Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Audiomeubel topic!

Pagina: 1 2 3 ... 21 Laatste
Acties:

• Kangerm00se
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 23-03 14:45
Zelfbouw. Blokken zijn gemaakt van 12mm mdf-platen. Afwerking is niet 100%, maar functioneel is het zeker:

http://exp.dommel.be/meubel.jpg

• Korakal
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 12:39

Korakal

Powered by Apple

Mijn foto's zijn archieffoto's, want op dit moment staat er even weer helemaal niks op de vloer (is afgelopen weekend in de olie gezet :P). Maar, nog wel een paar gevonden waar mijn audiomeubel op staat. De inrichting is overigens nog in opbouw...

Meest recente situatie:
http://www.korakal.nl/got/IMG_0962s.jpg

En dat ontstond zo:

http://www.korakal.nl/got/IMG_0760s.jpg
Achterwand in opbouw. Gaten zijn voor kabeldoorvoer. Eigen ontwerp en realisatie :+

http://www.korakal.nl/got/IMG_0847s.jpg
Meubel net geplaatst (komt bij Zen Lifestyle vandaan). Breedte is 2m.

http://www.korakal.nl/got/IMG_0913s.jpg
Vanuit bank-view :P

Eén versterker staat achter het front (eindbak); daar zat oorspronkelijk een lade, maar die heb ik omgebouwd waardoor hij geen achter- en onderkant meer heeft. De andere versterker, centerspeaker en mijn Mac Mini staan in het 'open' deel. De kabels liggen achter het meubel en deels door de wand.

• barktus
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 08-03 21:37

barktus

Moehhhh!

quote:
Kangerm00se schreef op maandag 02 januari 2012 @ 12:59:
Zelfbouw. Blokken zijn gemaakt van 12mm mdf-platen. Afwerking is niet 100%, maar functioneel is het zeker:

[afbeelding]
Stoffen? :+
quote:
Korakal schreef op maandag 02 januari 2012 @ 14:17:
[afbeelding]
Achterwand in opbouw. Gaten zijn voor kabeldoorvoer. Eigen ontwerp en realisatie :+
Sweet, hoe heb je dat gemaakt dan? Erg tof, dat idee ga ik zeker bewaren :D

My middle finger salutes you.

• DjVe
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 04-04 19:20

DjVe

Hatsaflats!

quote:
Korakal schreef op maandag 02 januari 2012 @ 14:17:
Mijn foto's zijn archieffoto's, want op dit moment staat er even weer helemaal niks op de vloer (is afgelopen weekend in de olie gezet :P). Maar, nog wel een paar gevonden waar mijn audiomeubel op staat. De inrichting is overigens nog in opbouw...
Heel gaaf met zo'n stenen achtergrond, totaal mijn smaak :)

• Korakal

Korakal

Powered by Apple

quote:
Jordy van e schreef op maandag 02 januari 2012 @ 15:26:
[...]

Heel gaaf met zo'n stenen achtergrond, totaal mijn smaak :)
*D 8)
quote:
barktus schreef op maandag 02 januari 2012 @ 15:08:
Sweet, hoe heb je dat gemaakt dan? Erg tof, dat idee ga ik zeker bewaren :D

Als volgt:

http://www.korakal.nl/got/IMG_0615s.jpg
Zogenaamde 'steenstrips' bij de steenhandel gekocht. Het is echte steen (dit is leisteen, maar ook verkrijgbaar in andere steensoorten), verlijmd in loeizware plakketten, met een recht afgezaagde zij- en achterkant.

http://www.korakal.nl/got/IMG_0625s.jpg
Opdekmuur gemaakt op de bestaande wand, van hout. Het geverfde deel is voor de kabeldoorvoer naar de TV (geverfd om het pleister van de muur niet aan de kabels/stekkers te krijgen).

http://www.korakal.nl/got/IMG_0728s.jpg
Afgewerkt met houten plaat. De plaat is 8 cm hoger dan de hoogst gemonteerde balk, zodat er een 'bak' ontstaat. Hierin heb ik ledstrips aangebracht.

http://www.korakal.nl/got/IMG_0736s.jpg
Steenstrips verlijmd in halfsteensverband; zodoende vallen de naden niet op.

http://www.korakal.nl/got/IMG_0754s.jpg
'Service'-luik voor de aansluitingen gemaakt. De kabels naar de zijkant gaan door een PVC-buis van 5cm (ruim voldoende voor kabels met aangegoten stekkers).

• DjVe
  • Laatst online: 04-04 19:20

DjVe

Hatsaflats!

quote:
Ah! Dat valt dus best mee! Moet eerlijk toegeven dat het er echt netjes uit ziet en dat je ook goed hebt nagedacht over de aansluitingen.

• barktus
  • Laatst online: 08-03 21:37

barktus

Moehhhh!

quote:
Tof, goede uitleg ook! Pagina maar even opgeslagen als pdf :D zodat ik me geen ongeluk zoek als ik het wil uitvoeren (ooit :9 )

My middle finger salutes you.

• Vandread
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 04-04 21:36
quote:
Jordy van e schreef op maandag 19 december 2011 @ 21:36:
[...]
Wat ik echt heel gaaf vind is een industriële look zoals dit:

[afbeelding]
Heel betaalbaar, supersterk en je kan al je apparatuur zien 8)
Waar scoor je dat meubel? Kan em niet vinden :/

Pssst Tesla kopen?

• SeatRider
  • Laatst online: 14:51

SeatRider

Wait, wut?

quote:
Vandread schreef op maandag 02 januari 2012 @ 17:24:
[...]

Waar scoor je dat meubel? Kan em niet vinden :/
Gast, kijk ff waar dat plaatje vandaan komt :)

[Voor 19% gewijzigd door SeatRider op 02-01-2012 17:35]

Nederlands is makkelijker als je denkt

• rickysedai
  • Laatst online: 15:44
Zo, even de startpagina aangevuld met al het moois dat hier weer voorbij is gekomen! De meubels van shockwae, d-e-n, jahrastafari, mazza en korakal toegevoegd.

@Korakal: mooie set-up! Mag ik vragen wat de hele constructie van die wand gekost heeft? Ziet er goed uit, gelijk een extra stukje isolatie richting de buren en er is geen kabel te zien. Me like... :)

Leg de lat laag, dan ben je altijd succesvol!

• Vandread
  • Laatst online: 04-04 21:36
quote:
SeatRider schreef op maandag 02 januari 2012 @ 17:33:
[...]

Gast, kijk ff waar dat plaatje vandaan komt :)
|:( ik prop alles in tineye.... even googlen op het plaatje zelf was handig geweest haha
Bedankt in ieder geval =)

Pssst Tesla kopen?

• Korakal

Korakal

Powered by Apple

quote:
rickysedai schreef op maandag 02 januari 2012 @ 17:34:
@Korakal: mooie set-up! Mag ik vragen wat de hele constructie van die wand gekost heeft? Ziet er goed uit, gelijk een extra stukje isolatie richting de buren en er is geen kabel te zien. Me like... :)
Thanks!
De wand heeft zo'n 800 euro gekost aan materialen, het meubel ervoor 500 euro. En natuurlijk behoorlijk wat uren, want ondanks dat het eenvoudig lijkt ben je nog best wat tijd kwijt aan alles :)

• mentalmadnizz
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 12:53

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Hierzo dan mijn meubel, het is eigenlijk een noodoplossing maar stiekem bevalt 'ie best wel en hij is stevig genoeg om het gewicht van de platenspeler en de bandrecorder te torsen :)

- Op basis van welke criteria heb jij jouw meubel uitgezocht? (bijv. diepte of afwerking)
Goedkoop, groot genoeg, redelijk uiterlijk en genoeg "bovenkant" om de platenspeler en de bandrecorder kwijt te kunnen
- Waar heb je jouw meubel gekocht of laten maken?
Het is een standaard Lack tafel van IKEA :)
- Wat heeft jouw meubel gekost?
ongeveer 50 euro
- Wat zijn de voor- en nadelen van je meubel?
Nadelen: Erg goedkope fineer, eigenlijk te donkere kleur, goedkoop materiaal, beschadigd snel.
Voordelen: Alle apparatuur zichtbaar en mooi opgesteld, groot zat en betaalbaar :)
- Heb je zelf aanpassingen gemaakt en indien ja, welke?
Nope :)
- Hoe voorkom je oververhitting van verschillende componenten?
De apparatuur wordt niet heel warm. De eindtrap heeft geen kap (ik kocht 'm al kaploos in een kringloopwinkel). De apparatuur heeft genoeg ruimte rondom om te ademen.
- Wat heb je gedaan qua kabelmanagement?
Alle kabels zijn zelfgemaakt (Tasker kabel met Neutrik pluggen) en niet langer dan strikt noodzakelijk :)

Foto:

http://members.home.nl/marc.miller/setrwijk.JPG

:)

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

• UltraSub
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 13:16
- Op basis van welke criteria heb jij jouw meubel uitgezocht? (bijv. diepte of afwerking)
Puur maatwerk. Dubbele achterwand om kabels weg te werken, en diepte AV receiver+wat extra voor kabels was de maatvoering qua diepte.

- Waar heb je jouw meubel gekocht of laten maken?
Maatwerk bij een neefje die meubelmaker is.

- Wat heeft jouw meubel gekost?
Ongeveer 1200 euro

- Wat zijn de voor- en nadelen van je meubel?
Nadelen: Eigenlijk geen. Is werkelijk vakwerk geleverd.
Voordelen: Alle apparatuur zichtbaar indien ik dat wil, en helemaal niet zichtbaar als mijn vriendin dat niet wil. En ja.. pasvorm he. Maatwerk. :)

Ja, na een tijdje ventilators toegevoegd. Welke inmiddels alweer hele tijd uit staan.
Hier het topic op GoT:
Onhoorbaar koelen van tv-meubel
(Staan ook CAD tekeningetjes in met maatvoering)

- Hoe voorkom je oververhitting van verschillende componenten?
Zie hierboven

- Wat heb je gedaan qua kabelmanagement?
Niet veel. De dubbele achterwand heeft eigenlijk ruimte zat om alle kabels in kwijt te kunnen. Helaas werkt dat beter op papier dan in de uitvoering, omdat er na een bepaalde hoeveelheid kabels toch geen kabels meer achter kunnen. Verstopping zullen we maar zeggen.

