Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

New Headphones gezocht...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik ben de afgelopen week heftig op zoek geweest naar een nieuwe headset en ben er achter gekomen dat dit zo ongeveer de kwalificaties zijn waar ik naar zoek:
-Detachable Cord Plug
-Zeer goed geluid (spreekt voor zich maar toch)
-Over ear headphones
-Niet te gigantisch zodat het lelijk wordt, moet er wel mee over straat kunnen zegmaar
-Closed Back, wil niet dat anderen mee moeten luistere zegmaar.
-Moet redelijk comfortabel zijn (spreekt ook best wel voor zich).
-De prijs mag ergens tussen de 80 en 150 euro zijn
Ik beschouw mezelf als best een audiophile en ben daarom best kiekeurig bij het uitzoeken van een nieuwe headphone.

Er zijn enorm veel headphones te vinden maar ik heb nogsteeds geen goede keuze kunnen vinden.
De ATH-M50 van Audio Technica
Dit is een prachtig apparaatje maar het grote nadeel is dat er geen detachable chord bij zit en dat was eigenlijk 1 van de dingen die ik er heel graag bij wilde hebben.
Nog een die me erg beviel was de K 271 MKII van AKG
Het enige nadeel aan deze is dat hij een beetje prijzig is en erg groot. In principe zou zoiets als de ATH-M50 MET dan een verwisselbare kabel perfect zijn...

Ik weet echt niet meer waar ik het moet zoeken naar 1 week lang zoeken dus hoopte op een paar tips op dit forum.

Met Vriendelijke Groet, Alex

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ga je met een over-ear headphone over straat lopen dan? :?

Is het dan niet handiger om te kijken naar goede in-ears?

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• Vyo
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Vyo

Ik heb de open versie van de K 271 MKII (identieke drivers), ik kan je vertellen dat ze in ieder geval behoorlijk groot zijn. Met een pet of muts op is bovendien niet te doen. Wel weer behoorlijk licht, ze wegen bijna niets. De bas is van die serie headphones aan de lichte kant maar het mid tot hoog is subliem. Overigens is een nadeel aan een verwisselbare kabel dat juist die kabelaansluiting het zwakke punt wordt.

Compizfox heeft overigens imho een behoorlijk goed punt, na twee jaar heb ik zelf de strijd met buiten over-ears ook opgegeven en goede in-ears gehaald. Je kunt ze nergens laten en in je nek gaan ze irriteren, ze zijn zwaar, effectief gewoon oorwarmers en die gigantische kabels zijn gewoon k*t. Als kers op de taart hebben ze bij mij ook al meerdere jack-ingangen gesloopt (iPod Touch, iPhone en een Nokia N8) omdat er behoorlijk wat trekkracht op komt te staan. Overigens was dat met een Beyerndynamic 990 Pro, maar dat komt gewoon door de lange kabel en het gewicht ervan. :| De kabel van zo'n AKG is een stuk dunner en lichter.

[ Voor 8% gewijzigd door Vyo op 11-12-2011 23:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hm nouja ik heb eerlijk gezegd een ontzettende hekel aan in-ears omdat deze constant uit mijn oor vallen (zal wel mislukte oren hebben ofzo ^^) Maar vindt het niet erg met over ears op straat te lopen hoor...

Jah ik weet dat het snel een zwak punt wordt maar deze kabels kan je dan erg gemakkelijk vervangen. ik heb eerdere headphones gehad en bijna altijd gaan ze kapot in het kabeltje. erg zonde sinds dit nou niet het duurste deel van de headphone is. Heb echter nog nooit gehoord dat er trekkracht op de jack ingangen komt te staan. Hoe bedoel je dit percies?

Het fijne wat ik aan de vervangbare kabeltjes vindt is dat je ze erg makkelijk kan vervangen/upgraden. Als een kabeltje te lang is bijvoorbeeld of wat dan ook. Ik heb er ook niet echt moeite mee een headphone in me nek te hangen, alleen vind ik het wel erg storend als ze klemmen om je nek, is dit het geval met de K271/K272 of niet?

Gr en bedankt voor de reacties! :)

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

Herkenbaar dat met de kabels idd.

Ik heb zelf voor onderweg/buiten in-ears (Brainwavz Pro Alpha) en thuis heb ik een headset (en ook gewoon speakers), namelijk een Creative Fatal1ty. Ik heb nu al 2 keer gehad dat ik de kabel daarvan kapot heb getrokken, maar gewoon steeds weer gesoldeerd :P

(Dat is niet makkelijk trouwens, erg kutwerk :P)

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Verwijderd

Topicstarter
ik weet wat je bedoelt, vaak breekt er een deel ergens bovenin bij de aansluiting, lastig te repareren, een vervangbare kabel is daarom een erg elegante oplossing, 1 van de redenen dat deze snel kapot gaan is door de mannier waarop mensen de heaphones vaak opbergen (oprollen ofzo) er komt dan veel druk op te staan en voor je het weet is hij kapot. Hiervoor is het loskoppelen van de kabel ook een perfecte oplossing dusjah... vandaar dat ik dat best hoog mee tel.
Ik zoek alleen niet naar een headset :P heb niet echt een microfoon nodig om in de bus muziek te luisteren ;) Ik wil iets als Dr Dre maar dan niet zo'n belachelijk hoge prijs voor de relatief lage kwaliteit. Je hebt zoveel betere kwaliteit koptelefoons voor 300 euro.

Maarja bedankt voor je reactie ;) Grtz!

Verwijderd

Je kunt daarom beter even het woord 'headset' uit je startpost verwijderen . . . ;)

Ik mis nog wel een belangrijk ding bij je kwalificatie opsomming. nl het soort muziek waarvoor je deze hoofdtelefoon wil gebruiken. Als je houseachtige muziek of andere bassheavy muziek luistert wil je waarschijnlijk een behoorlijk stevige bas. Maar als je voornamelijk naar vocalen luistert zul je weer beter af zijn met een ander soort hoofdtelefoon. etc etc.

Ik zag overigens een foto van een gemodde M-50, waarbij gewoon het cord ingekort was op zo'n manier dat er maar 5 cm kabel uitstak. Hij gebruikte zo een verlengsnoertje voor z'n ipod. Het scheen niet al te moeilijk te zijn. Je kunt natuurlijk dan ook nog andere manieren verzinnen om te modden. Wel moet je dan natuurlijk zelf nog redelijke kabels kopen/maken.

Ben je een echte basfreak dan is de ATH-PRO700MK2 een ongeevenaarde headphone. Die heeft ook een detacheble cord. Valt echter net buiten je budget . . . .

Wat wel binnen je budget valt is de Ultrasone HFI-580 :) €129 (geen detachable cord)

Aan de andere kant als het vooral voor buiten is dan zou ik eerdere een wat kleiner formaat kopen, een zogenaamde portable, die je ook makkelijker kunt opbergen en draagt lichter

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2011 05:39 ]

Verwijderd

Beats by Dr. Dre? Vind ze wel goed en lekker hard muziek die in je oren knallen, goed kwalitatief :)

Verwijderd

Er is een speciaal headphones topic in de Audio & Video sectie, hier staat wat handige info etc. Je zou je vraag daar het beste kunnen stellen.

Het grote Headphones topic

• Vyo
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Vyo

Verwijderd schreef op zondag 11 december 2011 @ 23:19:
Hm nouja ik heb eerlijk gezegd een ontzettende hekel aan in-ears omdat deze constant uit mijn oor vallen (zal wel mislukte oren hebben ofzo ^^) Maar vindt het niet erg met over ears op straat te lopen hoor...

Jah ik weet dat het snel een zwak punt wordt maar deze kabels kan je dan erg gemakkelijk vervangen. ik heb eerdere headphones gehad en bijna altijd gaan ze kapot in het kabeltje. erg zonde sinds dit nou niet het duurste deel van de headphone is. Heb echter nog nooit gehoord dat er trekkracht op de jack ingangen komt te staan. Hoe bedoel je dit percies?

Het fijne wat ik aan de vervangbare kabeltjes vindt is dat je ze erg makkelijk kan vervangen/upgraden. Als een kabeltje te lang is bijvoorbeeld of wat dan ook. Ik heb er ook niet echt moeite mee een headphone in me nek te hangen, alleen vind ik het wel erg storend als ze klemmen om je nek, is dit het geval met de of niet?

Gr en bedankt voor de reacties! :)
Om toch nog in ieder geval je vragen te beantwoorden, ik bedoelde dat dan niet zozeer je kabel meer het zwakke punt is, maar juist de aansluiting voor de kabel.

Met kapotte jacks was het elke keer hetzelfde, de jack-aansluiting wordt soort van uitgerekt waardoor hij geen goed contact meer maakt en ik alleen nog het linkerkanaal hoorde. De K271/K272 klemmen afaik niet echt om je nek, maar de drivers zijn wel weer groot genoeg om tegen je kin aan te komen. Helemaal als je een beetje baard hebt kan dat behoorlijk gaan irriteren :P
Pagina: 1