Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11:30
Gezien de reacties ben ik dus aan het werken en aan 2 gig apps storage (is al klaar) en omhangen van de external sdcard naar mnt/sdcard, dat laatste vergt nog wat test en aanpaswerk maar ik denk deze week een eind te komen. Overigens verwacht niet dat apps2sd ineens gaat werken want ICS heeft gewoon geen ondersteuning voor het verplaatsen van apps. Darktremor A2SD en link2sd zijn volgens mij zo' n beetje de enige alternatieven op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, die test :+
Volgens Marjolijn zou ook de videoresolutie nog wel beter kunnen.
Wat bedoelt Marjolijn hier mee? Ik vind de kwaliteit van video's erg goed. Of bedoelt ze nu de schermresolutie? :?

Heb net ook 4.0.3 geflasht, werkt heerlijk! jgelauff, bedankt!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2012 21:05 . Reden: 4.0.3 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catsefrats
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03-2024
Slamdance schreef op maandag 20 februari 2012 @ 20:51:
Een 2e plek voor de Xiron, met als grootste reden de verouderde android versie :+

meer info op http://www.trosradar.nl/u...42/test:-android-tablets/
Blijkbaar zijn ze (zoals te verwachten viel) niet op de hoogte van de ICS 4.0.3 ROM-upgrade... }:O

It's more fun to compute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jgelauff schreef op maandag 20 februari 2012 @ 12:36:
[...]

voorlopig als workaround; je kan met zeamlauncher de phone app en contacts app benaderen
En evt. met (google) zoek, die ook in contacten zoekt: contact naam intikken en dan resultaat selecteren. Dan krijg je een lijst waarin gevonden contact is voorgeselecteerd.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2012 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 0 verstand van programmeren etc maar die 4.03 shit is relatief eenvoudig e installeren. Hij draait als en zonnetje, echt een verademing. Dike vette thanks aan het adres van de ontwikkelaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jgelauff schreef op maandag 20 februari 2012 @ 20:59:
Gezien de reacties ben ik dus aan het werken en aan 2 gig apps storage (is al klaar) en omhangen van de external sdcard naar mnt/sdcard, dat laatste vergt nog wat test en aanpaswerk maar ik denk deze week een eind te komen. Overigens verwacht niet dat apps2sd ineens gaat werken want ICS heeft gewoon geen ondersteuning voor het verplaatsen van apps. Darktremor A2SD en link2sd zijn volgens mij zo' n beetje de enige alternatieven op dit moment.
Geweldig dat je je spaarzame tijd hier aan besteedt en dat je je resultaten wilt delen met ons n00bs. Gewoon klasse. Ik ben reuze benieuwd! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuronoAlucard
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-11-2023
ha, als ze de tab nou eens testen met de 4.03 rom en de nodige tweaks is de onze zeker een 8 waard. Ik bedoel met een paar degelijke apps zijn al die problemen opgelost die ze opnoemen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olakius
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-03-2021
jgelauff schreef op maandag 20 februari 2012 @ 20:59:
Ik geloof 100% wat je zegt over de SD kaart ondersteuning in ICS hoor, maar mijn htc sensation heb ik sinds kort op 4.03 draaien en daar werkt app2sd etc gewoon, misschien heb je iets aan deze info ?
Zelf heb ik nog niet zo heel veel kaas gegeten van android roms dus misschien slaat het kant nog wal wat ik zeg hahaha
In ieder geval alvast super bedankt voor je inzet, top !

Andronymus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0ni
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-08-2024

0ni

WoDo1 schreef op zondag 19 februari 2012 @ 13:46:
[...]

voeg even handmatig 0x2207 tot aan het bestand C:\gebruikers (user)\ * jou naam*\ android\adb_usb.ini
voor de zekerheid dan even adb kill-server en adb start-server ,dan zou adb het weer moeten doen. :)
Bij mij blijft in ADB de device op offline staan. Ook na het toevoegen van "0x2207".
Neem aan dat dit de bedoeling was:

# ANDROID 3RD PARTY USB VENDOR ID LIST -- DO NOT EDIT.
# USE 'android update adb' TO GENERATE.
# 1 USB VENDOR ID PER LINE.
0x2207

Iemand nog enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2012 @ 22:45:
[...]

En evt. met (google) zoek, die ook in contacten zoekt: contact naam intikken en dan resultaat selecteren. Dan krijg je een lijst waarin gevonden contact is voorgeselecteerd.
bedankt voor de tip!! werkt ook offline dus ik kan er altijd bij komen. gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
Olakius schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 09:00:
[...]

