playstation 3 fat vs slim tov. ylod

Pagina: 1
Acties:
  • 468 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiralawesome
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-10 15:17
Ik hoop dat mijn titel al duidelijk is, maar anders zal ik hier mijn vraag nog iets uitgebreider formuleren.

Mijn playstation 60gb (FAT) is gister kapot gegaan. Nu heb ik een ylod.
Omdat dit al de 3de keer is dat het gebeurd, ben ik van plan om een nieuwe te kopen. Dit kost slechts het dubbele van een reparatie.

Nu is mijn vraag, heeft de nieuwe slim playstation net zoveel last van een ylod, of komt dit minder voor?

Met vriendelijke groet,
Floris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-10 17:09
Voor zover ik weet komt het bij een slim een stuk minder voor vanwege het stroomverbruik cq. de hitteproductie. De eerdere FAT's verbruiken meer stroom, genereren daardoor meer hitte, wat zorgt voor brosse soldeerverbindingen, wat de YLOD geeft.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:02
Je bent er van op de hoogte dat na elke reparatie je garantie wordt verlengd (tenminste, wel bij de Xbox).

of is hij niet "officieel" gerepareerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-10 20:09

Nemesizz

Untouchable

De kans op YLOD is kleiner, maar er zit nog steeds dezelfde GPU in en daar zit em nou net het probleem in.

Maar is soms ook wel een beetje geluk (of pech) bij hebben, zijn ook zat mensen waar hun 60GB phat model nog zonder problemen werkt en bij anderen geeft ie het al met 2 jaar ofzo op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiralawesome
Nouja, het probleem is dat het de eerste keer na 2,5 jaar gebeurde. Toen binnen de 3 maanden garantie, en nu weer een jaar later....
Dus ik heb geen aanspraak meer op garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-10 17:09
@ Nemesizz, Niet helemaal waar.
Hoewel het natuurlijk dezelfde gpu is, is er wel een DieShrink geweest, waardoor de hitte productie en het stroomverbruik lager liggen. (De reden dat hitte een probleem is, komt door het loodvrije soldeer dat gebruikt word)

Bron:
http://www.psuni.com/ps3s...d-power-consumption-3687/

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:02
FlorisP schreef op maandag 12 december 2011 @ 14:10:
Nouja, het probleem is dat het de eerste keer na 2,5 jaar gebeurde. Toen binnen de 3 maanden garantie, en nu weer een jaar later....
Dus ik heb geen aanspraak meer op garantie.
Na de reparatie heb je (inhet geval van de xbox sowieso, ik weet niet helemaal zeker of dit wettelijk is) opnieuw garantie op de reparatie.

of is het de 2e keer niet-officieel gefixt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat nemesizz al zei het moet je geluk hebben of natuurlijk pech hebben om een ylod te krijgen.
Het is ook belangrijk dat de playstation 3 (FAT) gewoon kan ventileren, zelf ben ik een tevreden
playstation 3 gebruiker heb hem al 4 jaar enkel de blu-ray speler vervangen omdat hij op was.
en staat op een plankje onder de tv. Dus ik denk zelf dat de FAT model lucht nodig heb omdat hij
sneller warmer word tegen over de slim versie van de playstation 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bermbom
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-10 11:20
418O2 schreef op maandag 12 december 2011 @ 14:15:
[...]

Na de reparatie heb je (inhet geval van de xbox sowieso, ik weet niet helemaal zeker of dit wettelijk is) opnieuw garantie op de reparatie.

of is het de 2e keer niet-officieel gefixt?
Meestal heb je dan een beperkte garantie. Denk aan 2/3 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-10 11:21
Wel grappig, ik dacht dat de ps3 slim gewoon 1 nieuw ontwerp was maar kennelijk blijven ze hem continu verbeteren.
Wikipedia: PlayStation 3 hardware

Ik heb zelf de 3004B :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sens4tion
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-07 00:02
Bermbom schreef op maandag 12 december 2011 @ 14:19:
[...]

Meestal heb je dan een beperkte garantie. Denk aan 2/3 maanden.
Wettelijk gezien heb je er recht op dat een product een aannemelijke tijd mee gaat. In het geval van consoles is dit ongeveer 4/5 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiralawesome
Sens4tion schreef op maandag 12 december 2011 @ 14:23:
[...]

Wettelijk gezien heb je er recht op dat een product een aannemelijke tijd mee gaat. In het geval van consoles is dit ongeveer 4/5 jaar.
Heb je hier een bron van? Zoja, dan ga ik vanmiddag eens terug naar de mediamarkt.
De playstation is steeds door sony gerepareerd, echter krijg je na een reparatie maar 3 maanden garantie mee....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sens4tion
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-07 00:02
FlorisP schreef op maandag 12 december 2011 @ 14:25:
[...]

Heb je hier een bron van? Zoja, dan ga ik vanmiddag eens terug naar de mediamarkt.
De playstation is steeds door sony gerepareerd, echter krijg je na een reparatie maar 3 maanden garantie mee....
Artikel 7:17 BW
Een zaak beantwoordt niet aan de overeenkomst indien zij, mede gelet op de aard van de zaak en de mededelingen die de verkoper over de zaak heeft gedaan, niet de eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten. De koper mag verwachten dat de zaak de eigenschappen bezit die voor een normaal gebruik daarvan nodig zijn en waarvan hij de aanwezigheid niet behoefde te betwijfelen, alsmede de eigenschappen die nodig zijn voor een bijzonder gebruik dat bij de overeenkomst is voorzien.
Voor de aanneembare levensduur van consoles moet ik even zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Deze vraag had gewoon hier gekund: PS3 defecten topic Mocht je er nog niet uit zijn, kan je hem daar nu nog plaatsen
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.