Hier wat foto's, wel al wat ouder. Andere apparatuur. Staat op dit moment in:
- Denon AVR-1912
- PopcornHour C-200
- Humax iHDR5050
- Xbox 360 (Slim Elite)
- Harmony 900 RF<>IR
Er boven hangt nu de opvolger van de TV op de foto (47PFL9732). een 47PFL9703.

http://ultrasub.sytes.net/temp/pics/IMG_0031.JPG
http://ultrasub.sytes.net/temp/pics/IMG_0033.JPG
http://ultrasub.sytes.net/temp/pics/IMG_0050.JPG

[Voor 5% gewijzigd door UltraSub op 02-01-2012 20:41]

• SlasZ
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 04-04 10:36
Ik had blijkbaar de startpost niet goed gelezen, heb mijn post geüpdate: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/37365236

• rickysedai
WOW! 5700 euro? :o Dat is een hoop geld voor een tv-meubel!

Maar bedankt voor het aanpassen van je post. _/-\o_ Nu is het wel een stuk duidelijker. Ik zal je meubel meenemen in de startpost als ik weer een keer thuis de tijd heb om er goed naar te kijken.

Vanwaar de keuze om het meubel in duitsland te kopen eigenlijk? En het was geen maatwerk, of wel? Aangezien je nog zoveel hebt gezaagd aan het meubel... :P

• Wimo.
  • Registratie: maart 2000
  • Nu online

Wimo.

Shake and Bake!

quote:
rickysedai schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 14:52:

Maar bedankt voor het aanpassen van je post. _/-\o_ Nu is het wel een stuk duidelijker. Ik zal je meubel meenemen in de startpost als ik weer een keer thuis de tijd heb om er goed naar te kijken.

Vanwaar de keuze om het meubel in duitsland te kopen eigenlijk? En het was geen maatwerk, of wel? Aangezien je nog zoveel hebt gezaagd aan het meubel... :P
Kan het me niet voorstellen. 5700 euro voor DAT meubeltje? En er dan meteen de zaag inzetten 8)7

• ConZito
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 02-04 09:20
Mwah, als je ziet wat een Spectral meubel kost zonder audio, dan kan dat best vlot uit de klauwen lopen.

• ToyotaMR2
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 13:03
Inderdaad, smaken verschillen, maar ik zou nog geen €1000,- betalen voor dat meubel.

En zou er al HELEMAAL niet in gaan zagen met dat bedrag... met goed zoeken krijg je ook wel iets perfect op maat, voor een stuk minder.

TK: Lenzers LEW102 horloge

• ConZito
Ik denk dat een hoop mensen zich hier een beetje verkijken op de kosten van maatwerk meubels, lakwerk en "design" waar ook nog ene prijskaartje aan hangt.

Hoe dan ook mijn Multibrackets Envy I XL is binnen, met verzendkosten was ik 500 euro kwijt. Je krijgt ook precies waar je voor betaald, IKEA kwaliteit. Binnenkanten zijn niet afgewerkt en relatief goedkope materialen.

Zodra ik klaar ben met opbouwen komen de foto's, eerst aan de slag met de decoupeerzaag om het passend te maken ;)

• S_Chief
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online
De zaag erin zetten vind ik nog niet zo erg, maar doe het dan wel netjes? :X

You save everyone, but who saves you?

• gijsvogel
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 10-03-2019
quote:
Ik denk dat SlasZ de totale kosten incl. apparatuur hier noemt...
En zo niet, dan word je gn##id lijkt me...

Onderste kast is van gefineerd spaanplaat zo te zien, met triplex/hardboard achterkant en kunststof of glazen bovenplaat. en melamine folie deurtjes/lades.
Groene kastje en plank van idem met melamine folie (dat krast inderdaad snel zoals hij in de post zegt)
Achterwand is zo te zien van massief hout.
Maar €5700 voor sec. het meubel waarbij je ook nog moet zagen/boren en zelf moet monteren en je tv ophangen (klopt dat?) is echt teveel van het goede.

Vind het verder wel een mooi en praktisch meubel hoor.

Edit: Een beetje vergelijkbaar Wohnwand-meubel bij Möbel Martin komt (volgens de foldertjes op hun site) uit tussen de 800-1600 euro. incl. bezorging en montage.
Ik denk dus dan SlasZ zijn apparatuur heeft meegerekend.

[Voor 11% gewijzigd door gijsvogel op 06-01-2012 00:02]

• SlasZ
Het was weldegelijk 5700 zonder apparatuur dus enkel meubel. Het is de dure serie van Hülsta, enkel op bestelling geleverd dus niet de goedkope(re) reeks die ze soms in stock hebben.

Achteraf gezien had ik inderdaad beter moeten zagen, maar dit deel van het meubel zie je toch niet :9
Ik kan het altijd nog beter zagen mocht ik willen (of gewoon het paneel wegnemen).
Heb inderdaad zelf de TV moeten ophangen omdat ik mijn eigen Vögel montering al had. Die van Hülsta was 700 euro inclusief plaatsing en was een maatje kleiner, dus doe ik het liever zelf :)
quote:

Ik woonde op dat moment in Trier dus was zeer dichtbij. Maatwerk niet echt uitgezonderd de maat van het wandpaneel (was standaard 110 of 160cm, nu 130cm). Tenzij je onder maatwerk verstaat dat ik zelf alle onderdelen mocht kiezen. Bij Hülsta hebben ze vele basisonderdelen (onder/bovenkast 60 of 110cm, lage of hoge kasten, met lades of gewone kast, soorten plinten, ...) en die kan je dan combineren en plaatsen zoals je wil. De bovenplaat is wel op maat natuurlijk. In die zin is het dus wel maatwerk maar de diepte van de kasten kan je niet kiezen bvb.

Qua materiaal is het MDF met melanine inderdaad en speciaal behandeld (Zie hier voor een uitleg. Ik heb inspiratie opgedaan bij het 3e plaatje van de woonkamer). Qua krassen heb ik er een paar omdat ik het zwart oppervlak eens droog heb afgeveegd toen er een stukje steen op lag. Het is wel krasbestendig bij normaal gebruik & onderhoud.

[Voor 105% gewijzigd door SlasZ op 06-01-2012 00:47]

• gijsvogel
@ Slasz, ok dat geeft meer duidelijkheid inderdaad....

maarreh... WTH!?
in dat geval is dit dus echt een koopje voor zelfs een showroommodel....(wacht even, duurt mss wat langer voor ie laadt)

Anyhow, ik vind het een mooi meubel al is het niet mijn kleur, maar ik zou dat bedrag er echt op geen enkele manier voor over hebben.
Wat dat betreft vragen ze bij Hülsta echt de Hoofdprijs dus...
Of je dat er voor over hebt is ieder zijn meug.

[Voor 9% gewijzigd door gijsvogel op 06-01-2012 01:56]

• rickysedai
Ik dacht ook dat het een typefoutje was, maar dat is echt een verdomd duur meubel :o

Het idee van die dubbele achterwand staat mij wel aan. Dan kan je op een mooie manier je kabels wegwerken en je kan er ook nog steeds bij.

Ik zou wel echt met bibberhandjes de zaag hanteren als ik in zo'n duur meubel aan het zagen was. ;)
.............................................................
quote:
UltraSub schreef op maandag 02 januari 2012 @ 20:39:
[...]
Ja, na een tijdje ventilators toegevoegd. Welke inmiddels alweer hele tijd uit staan.
Hier het topic op GoT:
Onhoorbaar koelen van tv-meubel
(Staan ook CAD tekeningetjes in met maatvoering)
[...]
Heb je misschien ook plaatjes van hoe het er uiteindelijk uit is komen te zien? En welke onderdelen je hebt gebruikt voor je actieve koeling? Wellicht dat er meer mensen zijn die aan een actieve koeling zitten te denken... En waarom heb je ze nu uit staan eigenlijk?

[Voor 52% gewijzigd door rickysedai op 06-01-2012 13:18]

• UltraSub
quote:
rickysedai schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 13:06:
[...]

Heb je misschien ook plaatjes van hoe het er uiteindelijk uit is komen te zien? En welke onderdelen je hebt gebruikt voor je actieve koeling? Wellicht dat er meer mensen zijn die aan een actieve koeling zitten te denken... En waarom heb je ze nu uit staan eigenlijk?
Nee, sorry. Maar je ziet ze ook niet. :)
Zijn helemaal achterin het meubel geplaatst, blazen van onderop. Maar dat staat ook allemaal in het topic, inclusief gebruikte onderdelen en oplossingen.

Waarom nu uit? Um.. Ik had ineens een extra stopcontact nodig, en toen zaten ze me in de weg. Als het meubel binnenkort nog eens van de muur gaat sluit ik ze weer aan. Met de nieuwe Denon in het meubel blijft de temperatuur laag genoeg naar mijn mening om ze uit te kunnen laten staan.
Daarnaast staat het meubel toch best vaak open, de centerspeaker zit natuurlijk achter de deur. Maar als we gewoon muziek luisteren is de kast eigenlijk altijd wel dicht en er is geen temperatuur probleem.

[Voor 4% gewijzigd door UltraSub op 06-01-2012 13:48]

• rickysedai
Nou ja, wellicht dat het komt door mijn gebrek aan expertise op dit vlak, maar het is mij nog niet geheel duidelijk!

Je hebt een zallman fanmate gebruikt? En wat voor adapter heb je uiteindelijk gebruikt? Want ik lees dat je er ook eentje gesloopt hebt. En hoe heb je het geheel geschakeld? Je hebt ergens een voeding vandaan gehaald?

------------------------------------------
TS is wederom aangepast. Deze keer met foto's erbij :)

[Voor 13% gewijzigd door rickysedai op 06-01-2012 14:55]

• UltraSub
Ja, Zallman inclusief 12V adapter van Conrad, gewoon parallel geschakeld.

[Voor 23% gewijzigd door UltraSub op 06-01-2012 14:58]

• SlasZ
quote:
gijsvogel schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 01:37:
@ Slasz, ok dat geeft meer duidelijkheid inderdaad....

maarreh... WTH!?
in dat geval is dit dus echt een koopje voor zelfs een showroommodel....(wacht even, duurt mss wat langer voor ie laadt)

Anyhow, ik vind het een mooi meubel al is het niet mijn kleur, maar ik zou dat bedrag er echt op geen enkele manier voor over hebben.
Wat dat betreft vragen ze bij Hülsta echt de Hoofdprijs dus...
Of je dat er voor over hebt is ieder zijn meug.
Dat is een koopje inderdaad, of ze hebben mij serieus in het zak gezet :)
Zonder korting was de mijne 7200 euro. Het was meer een impulskoop, echt weinig onderzoek gedaan naar alternatieven of prijzen vergeleken. Ach ja, zo'n meubel gaat wel tientallen jaren mee dus ik heb er geen spijt van.

