Zelfbouw. Blokken zijn gemaakt van 12mm mdf-platen. Afwerking is niet 100%, maar functioneel is het zeker:

Stoffen?Kangerm00se schreef op maandag 02 januari 2012 @ 12:59:
Zelfbouw. Blokken zijn gemaakt van 12mm mdf-platen. Afwerking is niet 100%, maar functioneel is het zeker:
[afbeelding]
Sweet, hoe heb je dat gemaakt dan? Erg tof, dat idee ga ik zeker bewarenKorakal schreef op maandag 02 januari 2012 @ 14:17:
[afbeelding]
Achterwand in opbouw. Gaten zijn voor kabeldoorvoer. Eigen ontwerp en realisatie
My middle finger salutes you.
Heel gaaf met zo'n stenen achtergrond, totaal mijn smaakKorakal schreef op maandag 02 januari 2012 @ 14:17:
Mijn foto's zijn archieffoto's, want op dit moment staat er even weer helemaal niks op de vloer (is afgelopen weekend in de olie gezet). Maar, nog wel een paar gevonden waar mijn audiomeubel op staat. De inrichting is overigens nog in opbouw...
Jordy van e schreef op maandag 02 januari 2012 @ 15:26:
[...]
Heel gaaf met zo'n stenen achtergrond, totaal mijn smaak
Thanksbarktus schreef op maandag 02 januari 2012 @ 15:08:
Sweet, hoe heb je dat gemaakt dan? Erg tof, dat idee ga ik zeker bewaren
Ah! Dat valt dus best mee! Moet eerlijk toegeven dat het er echt netjes uit ziet en dat je ook goed hebt nagedacht over de aansluitingen.
Tof, goede uitleg ook! Pagina maar even opgeslagen als pdf
My middle finger salutes you.
Waar scoor je dat meubel? Kan em niet vindenJordy van e schreef op maandag 19 december 2011 @ 21:36:
[...]
Wat ik echt heel gaaf vind is een industriële look zoals dit:
[afbeelding]
Heel betaalbaar, supersterk en je kan al je apparatuur zien
Gast, kijk ff waar dat plaatje vandaan komtVandread schreef op maandag 02 januari 2012 @ 17:24:
[...]
Waar scoor je dat meubel? Kan em niet vinden
[ Voor 19% gewijzigd door SeatRider op 02-01-2012 17:35 ]
Nederlands is makkelijker als je denkt
Leg de lat laag, dan ben je altijd succesvol!
SeatRider schreef op maandag 02 januari 2012 @ 17:33:
[...]
Gast, kijk ff waar dat plaatje vandaan komt
Thanks!rickysedai schreef op maandag 02 januari 2012 @ 17:34:
@Korakal: mooie set-up! Mag ik vragen wat de hele constructie van die wand gekost heeft? Ziet er goed uit, gelijk een extra stukje isolatie richting de buren en er is geen kabel te zien. Me like...
Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl
[ Voor 5% gewijzigd door UltraSub op 02-01-2012 20:41 ]
Kan het me niet voorstellen. 5700 euro voor DAT meubeltje? En er dan meteen de zaag inzettenrickysedai schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 14:52:
WOW! 5700 euro?Dat is een hoop geld voor een tv-meubel!
Maar bedankt voor het aanpassen van je post.Nu is het wel een stuk duidelijker. Ik zal je meubel meenemen in de startpost als ik weer een keer thuis de tijd heb om er goed naar te kijken.
Vanwaar de keuze om het meubel in duitsland te kopen eigenlijk? En het was geen maatwerk, of wel? Aangezien je nog zoveel hebt gezaagd aan het meubel...