Ik geloof 100% wat je zegt over de SD kaart ondersteuning in ICS hoor, maar mijn htc sensation heb ik sinds kort op 4.03 draaien en daar werkt app2sd etc gewoon, misschien heb je iets aan deze info ?
Zelf heb ik nog niet zo heel veel kaas gegeten van android roms dus misschien slaat het kant nog wal wat ik zeg hahaha
In ieder geval alvast super bedankt voor je inzet, top !
ik geloof ook wat jij zegt, maar ik geloof niet dat je dan een originele rom van HTC hebt (want die komt pas eind maart) dus misschien kun je aangeven welke rom je dan wel hebt, dan kan ik kijken of ze er aan geknutseld hebben en wie weet kan ik het dan evt meenemen, ik zie namelijk allerlei roms die app2sd scripts installeren die je dan als gebruiker met su moet activeren en alsnog ext3 en ext4 partities moet aanmaken op je sd.
Alleen als er zometeen 2gig beschikbaar is voor apps, kom je dan nog te kort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07 15:56
0ni schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 12:33:
[...]

Bij mij blijft in ADB de device op offline staan. Ook na het toevoegen van "0x2207".
Neem aan dat dit de bedoeling was:

# ANDROID 3RD PARTY USB VENDOR ID LIST -- DO NOT EDIT.
# USE 'android update adb' TO GENERATE.
# 1 USB VENDOR ID PER LINE.
0x2207

Iemand nog enig idee?
Ja, zie HIER. Ini is te vinden in 'jouw structuur'\android-sdk-windows\extras\google\usb_driver. Dit samen met bovengenoemde 0x2207 toevoeging maakte het bij mij werkend. En natuurlijk usb foutopsporing aan in de tablet instellingen. ;)

Edit:
Voor Windows gebruikers: natuurlijk ook op de gebruikelijk manier de driver van de device installeren/vervangen en daarbij bladeren naar de usb_driver map.

[ Voor 11% gewijzigd door Hakkie op 21-02-2012 20:23 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0ni
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-08-2024

0ni

Hakkie schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 19:31:
[...]
Ja, zie HIER. Ini is te vinden in 'jouw structuur'\android-sdk-windows\extras\google\usb_driver. Dit samen met bovengenoemde 0x2207 toevoeging maakte het bij mij werkend. En natuurlijk usb foutopsporing aan in de tablet instellingen. ;)
Ik heb een Mac en daar is geen map usb_driver. Voor de installatie is ook geen usb driver nodig..
Staan wel 4 andere mappen (admob_ads_sdk / market_billing / market_licensing / webdriver) alleen zal ik onder OSX nooit een .ini bestand vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote Schurk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 16:37
Op de mac zit er een hidden `.android` folder in je home folder. Daar zal je de ini vinden ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olakius
jgelauff schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 19:23:
[...]

ik geloof ook wat jij zegt, maar ik geloof niet dat je dan een originele rom van HTC hebt (want die komt pas eind maart) dus misschien kun je aangeven welke rom je dan wel hebt, dan kan ik kijken of ze er aan geknutseld hebben en wie weet kan ik het dan evt meenemen, ik zie namelijk allerlei roms die app2sd scripts installeren die je dan als gebruiker met su moet activeren en alsnog ext3 en ext4 partities moet aanmaken op je sd.
Alleen als er zometeen 2gig beschikbaar is voor apps, kom je dan nog te kort?
Hey Jgelauff, ben blij dat je mijn opmerking zo hebt opgevat als ik hem bedoelde, als info .
Uiteraard heb ik geen originele HTC rom,, want die is er nog niet idd.

Ik heb deze ROM op mijn Sensation gezet:

Android Revolution HD 6.2.1 by Mike 1986

geinstalleerd volgens dit stappenplan:

http://rootzwiki.com/topi...performance-htc-sense-36/

(Let op mede forum gebruikers, deze info is speciaal voor Jgelauff, dit is GEEN TomTec ROM)
Even totaal off-topic: deze ROM maakt van de HTC Sensation een Sensation XE !

Was een hele klus want het gaat niet zo makkelijk als het flashen van de TomTec tablet haha

Maar goed, wie weet kun jij in die ROM zien hoe ze het voor elkaar hebben gekregen ?

Op de sensation werkt de SD kaart nu gewoon zoals hij al deedt met de originele rom van HTC , dus app2sd etc. werkt er op. Geen idee waar dat in de ROM terug te vinden is, maar jij misschien wel ?

suces. ik ben benieuwd of je er iets mee kunt !