• gijsvogel
quote:
SlasZ schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 15:36:
[...]
Dat is een koopje inderdaad, of ze hebben mij serieus in het zak gezet :)
Zonder korting was de mijne 7200 euro. Het was meer een impulskoop, echt weinig onderzoek gedaan naar alternatieven of prijzen vergeleken. Ach ja, zo'n meubel gaat wel tientallen jaren mee dus ik heb er geen spijt van.
Ik snap dat je er geen spijt van hebt, maar €5700 voor een impulsaankoop?!?!
Nee, dat gaat er niet in....
als je een kleine 6k kapot smijt dan kunnen we het niet meer over een impulsaankoop hebben lijkt me...
Óf je hebt geld in overvloeden, of het maakt je écht niets uit wat je meubel kost op dat moment.

Daarbij, Als ik andere meubels hier voorbij zie komen, voel jij je niet bekocht?
er staan hier talloze andere oplossingen die een fractie van jouw kostprijs hebben gekost namelijk, en die hebben ook een mooi uiterlijk en functionaliteit.

• superchanbe
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 31-03 02:29
5xxxx EUR de keuze van materiaal zal waarschijnlijk steviger zijn dan de alternatief die de andere bedoelen
maar als ge dit 100% op maat laat maken door een ambachtelijke meubel bewerker dan klopt alle afmetingen perfect zodat je ook niet moest bijwerken :p

koste 250 EUR
jammer dat de diepte maar 40 cm is die zorg ervoor vele toch een probleem voor hun apperaturen

http://i687.photobucket.com/albums/vv234/superchan_be/2011-12-30123846.jpg

[Voor 28% gewijzigd door superchanbe op 07-01-2012 03:32]

• PHiXioN
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 12:53
quote:
gijsvogel schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 02:26:
[...]

Ik snap dat je er geen spijt van hebt, maar €5700 voor een impulsaankoop?!?!
Nee, dat gaat er niet in....
als je een kleine 6k kapot smijt dan kunnen we het niet meer over een impulsaankoop hebben lijkt me...
Óf je hebt geld in overvloeden, of het maakt je écht niets uit wat je meubel kost op dat moment.

Daarbij, Als ik andere meubels hier voorbij zie komen, voel jij je niet bekocht?
er staan hier talloze andere oplossingen die een fractie van jouw kostprijs hebben gekost namelijk, en die hebben ook een mooi uiterlijk en functionaliteit.

Ik hoor het graag....
Hij kan zich bekocht voelen, maar wat is het nut daarvan? Het geld is uitgegeven, ruilen kan niet meer.

• SlasZ
quote:
PHiXioN schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 08:21:
[...]

Hij kan zich bekocht voelen, maar wat is het nut daarvan? Het geld is uitgegeven, ruilen kan niet meer.
Bekocht, neen. Er staan hier zeker mooie meubels in dit topic, maar zoals ik zei heb ik weinig onderzoek gedaan, ik zag dit meubel op foto en moest het hebben :)
Het enigst wat ik nu spijt van heb is dat het meubel nu op zolder staat aangezien ik verhuisd ben voor mijn werk en geen meubels kon meenemen. Had ik dat geweten 2 jaar geleden had ik waarschijnlijk ook voor Ikea gegaan.
Trouwens, hoeveel tweakers geven geen duizenden euro's uit aan pc onderdelen die maar 1 of 2 jaar meegaan?

• gijsvogel
quote:
[...]

Ja das waar, het komt ook iets botter van het scherm af dan dat ik het bedoelde hoor...
Maargoed, het blijft zonde en ook jammer dat het meubel nu niet gebruikt kan worden in dit geval.
quote:
SlasZ schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 11:26:
[...]
Trouwens, hoeveel tweakers geven geen duizenden euro's uit aan pc onderdelen die maar 1 of 2 jaar meegaan?
Achja, das ook weer waar...

• UltraSub
quote:
[...]

Hij hoeft zich niet bekocht te voelen. 10 tegen 1 dat als je de goedkopere oplossingen naast dit soort oplossingen zet, dat je schrikt als je ziet hoe groot het afwerkingsverschil en kwaliteit is. Als je dat niet ziet, dan kun je inderdaad net zo goed voor goedkoop gaan. Zie je het wel, dan heb je er plezier van. Zo simpel is het.

Zoals al eerder iemand in dit topic zei, ik denk dat een hele hoop mensen totaal geen idee hebben wat:
- hoogglans kwaliteit spuitwerk kost
- maatwerk kost
- kwaliteit van het materiaal kost
- design/stijl kost

• SlasZ
quote:
UltraSub schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 14:48:
[...]

Hij hoeft zich niet bekocht te voelen. 10 tegen 1 dat als je de goedkopere oplossingen naast dit soort oplossingen zet, dat je schrikt als je ziet hoe groot het afwerkingsverschil en kwaliteit is. Als je dat niet ziet, dan kun je inderdaad net zo goed voor goedkoop gaan. Zie je het wel, dan heb je er plezier van. Zo simpel is het.

Zoals al eerder iemand in dit topic zei, ik denk dat een hele hoop mensen totaal geen idee hebben wat:
- maatwerk kost
- design/stijl kost
Een manier om kwaliteit te 'meten' (voor zover ik weet) is het gewicht van de meubelen: 1 groen kastje kan je met moeite alleen dragen, weegt zeker meer dan 30kg.

• ConZito
Hoe dan ook, kwaliteit kost geld, afwerking kost geld en de materialen kosten geld. Zijn we het allemaal over eens denk ik zo, maar laten we weer enigzins on topic gaan ;)

• gijsvogel
quote:
UltraSub schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 14:48:
[...]

- maatwerk kost
- design/stijl kost
Ik ben het met je eensch hoor, maar dat je als ontwerper een prijskaartje voor 'design/stijl' aan een meubelstuk kunt hangen raakt vaak kant noch wal, het is (vaak) nergens op gebaseerd in ieder geval....
Plak ergens het 'design' label op en dan kan het allemaal ineens ofzo?

Voor de rest, Maatwerk geldt in dit verhaal niet, aangezien SlasZ zelf met de decou an de gang moest bijvoorbeeld...
Materiaal kan het ook niet zijn, want MDF=MDF.
Laat het een groot gedeelte van de prijs het stukje 'handmade' zijn, dan tellen de uurtjes van de makers mee t.o.v. de productielijn van een ikea meubeltje.
Afwerkingsniveau zou een duit in het zakje kunnen doen, maar in dat geval vind ik de krasbestendigheid dus echt weer een beetje krom als SlasZ krassen heeft na een schoonmaakronde.
En voor de rest hoor ik inderdaad bij de catagorie mensen die het afwerkingsniveau niet in die mate ziet, dus koop ik wel iets goedkopers.
En daarbij genomen, kun je af en toe nog weer eens wat anders kopen als je zin hebt om iets nieuws in je interieur te doen...tenminste; dan doet het niet zoveel financiële pijn zegmaar...
quote:
ConZito schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 18:58:
maar laten we weer enigzins on topic gaan ;)
Moah, ik begrijp je wel, maar ik vind dit geen offtopic verhaal hoor.
In een audiomeubel topic mag best de prijs voor een meubel discussie opleveren lijkt mij, en dat gebeurt nu dan ook...

• UltraSub
quote:
gijsvogel schreef op zondag 08 januari 2012 @ 02:16:
[...]

Ik ben het met je eensch hoor, maar dat je als ontwerper een prijskaartje voor 'design/stijl' aan een meubelstuk kunt hangen raakt vaak kant noch wal, het is (vaak) nergens op gebaseerd in ieder geval....
Plak ergens het 'design' label op en dan kan het allemaal ineens ofzo?
Agree. Maar het is nou eenmaal zo :P
Ik vind het ook te gek voor woorden dat als ik ergens naar binnen loop, en altijd de duurste er uit pik omdat ik die het mooist vind (kijk altijd als laatste pas naar het prijskaartje).
quote:
Voor de rest, Maatwerk geldt in dit verhaal niet, aangezien SlasZ zelf met de decou an de gang moest bijvoorbeeld...
Klopt. Is ook geen maatwerk.
quote:
Materiaal kan het ook niet zijn, want MDF=MDF.
Niet mee eens. Ja, dat MDF MDF is natuurlijk wel. Maar wat ik bedoel, De meeste goedkopere meubels bestaan uit spaanplaat met wat fineer. Dat is een hele andere orde dan 18-24 mm MDF. Denk ook aan ophangsystemen die significant sterker moeten worden enz. :)
quote:
Laat het een groot gedeelte van de prijs het stukje 'handmade' zijn, dan tellen de uurtjes van de makers mee t.o.v. de productielijn van een ikea meubeltje.
Dit tikt erg hard door.
quote:
Afwerkingsniveau zou een duit in het zakje kunnen doen, maar in dat geval vind ik de krasbestendigheid dus echt weer een beetje krom als SlasZ krassen heeft na een schoonmaakronde.
Krasbestendigheid staat maar gedeeltelijk in relatie tot afwerking. Je zou kunnen stellen dat het voor die prijs een dusdanig hoog aantal blanke lagen zou moeten hebben, dat er niet snel krassen zouden mogen zijn. Vind ik wel, maar goed, dat heeft nog niks te maken met alle verdere details. Ik kan het niet uitleggen, je ziet het gewoon meteen. Ikea maakt leuk spul (zelf ook genoeg toepassingen in huis), en als ik er een passende oplossing voor had kunnen vinden als audio/tv meubel dan had ik dat wel gedaan.
quote:
En voor de rest hoor ik inderdaad bij de catagorie mensen die het afwerkingsniveau niet in die mate ziet, dus koop ik wel iets goedkopers.
En daarbij genomen, kun je af en toe nog weer eens wat anders kopen als je zin hebt om iets nieuws in je interieur te doen...tenminste; dan doet het niet zoveel financiële pijn zegmaar...
Je weet niet hoeveel pijn het bij iemand doet, dus dat is subjectief. De een voelt 1000 euro als een ander 10.000 voelt. Dus hoe snel en makkelijk iemand vervangt heeft daar ook mee te maken.
quote:
In een audiomeubel topic mag best de prijs voor een meubel discussie opleveren lijkt mij, en dat gebeurt nu dan ook...
Agree.