Ik denk dat SlasZ de totale kosten incl. apparatuur hier noemt...rickysedai schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 14:52:
[ Voor 11% gewijzigd door gijsvogel op 06-01-2012 00:02 ]
Ik woonde op dat moment in Trier dus was zeer dichtbij. Maatwerk niet echt uitgezonderd de maat van het wandpaneel (was standaard 110 of 160cm, nu 130cm). Tenzij je onder maatwerk verstaat dat ik zelf alle onderdelen mocht kiezen. Bij Hülsta hebben ze vele basisonderdelen (onder/bovenkast 60 of 110cm, lage of hoge kasten, met lades of gewone kast, soorten plinten, ...) en die kan je dan combineren en plaatsen zoals je wil. De bovenplaat is wel op maat natuurlijk. In die zin is het dus wel maatwerk maar de diepte van de kasten kan je niet kiezen bvb.rickysedai schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 14:52:
Maar bedankt voor het aanpassen van je post.Nu is het wel een stuk duidelijker. Ik zal je meubel meenemen in de startpost als ik weer een keer thuis de tijd heb om er goed naar te kijken.
Vanwaar de keuze om het meubel in duitsland te kopen eigenlijk? En het was geen maatwerk, of wel? Aangezien je nog zoveel hebt gezaagd aan het meubel...
[ Voor 105% gewijzigd door SlasZ op 06-01-2012 00:47 ]
[ Voor 9% gewijzigd door gijsvogel op 06-01-2012 01:56 ]
Heb je misschien ook plaatjes van hoe het er uiteindelijk uit is komen te zien? En welke onderdelen je hebt gebruikt voor je actieve koeling? Wellicht dat er meer mensen zijn die aan een actieve koeling zitten te denken... En waarom heb je ze nu uit staan eigenlijk?UltraSub schreef op maandag 02 januari 2012 @ 20:39:
[...]
- Heb je zelf aanpassingen gemaakt en indien ja, welke?
Ja, na een tijdje ventilators toegevoegd. Welke inmiddels alweer hele tijd uit staan.
Hier het topic op GoT:
Onhoorbaar koelen van tv-meubel
(Staan ook CAD tekeningetjes in met maatvoering)
[...]
[ Voor 52% gewijzigd door rickysedai op 06-01-2012 13:18 ]
Nee, sorry. Maar je ziet ze ook niet.rickysedai schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 13:06:
[...]
Heb je misschien ook plaatjes van hoe het er uiteindelijk uit is komen te zien? En welke onderdelen je hebt gebruikt voor je actieve koeling? Wellicht dat er meer mensen zijn die aan een actieve koeling zitten te denken... En waarom heb je ze nu uit staan eigenlijk?
[ Voor 4% gewijzigd door UltraSub op 06-01-2012 13:48 ]
[ Voor 13% gewijzigd door rickysedai op 06-01-2012 14:55 ]
[ Voor 23% gewijzigd door UltraSub op 06-01-2012 14:58 ]
Dat is een koopje inderdaad, of ze hebben mij serieus in het zak gezetgijsvogel schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 01:37:
@ Slasz, ok dat geeft meer duidelijkheid inderdaad....
maarreh... WTH!?
in dat geval is dit dus echt een koopje voor zelfs een showroommodel....(wacht even, duurt mss wat langer voor ie laadt)
Anyhow, ik vind het een mooi meubel al is het niet mijn kleur, maar ik zou dat bedrag er echt op geen enkele manier voor over hebben.
Wat dat betreft vragen ze bij Hülsta echt de Hoofdprijs dus...
Of je dat er voor over hebt is ieder zijn meug.
Ik snap dat je er geen spijt van hebt, maar €5700 voor een impulsaankoop?!?!SlasZ schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 15:36:
[...]
Dat is een koopje inderdaad, of ze hebben mij serieus in het zak gezet
Zonder korting was de mijne 7200 euro. Het was meer een impulskoop, echt weinig onderzoek gedaan naar alternatieven of prijzen vergeleken. Ach ja, zo'n meubel gaat wel tientallen jaren mee dus ik heb er geen spijt van.
[ Voor 28% gewijzigd door superchanbe op 07-01-2012 03:32 ]
Hij kan zich bekocht voelen, maar wat is het nut daarvan? Het geld is uitgegeven, ruilen kan niet meer.gijsvogel schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 02:26:
[...]