[ Voor 12% gewijzigd door Olakius op 21-02-2012 21:58 ]

Andronymus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catsefrats
Even gewoon een brainstorm-gedachte:
nu in ICS 4.0.3 bij instellingen ook Bluetooth is toegevoegd zou het wel cool zijn, om m'n TomTec als kingsize navigatie te gaan gebruiken.

Jaja, ik weet dat er geen GPS ingebouwd zit, maar met de nieuwe BT-functie moet het nu toch mogelijk zijn te pairen met een externe BT GPS-muis?

Iemand hier ervaring mee en zo ja...wat zijn de instinkertjes/addertjes onder het gras om rekening mee te houden. Had al ergens gelezen, dat je een speciale BT-app nodig hebt, die de GPS data van de ontvanger moet doorgeven naar de betreffende navigatie-app? Welke BT-app werkt hiervoor het beste? En welke BT GPS-muis raden jullie aan?

It's more fun to compute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wilde dit ook gaan testen met bluetooth gps provider.
Alleen mijn collega met de gps muis komt vrijdag pas weer.

Na die tijd heb ik het getest en kan ik meer vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catsefrats
Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 22:19:
Ik wilde dit ook gaan testen met bluetooth gps provider.
Alleen mijn collega met de gps muis komt vrijdag pas weer.

Na die tijd heb ik het getest en kan ik meer vertellen.
Owkee...dan wacht ik jouw bevindingen ff af. Laat je (als t werkt) ook ff weten welke BT GPS je gebruikt?

It's more fun to compute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olakius
@Catsefrats: ik heb ook nog ergens een blutooth gprs liggen.. ik zoek hem op en ga testen voor je

Andronymus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwsmid
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-06-2024
met de de custom rom 2.3 van jgelauff
en de bleutooth gps app kon ik mijn freedom GPS gebruiken
in o.a. Sigic en in Oziexplore
maar nu met 4.03 wordt de verbinding met de GPS steeds verbroken

jwsmid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catsefrats
Olakius schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 22:35:
@Catsefrats: ik heb ook nog ergens een blutooth gprs liggen.. ik zoek hem op en ga testen voor je
TOP! Ben hééél benieuwd! :)

It's more fun to compute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Dan moet je een combinatie van deze twee toepassen lijkt me:

op telefoon: http://www.androidzoom.co...s/tools/extgps_bylff.html
op tablet: http://www.androidzoom.co...-gps-mouse-free_kshs.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catsefrats
Heb in de Market idd al verschillende van dit soort apps voorbij zien komen. Ben ook benieuwd welke BT-GPS muis jullie gebruiken...

It's more fun to compute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even over 'stuck' notifications: als je iets hebt gedownload met de interne browser dan komt dat - bij mij tenminste - in de Download directory. De notification voor die download blijft maar terugkomen. Totdat ik 'm aanvinkte en weggooide met het prullenbakje wat in de balk bovenin beeld verschijnt. Notification weg! Maar pas op: gedownloade bestand is ook weg; je gooit het bestand weg en daarmee ook de notification. Dus altijd eerst kopie maken met de file explorer, vóór 't weggooien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
Zelf heb ik daar geen last van, misschien eens opnieuw flashen? Ik gebruik jgelauff's 4.0.3 ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07 15:56
Olakius schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 21:35:
[...]Hey Jgelauff, ben blij dat je mijn opmerking zo hebt opgevat als ik hem bedoelde, als info .
Uiteraard heb ik geen originele HTC rom,, want die is er nog niet idd.

Ik heb deze ROM op mijn Sensation gezet:

Android Revolution HD 6.2.1 by Mike 1986

geinstalleerd volgens dit stappenplan:

http://rootzwiki.com/topi...performance-htc-sense-36/

(Let op mede forum gebruikers, deze info is speciaal voor Jgelauff, dit is GEEN TomTec ROM)
Even totaal off-topic: deze ROM maakt van de HTC Sensation een Sensation XE !

Was een hele klus want het gaat niet zo makkelijk als het flashen van de TomTec tablet haha

Maar goed, wie weet kun jij in die ROM zien hoe ze het voor elkaar hebben gekregen ?

