Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMarks
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-10 22:17
Beste tweakers,

Ik ben bezig om me audio van mijn htc sensation over mijn desktop te laten door middel van bluetooth.
Echter zodra ik mijn toestel heb gekoppeld aan mij desktop geeft computerbeheer -> apparaatbeheer aan dat er driver fouten zijn en kan ik niks met de zo juist aangemaakte verbinding.

Uiteraard heb ik het al geprobeerd de verbinding opnieuw te maken nadat ik alle verbindingen weer verbroken heb gemaakt en verwijdert.

Daarnaast heb ik geprobeerd te zoeken naar enkele drivers maar kon niks vinden.

De bluetooth in me desktop wordt geregeld door een usb zonder tussenkomt van een hub of verlengkabel.
Mijn telefoon draait de originele HTC Sensation zonder root toegang (android 2.3.4, htc sense 3.0, firmwire 1.45.401.3)

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Met vriendelijke groet,
IMarks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-10 19:08

pathfinder2k

is hier...

Wacht even... de audio van je telefoon op je desktop computer? Waarom? Verder kent een desktopsysteem volgens mij geen handsfree affordance zoals een autoradio dat bijvoorbeeld wel heeft. Ik weet dus niet of dat zomaar gaat lukken. Vertel eens wat je doel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMarks
me doel is om mij muziek van me mobiel te kunnen beluisteren op me desktop,
het biedt voor vele voordelen zoals op 1 lokale plek mijn muziek hebben staan.
makkelijker pauzeren als ik bijv in een game zit ect.
ik doe het nu al met me laptop tijdens het werk en school maar wil dit ook graag prive omdat het maar echt de idiaale oplossing is.

[ Voor 3% gewijzigd door IMarks op 11-12-2011 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Het probleem ligt niet bij de smartphone, maar bij de desktop. De default BlueTooth stack van Windows (even vanuitgaande dat je dat gebruikt) heeft weinig daemons aan boord (of hoe je het ook wil noemen).

Als je een de BlueTooth stack van bijvoorbeeld BlueSoleil gebruikt zal de Windows PC ook A2DP speakers over BlueTooth aanbieden, en kan je met elke telefoon die BT heeft kunnen afspelen via de speakers van de PC.

Heb er eens mee zitten spelen, en het werkt best wel aardig. Zo had ik een HTPC met die BlueSoleil BT-stack, en kon ik via m'n laptop (andere kant van de kamer) of met m'n smartphone gewoon de muziek over de surroundset gooien.

Het ligt hem echt aan de stack die je gebruikt die als service dient.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMarks
eerlijk gezegt zou ik het zo niet kunnen zeggen, ik gebruik een gewoon een standaard usb'tje de bluetooth knop geeft aan PAN-netwerk aan en bestanden verzenden en ontvangen.

neem aan dan PAN niet kan helpen in A2DP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Daarom vertel ik het je ook ;)

PAN is Personal Access Network. Daar kan je niets anders mee dan wat bestanden kopieren, en gebruiken voor tethering. Verders niets speciaals aan.

Wat jij juist zoekt, is A2DP, en dat heeft Windows gewoon niet. Dat heeft BlueSoleil wel, en kan je dus doen wat je wil. De muziek op je smartphone laten afspelen op de desktop. De desktop is dan als het ware de draadloze speakers.

Je hebt er dus extra software voor nodig. Simple as that. Met BlueSoleil kan dat gewoon. Gezien ik dat zelf ook op die manier heb gebruikt ;)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMarks
bedankt voor de tip, ik kijk eerst nog even rond naar gratis alternatieve maar neem het zeker mee.
bedankt.

[ Voor 10% gewijzigd door IMarks op 12-12-2011 20:34 ]

Pagina: 1