Ik snap dat je er geen spijt van hebt, maar €5700 voor een impulsaankoop?!?!
Nee, dat gaat er niet in....
als je een kleine 6k kapot smijt dan kunnen we het niet meer over een impulsaankoop hebben lijkt me...
Óf je hebt geld in overvloeden, of het maakt je écht niets uit wat je meubel kost op dat moment.
Daarbij, Als ik andere meubels hier voorbij zie komen, voel jij je niet bekocht?
er staan hier talloze andere oplossingen die een fractie van jouw kostprijs hebben gekost namelijk, en die hebben ook een mooi uiterlijk en functionaliteit.
Ik hoor het graag....
Bekocht, neen. Er staan hier zeker mooie meubels in dit topic, maar zoals ik zei heb ik weinig onderzoek gedaan, ik zag dit meubel op foto en moest het hebbenPHiXioN schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 08:21:
[...]
Hij kan zich bekocht voelen, maar wat is het nut daarvan? Het geld is uitgegeven, ruilen kan niet meer.
Ja das waar, het komt ook iets botter van het scherm af dan dat ik het bedoelde hoor...PHiXioN schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 08:21:
[...]
Hij kan zich bekocht voelen, maar wat is het nut daarvan? Het geld is uitgegeven, ruilen kan niet meer.
Achja, das ook weer waar...SlasZ schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 11:26:
[...]
Trouwens, hoeveel tweakers geven geen duizenden euro's uit aan pc onderdelen die maar 1 of 2 jaar meegaan?
Hij hoeft zich niet bekocht te voelen. 10 tegen 1 dat als je de goedkopere oplossingen naast dit soort oplossingen zet, dat je schrikt als je ziet hoe groot het afwerkingsverschil en kwaliteit is. Als je dat niet ziet, dan kun je inderdaad net zo goed voor goedkoop gaan. Zie je het wel, dan heb je er plezier van. Zo simpel is het.PHiXioN schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 08:21:
[...]
Een manier om kwaliteit te 'meten' (voor zover ik weet) is het gewicht van de meubelen: 1 groen kastje kan je met moeite alleen dragen, weegt zeker meer dan 30kg.UltraSub schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 14:48:
[...]
Hij hoeft zich niet bekocht te voelen. 10 tegen 1 dat als je de goedkopere oplossingen naast dit soort oplossingen zet, dat je schrikt als je ziet hoe groot het afwerkingsverschil en kwaliteit is. Als je dat niet ziet, dan kun je inderdaad net zo goed voor goedkoop gaan. Zie je het wel, dan heb je er plezier van. Zo simpel is het.
Zoals al eerder iemand in dit topic zei, ik denk dat een hele hoop mensen totaal geen idee hebben wat:
- hoogglans kwaliteit spuitwerk kost
- maatwerk kost
- kwaliteit van het materiaal kost
- design/stijl kost
Ik ben het met je eensch hoor, maar dat je als ontwerper een prijskaartje voor 'design/stijl' aan een meubelstuk kunt hangen raakt vaak kant noch wal, het is (vaak) nergens op gebaseerd in ieder geval....UltraSub schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 14:48:
[...]
Zoals al eerder iemand in dit topic zei, ik denk dat een hele hoop mensen totaal geen idee hebben wat:
- hoogglans kwaliteit spuitwerk kost
- maatwerk kost
- kwaliteit van het materiaal kost
- design/stijl kost
Moah, ik begrijp je wel, maar ik vind dit geen offtopic verhaal hoor.
Agree. Maar het is nou eenmaal zogijsvogel schreef op zondag 08 januari 2012 @ 02:16:
[...]
Ik ben het met je eensch hoor, maar dat je als ontwerper een prijskaartje voor 'design/stijl' aan een meubelstuk kunt hangen raakt vaak kant noch wal, het is (vaak) nergens op gebaseerd in ieder geval....
Plak ergens het 'design' label op en dan kan het allemaal ineens ofzo?