Op de sensation werkt de SD kaart nu gewoon zoals hij al deedt met de originele rom van HTC , dus app2sd etc. werkt er op. Geen idee waar dat in de ROM terug te vinden is, maar jij misschien wel ?

suces. ik ben benieuwd of je er iets mee kunt !
Ik heb een HTC Sensation XE. Weet niet of het relevant is, maar verschil met de tablet is wel dat de Sensation geen interne sdcard heeft, alleen een 'externe' die als sdcard wordt gemount. Collega van mij heeft een Samsung Galaxy waar ook zowel interne als externe opslag is. En ook die custom roms hebben volgens hem zonder aanpassing 'moeite' met de externe sd kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olakius
@hakkie: ja dat zou het een en ander kunnen verklaren ! Zo heb ik er nog niet naar gekeken... nou ik ben benieuwd of Jgelauff iets kan met deze info

Andronymus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-10-2024
het verlossende antwoord op wat zit er in, nou in ieder geval geen g3 slot,
ben naar eens begonnen met open maken van mijn tomtec om te kijken wat er nu werkelijk in zit.
Moest er toch al aan beginnen omdat er best wel wat stof achter mijn glas plaat zat
Afbeeldingslocatie: http://www.mediafire.com/?bbblhxpvx80ll1e

en we schroeven nog maar even door? even kijken hoe nu verder.

Lang leve chinees plakband, is echt de slechtste die ik ken. dat ging en gemakkelijk.

Afbeeldingslocatie: http://www.mediafire.com/?dmx5r5o30llpzr1
mvg
Wodo1 :)

[ Voor 15% gewijzigd door WoDo1 op 22-02-2012 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olakius
WoDo1 schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 11:15:
het verlossende antwoord op wat zit er in, nou in ieder geval geen g3 slot,
ben naar eens begonnen met open maken van mijn tomtec om te kijken wat er nu werkelijk in zit.
Moest er toch al aan beginnen omdat er best wel wat stof achter mijn glas plaat zat
[afbeelding]

en we schroeven nog maar even door? even kijken hoe nu verder.

Lang leve chinees plakband, is echt de slechtste die ik ken. dat ging en gemakkelijk.

[afbeelding]
mvg
Wodo1 :)
Wil je please wat foto's maken van de binnenkant ?? met name het moederboardje !
Mocht je intern een SD kaartje kunnen vinden, dan ga je me heeeel blij maken...

Andronymus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
Nope, geen Sd kaart in te vinden, dat is dus jammer , zal nog even wat meer foto's maken :)

Afbeeldingslocatie: http://www.mediafire.com/?pvn8ets02cusg0c

en
Afbeeldingslocatie: http://www.mediafire.com/?32prtboyp1jhkhb

en de laatste
Afbeeldingslocatie: http://www.mediafire.com/?2igatmk7ccd4ieu
8)

[ Voor 51% gewijzigd door WoDo1 op 22-02-2012 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
je moet de foto's wel even anders inserten anders is er niets te zien ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
jgelauff schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 12:37:
je moet de foto's wel even anders inserten anders is er niets te zien ;-)
even een vraagje dan maar, hoe dan ? kreeg ze niet anders dan zo :) en zijn ze dan niet te groot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
Afbeeldingslocatie: http://www.mediafire.com/imgbnc.php/4a8113d2d948868d1c3333e90170a0eebef95b5f7e556a7b04d6bc5e66faeef15g.jpg
zo dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
gewoon de echte url in img tags zetten met de optie in de wysiwyg editor
en dan worden ze ook geschaald

[ Voor 18% gewijzigd door jgelauff op 22-02-2012 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catsefrats
[b]

Kun je heel kort uitleggen hoe je de glasplaat zonder beschadiging kunt verwijderen (en uiteraard weer stevig kunt monteren)?

Heb nu ook ineens een heel irritant stofje onder de glasplaat zitten..

It's more fun to compute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Catsefrats schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 12:53:
[...]

Kun je heel kort uitleggen hoe je de glasplaat zonder beschadiging kunt verwijderen (en uiteraard weer stevig kunt monteren)?

Ja, met zo'n beschrijving zou ik ook erg blij zijn! Zit er tegenaan te hikken maar durf nog niet...

Heb ook stof achter de glasplaat en de tablet voelt wat krakerig aan door die half bevestigde glasplaat. Hoe dat ding er netjes afkrijgen? Hoe is het gedemonteerde geheel het beste schoon en stofvrij te maken? Welke lijmsoort (merk, type) of welk soort behang dubbelzijdige tape te gebruiken om 'm weer te monteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05:46

Xaphod

Inara profiel

Hallo lui.

Ik heb zojuist ook Android 4.03 geïnstalleerd op mijn Xiron 10".
Ik heb er even mee gespeeld, tot nog toe werkt het goed.
Nu wordt alleen mijn 8 Gb usb stick (Dane Elec) niet meer herkend, (die werkte op Android 2.3 wel).
Mijn 4 Gb stick wordt wel herkend.
Foutjes blijf je houden denk ik.

https://inara.cz/elite/cmdr/425104/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soeskip
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-07 13:25
Xaphod schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 14:00:
Hallo lui.

