens gezien, maar dacht dat er in de beschrijving stond dat je hiervoor speciale luidsprekers moest heben ofzo, maar dat heb ik ik schijnbaar niet helemaal begrepen..

Werkte direct! Echt super man, was bang dat het nooit ging werken.. Het enige probleem is dat het geluid zo'n 2 seconden achterloopt.. Niet ideaal dus, maar we hebben in ieder geval iets..

Heeft iemand nog een tip om dit op te lossen of in ieder geval beter te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Ik gebruik zelf AirPlay met verschillende apparaten en applicaties (zowel officieel van Apple als onofficieel zoals Airfoil). Ook hier is altijd sprake van een vertraging, simpelweg omdat het speakerapparaat een buffer moet hebben om instabiliteit in je (WiFi-)netwerk op te vangen. Ik vrees dat je dit niet anders kunt krijgen.

Als je films kijkt begrijp ik dat dit storend is. Met sommige spelers (VLC bijvoorbeeld) kan je audio en video onafhankelijk van elkaar vervroegd of verlaat afspelen. Als je hiermee speelt (bijvoorbeeld audio 2s vervroegen of video 2s verlaten) kan je de ervaring misschien verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Met bleutooth heb je die vertraging helemaal niet. Heb op die manier ook wel eens geprobeert om een film te kijken, gewoon als test. Dat is gewoon realtime. Maar omdat ik nogal veel 2,4GHz spul had staan (meedere routers, 4 pc's op wireless, en een marmitek troep setje) en redelijk dicht bij elkaar, merkte ik wel dat de kwaliteit soms ook wat omlaag ging (hogere compressie).

Maar het bleef wel realtime en dus ook lip-sync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
jhogervorst schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 19:31:
Ik gebruik zelf AirPlay met verschillende apparaten en applicaties (zowel officieel van Apple als onofficieel zoals Airfoil). Ook hier is altijd sprake van een vertraging, simpelweg omdat het speakerapparaat een buffer moet hebben om instabiliteit in je (WiFi-)netwerk op te vangen. Ik vrees dat je dit niet anders kunt krijgen.

Als je films kijkt begrijp ik dat dit storend is. Met sommige spelers (VLC bijvoorbeeld) kan je audio en video onafhankelijk van elkaar vervroegd of verlaat afspelen. Als je hiermee speelt (bijvoorbeeld audio 2s vervroegen of video 2s verlaten) kan je de ervaring misschien verbeteren.
Das een goed punt.. Ik gelof dat iik in Mediaportal audio vertraging kan instellen.. Zal daar eens mee gaan spelen! Nogmaals, bedankt voor de tips..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
RaZ schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 19:35:
Met bleutooth heb je die vertraging helemaal niet. Heb op die manier ook wel eens geprobeert om een film te kijken, gewoon als test. Dat is gewoon realtime. Maar omdat ik nogal veel 2,4GHz spul had staan (meedere routers, 4 pc's op wireless, en een marmitek troep setje) en redelijk dicht bij elkaar, merkte ik wel dat de kwaliteit soms ook wat omlaag ging (hogere compressie).

Maar het bleef wel realtime en dus ook lip-sync.
Je bedoeld dan dus andersom? Van iphone naar PC? Dat is niet zo belangrijk.. Wanneer ik muziek afspeel op mijn iphone en het geluid komt iets later via mijn htpc door de luidsprekers geeft dat niet.. Het zou alleen storend zijn, zoals RaZ aangaf bij films.. Maar films op mijn iphone kijken met het geluid over de luidsprekers is niet van toepassing..

Of bedoel je wel de 2e situatie die beschreven staat.. Dat je dus het geluid van de computer op je iphone ontvangt.. Als deze optie ook op één of andere manier mogenlijk is via bluetooth zou het helemaal ideaal zijn.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Mijn ervaring is enkel van een Laptop (XP Pro) naar de HTPC (XP Pro), met enkel BlueSoleil op de HTPC die als headset dienst ingesteld stond. De Laptop gebruikte geen enkele 3rd-party software als ik het me goed kan herinneren.

Enige wat ik je dus kan vertellen is dat het met BlueTooth zonder vertragingen een buffer vol te houden en dus realtime werkt.

Overigens heb ik geen ervaringen met welk Apple product dan ook. Maar misschien als je in de appstore gaat zoeken op bluetooth headset app dat je daar al verder mee komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Hé RaZ,

ik ben er even mee aan ge gang gegaan, maar krijg het nog niet voor elkaar.. Na wat gedoe krijg ik wel verbinding met de iphone, maar het geluid wil nog niet via de luidsprekers gaan.. Ook is er geen signaal, dat kan ik zien in de taakbalk door op het luidsprekertje te klikken.. Dit krijg ik allemaal te zien:

Afbeeldingslocatie: http://plaatjesdump.nl/upload/af7bcdb3b6baf2da55014259e0f15305.jpg

Heb jij nog tips?

Krijg op m'n iphone ook wel een icoontje te staan in itunes waar ik of m'n koptelefoon of "gamepc" kan aanvinken.. Dat laatste heb ik gedaan, maar geen geluid... :s

[ Voor 16% gewijzigd door powermarcel10 op 13-12-2011 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik neem aan dat als je die verbinding hebt gemaakt, je ook geen geluid meer krijgt uit je iPhone?

De versie van BlueSoleil waar ik mee heb zit te spelen was versie 3 ofzo. Maar staat toevallig in je Windows Mixer het programma BlueSoleil misschien op muted?

Zou het zo 1,2,3 ook niet weten uit m'n hoofd. Ik heb geen BlueTooth apparaten meer om het te reproduceren eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
ZO! Het is gelukt.. Het was een driver probleem.. Had de nieuwste driver van de fabrikant gedownload, maar die van ASUS zelf bleken beter te werken.. Heb bluesoleil helemaal niet nodig.. Het kan gewoon met de software van ASUS.. Werkt super goed.. Kan zelfs m'n iphone bedienen vanaf de pc.. Dat wilt zeggen, volume, play/pauze en vorige/volgende track..

Echt super bedankt voor het meedenken iedereen.. Te gek!!

Nu alleen nog iets zien te vinden voor de vertraging in het geluid..
Pagina: 1