Ik heb aankomende zaterdag een afspraak bij de makelaar voor een nieuwbouw project wat ik en mijn vrouw erg leuk vinden en ons enorm aantrekt om te gaan kopen.
Maar ik als beginner weet natuurlijk niets van het kopen van een huis.
Dus ik ben maar begonnen met wat vragen op te stellen die ik aan de makelaar ga stellen om een goed beeld te krijgen van het project en wat de kosten daadwerkelijk zijn.
Op de site staat vermeld dat het in fases word opgeleverd en dat de eerste Fase is begonnen afgelopen november.
Ook is het niet duidelijk op te maken of het om inloting gaat of gewoon normale koop(first come first get).
Deze vragen heb ik al zelf opgesteld. En misschien dat jullie nog goede vragen hebben of tips waar ik op moet letten.
Hypotheek kwestie is er niet aangezien de woningen op 70% van maximale hypotheek lening zit.
Maar ik als beginner weet natuurlijk niets van het kopen van een huis.
Dus ik ben maar begonnen met wat vragen op te stellen die ik aan de makelaar ga stellen om een goed beeld te krijgen van het project en wat de kosten daadwerkelijk zijn.
Op de site staat vermeld dat het in fases word opgeleverd en dat de eerste Fase is begonnen afgelopen november.
Ook is het niet duidelijk op te maken of het om inloting gaat of gewoon normale koop(first come first get).
Deze vragen heb ik al zelf opgesteld. En misschien dat jullie nog goede vragen hebben of tips waar ik op moet letten.
- Is het project gebasseerd op inloting?\
- Hoeveel fases zijn er?
- Wat zijn de verwachte oplever data's van de fases?
- Wat is de Huur / Koop ratio?
- Sociale huur of vrijesector? Vrijesector wat worden de huur prijzen?
- Hoeveel % is al verkocht van het project?
- Is er een duidelijk kavel tekening zodat wij hierop een woning kunnen uitzoeken? Is namelijk niet te vinden op de website.
- Worden de woningen casco opgeleverd of zitten een voor geinstalleerde keuken/badkamer al in de prijs? En is hier een keuze mogelijkheid in?
- GIW van toepassing op het prjoect? Zo ja op wat precies(schriftelijk te ontvangen)
- Hoeveel bouwrente word er gevraagt?
- Hoe gaat de termijn betaling verlopen? Is hier ook over te onderhandelen?
Hypotheek kwestie is er niet aangezien de woningen op 70% van maximale hypotheek lening zit.