Klopt. Is ook geen maatwerk.Voor de rest, Maatwerk geldt in dit verhaal niet, aangezien SlasZ zelf met de decou an de gang moest bijvoorbeeld...
Niet mee eens. Ja, dat MDF MDF is natuurlijk wel. Maar wat ik bedoel, De meeste goedkopere meubels bestaan uit spaanplaat met wat fineer. Dat is een hele andere orde dan 18-24 mm MDF. Denk ook aan ophangsystemen die significant sterker moeten worden enz.Materiaal kan het ook niet zijn, want MDF=MDF.
Dit tikt erg hard door.Laat het een groot gedeelte van de prijs het stukje 'handmade' zijn, dan tellen de uurtjes van de makers mee t.o.v. de productielijn van een ikea meubeltje.
Krasbestendigheid staat maar gedeeltelijk in relatie tot afwerking. Je zou kunnen stellen dat het voor die prijs een dusdanig hoog aantal blanke lagen zou moeten hebben, dat er niet snel krassen zouden mogen zijn. Vind ik wel, maar goed, dat heeft nog niks te maken met alle verdere details. Ik kan het niet uitleggen, je ziet het gewoon meteen. Ikea maakt leuk spul (zelf ook genoeg toepassingen in huis), en als ik er een passende oplossing voor had kunnen vinden als audio/tv meubel dan had ik dat wel gedaan.Afwerkingsniveau zou een duit in het zakje kunnen doen, maar in dat geval vind ik de krasbestendigheid dus echt weer een beetje krom als SlasZ krassen heeft na een schoonmaakronde.
Je weet niet hoeveel pijn het bij iemand doet, dus dat is subjectief. De een voelt 1000 euro als een ander 10.000 voelt. Dus hoe snel en makkelijk iemand vervangt heeft daar ook mee te maken.En voor de rest hoor ik inderdaad bij de catagorie mensen die het afwerkingsniveau niet in die mate ziet, dus koop ik wel iets goedkopers.
En daarbij genomen, kun je af en toe nog weer eens wat anders kopen als je zin hebt om iets nieuws in je interieur te doen...tenminste; dan doet het niet zoveel financiële pijn zegmaar...
Agree.Moah, ik begrijp je wel, maar ik vind dit geen offtopic verhaal hoor.
In een audiomeubel topic mag best de prijs voor een meubel discussie opleveren lijkt mij, en dat gebeurt nu dan ook...
Het ging meer over het feit of de beste man teveel betaald heeft. En in zijn zakken is gezeten, lijkt me niet echt relevant. Je koop wat je portemonnee je toestaat te kopen en als je het voor jezelf allemaal kan verantwoorden wie zijn wij dan om te roepen dat het veel te duur is.gijsvogel schreef op zondag 08 januari 2012 @ 02:16:
Moah, ik begrijp je wel, maar ik vind dit geen offtopic verhaal hoor.
In een audiomeubel topic mag best de prijs voor een meubel discussie opleveren lijkt mij, en dat gebeurt nu dan ook...
[ Voor 22% gewijzigd door ConZito op 08-01-2012 11:58 ]
[ Voor 3% gewijzigd door _ferry_ op 08-01-2012 14:51 ]
Dat was dus precies een van mijn redenen om voor maatwerk te gaan. Die 40 diep is echt een achterlijke maat die echt bijna ieder meubel heeft. Kom je eigenlijk alleen mee weg als je voor zo'n geintegreerd setje gaat. Iedere receiver die ik ken gaat daar overheen, en dan moeten er nog stekkers bij. Vergis je overigens niet in wat er toch altijd nog aan kabelwerk achter komt. Minder dan 50 absoluut niet doen._ferry_ schreef op zondag 08 januari 2012 @ 12:14:
Waarom zijn die ikea meubels allemaal zo on-diep? Meeste zijn 40cm diep, de versterker die ik op het oog heb is al 43cm, en dan nog de stekkers...
Was sowieso van plan om wat zelf te bouwen, dus maak hem denk ik 50cm diep. Dat zou wel moeten voldoen toch?