Maar erg blij met mijn echte zware maatwerk oplossing die perfect is afgewerkt, glanst als een dolle, en perfect krasbestendig is. 2 kleine kids to prove it daily ;)
Dit had ik nooit in een winkel kunnen krijgen. Precies onze smaak, kleur en stijl en afwerking. Dat heeft zijn prijs, maar dat levert tevredenheid op. En dat is ons veel waard.

• ConZito
quote:
gijsvogel schreef op zondag 08 januari 2012 @ 02:16:

Het ging meer over het feit of de beste man teveel betaald heeft. En in zijn zakken is gezeten, lijkt me niet echt relevant. Je koop wat je portemonnee je toestaat te kopen en als je het voor jezelf allemaal kan verantwoorden wie zijn wij dan om te roepen dat het veel te duur is.

[Voor 22% gewijzigd door ConZito op 08-01-2012 11:58]

• _ferry_
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Waarom zijn die ikea meubels allemaal zo on-diep? Meeste zijn 40cm diep, de versterker die ik op het oog heb is al 43cm, en dan nog de stekkers...

Was sowieso van plan om wat zelf te bouwen, dus maak hem denk ik 50cm diep. Dat zou wel moeten voldoen toch? tot nu toe heb ik zoiets op papier en ben ik aan het tekenen in sketchup:
http://tweakers.net/ext/f/C6VdQ4ym7554tQTxbfOSFd7G/full.jpg
De wand waar de TV aan hangt is open te klappen, en de ruimte er achter is dan precies diep genoeg om CD's in kwijt te kunnen. Die wand zou ook tegen het kastje links kunnen aansluiten, dan hangt de TV meer boven de center speaker. Maar dit is wat speelser en geeft het een meer modulair idee. Het kastje links zou ook dubbel uitgevoerd kunnen worden, als een soort spiegelbeeld van rechts. Vermoed dat er dan niet zoveel plek meer is om speakers kwijt te kunnen, want die kun je niet voor een deurtje zetten ;)

Het kastje beneden en de plank boven krijgen dan een iets ander tintje, glanzend blauw ofzo. Beneden komt dus rechts de center speaker, en de 2 vakken links zijn voor surround versterker, eindversterker en cd/dvd/bd/htpc whatever ;) De vakken maak ik dan 50cm breed zodat je naass de versterker (43cm) nog ruimte hebt voor de airflow.

Wat ik trouwens ook erg mooi vond en wat inspiratie aan heb opgedaan:
http://www.fimarmobili.com/

[Voor 3% gewijzigd door _ferry_ op 08-01-2012 14:51]

• Snippertje
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 04-04 18:33
Ik heb het op het moment op deze manier. Meubel komt van de Leen Bakker. Verder niet veel speciaals, we hebben nog 2 lampsjes achter de TV wat een soort ambilight creëert en wel lekker kijkt.

Meubel

Meubel 2

Nu nog wachten op de salon tafel en dan is het geheel compleet :)

PSN: Snippertje1989 | Steam: Sniper004

• UltraSub
quote:
_ferry_ schreef op zondag 08 januari 2012 @ 12:14:
Waarom zijn die ikea meubels allemaal zo on-diep? Meeste zijn 40cm diep, de versterker die ik op het oog heb is al 43cm, en dan nog de stekkers...

Was sowieso van plan om wat zelf te bouwen, dus maak hem denk ik 50cm diep. Dat zou wel moeten voldoen toch?
Dat was dus precies een van mijn redenen om voor maatwerk te gaan. Die 40 diep is echt een achterlijke maat die echt bijna ieder meubel heeft. Kom je eigenlijk alleen mee weg als je voor zo'n geintegreerd setje gaat. Iedere receiver die ik ken gaat daar overheen, en dan moeten er nog stekkers bij. Vergis je overigens niet in wat er toch altijd nog aan kabelwerk achter komt. Minder dan 50 absoluut niet doen.

• ShockWave
  • Laatst online: 31-03 12:50

ShockWave

Lost it somewhere

quote:
_ferry_ schreef op zondag 08 januari 2012 @ 12:14:
Wat UltraSub ook al zegt de meeste meubels zijn 40cm diep omdat de gemiddelde consument tevreden is met de standaard 5.1 DVD/Blu-ray setjes welke meestal maar 35 diep zijn ofzo en een Settopbox voor digitale tv is ook niet zo groot meer en de tv's zijn al helemaal plat.
Daarom is dat ook de meest gevoerde maat omdat men dat gewoon het meest kan verkopen.
Wil je wat iets met wat meer diepte dan kom je al snel op zelfbouw uit.

Star Citizen referralcode

• Wimo.
  • Registratie: maart 2000
  • Nu online

Wimo.

Shake and Bake!

quote:
superchanbe schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 03:15:
5xxxx EUR de keuze van materiaal zal waarschijnlijk steviger zijn dan de alternatief die de andere bedoelen
maar als ge dit 100% op maat laat maken door een ambachtelijke meubel bewerker dan klopt alle afmetingen perfect zodat je ook niet moest bijwerken :p

koste 250 EUR
jammer dat de diepte maar 40 cm is die zorg ervoor vele toch een probleem voor hun apperaturen

[afbeelding]
Dit meubel heb je ook gewoon als 50cm diep. Ik heb die . Alleen de glazen platen zijn er niet in 50cm diep :(

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

quote:
shockwae schreef op zondag 08 januari 2012 @ 18:34:
[...]

Wat UltraSub ook al zegt de meeste meubels zijn 40cm diep omdat de gemiddelde consument tevreden is met de standaard 5.1 DVD/Blu-ray setjes welke meestal maar 35 diep zijn ofzo en een Settopbox voor digitale tv is ook niet zo groot meer en de tv's zijn al helemaal plat.
Daarom is dat ook de meest gevoerde maat omdat men dat gewoon het meest kan verkopen.
Wil je wat iets met wat meer diepte dan kom je al snel op zelfbouw uit.
Ja, blijft jammer en een gemiste kans IMHO :P Maargoed, zelfbouw bied veel meer mogelijkheden, en wat desingmeubels die ik bekeek waren er ook wel in 50cm te krijgen, maar erg duur :P

• hansvk
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 11:48
Ik zoek ook een wat dieper audiomeubel (minimaal 55cm) en kom niets tegen naar mijn zin/budget (max. € 500,-) Ga ook maar eens aan zelfbouw denken.

• SeatRider
  • Laatst online: 14:51

SeatRider

Wait, wut?

quote:
Wimo. schreef op zondag 08 januari 2012 @ 18:45:
[...]

Dit meubel heb je ook gewoon als 50cm diep. Ik heb die . Alleen de glazen platen zijn er niet in 50cm diep :(
@de glasboer natuurlijk wel...

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Deurdouwer
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 03-04 10:42

Deurdouwer

XBL: Deurdouwer

De diepte is voor mij ook een probleem. Je mag al blij zijn als je een meubel ziet met een effectieve diepte van 47cm. Buiten de diepte vind ik ook veel meubels te laag. Mijn salontafel is al 47cm hoog en dan wil ik echt geen tv meubel wat lager is. Zelfbouw is geen optie: ik heb er gewoon geen tijd voor en ook weinig zin in. Maatwerk zou kunnen, maar ik wil ook wel een beetje design. Ik ga dus nog maar eens hard op zoek.

Ik douw en kom er deur.

• NeoPhire
  • Registratie: juni 2005
  • Nu online
quote:
Er is maar 1 meubel dat 49 diep is, en dat is een enkel hoog kastje:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10102197/

Verder is er in de Besta serie helaas niks wat dieper is als 40, ook de laatjes die erin gaan zijn niet dieper als 40 te krijgen. Ben wel benieuwd welke kastjes jij nu hebt :)

EDIT: zie dat er wel laatjes voor zijn, maar helaas geen andere kasten die hoger zijn EN ook 49/50 diep zijn :(

[Voor 11% gewijzigd door NeoPhire op 09-01-2012 16:00]

• ConZito
Wat is het probleem dat de kastjes niet diep genoeg zijn? Leg er een groter blad op, van glas of whatever. En monteer aan de zijkanten van je meubel twee deurtjes van 60cm. Tada, je Besta is ineens 60cm diep.

Ophangen gaat dan niet meer, zo heel makkelijk, maar voor meubels direct op de grond een simpele oplossing.

[Voor 21% gewijzigd door ConZito op 09-01-2012 16:39]

• swordfish103
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 29-03 14:45
Dat is voor het bovenblad een relatief simpele oplossing, al kunnen bijvoorbeeld glazen bovenbladen wel aantikken qua prijs in verhouding tot de prijs van een Ikea meubel. Maar de kastjes zelfs worden daar nog niet dieper van. Dus een reciever van 45cm diep -excl. kabels- valt met z'n achterste pootjes nog net achter de kast.
Als de voetjes wel binnen de kast vallen is het geen probleem, dan steken enkel de kabels uit naar achteren.

Ik zie niet zo op tegen zelfbouw, enkel het strakke hoogglans wit afwerken is moeilijk en tijdrovend!
Eind dit jaar wordt mijn appartement opgeleverd, waarbij ik al rekening wil houden met toekomstige upgrades.
Graag zou ik de tv aan de muur bevestigen en daaronder een zevend meubel monteren. Heeft er iemand hier ervaring met het zwevend monteren van een diep (60cm) meubel? (breedte zal circa 220cm zijn)

Ik ben benieuwd naar welke technieken jullie gebruiken t.b.v. het ophangen. _/-\o_
Voor de zekerheid zou ik er ook pootjes onder kunnen monteren en deze iets naar achter laten vallen, daardoor zie je de pootjes (bijna) niet vanaf de voorzijde.

• Nitai
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 13:51

Nitai

Feels good man

Zelf gaan we ook voor maatwerk, maar zijn we ons nog aan het oriënteren hoe de meubel eruit moet gaan zien. Ik heb eerst nog overwogen om zelf te gaan 'klussen' met IKEA spul, maar heb daar toch vanaf gezien.

Mocht iemand zich geroepen voelen 8) , check IKEA Hacks: http://www.ikeahackers.ne...n-besta-home-theater.html & http://www.ikeahackers.ne...ch-home-theater-hack.html

Momenteel heb ik een Lack meubeltje waarbij de m'n receiver er maar een beetje boven hangt (achterkant 'zweeft') ;( .

[Voor 7% gewijzigd door Nitai op 10-01-2012 10:34]

Vinnu#2173 | Thats all folks!

• UltraSub
quote:
swordfish103 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 10:05:
Ik zie niet zo op tegen zelfbouw, enkel het strakke hoogglans wit afwerken is moeilijk en tijdrovend!
Eind dit jaar wordt mijn appartement opgeleverd, waarbij ik al rekening wil houden met toekomstige upgrades.
Graag zou ik de tv aan de muur bevestigen en daaronder een zevend meubel monteren. Heeft er iemand hier ervaring met het zwevend monteren van een diep (60cm) meubel? (breedte zal circa 220cm zijn)

Ik ben benieuwd naar welke technieken jullie gebruiken t.b.v. het ophangen. _/-\o_
Voor de zekerheid zou ik er ook pootjes onder kunnen monteren en deze iets naar achter laten vallen, daardoor zie je de pootjes (bijna) niet vanaf de voorzijde.
Kijk even naar mijn meubel. 55 diep, 2 meter breed, hoogglans wit, zwevend ;)
Gewoon een lijst op de achterkant van het meubel, een lijst tegen de muur, beiden haken middels een groef in elkaar. Let op dat je muur kaarsrecht is. Enige afwijking betekent heel moeilijk ophangen (is sowieso "moeilijk") en je ziet een naad ontstaan. Dus recht is het devies ;)

• PjotrStroganov
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 13:50
quote:
ConZito schreef op maandag 09 januari 2012 @ 16:36:
Wat is het probleem dat de kastjes niet diep genoeg zijn? Leg er een groter blad op, van glas of whatever. En monteer aan de zijkanten van je meubel twee deurtjes van 60cm. Tada, je Besta is ineens 60cm diep.

Ophangen gaat dan niet meer, zo heel makkelijk, maar voor meubels direct op de grond een simpele oplossing.
Je zou er ook twee op elkaar kunnen zetten.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

• SlasZ
Trouwens mijn meubel is ook 55cm diep, alleen wist ik niet dat er 8cm ruimte voor kabelmanagement voorzien was achteraan :)

• mngm
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 01-04 22:01
Sedert een paar weken hebben wij ons nieuw tv-meubel. We hadden nogal een specifieke wens waardoor we in de winkel niets vonden. Mijn nonkel is meubelmaker dus ver hebben we niet moeten zoeken :)

Het meubel dient niet enkel als tv-meubel, maar ook als afscheiding tussen bureauruimte en zitruimte. Aan de kant van de zitruimte moest het meubel dus een tv-meubel zijn, en aan de bureaukant wilden we graag nog wat extra kasten.

Hieronder een schets van het meubel:
http://farm8.staticflickr.com/7024/6677800723_caced0eb7d_z.jpg

De afmetingen zijn niet allemaal helemaal correct, dit was niet de laatste versie van de schets, maar de andere vind ik niet meer...
Wat niet op deze schets staat is de valse wand tussen de kast en de kant waar de tv aan hangt, in die wand lopen de kabels van de tv naar de linkse valdeur, waar ze in de receiver zitten.
Onderaan de kast kan er lucht binnen, en helemaal aan de bovenkant is er een rooster om de warme lucht buiten te laten (schoorsteeneffect). De lucht gaat dus langs de apparaten, in de valse wand naar boven door het verluchtingsgat. Ik vreesde dat dit niet genoeg koeling ging zijn, maar na 2h PS3'en en mijn receiver redelijk luid te zetten valt er nog niets uit :) De ps3 begint wel serieus te blazen, hopelijk blijft het daarbij :)

De voorkant (genomen met smartphone):

http://farm8.staticflickr.com/7151/6677801839_daf7af85d6_z.jpg

De kabels dat je langs de muur links ziet lopen moet ik nog wegwerken, er moeten een nieuw stopcontact, distributie- en netwerkaansluiting naast de kast komen zodat je die kabels niet meer ziet.

Binnenkant met PS3, digicorder, WD TV Live, Onkyo TX-NR509, Marmitek IR Control 8:

http://farm8.staticflickr.com/7022/6677842493_6c803d6263_z.jpg

De achterkant met bureaukasten:

http://farm8.staticflickr.com/7158/6677805481_9549a7c3ab_z.jpg

Binnenkant (4 gelijke kasten):

http://farm8.staticflickr.com/7143/6677843275_7dac035f90_z.jpg

Kostprijs: 1500€

• HvdBent
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 31-03 15:51
(jarig!)
da's een mooie kast.
Ik heb bij een meubelmaker in Harderwijk (Te Bovelt) een audiomeubel laten maken.
Een laag gedeelte voor de TV, en een hoog gedeelte om de apparatuur te beschermen tegen kinderhandjes.
Foto volgt nog.
Kosten €1500,- het hoge gedeelte is 60 breed en 50 diep, het lage gedeelte is 90 breed en ook 50 diep.
Ik heb de zijwand van de hoge kast 5 cm laten doorlopen aan de achterzijde zodat de snoeren uit beeld blijven, maar de achterkant wel de warmte kwijt kan.
Van de hoge kast is alleen het bovenste compartiment van achteren open, de snoeren zijn gegroepeerd en met tie ribs aan een haakje gehangen om ze te ontlasten (hdmi uitgang vorige versterker en ingang vorige tv zijn bezweken doort het gewicht van de kabel....)
De kast is van massief eiken (geen plastic in mijn woonkamer) en geolied in de kleur kersen.
Ben alleen niet tevreden met het click systeem in de deurtjes (e.e.a. vraagt regelmatig afstellen)

• Clifdon
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 11:30
Heren, Wat een prachtige meubels komen hier voorbij. Zowel koop als zelfbouw zijn er mooie dingen te vinden.

In de loop der tijd is het de bedoeling dat ik zelf een Hometheater(dedicated) ga maken. Hier zal ik ook kasten voor moeten maken welke ik op het moment al aan het 'ontwerpen' ben. Is hier animo voor om over een tijdje eens wat tekeningen en sketch-up ideetjes van mijn kant te zien? Of word er liever pas gepost als het geheel klaar is?

Always look on the bright side of life.

• swordfish103
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 29-03 14:45
Naar mijn idee is een volledig uitgewerkte ketchup net zo interessant.
Bovendien kunnen wij dan kritisch kijken naar het model dat jij ontworpen hebt. Misschien komen er nog wel wat handige tips naar voren m.b.t. gebruiksgemak, kabelmanagement of koeling.
Ben benieuwd wat je voor ons in petto hebt ;)

• rickysedai
Hmm, ben wel benieuwd hoe ketchup er in een uitgewerkte vorm uitziet?! :P

Het is denk ik juist interessant om te zien hoe het ontwikkelproces van een kast er uitziet. En hoe meer tekeningen, foto's, ideeën en sketch-up's, hoe beter het is. En wellicht dat we elkaar kunnen helpen met tips en trucs om zo uiteindelijk allemaal mooiere meubels te krijgen d:)b

• gijsvogel
@Clifdon
Kom maar door met de ideetjes en tekeningen hoor!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ik heb nu dit gemaakt, min of meer definitief denk ik:
http://tweakers.net/ext/f/ZHoMP6uBBxeK3ovedpGO1CMQ/full.jpg
De blauwe plaat zit 5cm van de muur, waardoor het horizontale kastje maar 12 cm uitsteekt (inclusif 2cm dikke deur), en zo toch diep genoeg is voor cd's. Had hem eerst wat korter, met het idee dat dat speelser zou zijn. Maar over de hele lengte is toch wat mooier. Deur klapt dan naar boven open. En bovenop kunnen weer wat fotolijstjes OID staan.
Verder komt er dan nog RGB verlichting achter de randen en aan de onderkant, zodat het meubel meer los komt van de grond. En de kast rechts bied hopelijk voldoende ruimte voor dingen zoals boeken, kabeltjes, etc. De zijkant van de kast frees ik dan 10mm in met de bovenfrees zodat de deurtjes greeploos zijn.

• NeoPhire
  • Registratie: juni 2005
  • Nu online
Ziet er goed uit, nette opzet.

Wel zie ik in de schets dat de rechter speaker meer van de TV af staat als de linker, wellicht dat je hierin een kleine verschuiving van het geluid krijgt t.o.v. de tv.

Ik ben zelf flink bezig geweest met passen en meten, en instellen op de receiver, vandaar dat ik daarop let hierbij. (waarschijnlijk ook nog goed in te stellen op de receiver, qua afstand of decibel verhoging/verlaging)

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Daar heb je gelijk in, al is het geen enorm verschil. En zou EVT nog te compenseren zijn door het meubel wat meer naar rechts te halen en de subwoofer tussen meubel en linker speaker in te zetten. Al staat het nog niet geheel vast dat de sub daar ergens komt, misschien komt hij wel ergens anders te staan, maar dan is er vast wel weer wat anders wat daar past ;)
(de 1e paal moet de grond nog in, dus voorlopig nog tijd zat om het uit te werken, maar zo'n meubel kan ik alvast bouwen gedurende de bouw van het huis)

[Voor 17% gewijzigd door _ferry_ op 16-01-2012 19:33]

• kevinl
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 16-03 09:06

kevinl

Yellow van

Iemand hier ervaring met lowboards in Nederland? Ik ben op zoek naar een meubel dat heel plat is 20 cm hoog en heel breed is 200 cm. Maar dit soort formaten zie ik niet in de winkel. Betekent dat dan altijd dat je voor maatwerk moet gaan?

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

• SlasZ
quote:
kevinl schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 20:43:
Iemand hier ervaring met lowboards in Nederland? Ik ben op zoek naar een meubel dat heel plat is 20 cm hoog en heel breed is 200 cm. Maar dit soort formaten zie ik niet in de winkel. Betekent dat dan altijd dat je voor maatwerk moet gaan?
Ik denk dat je hiervoor in de design wereld terecht komt, hoeft niet per se maatwerk te zijn. Goedkoop zal het wel niet zijn, in de serie van mijn meubels hebben ze lowboards van 20 cm (+ 5cm voor plint) Artikellijst: http://www.huelsta.be/upl.../01_Lilac_W_INT_oP_01.pdf
Vergeleken met die serie zou maatwerk wel goedkoper zijn denk ik, maar wellicht hebben andere meubelmerken ook dergelijke lowboards, zie bvb: http://www.fashionforhome.de/sideboards-tv-moebel

• The Eagle
  • Laatst online: 15:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kijk hier eens: http://www.4udesigned.nl/
Zit in NL, schappelijke prijzen, en heet volgens mij ook nog staan wat jij zoekt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Nu online
Enige tijd geleden al iets ontwerpen, maar begint sinds dit topic toch weer te kriebelen.
Vaak vind je toch niet wat je zoekt.
Op dit moment een klein kastje met alles beetje vaag door elkaar (van de Leenbakker).
Daarbij willen we de tv op gaan hangen waarbij deze haaks op de muur kan komen.

