Hallo!
Na wat weekjes ploeteren is eindelijk mijn tv-meubel klaar. Ik woon sinds kort in een nieuw appartement, wat ik helemaal binnenstebuiten heb gekeerd. Prima gelegenheid om ook de woonkamer perfect in te richten zoals ik dat wil, en 1 van die dingen is een mooi uitziend tv-meubel (ben nogal film-gek) waarbij alle bekabeling volledig is weggewerkt.
Hieronder een eerste preview:
Zoals je kunt zien is dit meubel zelf gemaakt, met mdf platen. Hoe ik op dit idee gekomen ben? Door tweakers, dit topic en vooral door de post van Gijsvogel (
meubel Gijsveugel) Ik wil hem dan ook ontzettend bedanken voor zijn inspiratie en bovenal zijn persoonlijk advies hoe hij het aangepakt heeft, dat heeft me veel ellende en nieuwe wieluitvindingen doen besparen
De kosten vielen me alleszins mee (omdat je het zelf doet uiteraard), maar opgeteld komt er toch nog wel een bedragje uitrollen:
- 2 x dioder 50 E
- mdf platen 70 E
- 4 x design spots 60 E
- 4 x halogeen 6 E
- klikaan klikuit systeem (transformator + dimmer + afstandbediening) 57 E
- mdf schoonmaak doekjes, mdf vuller, mdf grondverf en mdf hoogglans lak 50 E
- verschillende soorten pluggen, schroeven, ophangbeugels 20 E
- diversen
Totaal ongeveer 350 euro!
Maar dan heb je ook wat

Namelijk een meubel met als specs:
220 cm breed (middelste en bovenste plank), 8 cm diep (platen) vs 31 cm diep (onderste, middelste en bovenste plank), 280 cm hoog.
Ik hou van symmetrie, dus de middelste plank is op dezelfde hoogte als de hoogte van de zuilspeakers. De center speaker valt precies weg tussen de onderste en de middelste plank. Deze valt met zijn achterkant mooi weg in de platen, waardoor het een mooi effect geeft alsof hij eruit komt.
Wat ik zelf als groot voordeel ervaar (vooral tijdens het opbouwen) is dat het meubel volledig demontabel is. Hierdoor kun je altijd gemakkelijk aanpassingen doen, als je bijvoorbeeld ergens een beschadiging krijgt, of als je bij de kabels moet zijn.
Zonder kabels:

Met kabels, alle aanvoer ligt onder de grond, en komt eruit in een gat, dat wegvalt achter de plaat:

resultaat:
Als je vragen hebt of meer wilt weten/zien, laat maar horen
En Gijsvogel, nogmaals bedankt, top!
De specs:
Panasonic TX-P65VT30
Onkyo TX-NR809
Onkyo BD-SP809
Quadral Platinum M4 (2 x), M1 Base (2 x, ook als achterspeaker in 6.1 opstelling), M2 (2 x, surround), sub-88