Wat UltraSub ook al zegt de meeste meubels zijn 40cm diep omdat de gemiddelde consument tevreden is met de standaard 5.1 DVD/Blu-ray setjes welke meestal maar 35 diep zijn ofzo en een Settopbox voor digitale tv is ook niet zo groot meer en de tv's zijn al helemaal plat._ferry_ schreef op zondag 08 januari 2012 @ 12:14:
Waarom zijn die ikea meubels allemaal zo on-diep? Meeste zijn 40cm diep, de versterker die ik op het oog heb is al 43cm, en dan nog de stekkers...
Dit meubel heb je ook gewoon als 50cm diep. Ik heb die . Alleen de glazen platen zijn er niet in 50cm diepsuperchanbe schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 03:15:
5xxxx EUR de keuze van materiaal zal waarschijnlijk steviger zijn dan de alternatief die de andere bedoelen
maar als ge dit 100% op maat laat maken door een ambachtelijke meubel bewerker dan klopt alle afmetingen perfect zodat je ook niet moest bijwerken
koste 250 EUR
jammer dat de diepte maar 40 cm is die zorg ervoor vele toch een probleem voor hun apperaturen
[afbeelding]
Ja, blijft jammer en een gemiste kans IMHOshockwae schreef op zondag 08 januari 2012 @ 18:34:
[...]
Wat UltraSub ook al zegt de meeste meubels zijn 40cm diep omdat de gemiddelde consument tevreden is met de standaard 5.1 DVD/Blu-ray setjes welke meestal maar 35 diep zijn ofzo en een Settopbox voor digitale tv is ook niet zo groot meer en de tv's zijn al helemaal plat.
Daarom is dat ook de meest gevoerde maat omdat men dat gewoon het meest kan verkopen.
Wil je wat iets met wat meer diepte dan kom je al snel op zelfbouw uit.
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
@de glasboer natuurlijk wel...Wimo. schreef op zondag 08 januari 2012 @ 18:45:
[...]
Dit meubel heb je ook gewoon als 50cm diep. Ik heb die . Alleen de glazen platen zijn er niet in 50cm diep
Nederlands is makkelijker als je denkt
Verwijderd
Er is maar 1 meubel dat 49 diep is, en dat is een enkel hoog kastje:Dit meubel heb je ook gewoon als 50cm diep. Ik heb die . Alleen de glazen platen zijn er niet in 50cm diep
[ Voor 11% gewijzigd door NeoPhire op 09-01-2012 16:00 ]
[ Voor 21% gewijzigd door ConZito op 09-01-2012 16:39 ]
[ Voor 7% gewijzigd door Nitai op 10-01-2012 10:34 ]
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Kijk even naar mijn meubel. 55 diep, 2 meter breed, hoogglans wit, zwevendswordfish103 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 10:05:
Ik zie niet zo op tegen zelfbouw, enkel het strakke hoogglans wit afwerken is moeilijk en tijdrovend!
Eind dit jaar wordt mijn appartement opgeleverd, waarbij ik al rekening wil houden met toekomstige upgrades.
Graag zou ik de tv aan de muur bevestigen en daaronder een zevend meubel monteren. Heeft er iemand hier ervaring met het zwevend monteren van een diep (60cm) meubel? (breedte zal circa 220cm zijn)
Ik ben benieuwd naar welke technieken jullie gebruiken t.b.v. het ophangen.![]()
Voor de zekerheid zou ik er ook pootjes onder kunnen monteren en deze iets naar achter laten vallen, daardoor zie je de pootjes (bijna) niet vanaf de voorzijde.
Je zou er ook twee op elkaar kunnen zetten.ConZito schreef op maandag 09 januari 2012 @ 16:36:
Wat is het probleem dat de kastjes niet diep genoeg zijn? Leg er een groter blad op, van glas of whatever. En monteer aan de zijkanten van je meubel twee deurtjes van 60cm. Tada, je Besta is ineens 60cm diep.
Ophangen gaat dan niet meer, zo heel makkelijk, maar voor meubels direct op de grond een simpele oplossing.
PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
Always look on the bright side of life.
[ Voor 17% gewijzigd door _ferry_ op 16-01-2012 19:33 ]
Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi
Ik denk dat je hiervoor in de design wereld terecht komt, hoeft niet per se maatwerk te zijn. Goedkoop zal het wel niet zijn, in de serie van mijn meubels hebben ze lowboards van 20 cm (+ 5cm voor plint) Artikellijst: http://www.huelsta.be/upl.../01_Lilac_W_INT_oP_01.pdfkevinl schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 20:43:
Iemand hier ervaring met lowboards in Nederland? Ik ben op zoek naar een meubel dat heel plat is 20 cm hoog en heel breed is 200 cm. Maar dit soort formaten zie ik niet in de winkel. Betekent dat dan altijd dat je voor maatwerk moet gaan?
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Hou er ook rekening mee dat één speaker erg dicht op de muur staat en de andere niet. Dit maakt behoorlijk wat uit qua geluid. En waarom nog opslag voor CD's? Weg met die dingen..... inlezen en weg._ferry_ schreef op maandag 16 januari 2012 @ 17:44:
Ik heb nu dit gemaakt, min of meer definitief denk ik:
[ Voor 11% gewijzigd door gijsvogel op 21-01-2012 02:28 ]
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
[ Voor 40% gewijzigd door rickysedai op 24-01-2012 14:27 ]
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Verwijderd
leuk aanbod!Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2012 @ 06:27:
Pixeltje, Je kan gebruik maken van een voorgefineerde plaat en daar een herlijst op te zetten (=massief houten latje).
De prijs van massief hout ligt inderdaad stukken hoger als bijvoorbeeld MDF, maar als je kijkt naar wat je nodig hebt zal de prijs reuze meevallen;
2 meter breed, 50cm diep, en ik schat je dikte op 40mm. Als je die dikte wil behalen met massief hout ben je inderdaad (te) duur bezig, omdat je het niet nodig hebt, en het niet zichtbaar is. Op je render kan ik niet goed zien welke houtsoort je gekozen hebt, ik neem voor het gemak aan dat het noten is.
De huidige uitgangsprijs voor noten is €4600/m³ ex. voor planken tussen 180-350cm, breedte tussen 110-220mm en 26mm dikte (ruw). Om daarvan op 40mm uit te komen moet je twee lagen gaan verlijmen of dubbelduims (52mm ruw) kopen welke €5605/m³ kost. Het is natuurlijk naar wat je er voor over hebt, maar geloof me als ik zeg dat dat zonde is van je geld.
Voor eenzelfde resultaat is het verstandiger om aan de boven- en zijkanten 20mm massief te doen, een de onderkant slechts 2 stroken van ~ 6cm waar je je poten aan vastmaakt.
In dat frame (het is verstandiger om van binnen naar buiten te bouwen, maar ik kan geen betere uitleg geven) heb je gewoon spaanplaat wat je vastschroeft in je massieve kader. Zo kan je aan de zijkanten eenvoudige rijboring hebben zodat je je legplanken kan verzetten indien gewenst, en het is voor je deurtje makkerlijker monteren omdat de gaten voor je scharnier overeenkomen met de rijboring.
Als je wilt dat de fronten gelijk lopen met het massief maak je het 18mm kleiner in de diepte + de dikte van je achterwand welke je dan in je spaanplaat schroeft en zodoende gelijk loopt met je massief aan de achterzijde.
Mocht je (of iemand anders in dit topic) een werktekening ontvangen, moet je gewoon even een DM sturen met de afmetingen en de bedoeling, en ik stuur je een werktekening terug.
Daarbij kan je ook een budget geven met materialen die je erin wilt hebben evenals beslag (handgrepen, poten en scharnieren) en dan verwerk ik dat in de tekening. Als je er behoefte aan hebt kan ik ook een materiaalstaat en werkvolgorde meesturen, evenals richtprijzen voor de materialen.
