Netwerk kabel maken (tools)

Pagina: 1
Acties:

• Michael van S
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-02 10:32
Hey,

Ik ben bezig met het maken van wat netwerk kabels door het huis heen, ik vind het een ongelofelijk gepiel met die draadjes. Weet iemand waar ik inserts kan kopen om die draadjes op hun plek te houden? En misschien nog wat andere tools, ik wil het zo makkelijk mogelijk doen (netwerkkabels maken)

Bedankt!

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
ik weet niet precies wat je bedoelt, maar gewoon met de vingers werkt niet? Zo lastig is het toch ook weer niet :)

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-02 09:05
Ik gebruik dit soort plugs met zo'n inster. Beetje oefenen en dan is het prima te doen.

Voor de volledigheid: Ik strip een cm of 2 van de kabel om wat speling te hebben. Ik maak de aders recht met een plat tangetje, vervolgens stuk voor stuk de aders in de inserter. Als alles in de inserter zit de aders op de rand van de inserter afknippen en inster in de plug duwen. Stevig aanduwen, plug in de tang en gaan.

[ Voor 41% gewijzigd door Rupie op 12-12-2011 20:46 ]

Desktop | Server | Laptop

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

persoonlijk den kik dat je hier wel door had kunnen gaan

Gewoon even een paar tutorials op het internet lezen er zijn er zat. oefening baart kunst
wat ik doe is losdraaien tot de buitenmantel, op volgorde leggen. stevig vasthouden en een klein beetje bewegen. zo houd het zijn vorm beter, afknippen op lengte weer even goed vasthoudenen een beetje heen en weer bewegen en de plug in en knijpen

Gewoon veel doen

Iperf

• Noodels
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De uitdaging zit bij TS denk ik eerder in het feit dat zijn aders te dik zijn voor de stekker. Kortom even pielen.

• Michael van S
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-02 10:32
Ik heb al diverse plugs verkeert gekrimpt omdat een draadje net anders zat, je ziet het ook bijna niet door het plastic heen :(
Die inserts lijken me wel wat.
De plugjes die ik gebruik zijn cat 6 geschikt, dus iets groter. Ik ga in ieder geval een zakje van die plugjes bestellen met inserts. Edit: ze zijn niet shielded :/
Andere vraag
Bij het maken van de plug moet je de drain wire toch om een restje folie wikkelen he? ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Michael van S op 12-12-2011 21:04 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Michael van S schreef op maandag 12 december 2011 @ 21:02:
Ik heb al diverse plugs verkeert gekrimpt omdat een draadje net anders zat, je ziet het ook bijna niet door het plastic heen :(
Tipje: de officiele volgorde (568A/B, zie faq) is zo opgezet dat de verschillende aders om-en-om solide of gestreept zijn, zodat je wat makkelijker kunt zien of er twee omgedraaid zijn.

Verder is 't een kwestie van inderdaad een centimeter of twee a drie strippen, de aders op volgorde leggen, ze even dwingen dat te blijven (door ze even wat heen-en-weer te buigen zodat ze hun eigen idee over waar ze heen willen kwijtraken), al het extra eraf knippen zodat je ongeveer een centimeter aan aders overhebt en terwijl je ze goed vasthoudt in de plug laten glijden. Dat eenmaal gedaan kunnen ze niet meer verschuiven. Controle uitvoeren of ze nog goed zitten, de manten aanduwen (voor stress-relief) en krimpen maar.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1