Ik heb al wel een opzetje gemaakt en in principe zou het leuk zijn als ik het hout voor gezaagd kan kopen voor een schappelijke prijs. Maar goed, dat is van latere zorg. Denk dat er wellicht toch glazen deurtjes in komen, maar kan ook gewoon hout zijn omdat de apparaten die rechtstreeks bedient worden vrij komen te staan.

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 04-04 16:39
quote:
_ferry_ schreef op maandag 16 januari 2012 @ 17:44:
Ik heb nu dit gemaakt, min of meer definitief denk ik:
Hou er ook rekening mee dat één speaker erg dicht op de muur staat en de andere niet. Dit maakt behoorlijk wat uit qua geluid. En waarom nog opslag voor CD's? Weg met die dingen..... inlezen en weg. :P

• Bokmaaa
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 14:43
:o Natuurlijk niet! Een CD is meer dan alleen een verzameling nummers. Er is nagedacht over bijpassende hoezen, je kan de teksten meelezen, en een CD verzameling is als een boekenkast, een mooie manier om je smaak en interesses ten toon te stellen. :)

Heb je ook je babyboekje ingescand en weggedonderd? :P

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Precies, ik luister dolgraag CD's, lekker door de bak zoeken op zoek naar iets wat op dat moment past bij je stemming :) Trouwens, er zijn ook mensen die nog LP's luisteren :+
IIG heb ik het meubel wat meer naar rechts geschoven, en dan ga ik proberen links en rechts alleen de speakers te plaatsen, en de subwoofer op een ander plekje te plaatsen in de kamer. Het is 26m2 voor zithoek, eethoek en keukenblok, dus het is allemaal passen met een beperkte vrijheid.

• gijsvogel
/offtopic

Hier ook iemand die klaar is met de oude mediadragers.(om even dit stukje aan te vullen)

Ja, een cd is completer vanwege hoesje, songtekst en weet ik niet wat allemaal.
Ja, het is een toegevoegde waarde om in een winkel een cd uit te zoeken, aan te schaffen en mee naar huis te nemen.
Ja, het is leuk om je collectie te laten zien als je een dikke verzameling hebt zoals bijvoorbeeld een Johan Derksen of een Gerard Ekdom...

Maar:

Nee, ik laat niet een halve wand in mijn woonkamer meer opgeslokt raken met CD's die staan onder te stoffen en die ik gemiddeld slechts 2 keer per jaar vasthoud.
Nee, ik geef geen extra geld meer uit aan een mediadrager die verpakt is in een doosje waardoor er meer aan de stok blijft hangen van de ontwerper en de mediabonzen. (en de diverse belanghebbende copyright partijen)
(ik ga dan liever naar een concert w.d.b.)
Nee, ik wil niet nog een keer betalen voor allerlei rechten als ik een album eerst op cassette had, toen op LP, toen op cd.
(overtrokken voorbeeld, I know. maar samenvattend, als je CD beschadigd is dan zou je hem opnieuw moeten kopen zegmaar...terwijl je al voor allerlei nonsens eerder betaald hebt)

Er blijven voors en tegens, altijd...
Maar ik sluit mij aan bij JAHRASTAFARI iig.
Digitaliseren die handel en weg met die oude media in het zicht in je woonkamer.

Heb ik uiteraard zelf ook gedaan, alles gedigitaliseerd en in een mediaplayer alles voorzien van het bijbehorende hoesje voor het visuele effect.
Evt songteksten staan nagenoeg allemaal online en sneller te vinden als het bladeren in het boekje.
Heb een collectie van ong. 300G aan muziek waarbij ik binnen 3 seconden het nummer kan vinden wat ik zoek.(ik schat 50% gekocht 50% gepindakaast)
En eerlijk gezegd beleef ik geen spat minder plezier aan muziek luisteren als toen ik nog kasten vol met CD's had staan, het is zelfs makkelijker geworden om een nummertje op te zetten.

Ik heb trouwens op dezelfde manier nog kasten staan met DVD's (films) die ook op de nominatie staan om weggejorist te worden uit de woonkamer.
Ik heb alleen nog niet iets leuks gevonden om de stekkerdozen uit het zicht te nemen waar de DVD kastjes nu voor staan.

naja, ik draaf door...

conclusie, ik zeg: digitaliseren die handel!

En @Bokmaaa: Ja ik heb ook mijn Babyboekje gedigitaliseerd.
Die versie overleeft brand of waterschade namelijk vaak een stuk beter.
Weggegooid natuurlijk niet, maar die digitale versie gaat iig langer mee als de analoge.
Je vergelijking gaat iig niet op als we het over CD's hebben...

[Voor 11% gewijzigd door gijsvogel op 21-01-2012 02:28]

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

en als je met al die digitale bronnen het "oude geluid" mist:
http://link.marktplaats.nl/520312681

life is what happens to you while you're busy making other plans ~ Lennon

• rickysedai
Ik heb de startpost werderom aangepast. Het meubel van mngm toegevoegd.

-------------------------------

Ik zag laatst op internet een duitse firma die meubels maakt waaruit een beamerscherm omhoog komt (op afstand bedienbaar). Nou dacht ik deze hier te plaatsen als voorbeeld, kan ik de firma nergens meer vinden!!! :F

Ik sluit mij trouwens ook aan bij Gijsvogel en JAHRASTAFARI. Ik heb nog hele rijen met CD's, DVD's en Games staan en het staat alleen maar gruwelijk in de weg. Daarbij kan ik niks terugvinden als ik een keer wat zoek. Mijn games koop ik tegenwoordig allemaal via Steam en mijn media is allemaal digitaal. Gemak dient de mens.... O-)

@HvdBent: Foto's!!! ;)

[Voor 40% gewijzigd door rickysedai op 24-01-2012 14:27]

• Bokmaaa
Hehe, logisch ook dat Tweakers alles digitaliseren. Zelf doe ik het met DVD's ook, er staan op zolder 2 billy's vol werkloze DVD's.. Muziek zit tussen mijn oren anders. Ik heb bij muziek een veel sterkere band dan bij films, en heb graag het origineel in handen als ik het aanzet. Zoeken is geen probleem, omdat alles op alfabet staat gaat het sneller dan met mn PlayOn door mn NAS bladeren.

Wel staat voorop dat mijn audiomeubel van de toekomst geen bergruimte voor CD's gaat hebben omdat ik hem strak en laag wil houden. En daar nemen de rakkers teveel ruimte voor in :)

• Borne
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 19-03 23:51
Eindelijk ook een meubel gevonden wat aan mijn wensen voldoet.

Mijn versterker past er in, voldoende koeling aan de bovenkant en de rest van de apparatuur kan er naast staan.

Het heeft een paar maand geduurd voor ik dit meubel tegen ben gekomen ben al in zoveel winkels geweest maar tegenwoordig houden ze geen rekening met de hoogte en diepte van receivers. Uiteindelijk op marktplaats dit meubel tegengekomen.

Excuses voor de foto maar is in de avond met de mobiel gemaakt

http://www1.picturepush.com/photo/a/7423729/1024/Anonymous/2012-01-13-17-18-04-720-Borne.jpg

• Pixeltje
  • Registratie: november 2005

Pixeltje

Woo-woohoo!

Ik heb het idee opgevat om een eigen meubel te maken, niet omdat ik niets kan vinden, maar gewoon omdat het gaaf lijkt ;)

Het is de bedoeling dat het meubel ongeveer 2 meter breed en 50cm dep word, waarbij het in de lengte verdeeld over 3 vakken en in de hoogte twee. Rechts twee laden, links één deurtje (wat eruit ziet als twee laden) en het middenvak open.

Waarom open? Als ik muziek speel (en dat doe ik vaak) wil ik gewoon met de AB de versterker kunnen bedienen zonder de deurtjes open te hoeven zetten, daarbij vindt ik de versterker best een mooi ding, dus mag die van mij wel in het zicht staan ;)

Twee impressies;

http://tweakers.net/ext/f/j8Ir2gyQEvihdW1uSNPgynWV/medium.png

http://tweakers.net/ext/f/WqChLNTqn0XvNeAVitww9h2s/medium.png

Beide afbeeldingen klikbaar voor grotere versies.

Aan de achterzijde heb ik gaten getekend voor kabeldoorvoer en aan de langskant van het bovenblad zit, achter, een rand om een ledstrip op te kunnen leggen als ik dat leuk vind.

Ik weet nog niet hoe ik de dikte van de rand ga bereiken, zat eerst te denken aan massief hout, maar dat kost een godsvermogen en valt dus eigenlijk af. Als jullie tips hebben over het meubel hoor ik het graag :)

Zu Risiken und Nebenwirkungen fragen Sie ihren Arzt oder Apotheker

• 247pro
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 24-03-2017

247pro

Wat ? CAD !

Pixeltje, Je kan gebruik maken van een voorgefineerde plaat en daar een herlijst op te zetten (=massief houten latje).
De prijs van massief hout ligt inderdaad stukken hoger als bijvoorbeeld MDF, maar als je kijkt naar wat je nodig hebt zal de prijs reuze meevallen;
2 meter breed, 50cm diep, en ik schat je dikte op 40mm. Als je die dikte wil behalen met massief hout ben je inderdaad (te) duur bezig, omdat je het niet nodig hebt, en het niet zichtbaar is. Op je render kan ik niet goed zien welke houtsoort je gekozen hebt, ik neem voor het gemak aan dat het noten is.

De huidige uitgangsprijs voor noten is €4600/m³ ex. voor planken tussen 180-350cm, breedte tussen 110-220mm en 26mm dikte (ruw). Om daarvan op 40mm uit te komen moet je twee lagen gaan verlijmen of dubbelduims (52mm ruw) kopen welke €5605/m³ kost. Het is natuurlijk naar wat je er voor over hebt, maar geloof me als ik zeg dat dat zonde is van je geld.

Voor eenzelfde resultaat is het verstandiger om aan de boven- en zijkanten 20mm massief te doen, een de onderkant slechts 2 stroken van ~ 6cm waar je je poten aan vastmaakt.
In dat frame (het is verstandiger om van binnen naar buiten te bouwen, maar ik kan geen betere uitleg geven) heb je gewoon spaanplaat wat je vastschroeft in je massieve kader. Zo kan je aan de zijkanten eenvoudige rijboring hebben zodat je je legplanken kan verzetten indien gewenst, en het is voor je deurtje makkerlijker monteren omdat de gaten voor je scharnier overeenkomen met de rijboring.
Als je wilt dat de fronten gelijk lopen met het massief maak je het 18mm kleiner in de diepte + de dikte van je achterwand welke je dan in je spaanplaat schroeft en zodoende gelijk loopt met je massief aan de achterzijde.

Mocht je (of iemand anders in dit topic) een werktekening ontvangen, moet je gewoon even een DM sturen met de afmetingen en de bedoeling, en ik stuur je een werktekening terug.
Daarbij kan je ook een budget geven met materialen die je erin wilt hebben evenals beslag (handgrepen, poten en scharnieren) en dan verwerk ik dat in de tekening. Als je er behoefte aan hebt kan ik ook een materiaalstaat en werkvolgorde meesturen, evenals richtprijzen voor de materialen.
Ik doe dit gratis en voor niets, je zult echter wel moeten wachten tot ik er tijd voor heb.

Warum später machen wenn es auch jetzt kann ? | Steam: 247pro

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

quote:
247pro schreef op maandag 06 februari 2012 @ 06:27:
Pixeltje, Je kan gebruik maken van een voorgefineerde plaat en daar een herlijst op te zetten (=massief houten latje).
De prijs van massief hout ligt inderdaad stukken hoger als bijvoorbeeld MDF, maar als je kijkt naar wat je nodig hebt zal de prijs reuze meevallen;
2 meter breed, 50cm diep, en ik schat je dikte op 40mm. Als je die dikte wil behalen met massief hout ben je inderdaad (te) duur bezig, omdat je het niet nodig hebt, en het niet zichtbaar is. Op je render kan ik niet goed zien welke houtsoort je gekozen hebt, ik neem voor het gemak aan dat het noten is.

De huidige uitgangsprijs voor noten is €4600/m³ ex. voor planken tussen 180-350cm, breedte tussen 110-220mm en 26mm dikte (ruw). Om daarvan op 40mm uit te komen moet je twee lagen gaan verlijmen of dubbelduims (52mm ruw) kopen welke €5605/m³ kost. Het is natuurlijk naar wat je er voor over hebt, maar geloof me als ik zeg dat dat zonde is van je geld.

Voor eenzelfde resultaat is het verstandiger om aan de boven- en zijkanten 20mm massief te doen, een de onderkant slechts 2 stroken van ~ 6cm waar je je poten aan vastmaakt.
In dat frame (het is verstandiger om van binnen naar buiten te bouwen, maar ik kan geen betere uitleg geven) heb je gewoon spaanplaat wat je vastschroeft in je massieve kader. Zo kan je aan de zijkanten eenvoudige rijboring hebben zodat je je legplanken kan verzetten indien gewenst, en het is voor je deurtje makkerlijker monteren omdat de gaten voor je scharnier overeenkomen met de rijboring.
Als je wilt dat de fronten gelijk lopen met het massief maak je het 18mm kleiner in de diepte + de dikte van je achterwand welke je dan in je spaanplaat schroeft en zodoende gelijk loopt met je massief aan de achterzijde.

Mocht je (of iemand anders in dit topic) een werktekening ontvangen, moet je gewoon even een DM sturen met de afmetingen en de bedoeling, en ik stuur je een werktekening terug.
Daarbij kan je ook een budget geven met materialen die je erin wilt hebben evenals beslag (handgrepen, poten en scharnieren) en dan verwerk ik dat in de tekening. Als je er behoefte aan hebt kan ik ook een materiaalstaat en werkvolgorde meesturen, evenals richtprijzen voor de materialen.
Ik doe dit gratis en voor niets, je zult echter wel moeten wachten tot ik er tijd voor heb.
leuk aanbod! :) Ik heb je blog over de tafel gezien, en je maakt mooie dingen ;)

Het idee is om de buitenkant donker te maken, deurtjes lichter. Hoe de kleurstelling precies wordt weet ik nog niet, maar in ieder geval is massief hout niet noodzakelijk zoals je zegt. Dat is natuurlijk wel mooier maar is gewoon te duur. Ik zat er zelf aan te denken om een plaat (handelsmaten volstaan) te gebruiken om daar verschillende onderdelen uit te zagen, en zoals je zegt ofwel twee platen op elkaar lijmen ofwel de suggestie van die 40mm wekken door een latje oid te verlijmen aan de randen.

Nadeel van twee hele platen verlijmen is natuurlijk dat het risico bestaat dat ze gaan wijken, en dat is lelijk.

Ik ben nog bezig met wat ontwerpschetsjes, maar als er weer een paar af zijn dan komen die ook hier te staan. Zonder meer bedankt voor je aanbod trouwens, daar wil ik wellicht gebruik van maken, maar ik ben zelf ook druk dus het kan nog wel een week of twee duren ;)

• rickysedai
quote:
Pixeltje schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 20:45:
Ik heb het idee opgevat om een eigen meubel te maken, niet omdat ik niets kan vinden, maar gewoon omdat het gaaf lijkt ;)

Het is de bedoeling dat het meubel ongeveer 2 meter breed en 50cm dep word, waarbij het in de lengte verdeeld over 3 vakken en in de hoogte twee. Rechts twee laden, links één deurtje (wat eruit ziet als twee laden) en het middenvak open.

[...]
Heb je er ook al aan gedacht wat je met je kabels en/of kabelopeningen wil gaan doen?
En je kan natuurlijk via een IR->RF->IR transmitter ook je versterker bedienen terwijl deze in het kastje staat. Alhoewel ik het met je eens ben dat een mooie versterker echt wel gezien mag worden.

Heb je er ook al over gedacht of je je center speaker in je kast wil verwerken? Of is daar de tweede opening in het midden voor? Persoonlijk vind ik het wel strakker staan als deze in de kast staat. Dan is alle aandacht voor de TV (of beamer) die erboven staat.

Het ontwerp staat me wel aan moet ik zeggen. Ik ben benieuwd naar meer details zodra je die hebt! Met of zonder het aanbod van 247pro :*)

@247pro: je maakt zelf meubels? Ik zag iets van een blog voorbij komen. Daar ga ik zo maar eens naar op zoek dan. Ik snap alleen nog niet wat je bedoelt met: stuur mij een werktekening, dan stuur ik een werktekening terug.
Wat ik wel begrijp is dat je aanbied om voor niets tijd en energie te steken in iemand anders zijn meubel. Waarvoor hulde! _/-\o_

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

quote:
rickysedai schreef op maandag 06 februari 2012 @ 11:58:
[...]

Heb je er ook al aan gedacht wat je met je kabels en/of kabelopeningen wil gaan doen?
En je kan natuurlijk via een IR->RF->IR transmitter ook je versterker bedienen terwijl deze in het kastje staat. Alhoewel ik het met je eens ben dat een mooie versterker echt wel gezien mag worden.
Dat heb ik overwogen, maar omdat ik mijn apparatuur niet lelijk vind leek het me alleen maar gedoe;)
quote:
Heb je er ook al over gedacht of je je center speaker in je kast wil verwerken? Of is daar de tweede opening in het midden voor? Persoonlijk vind ik het wel strakker staan als deze in de kast staat. Dan is alle aandacht voor de TV (of beamer) die erboven staat.
Ik heb geen center speaker, doe alles Stereo ;)
quote:
Het ontwerp staat me wel aan moet ik zeggen. Ik ben benieuwd naar meer details zodra je die hebt! Met of zonder het aanbod van 247pro :*)
Dank je :) Als ik meer detail heb komen ze hier ook te staan, ik wil ook een worklogje bijhouden van het daadwerkelijk maken van het meubel, dus tzt meer!

[Voor 13% gewijzigd door Pixeltje op 06-02-2012 13:01]

• afterburn
  • Laatst online: 01-04 15:28

afterburn

No more...

Had al eea vermeld in het foto topic, maar dacht dat men het hier ook wel interessant zou vinden:

http://photography.sport-touring.eu/Various/Home-Cinema/i-rvGMvWv/0/M/IMG3317-M.jpg

De details zijn wat donker, maar de accu's van m'n flash zijn leeg. :P

DIY speaker stands.

Al met al, 2 boekenplanken van 60x20cm, 2 zwart gemoffelde tafelpoten (lengte 72cm, diameter 11cm), 8 M6 boutjes en 2 M10 slotbouten en ongeveer 90 euro (de gekozen tafelpoten van mij waren 32euro/stuk) resulteert in een, naar mijn mening, een zeer strak uitziend resultaat.

Om te bouwen: boekenplanken in 2 gelijke delen (laten) zagen. In twee van de vier precies in het midden een 10mm gat boren voor de slotbout. Deze past dan aangedraaid worden in de onderkant van de poot. De andere kant van de poot uitmeten zodat deze precies in het midden van een andere halve boekenplank staat en 4 6mm gaatjes boren. Plank monteren met 6mm x 25mm boutjes, spikes of voetjes naar keuze toevoegen en klaar.

Ongeveer 2 uur werk, met een zeer strak en profi resultaat.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Mooie stands! had ze in het andere topic ook al gezien, je hebt wel de voet aangepast zo te zien?

Heb nog even wat plaatjes gemaakt van mijn kastje, om wat vragen te beantwoorden;

http://tweakers.net/ext/f/i12v6WCd543skJkbSBznNjGw/medium.jpg
Hier even de kast een lichtere kleur gegeven zodat je ook daadwerkelijk kan zien wat er gebeurd;)

http://tweakers.net/ext/f/LOtPokJUlKq2jmTErXV7tdmD/medium.jpg
Laden "verzinken" in het vooraanzicht, zouden precies in lijn moeten vallen met de rand.

http://tweakers.net/ext/f/kJatvfzCbLAjOg4Fmjrt9lwp/medium.jpg
Pootjes. Zijn er veel, maar is bewust; voorkomt doorzakken.

http://tweakers.net/ext/f/0lZq4amdC58I4ceiJidHq9Lb/medium.jpg
Achterkant; kabeldoorvoeren te zien en ook in de lat die voor de LED strips bedoeld is zit een sparing; als ik er een TV op zet kunnen de kabels daar mooi naar beneden. Lekker in het midden zodat de kabels achter de TV weg kunnen lopen en ze dus uit het zicht blijven :)

http://tweakers.net/ext/f/lZvl9Bh7keEwXMShkRiIVWek/medium.jpg
En afmetingen.