Ik doe dit gratis en voor niets, je zult echter wel moeten wachten tot ik er tijd voor heb.
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Heb je er ook al aan gedacht wat je met je kabels en/of kabelopeningen wil gaan doen?Pixeltje schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 20:45:
Ik heb het idee opgevat om een eigen meubel te maken, niet omdat ik niets kan vinden, maar gewoon omdat het gaaf lijkt
Het is de bedoeling dat het meubel ongeveer 2 meter breed en 50cm dep word, waarbij het in de lengte verdeeld over 3 vakken en in de hoogte twee. Rechts twee laden, links één deurtje (wat eruit ziet als twee laden) en het middenvak open.
[...]
Dat heb ik overwogen, maar omdat ik mijn apparatuur niet lelijk vind leek het me alleen maar gedoe;)rickysedai schreef op maandag 06 februari 2012 @ 11:58:
[...]
Heb je er ook al aan gedacht wat je met je kabels en/of kabelopeningen wil gaan doen?
En je kan natuurlijk via een IR->RF->IR transmitter ook je versterker bedienen terwijl deze in het kastje staat. Alhoewel ik het met je eens ben dat een mooie versterker echt wel gezien mag worden.
Ik heb geen center speaker, doe alles StereoHeb je er ook al over gedacht of je je center speaker in je kast wil verwerken? Of is daar de tweede opening in het midden voor? Persoonlijk vind ik het wel strakker staan als deze in de kast staat. Dan is alle aandacht voor de TV (of beamer) die erboven staat.
Dank jeHet ontwerp staat me wel aan moet ik zeggen. Ik ben benieuwd naar meer details zodra je die hebt! Met of zonder het aanbod van 247pro
[ Voor 13% gewijzigd door Pixeltje op 06-02-2012 13:01 ]
Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs
Jah. Heb ze omgedraaid en een voet aangemaakt. Schroeven kun je zo niet zien wat het geheel mooi strak maakt.Pixeltje schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 22:00:
Mooie stands! had ze in het andere topic ook al gezien, je hebt wel de voet aangepast zo te zien?.
Computer specs
Ik overweeg om dit te doen, mijn besta kast is nu 2m40 (2 besta kastjes van 1m20 langs elkaar) en zou het op deze manier willen oplossen, maar waar ga je ergens kijken voor melkglas van 60cm op 2m40 ?ConZito schreef op maandag 09 januari 2012 @ 16:36:
Wat is het probleem dat de kastjes niet diep genoeg zijn? Leg er een groter blad op, van glas of whatever. En monteer aan de zijkanten van je meubel twee deurtjes van 60cm. Tada, je Besta is ineens 60cm diep.
Ophangen gaat dan niet meer, zo heel makkelijk, maar voor meubels direct op de grond een simpele oplossing.
AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600
Bij een glaszetter, die kan dat gewoon bestellen.C00P schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 22:48:
[...]
Ik overweeg om dit te doen, mijn besta kast is nu 2m40 (2 besta kastjes van 1m20 langs elkaar) en zou het op deze manier willen oplossen, maar waar ga je ergens kijken voor melkglas van 60cm op 2m40 ?
Uiteraard post ik foto's als alles klaar is
Gave stands, zien er netjes uit (voorzover zichtbaar op de donkere fotos..afterburn schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 18:11:
Had al eea vermeld in het foto topic, maar dacht dat men het hier ook wel interessant zou vinden:
DIY speaker stands.
[ Voor 5% gewijzigd door Bommes op 18-02-2012 09:20 ]
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Computer specs
Mooi!Dennuske1983 schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 14:53:
Ik ben momenteel mijn eigen audio (TV) meubel aan het maken voor in mijn nieuwe appartement. Ik vind het mooi als het een ruw/stoer meubel is.
Kun je ook aangeven waarom dit meubel, waar hij vandaan komt, wat de maten zijn en wat hij kost?Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 15:27:
Trots op ons meubel , die mooi bij de rest van ons meubels past
[ Voor 28% gewijzigd door lars-saxo op 21-02-2012 16:32 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq