Het grote Audiomeubel topic!

Pagina: 1 ... 3 ... 27 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennuske1983
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-06 14:31
[quote]lars-saxo schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 16:30:
[...]

Mooi!

Ben ook wel benieuwd naar een foto als je hem daadwerkelijk hebt geplaatst.
Blijft hij helemaal open? Of doe je ook nog ergens een klep/deurtje voor wat losse meuq?

[...]

Ja alleen het middelste gedeelte blijft open. Het linker en rechtergedeelte krijgen klepjes (90 cm). Deze heb ik gisterenavond al gemaakt en liggen nu te drogen (lijm). Ik plaats zeker een foto zodra hij is ingericht met een Pioneer VSX 521, Humax decoder en Popcorn Hour A200. De kastjes zullen verder losse spullen gaan bevatten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 441060

lars-saxo schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 16:30:
[...]

Mooi!

Ben ook wel benieuwd naar een foto als je hem daadwerkelijk hebt geplaatst.
Blijft hij helemaal open? Of doe je ook nog ergens een klep/deurtje voor wat losse meuq?

[...]

Kun je ook aangeven waarom dit meubel, waar hij vandaan komt, wat de maten zijn en wat hij kost?
Ben wel benieuwd naar wat meer achterliggende info namelijk.
Deze meubel ...ja waarom , ten eerste omdat deze een goede lengte heeft om de rede voor de reciever en de tv er goed er op te zetten .

De maten zijn hxbxd 31 cm , 200 cm , 45 cm.

Wilde eerst zelf een meubel in elkaar maken .. Toen ik er aan wilde beginnen, kwam vrouwtje lief met deze meubel :? ja toen verviel de zelfmaak van de meubel . Deze koste 200 euro bij neckerman .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyphOn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:45
Is dat niet TV meubel Janus? Die is bij de Jysk altijd rond de 85 euro: http://www.voordeelmuis.nl/img/gif/777/777718.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:52
Hmm, misschien een idee om daar 2 van op elkaar te zetten. Jammer alleen dat wij veel bruin hebben op de beneden verdieping en veel kasten allemaal hoog glans zwart of wit etc hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 441060

SyphOn schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 07:05:
Is dat niet TV meubel Janus? Die is bij de Jysk altijd rond de 85 euro: http://www.voordeelmuis.nl/img/gif/777/777718.gif
Nee nee deze meubel is wel wat beter , dan die je heb gevonden ;)

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:13
Ik wou een simpel en goedkoop audio/video meubel dat niet te veel ruimte in beslag zou nemen. Uiteindelijk de Sanus BFAV344-B1 besteld voor $200.
Afbeeldingslocatie: http://www.sanus.com/thumbnail/sanus/BFAV344-B1_BFAV344-B_FR__570x570.jpg

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 11:54

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Het nieuwe TV meubel is eindelijk compleet! :)
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/20ssokk.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/20ud09h.jpg

Het vragen lijstje:
- Op basis van welke criteria heb jij jouw meubel uitgezocht?
90% uiterlijk, 8% opbergruimte, 2% diepte

- Waar heb je jouw meubel gekocht of laten maken?
Gekocht bij Kroes Interieur. Zowel het meubel als de kast als de plankjes. (Allen van een ander merk). Het meubel is van het merk Bree's New World, het Innova programma.

- Wat heeft jouw meubel gekost?
Ruim 2000 euro.

- Wat zijn de specs van je meubel?
B: 283cm, D: 60cm, H: 46,5cm
Hoogglans witte deuren met hoogglans zwarte laden en glazen plaat. Eén schuifdeur (links), twee laden en twee deurtjes rechts.

- Wat zijn de voor- en nadelen van je meubel?
Voordeel: Schitterend uiterlijk (subjectief ;)), genoeg bergruimte.
Nadeel: Friggin' duur, moeilijk te verplaatsen, stof en vingerafdrukken redelijk snel zichtbaar.

- Heb je zelf aanpassingen gemaakt en indien ja, welke?
Nope.

- Hoe voorkom je oververhitting van verschillende componenten?
Alle apperatuur staat links achter de schuifdeur. Nog niks aan koeling gedaan, maar de Ziggo decoder wordt erg heet. Dat ga ik dus wel in de gaten houden.

- Wat heb je gedaan qua kabelmanagement?
De schuifdeur zit bijna altijd dicht (dankzij de Marmitek IR extender), dus de noodzaak voor kabelmanagement is niet erg aanwezig. Maar mooi ziet het er niet uit daarachter... :$ (Zie ook het "Post hier foto's en specs van je home cinema!" topic.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-06 09:55

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Mooi ray-zor!

Beetje dezelfde stijl als die van ons. Ik denk om het helemaal af te maken zou ik de tv nog aan de muur hangen. Dan kan je die center speaker er mooi onder leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:12
Ik heb zelf van bnw een eetkamertafel in de bestelling staan. Mooi spul, wel lange levertijden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

ocdaan schreef op zondag 04 maart 2012 @ 00:17:
Mooi ray-zor!

Beetje dezelfde stijl als die van ons. Ik denk om het helemaal af te maken zou ik de tv nog aan de muur hangen. Dan kan je die center speaker er mooi onder leggen.
Ik geef toe, dat ziet er wel iets strakker uit, maar ik houd niet van het "definitieve" gevoel van ophangen. Een andere bank/bankstel of een andere TV (beide niet ondenkbaar de komende 12 maanden) en het midden van de TV moet 10 cm verschuiven....
PHiXioN schreef op zondag 04 maart 2012 @ 00:48:
Ik heb zelf van bnw een eetkamertafel in de bestelling staan. Mooi spul, wel lange levertijden.....
Er werd 12 weken als standaard levertijd afgegeven (wat ik ook erg lang vind maar is volgens mij niet ongebruikelijk bij meubelen) en alles werd na 11,5 weken afgeleverd. Geen meevaller dus maar gelukkig ook geen tegenvaller, waar ik wel voor vreesde gezien veel negatieve ervaringen die ik hoor met meubel-levertijden.

Oh ja, en wat ik in mijn post volgens mij nog niet gezegd heb, is dat we echt enorm blij zijn met het totaalplaatje dat het meubel samen met de hangkast en twee rode schappen (was een beetje een gok) oplevert in de kamer. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06 19:32
Ray-zor schreef op zondag 04 maart 2012 @ 23:18:
[...]

Ik geef toe, dat ziet er wel iets strakker uit, maar ik houd niet van het "definitieve" gevoel van ophangen. Een andere bank/bankstel of een andere TV (beide niet ondenkbaar de komende 12 maanden) en het midden van de TV moet 10 cm verschuiven....
De beugel is toch smaller dan je tv ? je kan dus nog altijd de beugel er terug afnemen, 10cm opschuiven en je zult er niets van zien ?

Het gootje waar je de kabels in legt voor naar je tv kun je met dubbelzijdige plakband aan de muur hangen, zodat je deze ook makkelijk kan verwijderen.

Verder hele mooie inrichting, helemaal mijn smaak :9

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

vanDaal

-ismeereentje

Iemand hier ervaring met TV meubels van Neckermann? Wat kun je verwachten van een meubel van 134 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoepersooi
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-06 20:33
Je kan misschien naar de IKEA gaan daar kan je het "voelen"

http://supsooi.tweakblogs.net/ kijk eens bij mijn advertenties intressante spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:55

Pixeltje

Woo-woohoo!

vanDaal schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 17:01:
Iemand hier ervaring met TV meubels van Neckermann? Wat kun je verwachten van een meubel van 134 euro?
Worst case moet je er een paar extra schroeven doorheen jagen na een jaar, zou me er geen zorgen om maken.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158253

mngm schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 10:01:
Sedert een paar weken hebben wij ons nieuw tv-meubel. We hadden nogal een specifieke wens waardoor we in de winkel niets vonden. Mijn nonkel is meubelmaker dus ver hebben we niet moeten zoeken :)

Het meubel dient niet enkel als tv-meubel, maar ook als afscheiding tussen bureauruimte en zitruimte. Aan de kant van de zitruimte moest het meubel dus een tv-meubel zijn, en aan de bureaukant wilden we graag nog wat extra kasten.

