CAT 6 Wiring

Pagina: 1
Acties:

• Michael van S
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-02 10:32
Ik ben bezig met een cat 6 (F-UTP) kabel, daar moet een nieuwe plug op, nu heb ik de cat 6 kabel doorgeknipt om er een nieuwe plug op te zetten, en snap dat ik dan de spine moet doorknippen, (die de draadjes netjes scheid) maar er zit ook een los koperen draadje in dat loopt onder debuitenkant en langs de binnenkant van de kabel in, moet ik die ook doorknippen?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/SpjMA.jpg

Het gaat om het koperen draadje (zonder isolatie)

[ Voor 12% gewijzigd door Michael van S op 12-12-2011 18:53 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Die heb je niet nodig als je vervolgens een unshielded connector aanzet.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Michael van S
Connector is shielded

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dan kun je dat extra draadje gebruiken voor de shielding.

• Michael van S
De vraag is dus hoe? ;)

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat ligt aan welke connectors je precies hebt. Ze zullen ergens een manier hebben om dat draadje aan de metalen huls vast te maken.

• Michael van S
Ik heb deze plug:

http://www.kabeltje.com/k...nclusief-huls-p-1668.html

maar ik zie niet waar de drain wire dan aan moet :/

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-02 08:33
Gewoon los in de huls iets korter knippen als de kleuren dus ;) de huls geleid

• jhonniedj
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-02 00:30
is old scool solderen ook een optie?? ;)
zit er niet een stukje blik aan de binnenkant van de connector?
want dan kan je het koperen draadje gewoon net iets onder connector laten lopen,
en dan aankrimpen zodat die wel contact maakt met de shielding van de connector.

Heb je ook een shielding aan de andere kant van je kabel?
want als de plastic connector waar de plug in gaat niet geshield is,
heeft het zoieso weinig zin

• Michael van S
Ik heb geen idee of die geshield is, hij gaat in een router, dus dat zal wel niet, maar ik heb de folie om de draad heen gedraaid, en de drain wire daar omheen gewikkeld, vervolgens de kabel gekrimpt zodat dat folie/wire draaiseltje contact maakt met de shielding van de plug.

Maar als ik het dus begrijp moet de ontvanger (het apparaat waar de kabel in gaat) ook geshield zijn?
Heeft het dan 0 zin om cat 6 te kopen?

Ik heb het trouwens gedaan met cat 5e shielded plugjes, de cat 6 shielded die ik gekocht had, werkte gewoon niet :/ de baantjes waar de draadjes in moesten waren te breed..

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Als aan 1 zijde er een metalen afscherming om de rj45 ingang zit, ben je ver genoeg, dan hangt je shielding aan aarde en is het goed.
Als je aan beide zijden geen shielding hebt op je rj45 heeft die hele shielding geen zin en kun je gewoon standaard rj45 connectors kopen.

Wat betreft cat5e/6, dit is gewoon een andere versie van dezelfde kabel, heeft te maken met het aantal windingen per meter per ader.

• Michael van S
Bartjezz schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 17:16:
Als aan 1 zijde er een metalen afscherming om de rj45 ingang zit, ben je ver genoeg, dan hangt je shielding aan aarde en is het goed.
Als je aan beide zijden geen shielding hebt op je rj45 heeft die hele shielding geen zin en kun je gewoon standaard rj45 connectors kopen.

Wat betreft cat5e/6, dit is gewoon een andere versie van dezelfde kabel, heeft te maken met het aantal windingen per meter per ader.
Wat bedoel je precies met hangt aan de aarde? Op beide plugjes zit een metalen afscherming, maar die gaan respectievelijk in de router en in het accespoint
Pagina: 1