Ik heb zojuist ook Android 4.03 geïnstalleerd op mijn Xiron 10".
Ik heb er even mee gespeeld, tot nog toe werkt het goed.
Nu wordt alleen mijn 8 Gb usb stick (Dane Elec) niet meer herkend, (die werkte op Android 2.3 wel).
Mijn 4 Gb stick wordt wel herkend.
Foutjes blijf je houden denk ik.
Zijn ze op hetzelfde geformarteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
Heb de volgende configuratie in de testfase zitten:
aangepaste partities:
data naar 2gb (installatie van apps)
user naar 567mb (/sdinternal)
externe sd (/sdcard) is nu dus default opslag medium
eerder vermelde tweaks
nova launcher toegevoegd (selectie bij installatie) default laucher bevat achtergronden app en er gaan dingen met de jpg resolutie niet goed indien de default launcher is verwijderd.
nieuwere google apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
jgelauff schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 15:06:
Heb de volgende configuratie in de testfase zitten:
aangepaste partities:
data naar 2gb (installatie van apps)
user naar 567mb (/sdinternal)
externe sd (/sdcard) is nu dus default opslag medium
eerder vermelde tweaks
nova launcher toegevoegd (selectie bij installatie) default laucher bevat achtergronden app en er gaan dingen met de jpg resolutie niet goed indien de default launcher is verwijderd.
Betekent dit dat we weer apps op de SD kaart kunnen zetten, zoals bij Android 2.3.x?? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
edgarf28 schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 15:08:
[...]

Betekent dit dat we weer apps op de SD kaart kunnen zetten, zoals bij Android 2.3.x?? >:)
nee zoals eerder gemeld dit ligt aan ics
maar je applicaties die naar /sdcard verwijzen kunnen nu weer hun data vinden die je onder 2.3 ook op je externe sdcard had

[ Voor 19% gewijzigd door jgelauff op 22-02-2012 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet op de externe SD kaart, wel krijg je dan 2GB van de interne opslag voor app's. ;)

ICS 4.0.3 werkt hier erg smooth, met een paar probleempjes.

Ook ik heb problemen met het afspelen van YouTube video's, vaak stoppen ze na ong. 1 minuut, om vervolgens te gaan laden/bufferen. Ik heb nog geen oplossing kunnen vinden voor dit probleem.

Verder, als ik streaming video wil bekijken (mp4), crashen de videospelers erg snel bij het vooruitspoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05:46

Xaphod

Inara profiel

soeskip schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 14:02:
[...]

Zijn ze op hetzelfde geformarteerd?
Beide sticks zijn met fat 32 geformateerd

https://inara.cz/elite/cmdr/425104/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jwsmid schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 22:39:
met de de custom rom 2.3 van jgelauff
en de bleutooth gps app kon ik mijn freedom GPS gebruiken
in o.a. Sigic en in Oziexplore
maar nu met 4.03 wordt de verbinding met de GPS steeds verbroken

jwsmid
Ik heb een oude BT GPS (Rikaline) gebruikt en dat werkt goed bij 4.0.3. Eerst bij instellingen de apparaten koppelen en daarna gebruik ik bluegps.apk. Hiermee kies je je bluetooth GPS device (één keer) je kan je GPS starten en stoppen. Ik heb alleen in huis wat 'gespeeld' maar het werkt met Google Maps en Oziexplorer.
Het is wel zo dat als de bluetooth verbinding even wegvalt, er geen automatische koppeling plaatsvindt. Er moet dus opnieuw gekoppeld worden met pincode, etc.
gr Cor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InSanex
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-08 19:50

InSanex

serenity now!

Hallo!
* InSanex meld zich ook maar eens in dit topic :)

Net voor 169 euro de Xirion bij Blokker gekocht (showmodel), van het weekend maar eens updaten :)

Het weer in Halfweg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olakius
@InSanex: welkom op het forum ! Je kunt misschien beter ff wachten met updaten tot Jgelauff zijn nieuwste release ter download aanbiedt, dan heb je meteen een top versie van ics 4.03

Andronymus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jodel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-01-2024
Ik volg dit topic al wat langer, maar vandaag toch maar bij Blokker een xiron 10" aangeschaft. Ook direct maar even geupdate naar 4.0.3, wat vrijwel direct goed ging.

Ik merk wel tijdens dat ik typ, dat het on screen toetsenbord iets wat vertraagd aanvoelt. op zich geen probleem.

Dit is trouwens mijn 2e. Bij de eerste zat de glasplaat los. Ik kon hem direct omwisselen voor een andere. Ter plekke ook maar even gecontroleerd of deze wel goed is.

