Als ik google op reviews dan duiken er frequent besprekingen van Tweakers op. Alleen vertelt Google mij dan netjes dat dat besprekingen zijn door 'expertgebruikers' van Tweakers.net. Dat is op z'n zachtst gezegd misleidend; als Tweakers op zijn frontpage een artikel post dat zijn ledenbestand explosief gegroeid is het afgelopen jaar, dan kan je moeilijk volhouden dat dat stuk voor stuk 'experts' zijn, ook al is hun vakgebied nog zo klein dat ze het ongetwijfeld wel zijn
. Daarnaast is een review waar alleen maar sterretjes worden aangevinkt bezwaarlijk een bespreking van een 'expert' te noemen. Dan neem je jezelf niet ernstig. De lengte van een 'echte' review daarentegen is dan weer geen garantie voor diepgang (of een expertopinie).
Ik snap dat Tweakers.net de lat graag hoog legt, ook voor zijn leden, maar als je één van de grootste tech communities bent in je taalgebied kan je moeilijk iedereen over dezelfde kam scheren en beweren dat het experts zijn. Ik denk dat een neutraler 'gebruiker' hier meer op zijn plaats is. Net omdat Tweakers.net zichzelf ernstig neemt. Dat brengt ook verplichtingen met zich mee.
Misschien is dit muggeziften, maar ik vind het een stukje intellectuele eerlijkheid
.
Edit: bah, modjes, pas de titel even aan naar 'Misleidende titels van reviews' aub
Ik snap dat Tweakers.net de lat graag hoog legt, ook voor zijn leden, maar als je één van de grootste tech communities bent in je taalgebied kan je moeilijk iedereen over dezelfde kam scheren en beweren dat het experts zijn. Ik denk dat een neutraler 'gebruiker' hier meer op zijn plaats is. Net omdat Tweakers.net zichzelf ernstig neemt. Dat brengt ook verplichtingen met zich mee.
Misschien is dit muggeziften, maar ik vind het een stukje intellectuele eerlijkheid
Edit: bah, modjes, pas de titel even aan naar 'Misleidende titels van reviews' aub
[ Voor 7% gewijzigd door Borromini op 13-12-2011 11:11 ]
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje