Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Account paswoord op losse disk

Pagina: 1
Acties:

• 32db
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-02-2022
Ik heb hier nog een oude Hitachi IDE systemdisk liggen van een vroegere pc. Nu wilde ik hem bekijken, maar een deel van de mappen is niet toegankelijk omdat er indertijd een account paswoord op gezet werd.
Nu vind ik op internet wel tools om een paswoord op te zoeken dat een account beveiligd op een geïnstalleerde pc, maar kan het ook van een losse (system) disk?

De schijf was indertijd geformateerd in FAT32 en bevat o.a. een WinXP installatie. Nu hangt ze met USB aan een Win7 desktop.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

32db schreef op zondag 11 december 2011 @ 13:49:
Nu vind ik op internet wel tools om een paswoord op te zoeken dat een account beveiligd op een geïnstalleerde pc, maar kan het ook van een losse (system) disk?
Probeer ze uit? Het hangt er vanaf of het encryptie was, of dat het alleen een kwestie van rechten is. Gewoon proberen dus.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• RobTweaks
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-11 14:23

RobTweaks

Captain Hindsight

Je kan de schijf ook mounten in een willekeurige Linux distro, die geven niet zoveel om Windows permissies ;).

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

robtaal schreef op zondag 11 december 2011 @ 13:56:
Je kan de schijf ook mounten in een willekeurige Linux distro, die geven niet zoveel om Windows permissies ;).
FAT32 heeft geen permissies (anders dan RW).

En anders met NTFS kun je als administrator altijd "take ownership"doen. , staat in faq.

Dus als hij echt beveiligd is snap ik niet hoe dat gedaan is, wat is de foutmelding? Encrypted? of geen rechten(toch NTFS) ? of met een 3th party tool voor beveiligde folders.

[ Voor 19% gewijzigd door leuk_he op 11-12-2011 14:10 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• 32db
Het was gewoon een wachtwoord op een account.
Maar sorry, het is toch NTFS. Ik vergiste me.
Als ik nu op bepaalde mappen klik krijg ik "You don't currently have permission to access this folder. Click 'continue' to permantly get access to this folder.
'Continue' -> You have denied permission to access this folder. To gain access to this folder you wil need to use the securtity tabs.
-> You do not have permission to view or edit this object's permission settings.

Waar vind ik die faq waar je naar verwijst? Ik zocht in BV faq, maar zag niets.

Als ik met een Ubunti Live disk opstart, kan ik dan de mappen openen?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat is geen 'account password' maar een NTFS permissie voor de oude account.
Windows Clients - FAQ

Aangezien die useraccount alleen voorkomt op die installatie en niet op het ding waar jij nu op werkt...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Windows Clients - FAQ

is alleen een verwijzing naar xp.

[google=take ownership of a file windows 7] komt uit op...

http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc753659.aspx

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• 32db
[google=take ownership of a file windows 7] komt uit op...

http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc753659.aspx
Gelukt.

Hartelijk bedankt aan al wie reageerde.
Pagina: 1