Hulde aan Blokker voor de goede service.

De hema had de ipadhoezen ook nog op voorraad, dus deze ook gelijk meegenomen.

[ Voor 34% gewijzigd door Jodel op 22-02-2012 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
Catsefrats schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 12:53:
[...]

Bij mij zat de glas plaat alleen maar op de hoeken met dubbelzijdig tape vast, als je de tablet zo houd dat de home knop boven op zit loopt de kabel van de touchscreen in de rechter onder hoek aan de onderzijde . Als ik met mijn rechter duim langzaam op de rechter boven hoek van de behuizing duw komt de glas plaat net genoeg los om een bankpas tussen te doen,dan links om de tablet rond en los is ie, heb uit eindelijk wel met de stofzuiger er bij hem terug geplaatst dat gaf het beste stof vrij resultaat.

@jgelauff , ik snap er even niks van want bij mij blijft het forum maar aangeven dat de foto's veel te groot zijn., als je mij even zou kunnen helpen thanks, ik snap even niet wat ik nu fout doe.
mvg
Wodo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InSanex

InSanex

serenity now!

Mijn eerste welkom sinds mijn aanmelding in 2006, ben er emotioneel van :)
Maar goed idee, ik wacht nog even de nieuwe custom rom af..voorlopig even rondkijken naar een goed hoesje oid :)

Het weer in Halfweg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2012 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 17:47:
@Jgelauff

Is dat alles wat erin zit of heb je nog een foto compleet overzicht moederbordje

Ben benieuwd
LOL ken jgelauff niets aan doen,
het lukt me gewoon niet |:(

staan hier boven als link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
de foto' s:
Afbeeldingslocatie: http://www.mediafire.com/imgbnc.php/2fb7893a1adaf404f43fe414dd26f1e0bbffb7c2acaf71168eae7c254387fc475g.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mediafire.com/imgbnc.php/6a2b07d3bbcfc1be3e3f164e5d5f3226359eddb4d7a3090906a841603af611c85g.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mediafire.com/imgbnc.php/1322ae146562a7c7ac85bc618548d033831d442ec25cae0dc4995e6838e9e3865g.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mediafire.com/imgbnc.php/af16553700871d8661637e69cf99e3b95cd4e061d2c93ccf4379b3b7dec266de5g.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mediafire.com/imgbnc.php/4a8113d2d948868d1c3333e90170a0eebef95b5f7e556a7b04d6bc5e66faeef15g.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
WoDo1 schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 17:49:
[...]

LOL ken jgelauff niets aan doen,
het lukt me gewoon niet |:(

staan hier boven als link
gewoon de url naar de foto's in je bericht plakken dus http://www.mediafire.com/...a7b04d6bc5e66faeef15g.jpg dan selecteren en op voeg een afbeelding toe drukken, daarna zal bij bericht plaatsen de foto worden gecontroleerd en geschaalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@Jgeluaff,thanks. :*)

wat ik ook doe ik krijg

Deze afbeelding is 1022 * 767 pixels groot. Hier op GoT verwachten we dat je echte thumbnails maakt.
Kijk in de faq als je niet weet hoe dit moet.

[ Voor 80% gewijzigd door WoDo1 op 22-02-2012 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
jij ook voor de foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InSanex

InSanex

serenity now!

Kan niet goed zien waar de wifi antenne loopt, wifi ontvangst valt me nml een beetje tegen

Het weer in Halfweg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olakius
InSanex schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 19:24:
Kan niet goed zien waar de wifi antenne loopt, wifi ontvangst valt me nml een beetje tegen
Welke ROM draai je ? de laatste 4.03 heeft een betere ontvangst dan de originele heb ik gemerkt

Andronymus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
Het is zover ik geef versie 4.0.3-2 vrij voor verdere testing:
Ik pas de TS pas aan als er meer mensen naar tevredenheid mee werken.
  • aangepaste partities:
  • data naar 2gb (installatie van apps)
  • user naar 567mb (/sdinternal)
  • externe sd (/sdcard) is nu dus default opslag medium
  • eerder vermelde tweaks
  • nova launcher toegevoegd (selectie bij installatie) default laucher bevat achtergronden app
  • nieuwere google apps
  • chinese en japanse toetsenborden verwijderd
let op tablet wordt gewist! Je bent dus geinstalleerde apps kwijt, zet je data op je externe sd card!

de installatie gaat ervan uit dat je de 403.zip nog hebt, download deze anders nogmaals en pak deze uit (zie ook deTS)
download atp7526403v2.7z hier: http://www.mediafire.com/?bbnv6wuk80eys9h

pak het uit en je krijgt 3 files
parameter (partitie-indeling)
boot.img (start bestand met mount naar sdcard en internalstorage)
system.img (het complete systeem)

LET-OP: heb je geen externe SD-card vervang dan boot.img NIET
anders is er geen /sdcard en krijg je problemen met applicaties.

kopieer parameter naar de rockdev directory
kopieer system.img en evt boot.img naar de rockdev\image directory

start de RKandroid tool weer op.
verbind de tablet (zoals bij de upgrade; dus tablet uit en met esc ingedrukt aansluiten)
doe een erase IDB
en daarna een RUN

[ Voor 6% gewijzigd door jgelauff op 22-02-2012 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olakius
ga hem NU testen ! super bedankt weer !

RK AndroidTools is klaar....
vraagt nu om browser....
ik kies Nova Launcher

En draait als een gek !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Yessss!

ga hem goed testen en bespreek mijn bevindingen hier !!!
thx Jgelauff !!!

[ Voor 74% gewijzigd door Olakius op 22-02-2012 21:23 ]

Andronymus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nouja
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-07 20:23
Geinig die foto's. Zo te zien kunnen de speakertjes vervangen worden.
Mooi want die van mij kraken als volume boven helft staat.

Heb ik sinds ik tomtec in hoesje heb gestopt. Of na update naar ics. Ben ik nog niet uit.
Headphones zijn wel kraakloos.

Ik heb trouwens ook buffer issues met youtube als eerder gemeld in dit forum.
Zelfde filmpje werkte prima op laptop. Lijkt echt een tablet issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
Nouja schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 21:29:

Ik heb trouwens ook buffer issues met youtube als eerder gemeld in dit forum.
Zelfde filmpje werkte prima op laptop. Lijkt echt een tablet issue.
Er zijn meer mensen met problemen met youtube kijk maar eens in de market en andere fora dus ik denk een probleem met de youtube app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

taastisch ! ik wacht nog even de eerste testresultaten af en ga ik dit weekend of zo ook over !
Vraag: hoe maak ik eerst een goeie backup van alleen de apps? met titanium wel goed te doen? ik heb al een keer geprobeerd maar de pest is dat die naar de interne sd wil schrijven, ik wil juist naar de externe ! iemand al ervaring daarin? Ik wil graag de apps weer terugzetten na de upgrade van jgelauff. Ik draai nu wel op 4.03 overigens....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nouja
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-07 20:23
Ik ben er net achter dat 1 speakertje brak is.
Is er ergens een balans regeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olakius
nieuwe ROM van Jgelauff..... eerste half uurtje eravring:
Link2SD werkt ( creeer link werkt daarvan, niet verplaats naar SD uiteraard ) dus apps kunnen toch naar SD gezet worden op deze manier
Weer lekker snel, noval launcher voelt " licht " en snel aan.
zitten een paar apps in die ik niet gebuik, maar dat is niet meer dan logisch want er kan nou eenmaal niet voor ieder persoonlijk een ROM komen haha
Browser liet de foto's op dit forum keurig zien, maar bij even naar appplanet en terug naar de browser waren de foto's weg tot ik vernieuwen had gedaan , dit was volgens mij niet zo in de vorige ROM ( of is me niet opgevallen)

downloads gaan direct naar de SD

Werkt super , morgen meer ervaring en info

Andronymus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
Misschien handig om even te melden dat al je app etc. weg zijn? (tenminste, daar ga ik vanuit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
bartbh schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 22:20:
[...]

Misschien handig om even te melden dat al je app etc. weg zijn? (tenminste, daar ga ik vanuit)
Dat is een goede aanname, je wist namelijk alles

• bartbh
  • Niet online
Ik heb 'm ook geinstalleerd maar ik kan nu niet meer locken via de toets aan de zijkant? Meer mensen die dat hebben?

• Olakius
bartbh schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 00:45:
Ik heb 'm ook geinstalleerd maar ik kan nu niet meer locken via de toets aan de zijkant? Meer mensen die dat hebben?
Hier geen last van , als ik op de aan/uit knop druk gaat hij gewoon in slaapstand. (TomTec Ultimate 10 )

Andronymus

• dannyvdb1997
  • Laatst online: 13:50
Hallo,

Ik heb het bericht van hierboven gelezen, en ik heb een Qware tablet pro 3 10 inch.
Nu wilde ik vragen of ik dit met mijn tablet ook kan doen, hem updaten via de computer naar ICS. Kan dit?
En kan mijn tablet hier stuk door gaan als er iets mis gaat?