Hieronder een schets van het meubel:
[afbeelding]

De afmetingen zijn niet allemaal helemaal correct, dit was niet de laatste versie van de schets, maar de andere vind ik niet meer...
Wat niet op deze schets staat is de valse wand tussen de kast en de kant waar de tv aan hangt, in die wand lopen de kabels van de tv naar de linkse valdeur, waar ze in de receiver zitten.
Onderaan de kast kan er lucht binnen, en helemaal aan de bovenkant is er een rooster om de warme lucht buiten te laten (schoorsteeneffect). De lucht gaat dus langs de apparaten, in de valse wand naar boven door het verluchtingsgat. Ik vreesde dat dit niet genoeg koeling ging zijn, maar na 2h PS3'en en mijn receiver redelijk luid te zetten valt er nog niets uit :) De ps3 begint wel serieus te blazen, hopelijk blijft het daarbij :)

De voorkant (genomen met smartphone):

[afbeelding]

De kabels dat je langs de muur links ziet lopen moet ik nog wegwerken, er moeten een nieuw stopcontact, distributie- en netwerkaansluiting naast de kast komen zodat je die kabels niet meer ziet.

Binnenkant met PS3, digicorder, WD TV Live, Onkyo TX-NR509, Marmitek IR Control 8:

[afbeelding]

De achterkant met bureaukasten:

[afbeelding]

Binnenkant (4 gelijke kasten):

[afbeelding]

Kostprijs: 1500€
Leuk bedacht! De achterkant met bureaukasten...hoe/waarmee heb je de tv aan de wand vastmaken?
En breekt de wand door de zware TV niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:34

icecreamfarmer

en het is

IK heb dit nu ontworpen.

Het is asymetrisch.
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/33ma39j.png

Mijn vraag is, hoe dik zou ik het gekleurde blad moeten maken?
Ik heb het nu op 1cm maar is dat te dun?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

1cm is wel dun ja, meestal zie je toch wel 18mm of meer. Niet alleen vanwege de meer solide uitstraling, maar ook de meer solide bouw. Bijv. een stoel die omvalt, verjaardag, je kent het wel ;) Als die op een blad van 1cm valt heb je geheid een dikke deuk er in. 2cm hout gaat die klap toch wat meer opvangen. Wie weet bevind de deuk zich dan in de stoel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Nu online
Ik ben ook op zoek naar een meubel, maar heb 2 criteria die vrees ik niet goed samengaan:
- Het moet aan de muur hangen (niet te hoog, net boven de plint of zo, het komt onder de tv die ook aan de muur komt)
- Het mag niet te diep zijn, anders gaat het hinderen in de doorloop, en het zicht van opzij zal ook niet zo mooi zijn.

Probleem is dat er wel een versterker in moet. Die is op zich natuurlijk wel redelijk diep en dan moeten alle stekkers er nog achterop...

Mensen hier die hun meubel ophangt en er ook een versterker inhebben? Hoe diep is jullie meubel dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Laatst online: 09:34

icecreamfarmer

en het is

_ferry_ schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 20:10:
1cm is wel dun ja, meestal zie je toch wel 18mm of meer. Niet alleen vanwege de meer solide uitstraling, maar ook de meer solide bouw. Bijv. een stoel die omvalt, verjaardag, je kent het wel ;) Als die op een blad van 1cm valt heb je geheid een dikke deuk er in. 2cm hout gaat die klap toch wat meer opvangen. Wie weet bevind de deuk zich dan in de stoel ;)
IK wil eigenlijk juist dat het er fragiel enom heen gevouwen uitziet.
Mijn vader zei dat er ook niet van echt te onderscheiden plastics zijn die een stuk steviger zijn.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-06 22:03
icecreamfarmer schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 20:31:
[...]

Mijn vader zei dat er ook niet van echt te onderscheiden plastics zijn die een stuk steviger zijn.
Door de fronpanelen hoeft een dikkere bovenplaat niet eens op te vallen. Deze kun je gebruiken om het grootste deel van het zijaanzicht te bedekken. Alleen bij de opening zal het niet even consistent lijken. Misschien kun je nog iets gaan spelen met de positie van de opening?

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldt000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-06 19:51
icecreamfarmer schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 20:31:
[...]
Dat kun je ook doen door twee platen op elkaar te doen.
Het bovenste blad steekt dan uit (dit zie je) en de deuren vallen tegen het onderste blad.
Dan zie je er niets van terug.
Ik hoop dat je het begrijpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pauwl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:49
Leuk topic.
We zijn onze woonkamer aan het verbouwen (uitbouw), en we zullen ook het interieur (kleuren en meubels) gaan veranderen. We hebben nu een hoogglans wit meubel wat ik nog prima vind voldoen (was niet goedkoop en hebben we pas 3 jaar), maar vrouw wilt perse wat anders :/
Echter, dit meubel bestaat vrijwel niet, of het voldoet niet aan mijn eisen (niet genoeg ruimte in de kastjes, niet diep genoeg, geen kabel management).
Nu moet het een beetje een landelijk/rustiek uiterlijk hebben, een tv lift bevatten (vrouw wilt tv perse uit beeld hebben), en genoeg ruimte hebben voor mijn apparatuur. Ik ben geneigd om op maat wat te laten maken.
Weet iemand een goed adres(sen) in de regio amsterdam waar ik een offerte kan laten maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockWave
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-06 21:02

ShockWave

Lost it somewhere

Fire69 schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 20:14:
Ik ben ook op zoek naar een meubel, maar heb 2 criteria die vrees ik niet goed samengaan:
- Het moet aan de muur hangen (niet te hoog, net boven de plint of zo, het komt onder de tv die ook aan de muur komt)
- Het mag niet te diep zijn, anders gaat het hinderen in de doorloop, en het zicht van opzij zal ook niet zo mooi zijn.

Probleem is dat er wel een versterker in moet. Die is op zich natuurlijk wel redelijk diep en dan moeten alle stekkers er nog achterop...

Mensen hier die hun meubel ophangt en er ook een versterker inhebben? Hoe diep is jullie meubel dan?
Wat bedoel je met de versterker is "redelijk diep"?
Je moet minimaal een centimeter of 5 ruimte achter een apparaat hebben om de kabels weg te kunnen werken.
Is de versterker 35 diep dan moet je al gaan denken aan 40 centimeter diepe kastruimte.
Je kan ook net zoals wat ik heb gedaan met mijn meubel de boel op wieltjes zetten welke iets naar achteren zijn gemonteerd zodat het net lijkt alsof hij aan de muur hangt.
Is ook gelijk makkelijk met het aansluiten van de spullen of schoonmaken onder de kast, je rijdt het meubel gewoon naar voren.

Star Citizen referralcode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Nu online
Ik heb nu nog een oud Ikea-meubel van 42cm diep (op wielen).
Daar steekt de versterker aan de voorkant 4cm uit omdat de stekkers achteraan tegen de wand komen.
Dus zou ik al een meubel van 46cm diep moeten hebben.
Ik vrees gewoon dat dat nogal de lijn van de muur gaat breken en ook storend in de weg gaat hangen/staan om te passeren.
Maar ik test eerst wel een tijdje met mijn huidige meubel.
Als het te diep blijkt, vervang ik mijn versterker door iets minder diep, zoals een Bose of zo. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsvogel
  • Laatst online: 03-04 01:19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Fire69 schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 20:14:
Zie mijn vorige meubel, een Ikea lack kast aan de muur gemonteerd:

sh4dow in "Het grote Audiomeubel topic!".

Diepte van deze kast is ongeveer 40cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06 12:26
(Deze vraag eerst op de verkeerde plek gesteld (foto's en specs home cinema), dus nu op de juiste plek)

Ik ben op zoek naar een hoogglans wit tv-meubel. Het kost mij best veel moeite om een betaalbaar meubel te vinden. Omdat ik op veel foto's dit soort meubels voorbij zie komen, hoop ik dat jullie mij misschien een tip kunnen geven waar te zoeken!

Ik heb wel een paar eisen:
- diepte van minimaal 55cm (ivm Denon PMA 2000r)
- afsluitbaar dmv klep / deur / schuif (ivm stof huisdier)
- wit & hoogglans

Over de hoogte en breedte, en staand of hangend, heb ik ook wel ideeen, maar laat ik nou niet direct teveel eisen gaan stellen. ;)

Wat ik tot nu toe heb gevonden:
vrij duur
ook vrij duur
ook erg duur
betaalbaar, maar slechte foto's en slechte beschrijving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb inmiddels een paar jaar een Aldenkamp Q7068 staan, en dat bevalt geweldig.

Afbeeldingslocatie: http://exirion.net/got/DSC_5627_2.jpg

De maten:

Afbeeldingslocatie: http://www.lecaribou007.fr/fiches/photos/q7068dim.jpg

De dikke randen bestaan uit een lade (bovenin) en kabelruimtes (zijkanten) met deurtjes ervoor. Achterop zitten meerdere gaten voor kabeldoorvoer.

Afbeeldingslocatie: http://www.lecaribou007.fr/fiches/photos/q7068tiroir.jpg

Afbeeldingslocatie: http://e.homecinesolutions.net/i/m/000/009/253.jpg

Onderin de kabelruimtes heb ik stekkerdozen liggen en halverwege zit een plankje waar ik links een Wii op heb staan (rechts stond een PS2 maar die is met pensioen). Ook nog een fanless ARM-systeempje dat ik in combinatie met de Arcam rDAC ga gebruiken. Aan ruimte geen gebrek dus, en alles mooi weggewerkt :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Nu online
sh4dow schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 14:04:
[...]

Zie mijn vorige meubel, een Ikea lack kast aan de muur gemonteerd:

sh4dow in "Het grote Audiomeubel topic!".

Diepte van deze kast is ongeveer 40cm.
Bedankt, een foto zegt toch altijd iets meer. :)

Ik ben ondertussen zover gekomen dat de opstelling redelijk anders gaat zijn.
Even wat visueler uitleggen.
Hier 2 views van hoe het gaat worden:

View voor tv-meubel 2
View voor tv-meubel 1

De tv komt dus tegen de muur.
In de berging achter de tv komt een schap waar alle apparatuur op komt.
Met een ir-extender wordt alles bedient.

Ik zoek nu dus eigenlijk een meubel waar geen apparatuur in moet, het zal meer zijn voor chips en zo :P

Momenteel neig ik (of eerder mijn vrouw... ) naar dit bovenste kastje van de Ikea.
Afbeeldingslocatie: http://www.ikea.com/be/nl/images/products/besta-burs-tv--opbergcombinatie__0111298_PE262000_S4.JPG

Het is eigenlijk een DVD-kastje.

Nu vraag ik me af, als je hier een lampje of zo wil opzetten, hoe zou ik dan het beste de stopcontacten regelen?
Aangezien er geen kabels achter kunnen lopen als het aan de muur hangt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Als je geen kabels wilt zien, stopcontact achter de kast laten vallen, stuk uit de achterwand van de kast zagen op de plek van het stopcontact.
Anders kun je het stopcontact boven de kast plaatsen, in de buurt van de plek waar je de lamp wilt neerzetten.

Zie nogmaals mijn foto, bij mij kwam het mooi uit, het stopcontact zat in het rechter vak van het TV meubel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Fire69 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 11:40:
[...]

De tv komt dus tegen de muur.
In de berging achter de tv komt een schap waar alle apparatuur op komt.
Met een ir-extender wordt alles bedient.
ik ga geen commentaar geven over je D's en T's ;)

maar over die IR-extender en met name over de nadelen ervan:
- is het handig bij apparaten met display aan boord ( bv receiver instellingen )
- stel je moet wel iets apart, met de hand instellen, dan moet je in jouw geval steeds naar de berging lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Nu online
Daar heb ik ook al over nagedacht, maar ik vindtdt ( :P ) de voordelen van een cleane look wel genoeg om er de paar kleine nadelen bij te nemen.
Er komt op termijn toch een receiver met een mooie OSD via hdmi, dus dat komt wel in orde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Fire69 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 13:38:
Daar heb ik ook al over nagedacht, maar ik vindtdt ( :P ) de voordelen van een cleane look wel genoeg om er de paar kleine nadelen bij te nemen.
Er komt op termijn toch een receiver met een mooie OSD via hdmi, dus dat komt wel in orde :)
kan je me vertellen wat de maximaal haalbare afstand is tussen de hoofd IR ontvanger en de "plakkertjes" op je versterker e.d. ?

ik zie op internet afstanden staan van 3 meter of bij duurdere set 300 meter.

waar benieuwd naar ben is de meest uiterst haalbare afstand tussen ontvanger en zenders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Nu online
Jij doelt waarschijnlijk op setjes die draadloos van de ontvanger doorsturen naar de ir-zender bij je apparatuur? Van Marmitek en zo?
Geen idee, ik heb eentje besteld die het gewoon via een kabeltje doet :)
http://www.consolepro.nl/...-60khz-3voudig-p-752.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik heb hier mijn inspiratie gehaald om zelf een meubel bij mekaar te sprokkelen. Het plan is om drie kastjes van 55 cm breed naast mekaar te monteren, het middenste kastje te halveren qua hoogte zodat ik ruimte heb voor een center (mocht die er ooit komen...) en de voorkant van de overgebleven lade te gebruiken als klep. Daar kunnen dan al de stekkerblokken enzo in (en mijn HTPC, een Zotac AD10). Om het geheel toch wat cohesie te geven komt er dan een houten blad boven :). TV wordt netjes aan de muur gemonteerd en de A/V-apparatuur wordt zo gepositioneerd op het meubel dat ze de kabelkolom camoufleert.

Ik kijk er al naar uit ^_^.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Fire69 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 16:13:
Jij doelt waarschijnlijk op setjes die draadloos van de ontvanger doorsturen naar de ir-zender bij je apparatuur? Van Marmitek en zo?
Geen idee, ik heb eentje besteld die het gewoon via een kabeltje doet :)
http://www.consolepro.nl/...-60khz-3voudig-p-752.html
nee wel bedraad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:52
Ik zit voor bij ons nog aardig te denken. Aan de ene kant gewoon kopen (bijv. Ikea), aan de andere kant zelf maken. Dat laatste zou wel het prettigste zijn, maar is toch best eng.
Hoe krijg je het stevig, de materialen enzvoorts.
Ideëen heb ik wel overigens. De uitvoer zou mijn schoonvader op zich mee kunnen helpen. Afwerking is dan weer een tweede, maar goed.
De tv gaat iig opgehangen worden. Grote kans dat het dat systeem van Vogels wordt waarbij je de tv haaks op de muur kan hangen zodat je de ruimte hebt om te Wiien, Kinecten en Moven.
Eigenlijk ook de enige reden dat de tv zo kan komen te hangen ;)
Daarbij nog iets van leuke in kleur in te stellen LED-strips voor licht op de muur.

Dan, de kast. We hebben eigenlijk elke generatie wel alle consoles op een gegeven moment. Daarbij nog wat andere apparatuur.
Ik wil van de standaard versterker af naar een Onkyo TX-NR609. Dus dat wordt een stuk hoger en dieper.
We hebben nog een mediabox van UPC,
HDI Dune 3.0 Prime,
X360,
PS3 en uiteraard de
Wii.
Het is de bedoeling dat alles in en uitgeschakeld kan worden van het stroomnet af.
Dit hebben we nu ook.
Een aantal dingen niet zoals de Mediabox (zodat we die kunnen laten opnemen) en de laders van de controllers. Deze wellicht met een tijdschakelaar zodat ze iedere week een nacht in het weekend oid aan de lader gaan. Dus dan op elke plank wellicht een aansluiting voor stroom.

We hebben max 180cm in de breedte. De hoogte is meer wat kan er in en wat staat goed in de huiskamer.
Achterkant wellicht gewoon open of een plaat met stukken uit gezaagd.

De bovenste laag met Mediabox, Versterker en wellicht een center speaker open.
Daar onder deurtjes of van die openklap lades.
Waar ik zelf aan zit te denken is daarnaast nog een stukje met een hoge niet brede deur waarachter spelletjes, controllers etc opgeborgen zitten. Zou het ook wel netjes houden.

De breedte moet ik kijken of daar nog de sub naast komt. Ligt een beetje aan of we voldoende bas (voor ons dan) uit de boekenplank model speakers gaan halen (ook nog aan te schaffen).

Maar, ik maak me met zelfbouw best druk om de stevigheid. Materiaal is wel aan te komen. Fineren is ook nog wel te doen. Kosten, liefst zo goedkoop mogelijk.

Maar eens binnenkort toch aan het tekenen gaan en uiteraard eens meten.

Heb naar de Besta zitten kijken en zou opzich goed zijn, behalve de diepte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-06 16:26

immetjes

HIER is BERN-E

Afgelopen Koninginnedag dan wat BESTÅ spul gekocht bij Ikea (€20,- korting met voucher) en het volgende in elkaar gezet voor €260,-:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RmRiW.jpg

Achter het rechter kastdeurtje zitten: Dune Smart B1, Versterker, Apple TV, 8 poorts Switch. De versterker staat op de bodem en ik moest ter plaatse de achterwand eruit zagen om het pas te krijgen (BESTÅ is maar 40cm diep). Ik ga een Marmitek invisible 6 gebruiken om de apparatuur achter het deurtje te bedienen.

De middelste twee kastjes hebben laden met PS3 spellen, controllers (+kabels om te laden alleen als TV aanstaat) en wat BR's en DVD.'s.

Linker kastdeurtje (staat jammer genoeg een beetje open op de foto): DVD's, en ander Audio/Vidoe spul.

Achter m'n TV ligt nog een Klipsch Centre Speaker RC2. Niet optimaal, maar wist niet waar ik die anders moest laten.

Afmetingen (bxdxh): 240x40x48, Hoogglans Wit

[ Voor 19% gewijzigd door immetjes op 02-05-2012 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mngm
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-03 20:09
Anoniem: 158253 schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 09:03:
[...]

Leuk bedacht! De achterkant met bureaukasten...hoe/waarmee heb je de tv aan de wand vastmaken?
En breekt de wand door de zware TV niet?
De wand is sterk genoeg om de tv te dragen, dat is geen probleem. De bevestiging is met een muurbeugel van DQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemvdvliet
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:09
Hierbij een kleine bijdrage, de kast is custom gemaakt in België:
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/423523_10150585575386451_720436450_9099487_854692531_n.jpg

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/67800_467431491450_720436450_5766615_3513415_n.jpg

Wilde de kast eerst laten zweven, maar durfde dat niet aan vanwege het mogelijke gewicht.
TV was er eerder en is op de gok aan de muur gehangen, uiteindelijk iets van 1 a 2 cm speling.

ps. de staande plant is vervangen voor een plantenbak :-) met een ambilight erachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToCuS
  • Laatst online: 27-06 12:19

ToCuS

It begins in the brain!

Ziet er allemaal goed uit, ik zal binnenkort (als de mijne geschildert is) ook eens online gooien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

willemvdvliet schreef op zondag 06 mei 2012 @ 01:02:
Hierbij een kleine bijdrage, de kast is custom gemaakt in België:
[knip]
Erg netjes. Ik vind die staanders/poten van de meubel een mooie oplossing.
Eventueel iets meer info mag wel als je bereid bent die te geven. Waarom custom made? Hoe is het design tot stand gekomen? Waar zit de apparatuur? Kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

Mooie kast hoor! Heb je nog ergens een center speaker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemvdvliet
Hierbij nog wat foto's van de kast (sorry voor de kwaliteit van de foto's):
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/531298_10150789113411451_720436450_9580643_916850561_n.jpg

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/155412_10150789113491451_720436450_9580644_1730407771_n.jpg

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/392525_10150789113636451_720436450_9580646_1232339255_n.jpg

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/574785_10150789113726451_720436450_9580647_351633997_n.jpg

De reden dat het custos made is geworden is simpelweg de prijs.
Deze kast is 3 meter breed en als ik een kast van een merk zou pakken was ik minimaal het dubbele kwijt.
Nu kostte de kast "maar" 1200 euro.
Het was de bedoeling om de kast te laten zweven, dit hebben we uiteindelijk niet gedaan ivm het gewicht.
En ja de center speaker heb ik ook op de foto gezet, staat tussen de plantenbak/kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:21

FeaR

In GoT we trust

willemvdvliet schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 21:31:
Het was de bedoeling om de kast te laten zweven, dit hebben we uiteindelijk niet gedaan ivm het gewicht.
Puur door het gewicht van de kast zelf (best voor te stellen met 3 meter breed) of ook vanwege de apparatuur die er in staat? Zwevend meubel is wel zeer mooi inderdaad, maar vraag me af hoe haalbaar zoiets is als je een set neemt met wat potentie versterkers en andere apparatuur er in. Zeker als je je TV ook nog eens op de kast zet gaat het totaal al snel over de honderd kilo heen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemvdvliet
FeaR schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 22:07:
[...]

Puur door het gewicht van de kast zelf (best voor te stellen met 3 meter breed) of ook vanwege de apparatuur die er in staat? Zwevend meubel is wel zeer mooi inderdaad, maar vraag me af hoe haalbaar zoiets is als je een set neemt met wat potentie versterkers en andere apparatuur er in. Zeker als je je TV ook nog eens op de kast zet gaat het totaal al snel over de honderd kilo heen.
Ik woon samen met mijn vriendin in een huur appartement.
De muur is beton (van dat harde spul), het ophangen van de TV (50inch) was al een aardige klus dus laat staan de kast.
De kast staat ook een klein stukje van de muur af, dit vanwege uiteraard de kabels etc.
We hebben de coax/ audio kabels in de plinten gefreesd :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

willemvdvliet schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 21:31:
[...]
En ja de center speaker heb ik ook op de foto gezet, staat tussen de plantenbak/kast.
[...]
Dan hoor je dialogen toch van naast je TV komen? Klinkt dat wel? Gebruik je Marmitek om de apparatuur te bedienen achter de deurtjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemvdvliet
Voor het gewone tv werk gebruik ik de speakers van de TV.
Films en muziek dan gaat de speakers aan (muziek luister ik 2.0 vind ik persoonlijk mooier klinken).
De marmitek is onder de kast geplakt en kun je dus met de afstandsbediening vanuit de bank onkyo / apple tv bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Hunt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-06 07:29
Ik ben op zoek naar een tv-meubel voor een 55-60" tv waar ook een receiver, htpc en waarschijnlijk de center speaker in / op komen. Ik ben al een tijdje aan het zoeken maar ik denk dat ik nu weet wat ik wil: een tv-meubel waar je de tv aan vast mount waardoor deze bijvoorbeeld in hoogte verstelbaar is en tegelijkertijd mooi boven de kast "zweeft".

Even een voorbeeld, ik zoek iets zoals dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.standsandmounts.com/images/products/detail/V60MWFA.jpg

Ik ben benieuwd of iemand hier ervaring heeft met dit soort meubels of dat iemand een winkel weet waar dit soort meubels te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-06 14:51
Fire69 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 11:40:
[...]
Het is eigenlijk een DVD-kastje.
Wat ik me alleen afvraag... Waarom zoveel moeite doen om alle apparatuur in een andere ruimte te zetten om vervolgens onder je TV juist een standaard TV meubel te plaatsen. Waarom dan niet de chips in de berging. Zolang de kastjes dicht zijn zie je toch niets meer van de apparatuur?

De enige kabels die ik vanuit mijn meubel zie komen zijn de speakerkabels, en die heb je met deze opstelling uiteraard ook nog steeds (al dan niet weggewerkt)

[ Voor 16% gewijzigd door Jwlb op 13-05-2012 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes40
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-06 20:32
Weet niet of mijn vraag hier past.
Ik zou mijn hifi cd speler en alle andere toestellen achter gesloten duren willen zetten in een strak tv meubel.
Hiervoor zou ik gebruik maken van een marmitek ir6 om niet steeds de deuren open te laten staan.
Nadeel is dat ik ook het display van mn cd speler niet meer kan zien.
Weet iemand of er een mogelijkheid bestaat om misschien een 2de klein display aan de cd speler te sluiten om deze netjes on mn tv weg te werken.
Heeft iemand die al ooit gedaan zodat ik niet telkens de deuren moet open laten staan.
Alvast bedankt.
Mvg Wes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fire69
  • Nu online
Jwlb schreef op zondag 13 mei 2012 @ 11:27:
[...]

Wat ik me alleen afvraag... Waarom zoveel moeite doen om alle apparatuur in een andere ruimte te zetten om vervolgens onder je TV juist een standaard TV meubel te plaatsen. Waarom dan niet de chips in de berging. Zolang de kastjes dicht zijn zie je toch niets meer van de apparatuur?

De enige kabels die ik vanuit mijn meubel zie komen zijn de speakerkabels, en die heb je met deze opstelling uiteraard ook nog steeds (al dan niet weggewerkt)
Ik denk dat een muur waar enkel een tv aan hangt een beetje leeg gaat ogen.

Met mijn opstelling ga je helemaal geen kabels meer zien hoor. Kabels lopen via de muur van de berging en gaan net onder het plafond door de muur rechtstreeks naar de speakers.
Enige kabel waar ik nog wat mee zit, is die van de centerspeaker. Maar ik denk dat ik ook gewoon achter die speaker een gat door de muur boor om het aan te sluiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

wes40 schreef op zondag 13 mei 2012 @ 11:48:
Weet niet of mijn vraag hier past.
Ik zou mijn hifi cd speler en alle andere toestellen achter gesloten duren willen zetten in een strak tv meubel.
Hiervoor zou ik gebruik maken van een marmitek ir6 om niet steeds de deuren open te laten staan.
Nadeel is dat ik ook het display van mn cd speler niet meer kan zien.
Weet iemand of er een mogelijkheid bestaat om misschien een 2de klein display aan de cd speler te sluiten om deze netjes on mn tv weg te werken.
Heeft iemand die al ooit gedaan zodat ik niet telkens de deuren moet open laten staan.
Alvast bedankt.
Mvg Wes.
All CD's rippen en op een NAS zetten en dan via een mediaspeler streamen naar je versterker. Met je smartphone bestuur je de boel en kun je nummers selecteren en het afspelen volgen. Heb je geen CD-speler nodig en daarmee ook geen display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ursusrapax
  • Laatst online: 24-05 22:36
Hallo!

Na wat weekjes ploeteren is eindelijk mijn tv-meubel klaar. Ik woon sinds kort in een nieuw appartement, wat ik helemaal binnenstebuiten heb gekeerd. Prima gelegenheid om ook de woonkamer perfect in te richten zoals ik dat wil, en 1 van die dingen is een mooi uitziend tv-meubel (ben nogal film-gek) waarbij alle bekabeling volledig is weggewerkt.

Hieronder een eerste preview:
Afbeeldingslocatie: http://desmond.imageshack.us/Himg28/scaled.php?server=28&filename=p1040023k.jpg&res=landing

Zoals je kunt zien is dit meubel zelf gemaakt, met mdf platen. Hoe ik op dit idee gekomen ben? Door tweakers, dit topic en vooral door de post van Gijsvogel (meubel Gijsveugel) Ik wil hem dan ook ontzettend bedanken voor zijn inspiratie en bovenal zijn persoonlijk advies hoe hij het aangepakt heeft, dat heeft me veel ellende en nieuwe wieluitvindingen doen besparen :)

De kosten vielen me alleszins mee (omdat je het zelf doet uiteraard), maar opgeteld komt er toch nog wel een bedragje uitrollen:
- 2 x dioder 50 E
- mdf platen 70 E
- 4 x design spots 60 E
- 4 x halogeen 6 E
- klikaan klikuit systeem (transformator + dimmer + afstandbediening) 57 E
- mdf schoonmaak doekjes, mdf vuller, mdf grondverf en mdf hoogglans lak 50 E
- verschillende soorten pluggen, schroeven, ophangbeugels 20 E
- diversen

Totaal ongeveer 350 euro!

Maar dan heb je ook wat ;) Namelijk een meubel met als specs:

220 cm breed (middelste en bovenste plank), 8 cm diep (platen) vs 31 cm diep (onderste, middelste en bovenste plank), 280 cm hoog.

Ik hou van symmetrie, dus de middelste plank is op dezelfde hoogte als de hoogte van de zuilspeakers. De center speaker valt precies weg tussen de onderste en de middelste plank. Deze valt met zijn achterkant mooi weg in de platen, waardoor het een mooi effect geeft alsof hij eruit komt.

Wat ik zelf als groot voordeel ervaar (vooral tijdens het opbouwen) is dat het meubel volledig demontabel is. Hierdoor kun je altijd gemakkelijk aanpassingen doen, als je bijvoorbeeld ergens een beschadiging krijgt, of als je bij de kabels moet zijn.

Zonder kabels:
Afbeeldingslocatie: http://desmond.imageshack.us/Himg171/scaled.php?server=171&filename=p1030999c.jpg&res=landing
Met kabels, alle aanvoer ligt onder de grond, en komt eruit in een gat, dat wegvalt achter de plaat:
Afbeeldingslocatie: http://desmond.imageshack.us/Himg338/scaled.php?server=338&filename=p1040001op.jpg&res=landing
resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://desmond.imageshack.us/Himg859/scaled.php?server=859&filename=p1040035p.jpg&res=landing

Als je vragen hebt of meer wilt weten/zien, laat maar horen ;)
En Gijsvogel, nogmaals bedankt, top!

De specs:

Panasonic TX-P65VT30
Onkyo TX-NR809
Onkyo BD-SP809
Quadral Platinum M4 (2 x), M1 Base (2 x, ook als achterspeaker in 6.1 opstelling), M2 (2 x, surround), sub-88

Afbeeldingslocatie: http://desmond.imageshack.us/Himg838/scaled.php?server=838&filename=p1040030x.jpg&res=landing

Afbeeldingslocatie: http://desmond.imageshack.us/Himg138/scaled.php?server=138&filename=p1040032y.jpg&res=landing

Afbeeldingslocatie: http://desmond.imageshack.us/Himg17/scaled.php?server=17&filename=p1040019q.jpg&res=landing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Erg mooi gedaan! :) Maar hangt je TV niet ietsjes te hoog? Ik zou er niet aan kunnen wennen, maar da's volgens mij een persoonlijke voorkeur. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Laatst online: 27-06 13:45
Ziet er mooi uit maar waar ga je je Onkyo spullen plaatsen?

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Heel schitterend mooi gaaf! Net als die van Gijsvleugel inderdaad. :) Ben ook wel een beetje benieuwd waar/hoe je de apparatuur gaat plaatsen. Een randvoorwaarde die de meeste mensen hier juist bij hun aankoop/bouw stellen aan het meubel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsvogel
  • Laatst online: 03-04 01:19
Heel mooi geworden hoor!
Enne... Graag gedaan hoor ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-06 09:55

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Mooi gemaakt hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ursusrapax
SChief schreef op zondag 27 mei 2012 @ 11:01:
Erg mooi gedaan! :) Maar hangt je TV niet ietsjes te hoog? Ik zou er niet aan kunnen wennen, maar da's volgens mij een persoonlijke voorkeur. :P
Hij hangt bewust zo. Zoals ik al zei hou ik van symmetrie, en de tv hangt precies op een verhouding 2/3 - 1/3. De tv hangt aan een muurbeugel welke je in 3 verschillende standen kunt kantelen, zodat de loodrecht hoek van het beeld naar beneden gericht wordt.
Afbeeldingslocatie: http://desmond.imageshack.us/Himg521/scaled.php?server=521&filename=p1040043l.jpg&res=landing
Vanuit mijn zitpositie kijk ik nu loodrecht op het scherm, met dien verstande dat ik in een chaise longue ontspannen lig, wat 99 % van de gevallen zo is ;)
Overigens vind ik deze hoogte een veel grotere filmbeleving geven en komt het esthetisch in de kamer meer tot zijn recht, maar dat is inderdaad persoonlijk :)
audiojunk schreef op zondag 27 mei 2012 @ 11:19:
Ziet er mooi uit maar waar ga je je Onkyo spullen plaatsen?
Ray-zor schreef op zondag 27 mei 2012 @ 12:03:
Heel schitterend mooi gaaf! Net als die van Gijsvleugel inderdaad. :) Ben ook wel een beetje benieuwd waar/hoe je de apparatuur gaat plaatsen. Een randvoorwaarde die de meeste mensen hier juist bij hun aankoop/bouw stellen aan het meubel.
Ik was inderdaad niet duidelijk genoeg, maar zoals je kon zien en lezen kwamen alle kabels uit de grond die vervolgens allemaal achter de platen wegvallen. Alle kabels bedoelde ik letterlijk :) Dus stroom, UTP, CAI, HDMI, audiokabel voor de center speaker. De kabels voor de frontspeakers en subwoofer gaan ook direct achter de speaker de grond in.
Afbeeldingslocatie: http://desmond.imageshack.us/Himg254/scaled.php?server=254&filename=p1040042u.jpg&res=landing