• afterburn

afterburn

No more...

quote:
Pixeltje schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 22:00:
Mooie stands! had ze in het andere topic ook al gezien, je hebt wel de voet aangepast zo te zien?.
Jah. Heb ze omgedraaid en een voet aangemaakt. Schroeven kun je zo niet zien wat het geheel mooi strak maakt.

Computer specs

• C00P
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 16-03 23:42
quote:
ConZito schreef op maandag 09 januari 2012 @ 16:36:

Ik overweeg om dit te doen, mijn besta kast is nu 2m40 (2 besta kastjes van 1m20 langs elkaar) en zou het op deze manier willen oplossen, maar waar ga je ergens kijken voor melkglas van 60cm op 2m40 ?

Uiteraard post ik foto's als alles klaar is :)

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

• ConZito
quote:
C00P schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 22:48:
[...]

Ik overweeg om dit te doen, mijn besta kast is nu 2m40 (2 besta kastjes van 1m20 langs elkaar) en zou het op deze manier willen oplossen, maar waar ga je ergens kijken voor melkglas van 60cm op 2m40 ?

Uiteraard post ik foto's als alles klaar is :)
Bij een glaszetter, die kan dat gewoon bestellen.

• Niowskie
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 06-12-2015
Je glasplaat moet wel 2x de dikte van een deurtje langer zijn langer zijn dan 240cm.

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

quote:
afterburn schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 18:11:
Had al eea vermeld in het foto topic, maar dacht dat men het hier ook wel interessant zou vinden:
DIY speaker stands.
Gave stands, zien er netjes uit (voorzover zichtbaar op de donkere fotos.. :P

Ik sluit er bij aan:
http://www.camperzone.nl/test/images/foto_1_klein.JPG
Volledig met rest materialen gemaakt.
De "voeten" zijn 4cm dik multiplex en 22cm x 30cm en zijn gezaagd uit een rest stuk van een werktafel blad.
De balkjes zijn rest stukken van onze kozijnen, hardhout 4 x 4 cm die ik mat zwart heb gespoten.
De bovenste plankjes zijn 2,5cm dik multiplex en 20cm x 24cm.
Alles alleen geschroefd (geen lijm gebruikt) en het geheel staat op een rubberen mat op de vloer (van die mat die je normaal gebruikt om iets op een plat dak te zetten zonder dat je het dak leer kapot maakt).
http://www.camperzone.nl/test/images/foto_2_klein.JPG
De speakers staan op spikes op de bovenste plankjes.
Wat ik misschien nog ga toevoegen is een klein kabelgootje achter het achterse pootje om de kabels netjes in weg te werken.
De totale hoogte (incl. rubber) is 66cm waarmee de speakers precies op de zelfde hoogte uit komen als ons huidige meubel.
De bovenste en onderste plank heb ik expres niet gelakt/gespoten. Vind het blanke hout wel een leuk contrast en natuurlijker (voorzover multiplex natuurlijk is.. :P )
http://www.camperzone.nl/test/images/IMG_5273_640x480.JPG

[Voor 5% gewijzigd door Bommes op 18-02-2012 09:20]

life is what happens to you while you're busy making other plans ~ Lennon

• afterburn

afterburn

No more...

Netjes! Wat jij hebt was ongeveer wat ik eerst in gedachten had, totdat ik bij het rondstruinen in de Gamma op zoek naar geschikte materialen die ronde stalen poten tegen kwam.

Computer specs

• ocdaan
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 04-04 18:12
Hierbij onze bijdrage. We hebben de meubelen gekocht van Brinkmann (klik), een Duitse fabrikant. Ik heb zelf alle rgb led-strips gemonteerd, je kan die er ook af fabriek bij kopen maar door het zelf te doen hebben we zo'n zevenhonderd euro bespaard.

http://farm8.staticflickr.com/7061/6895602019_658e57cffb_z.jpg

http://farm8.staticflickr.com/7176/6895620105_2a4095ff7e_z.jpg

http://farm8.staticflickr.com/7201/6895602665_3573dc17ea_z.jpg

http://farm8.staticflickr.com/7181/6895619531_0a57a23bff_z.jpg

http://farm8.staticflickr.com/7182/6895600857_eb9780b366_z.jpg

http://farm8.staticflickr.com/7186/6895601367_cf7fd3b513_z.jpg

http://farm8.staticflickr.com/7205/6895603795_9e85d0a592_z.jpg

http://farm8.staticflickr.com/7207/6895603171_bff1aa41ba_z.jpg

• lars-saxo
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 28-03 02:47
W00T

Dat is een mooi meubel! Past heel erg goed bij de rest.
Die ledstrips kunnen als het donker is wel wat fel zijn denk ik? Of valt dat mee?

Brutale vraag, maar wat kost dat?

• ocdaan
Dank je ;) Die ledstrips heb ik aangesloten op zo'n kastje met ir afstandbediening, dus ik kan alle kleuren kiezen maar ook de felheid dimmen. Bij elkaar koste het een kleine drie duizend euro.

• Ray-zor
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 11:54

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Ocdaan, zeer mooi. Op zoek naar mijn meubel ben ik deze ook tegengekomen bij Hogenboezem Meubelen (Lomiges programma). Ik was er zeer van gecharmeerd maar de maten maakten het net wat onhandig om een passende set samen te stellen. Plus mijn vrouw sprak een veto uit juist vanwege die lichtjes...... :$

• ocdaan
Het is een grote kast inderdaad, 3,5 meter gloof ik. De lichtjes zijn leuk voor als er bezoek is maar zelf doen we ze eingelijk niet zo vaak aan. Je weet hoe dat gaat ;)

• Jfwiet
  • Laatst online: 01-04 22:21
Die zelfde serie kasten heb ik ook gezien in Breda op de woonboulevard. Hogenboezem als ik me niet vergis. Vond ze ook erg apart met die ledlichten erin verwerkt.

• Dennuske1983
  • Laatst online: 04-04 11:07
Ik ben momenteel mijn eigen audio (TV) meubel aan het maken voor in mijn nieuwe appartement. Ik vind het mooi als het een ruw/stoer meubel is. Vandaar ook mijn keuze voor steugerhout. Als ik een heel strak meubel had willen maken dan had ik uiteraard voor MDF of iets dergelijks gekozen.

Het geraamte van het meubel is nu af en staat te drogen. Vandaag ga ik de klepjes maken.

Op basis van welke criteria heb jij jouw meubel uitgezocht? (bijv. diepte of afwerking)
Ik wist dat ik het meubel zelf wilde maken en dat het van steigerhout gemaakt zou worden. De diepte was al snel bepaald door de breedte van de steigerplanken (20 cm) de afwerking wilde ik robuust hebben. Heb hem daarom alleen geschuurd. Mocht het hout nu geel worden, dan kan ik hem altijd nog whitewashen.

Waar heb je jouw meubel gekocht of laten maken?
Ik ben mijn meubel zelf aan het maken.

Wat heeft jouw meubel gekost?
€ 75,- aan steigerhout, € 10,- aan lamellen, € 5,- lijm en € 15,- aan schuurbanden

Wat zijn de specs van je meubel? (bxdxh, hoogte van lades of openingen)
250 cm breed, 40 cm diep en 46 cm hoog

Wat zijn de voor- en nadelen van je meubel?
Voordelen zijn dat ik hem helemaal op maat heb kunnen maken voor mijn situatie en aparatuur. Nadeel vind ik dat steigerhout niet altijd even makkelijk werkt. Nooit helemaal recht hierdoor is meten heel erg belangrijk. Je hebt hier en daar wel wat kieren en dergelijke. Al heeft dit wel zijn charme....

Heb je zelf aanpassingen gemaakt en indien ja, welke?
Helemaal zelfgemaakt en er kunnen zeker nog aanpassingen komen ;)

Hoe voorkom je oververhitting van verschillende componenten?
De achterzijde van het meubel is volledig opengelaten. Daarnaast heb ik voor de receiver boven en aan de zijkanten ongeveer 4 cm vrijgelaten. Hierdoor kan de warmte er goed weg.

Wat heb je gedaan qua kabelmanagement?
Ik heb nog niets gedaan qua kabelmanagement. Dit ga ik doen als mijn meubel op zijn plek staat (15 maart krijg ik de sleutel en dat weekend ga ik ook verhuizen) Ik heb nog hout over dus ik denk dat ik een mooi kabelgootje van steigerhout ga maken. Ook wil ik er nog verlichting in verwerken. Zit te denken aan dioder van Ikea die mooi weggewerkt wordt.

Hieronder een foto zoals hij nu in de schuur staat van mijn tijdelijke woning (pa en ma :) ) Op de tafel staat mijn zelfgemaakte salontafel. Ook deze is van steigerhout. Zodra het meubel gereed is, zal ik een foto waar hij op zijn plekje staat.

http://i1242.photobucket.com/albums/gg521/Dennuske/Tvmeubelsteigerhout.jpg

• r3v0ss
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 29-07-2019
Mén, staan mooie dingen hier tussen. Krijg hier wel een paar ideetjes voor thuis. :)

@ocdaan. Gaaf meubel, erg TRONesque.

• audiofiel1976
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 08-10-2015
Trots op ons meubel , die mooi bij de rest van ons meubels past :P

http://www.mijnalbum.nl/Foto-QRKO88HK-D.jpg

• lars-saxo
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 28-03 02:47
quote:
Dennuske1983 schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 14:53:
Ik ben momenteel mijn eigen audio (TV) meubel aan het maken voor in mijn nieuwe appartement. Ik vind het mooi als het een ruw/stoer meubel is.
Mooi!

Ben ook wel benieuwd naar een foto als je hem daadwerkelijk hebt geplaatst.
Blijft hij helemaal open? Of doe je ook nog ergens een klep/deurtje voor wat losse meuq?
quote:
audiofiel1976 schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 15:27:
Trots op ons meubel , die mooi bij de rest van ons meubels past :P
Kun je ook aangeven waarom dit meubel, waar hij vandaan komt, wat de maten zijn en wat hij kost?
Ben wel benieuwd naar wat meer achterliggende info namelijk.

[Voor 28% gewijzigd door lars-saxo op 21-02-2012 16:32]

Pagina: 1 2 3 ... 21 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True