Met de achterspeakers heb ik een ander trucje uitgehaald. Daar gaat de kabel eerst de muur in, komt dan in een opberghok uit wat grenst aan mijn woonkamer. Gaat daar de grond in, weer terug onder de grond door mijn woonkamer,
Afbeeldingslocatie: http://desmond.imageshack.us/Himg137/scaled.php?server=137&filename=p1040044i.jpg&res=landingAfbeeldingslocatie: http://desmond.imageshack.us/Himg542/scaled.php?server=542&filename=p1040045z.jpg&res=landing
om vervolgens, net als alle andere kabels samen te komen in "het hart", in de muurkast achter de groene deur.
Afbeeldingslocatie: http://desmond.imageshack.us/Himg688/scaled.php?server=688&filename=p1040037y.jpg&res=landing
Daar staat de receiver, bluray en PS.
Afbeeldingslocatie: http://desmond.imageshack.us/Himg692/scaled.php?server=692&filename=p1040038p.jpg&res=landing
Ook de toevoer voor deze apparaten loopt onder de grond.
Afbeeldingslocatie: http://desmond.imageshack.us/Himg525/scaled.php?server=525&filename=p1040040e.jpg&res=landing

Dus zo is dat opgelost en zie ik nergens kabels, heerlijk toch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

*Applaus* :) En hoe ga de Onkyoos bedienen? Ik kan me voorstellen dat de deur een klein beetje open voldoende is, maar wellicht is een IR-extender leuk om het helemaal af te maken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-06 09:11
rickysedai schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 12:08:
Zo, door veel werken duurde het even eer ik mijn eigen meubel kon posten in deze thread. Vandaag toch maar even plaatjes geschoten. Ik heb lang gezocht naar een nieuw meubel, maar heb (als tussenoplossing) ervoor gekozen om het meubel wat ik al had aan te passen aan mijn wensen.

[afbeelding]
De meeste mensen zullen dit meubel wel kennen, de ikea besta burs . Alleen zitten er normaal gesproken in het midden drie klepjes waarachter je voornamelijk platte apparaten kwijt zou kunnen. Eerst had ik mijn centerspeaker en versterker op mijn meubel staan, maar dit vond ik toch niet mooi. Dus moest en zou de speaker in de kast komen en het liefst de versterker ook. Daarom de klepjes verwijderd en van 3 schappen heb ik er 2 gemaakt. Past allemaal maar nét op deze manier.

[afbeelding]
Ik ben een liefhebber van een zo strak mogelijke opstelling. Dus de rest van de apparatuur moest ook in de kast komen. Oorspronkelijk heeft dit meubel 2 lades, wat natuurlijk onmogelijk is. :P De linkerlade heb ik gedemonteerd en ik heb van het ladefront een klep gemaakt door middel van drie scharnieren. Bij de bouwmarkt een plank gekocht om een schap van te maken en voila!

[afbeelding]
De versterker heeft zo ongeveer 2 centimeter ruimte aan de bovenkant. Dat is niet heel veel. Het meubel is echter open aan de achterkant en de versterker steekt daar ook nog een stukje uit, dus qua koeling geen probleem.

[afbeelding]
Zoals je ziet gaat de aansturing van de apparatuur middels een marmitek setje. Deze zet het IR-signaal om in een RF-signaal en weer terug naar IR. Zo kan ik de apparatuur aansturen met het kastje dicht. Het signaal van de zender reflecteert in de spiegels waardoor ik een feilloze ontvangst heb. (sinds kort aangevuld met die zenders die je op de apparaten plakt) En natuurlijk aangestuurd door een logitech harmony one ;)

[afbeelding]
Tot slot hetgeen waar ik me nog echt aan stoor. Het meubel is maar 40 centimeter diep. Een deel van de apparatuur steekt uit aan de achterkant en er is geen plek om de kabels kwijt te kunnen. Om het geheel toch te laten passen heb ik de achterkant van het meubel weggelaten en staat het meubel zo'n 10 centimeter van de muur af.

Het meubel waar ik naar op zoek ben gaat zo goed als zeker een eigen ontwerp worden. Het meubel moet minimaal 50 centimeter diep zijn en ik wil de kabels netjes weg kunnen werken (of stopcontacten in het meubel verwerken :D)
Het mooiste zou zijn als er links en rechts 1 plek is waar kabels te zien zijn en de rest dus allemaal weggestopt in het meubel.
Wat zijn de dimensies van jouw center speaker? Ik ben namelijk op zoek naar precies zo'n soort oplossing. Als dat met de IKEA tweak gaat lukken is dat wel relaxed, anders wordt het een zelfbouw oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ursusrapax
Ray-zor schreef op zondag 27 mei 2012 @ 15:43:
*Applaus* :) En hoe ga de Onkyoos bedienen? Ik kan me voorstellen dat de deur een klein beetje open voldoende is, maar wellicht is een IR-extender leuk om het helemaal af te maken. ;)
Door RIHD kan ik alles bedienen via de afstandbediening van mijn TV. Dus de kast hoeft niet eens open ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickysedai
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17:23

rickysedai

Whoop whoop

Topicstarter
Noxa schreef op zondag 27 mei 2012 @ 18:35:
[...]
Wat zijn de dimensies van jouw center speaker? Ik ben namelijk op zoek naar precies zo'n soort oplossing. Als dat met de IKEA tweak gaat lukken is dat wel relaxed, anders wordt het een zelfbouw oplossing.
De dimensies zijn 180 x 525 x 260 mm. De hoogte kun je uiteraard zelf bepalen. Qua breedte heb ik aan elke kant nog ongeveer een centimeter over.

Leg de lat laag, dan ben je altijd succesvol!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 421600

Bij deze mijn wand meubel compleet zwevend ,
deuren moeten nog worden gemonteerd aan de kasten :) voorzien van RGB led verlichting rondom:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/k53iF.jpg?2

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 421600 op 29-05-2012 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Nu online
Da's toch een render? :P

Mooi maar wel heel breed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb best wel een brede woonkamer :P
quote]Fire69 schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 13:25:
Da's toch een render? :P

Mooi maar wel heel breed :)
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:20
Anoniem: 421600 schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 13:15:
Bij deze mijn wand meubel compleet zwevend ,
deuren moeten nog worden gemonteerd aan de kasten :) voorzien van RGB led verlichting rondom:

[afbeelding]
Zit de tv echt IN de wand, want dat lijkt me lastig als je besluit een andere (grotere) tv te willen ophangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

de TV hangt d.m.v. een muurbeugel aan de stenen muur.
zojuist deze 55 inch aangeschaft. groter hoef ik niet :9
Hogader schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 14:46:
[...]

Zit de tv echt IN de wand, want dat lijkt me lastig als je besluit een andere (grotere) tv te willen ophangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-06-2024

Big Womly

Live forever, or die trying

Anoniem: 421600 schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 16:08:
Groter misschien niet, maar ooit zal die TV het begeven en die nieuwe gaat nooit perfect passen in de ruimte die je nu hebt.

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jawel hoor, ik kan de tv dmv de speciale muurbeugel naar vorgen schuiven.
als de tv groter is komt die dan tegen de wand i.p.v de muur ;) .
Big Womly schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 16:18:
[...]

Groter misschien niet, maar ooit zal die TV het begeven en die nieuwe gaat nooit perfect passen in de ruimte die je nu hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
Anoniem: 421600 schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 16:08:

[...]
Had niet verwacht dat het 55 inch was. Dan is het meubel idd wel huge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Smaken verschillen, maar die gekleurde LED lampjes (zie ik in nogal veel foto's terugkomen) vind ik zo'n kermis... niets voor mij :)

Verder mooi om te zien hoeveel werk sommige mensen in het meubel steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

meubel is 4,5m breed en 2,10 meter hoog.
Hogader schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 16:48:
[...]

Had niet verwacht dat het 55 inch was. Dan is het meubel idd wel huge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:36

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

ursusrapax schreef op zondag 27 mei 2012 @ 10:43:
Hallo!

Na wat weekjes ploeteren is eindelijk mijn tv-meubel klaar. Ik woon sinds kort in een nieuw appartement, wat ik helemaal binnenstebuiten heb gekeerd. Prima gelegenheid om ook de woonkamer perfect in te richten zoals ik dat wil, en 1 van die dingen is een mooi uitziend tv-meubel (ben nogal film-gek) waarbij alle bekabeling volledig is weggewerkt.

<knip>
Wat onwijs strak gemaakt en wat een mooie afwerking, mag je erg trots op zijn d:)b

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfectMo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-09-2024
mngm schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 10:01:
Binnenkant met PS3, digicorder, WD TV Live, Onkyo TX-NR509, Marmitek IR Control 8:

[afbeelding]
Wat voor systeem is er gebruikt om je valdeur op tevangen?

[ Voor 73% gewijzigd door FeaR op 31-05-2012 16:26 . Reden: Het hele bericht quoten voor één regel reply is niet nodig. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
PerfectMo schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 10:03:
[...]

Wat voor systeem is er gebruikt om je valdeur op tevangen?
als je goed kijkt, zie je links een (staal)draadje lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfectMo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-09-2024
Dat zie ik. Daar draadje gaat een geleider in ofzoiets. Daar ben ik benieuwd naar want ik zoek nog steeds een systeem voor mijn kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
PerfectMo schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 15:27:
Dat zie ik. Daar draadje gaat een geleider in ofzoiets. Daar ben ik benieuwd naar want ik zoek nog steeds een systeem voor mijn kast.
misschien zit er een buffer op, net als bij keukenkastjes, standaard meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Hier ook even 2 foto's van onze woonkamer..

Afbeeldingslocatie: http://purpleblue.nl/fotoboek/diverse/tvmeubel.jpg

Afbeeldingslocatie: http://purpleblue.nl/fotoboek/diverse/bank.jpg

Wat zie je?
- TV-Meubel Lars van de Karwei (120cm)
- Sony Bravia 42W5500
- XBOX 360
- Nintendo Wii
- DuneHD Duo
- LG DVD Homecinema 5.1

achterspeakers hangen aan zelfgemaakte houders.
Kabels zo veel mogelijk uit het zicht, en dus ook rekening mee gehouden bij het verbouwen.
Audiokabels lopen door een buis onder het raam langs, en komen in een outlet, waar je ze in kunt prikken. :)

Toekomst:
- Ander meubel (breeder) waarbij nieuwe receiver & Dune centraal staan.
- Xbox & Wii uit het zicht.
- TV Iets hoger, wellicht ophangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
Afgelopen week mijn nieuwe tv binnen gekregen (Samsung UE40ES5500) en daarmee is mijn Home Cinema bijna goed geupgrade.

Nu kon de plank van mijn oude tv meubel het gewicht al niet meer aan, dus maar gelijk gezocht naar een opvolger. In de Plundra bij de IKEA even de Besta Jagra (http://www.decoralis.com/...ALON/Ikea_Basta_Jagra.jpg) gekocht (normaal 99,95, nu 29,95 en met personeelskorting nog eens voor +-25 euro mee kunnen nemen)

Ik heb echter een vraag omtrent de koeling van mijn Onkyo receiver welke 15cm hoog is. Bij mijn oude meubel had ik een ruimte van +- 17 a 18 cm, maar bij de Besta Jagra is dit slechts een kleine 16cm. Wat ik dus overhoud na het neerzetten van de receiver is een kleine centimeter aan ruimte tussen de bovenkant en de plank. Zou dit genoeg zijn, zonder de receiver op lange duur te beschadigen of zou ik wat fans aan de achterkant lucht door de 1cm kier heen laten blazen?

En als ik fans ga gebruiken wat is dan beter; Grote fan(s) (12 a 14cm) die onder een grote hoek hangen zodat er veel lucht verplaatst kan worden tegen een laag geluid of kleine fans (4 a 8cm) die de lucht veel direkter door de opening kunnen sturen, maar wel veel lawaai kunnen maken?

Bovendien leek het me beter om de fans dan lucht te laten blazen, aangezien als ik ze laat zuigen dat er veel onnodige lucht wordt verplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Dan zou ik 1 grote fan gebruiken, en op 7volt ofzo laten draaien. Een beetje flow is al voldoende. Normale is er alleen flow door natuurlijke circulatie, dus de verplaatsing van een fan is al vele malen meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baf1982
  • Laatst online: 03-06 13:27
Ik heb toevallig hetzelfde meubel en ook een Onkyo receiver (tx-nr 609). Deze receiver was zelfs te hoog voor het meubel, ik heb daarom de lades verwijderd, met de gatenboor wat gaten geboord in de achterzijde en de receiver op de plek van de lade neergezet. Toen had ik nog steeds maar een goede centimeter bovenruimte over en werd de receiver behoorlijk warm. Ik heb dit opgelost door de twee (regelbare) fans uit mijn Antec Fusion Remote te gebruiken, deze blazen nu de lucht op de laagste stand naar buiten en dat werkt prima, receiver blijft prima koel en je hoort er gelukkig niks van.

Verwarmen en koelen met Elga/Toshiba, Panasonic Z42-XKE en Innova 10HP, SSW met Atlantic Explorer V4 270LC, 9880 Wp Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
Baf1982 schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 12:03:
Ik heb toevallig hetzelfde meubel en ook een Onkyo receiver (tx-nr 609). Deze receiver was zelfs te hoog voor het meubel, ik heb daarom de lades verwijderd, met de gatenboor wat gaten geboord in de achterzijde en de receiver op de plek van de lade neergezet. Toen had ik nog steeds maar een goede centimeter bovenruimte over en werd de receiver behoorlijk warm. Ik heb dit opgelost door de twee (regelbare) fans uit mijn Antec Fusion Remote te gebruiken, deze blazen nu de lucht op de laagste stand naar buiten en dat werkt prima, receiver blijft prima koel en je hoort er gelukkig niks van.
Ik neem aan dat je de 2 fans aan de achterkant van de receiver hebt zitten en de lucht naar voren laat blazen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baf1982
  • Laatst online: 03-06 13:27
Klopt, je voelt het maar heel zwakjes als je je hand ervoor houdt, maar dat is meer dan voldoende, zoals hierboven al opgemerkt, een beetje airflow is voldoende.

Verwarmen en koelen met Elga/Toshiba, Panasonic Z42-XKE en Innova 10HP, SSW met Atlantic Explorer V4 270LC, 9880 Wp Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ursusrapax
Meelobee schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 13:51:
[...]

Wat onwijs strak gemaakt en wat een mooie afwerking, mag je erg trots op zijn d:)b
Dank je wel voor het compliment,... en dat ben ik ook wel een beetje hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:18
Inderdaad heel strak maar het plafond past er wat minder bij ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bremg
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-06 06:30
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/FRq0t.jpg

Valt in de categorie brakste foto's ooit, maar mijn camera is helaas overleden dus moest het doen met de dramatische camera van mijn Blackberry.

Anyway ongeveer 1,5 jaar terug heb ik dit audiomeubeltje gemaakt van steigerhout en vervolgens in de beits gezet waardoor het een andere look heeft.

H*B*D= 65cm*140cm*40cm
Kosten waren ongeveer 50 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Laatst online: 27-06 14:40
Hier ook een meubel op maat laten maken, omdat ik niet echt kon vinden wat ik nodig had. Het is een meubel geworden van berken multiplex met HPL bekleding. Afmeting 200cm bij 45/50cm hoog, 45cm diep. Helaas een foutje in de berekening van de diepte, want mijn huidige receiver past er niet goed in. De meubelmaker was even vergeten dat de schuifdeuren nog van de binnenmaat af gingen.

Goed excuus om een nieuwe receiver aan te schaffen dus :+

Afbeeldingslocatie: http://lh6.googleusercontent.com/-rcpE_O1cM-I/UAAgAzam93I/AAAAAAAABSo/rxjp8dpzFEQ/s800/photo%25202.JPG

Voor het oude (ikea besta) meubel:
Afbeeldingslocatie: http://lh4.googleusercontent.com/-EzO_V7uWagU/UAAgA4XEuaI/AAAAAAAABSs/KmLWdDQrNj0/s800/photo%25201.JPG

Binnenruimte rechts, links is identiek.
Afbeeldingslocatie: http://lh5.googleusercontent.com/-w_4udcUpMP0/UAAgA_5R-TI/AAAAAAAABSw/ytiSSQrjdQ0/s800/photo%25203.JPG
(wat zijn die iphone foto's toch wazig als je ze op groot scherm bekijkt)

De planken zijn verstelbaar, achterkant volledig open.

Er zijn geen speakers te zien op de foto, dat klopt want die heb ik verkocht (had zuilen). Er moet nog een nieuwe 2.0/2.1 setup komen, maar weet nog niet wat ik doe, of boekenplank formaat of weer zuilen. Dat hele homecinema gebeuren hou ik voor gezien, want wil gewoon niet zoveel speakers in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Boeie schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 15:24:
Hier ook een meubel op maat laten maken, ...[knip]...
Zelf ben ik niet erg weg van de hout-look om de randen. De uitsparingen in de grijze schuifdeur vind ik daartegenin wel erg gaaf. :)
Zal wel balen zijn geweest van de misrekening. Heb je nog gedacht over een herbouw met de juiste maten? Want op zich jammer dat nu (en in de toekomst) de apparatuurkeuze bepaald wordt door een vergissing in de afmetingen.

Verder neem ik aan dat je kabelmanagement erg wordt bepaald door het feit dat alles toch lekker achter dichte deuren zit? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockWave

ShockWave

Lost it somewhere

Boeie schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 15:24:
Hier ook een meubel op maat laten maken, omdat ik niet echt kon vinden wat ik nodig had. Het is een meubel geworden van berken multiplex met HPL bekleding. Afmeting 200cm bij 45/50cm hoog, 45cm diep. Helaas een foutje in de berekening van de diepte, want mijn huidige receiver past er niet goed in. De meubelmaker was even vergeten dat de schuifdeuren nog van de binnenmaat af gingen.

Goed excuus om een nieuwe receiver aan te schaffen dus :+
Als het een foutje van de meubelmaker was dan is het een prutser die de naam niet verdiend, zelfs ik als hobbybouwer houd rekening met binnen- of buitenmaten als er deurtjes etc moeten komen.
Of heb jij alleen doorgegeven dat het meubel zo lang/breed diep moest worden zonder rekening te houden met de inhoud..? ;)
Als jij doorgeeft mijn apparatuur moet 45 diep ruimte hebben dan had hij daar zeker 5 cm bij op moeten tellen voor de deurtjes...het liefst meer.

Maar wel mooi meubel hoor... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-06 22:36
En niet te vergeten de diepte van je stekkers.

Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimmedoris
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-02 11:17
Ik heb een wat apart probleem met mijn zelfbouwmeubel. Hieronder een plaatje voor het idee.
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-JEA6VX7A-D.jpg

Het meubel is nu zo'n jaar oud. Ik heb het vorige jaar gemaakt en gelakt en toen een week laten drogen voordat alle spullen erin zijn gegaan. Nu kwam ik er achter dat mijn receiver vast zit in de kast :|
Is het mogelijk om dit los te krijgen zonder dat ik de lak van de kast volledig sloop?
Normaal zou ik zeggen lekker laten staan, maar ik heb een probleempje met de receiver, dus deze moet er misschien binnenkort uit...

Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokmaaa
  • Laatst online: 13-01-2023
Je kamer een paar dagen lekker warm stoken, dan nog een keer proberen.. verder zou ik het niet weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Laatst online: 27-06 14:40
Ray-zor schreef op zondag 15 juli 2012 @ 23:44:
[...]

Zelf ben ik niet erg weg van de hout-look om de randen. De uitsparingen in de grijze schuifdeur vind ik daartegenin wel erg gaaf. :)
Zal wel balen zijn geweest van de misrekening. Heb je nog gedacht over een herbouw met de juiste maten? Want op zich jammer dat nu (en in de toekomst) de apparatuurkeuze bepaald wordt door een vergissing in de afmetingen.

Verder neem ik aan dat je kabelmanagement erg wordt bepaald door het feit dat alles toch lekker achter dichte deuren zit? :)
Het is geen hout look, het materiaal is berken multiplex en de zijkant is niet gelamineerd. Ik heb hier expres voor gekozen.

Tja, misrekening, van beide kanten. We hebben samen gemeten en toen heb ik aangegeven dat de binnenruimte 45cm moest zijn. Heb er niet bij stilgestaan dat de schuifdeuren er nog af gingen.

Een herbouw vind ik het niet waard, we zijn er blij genoeg mee, en met een andere receiver die wat minder diep is maar wel hoog (bijvoorbeeld een model van Onkyo) heb ik geen problemen meer. Kabelmanagement is niet nodig, overigens moet het nog wel wat netter dan nu ;)
shockwae schreef op zondag 22 juli 2012 @ 08:56:
[...]

Als het een foutje van de meubelmaker was dan is het een prutser die de naam niet verdiend, zelfs ik als hobbybouwer houd rekening met binnen- of buitenmaten als er deurtjes etc moeten komen.
Of heb jij alleen doorgegeven dat het meubel zo lang/breed diep moest worden zonder rekening te houden met de inhoud..? ;)
Als jij doorgeeft mijn apparatuur moet 45 diep ruimte hebben dan had hij daar zeker 5 cm bij op moeten tellen voor de deurtjes...het liefst meer.

Maar wel mooi meubel hoor... :)
Prutser? Dat noemen ze een artistiek (warrig) iemand :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockWave

ShockWave

Lost it somewhere

pimmedoris schreef op maandag 23 juli 2012 @ 09:48:
Ik heb een wat apart probleem met mijn zelfbouwmeubel. Hieronder een plaatje voor het idee.
[afbeelding]

Het meubel is nu zo'n jaar oud. Ik heb het vorige jaar gemaakt en gelakt en toen een week laten drogen voordat alle spullen erin zijn gegaan. Nu kwam ik er achter dat mijn receiver vast zit in de kast :|
Is het mogelijk om dit los te krijgen zonder dat ik de lak van de kast volledig sloop?
Normaal zou ik zeggen lekker laten staan, maar ik heb een probleempje met de receiver, dus deze moet er misschien binnenkort uit...

Tips?
Heb hetzelfde gehad met mijn componenten, gewoon bij een hoekje van je receiver proberen wat druk uit te oefenen dmv optillen, mischien klein stukje hout gebruiken als hevel.
Bij mij bleef de verf gewoon zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-06 07:41
Dat krijg je als je de verf/lak dus niet fatsoenlijk uit laat harden,dit proces kan je versnellen door een doek vochtig te maken met azijn en het lakwerk mee in wrijven.

Soms weet ik het ook niet meer.........

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:46
Ik heb een leuk kastje van Ikea met klapdeurtjes :)

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/35865609/20120805_112335.jpg

Inhoud:
Denon AVR 1803
Sony Blu Ray BDP-SP-370
Sharp 32" tv (met zielig zeehondje >:) )
PS3
2x Dali Zensor 5 Front
2x Dali R1000 rear
1x Dali C1000 center
1x Dali Aw8 Sub

En een koffiezetapparaat dat eigenlijk in de keuken moet (Jura Impressa) O+

Niet allemaal even nieuw (vooral de versterker), maar ben er erg tevreden mee :)

[ Voor 10% gewijzigd door caspervc op 16-08-2012 14:52 ]

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

• KamiKaaze
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-06 18:53
caspervc schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 14:48:
Ik heb een leuk kastje van Ikea met klapdeurtjes :)
En om welk kastje gaat het? mocht ik daar weer eens inkopen gaan doen.. ;)

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:46
Volgens mij is het een oude uit de Hemnes serie... niet meer te koop.
Versterker past er ook niet in, heb een gat gezaagd in de achterwand waar die doorheen steekt... Wel zo fijn ook voor de koeling :)

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Pagina: 1 ... 3 ... 27 Laatste