Met vriendelijke groet,

Danny van den Bosch

• Olakius
Ik zou niet zo maar de ROM van dit Topic op de qware flashen, deze ROM is bedoeld voor TomTec en Xiron 10 Inch. Eerst even goed uitzoeken of de hardware van de Qware wel overeenkomt met genoemde apparaten... heb al even gegoogled voor je maar ik kom er nog niet achter of deze apparaten dezelfde hardware hebben.

Andronymus

• dannyvdb1997
  • Laatst online: 13:50
Olakius schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 08:35:
Ik zou niet zo maar de ROM van dit Topic op de qware flashen, deze ROM is bedoeld voor TomTec en Xiron 10 Inch. Eerst even goed uitzoeken of de hardware van de Qware wel overeenkomt met genoemde apparaten... heb al even gegoogled voor je maar ik kom er nog niet achter of deze apparaten dezelfde hardware hebben.
Oke, bedankt.

Hier wat informatie misschien zorgt dit voor meer duidelijkheid:

Modelnummer: QW TB-1010
Androidversie: 2.3.4
Smalbandversie: V1.6
Kernelversie: 2.6.36-android
inet_lzw108@Inetsoftware #81
Buildnummer: QW TB-1010

• bartbh
  • Niet online
De Qware heeft volgens mij z'n eigen topic, daar heb je meer kans ;)

• -MB-
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-09 22:49
Andre CPU GPU geheugen en scherm, Ik zou het maar niet proberen iig.

• Olakius
Met de nieuwe ROM van Jgelauff zijn de drivers op mijn computer plotseling niet goed meer...
( Met USB debugging UIT ) ziet hij nog wel de Newpad K97, en als driver geeft hij aan dat de MTP USB Drivers geinstalleerd zijn. Echter voorzien van gele waarschuwings driehoek, en de tablet verschijnt ook niet als extern opslag apparaat bij " deze computer "
Bij de vorige ROM ging dit nog wel en op de computer niets veranderd uiteraard....
Euh... ik loop hier ff op vast, heb uiteraard op google al even naar drivers gezocht maar hij blijft aangeven dat de jusite drivers geinstalleerd zijn....

Zojuist ff het spel " Tropical StormFront " er op gezet.
Werkt heel goed en snel. Wel even bij opties " Render Details " aanvinken, anders gaat het scherm flikkeren )

[ Voor 17% gewijzigd door Olakius op 23-02-2012 10:21 ]

Andronymus

• Olakius
Catsefrats schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 22:24:
[...]

Owkee...dan wacht ik jouw bevindingen ff af. Laat je (als t werkt) ook ff weten welke BT GPS je gebruikt?
GOED NIEUWS !!!

( nieuwste versie van Jgelauff ROM ) Blue Tooth GPS werkt !!!

Ik heb het volgende getest en werkend bevonden:\

* Losse Blue Tooth GPS - Royal Tek
deze heeft voeding via de sigaretten aansteker van de auto, maar gelukkig heb ik daar een 220V voor waar
hij in kan.
* GPS aan op de tablet ( uiteraard ) en gepaard met de blue tooth dongle ( code 0000 )
* GooGoo bluetooth gps app van Applanet gehaald en geinstalleerd
* duurde even voordat ik de juiste positie kreeg, maar dat ligt aan mijn blue tooth dongel die niet zo heel sterk
is in huis met betonnen muren.

Ik krijg snelheid ( o km per uur uiteraard ) en positie keurig door !

Andronymus

• Grote Schurk
Op de Newsmy website staat nu een nieuwe versie van de 4.0.3 ROM!
ff snel met google translate: "20120211K974.0 optimization software"
Hopen dat de tablet weer op 1.2Ghz draait :)

• Olakius
@FritsEpeij : heb je toevallig een downl. link ?
Probeer het Chinees wel te vertalen met google translate maar kan hem niet vinden...

Andronymus

• WoDo1
FritsYpeij schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 12:29:
Op de Newsmy website staat nu een nieuwe versie van de 4.0.3 ROM!
ff snel met google translate: "20120211K974.0 optimization software"
Hopen dat de tablet weer op 1.2Ghz draait :)
Zie het ja , alleen wel weer vaag dat de file datum en post datum niet overeen komen. Maar goed als dat alles is, Eens kijken wat ze er nu weer van gemaakt hebben. Download loopt zelfs met een manager niet echt hard :)

• Olakius
WoDo1 schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 13:01:
[...]

Zie het ja , alleen wel weer vaag dat de file datum en post datum niet overeen komen. Maar goed als dat alles is, Eens kijken wat ze er nu weer van gemaakt hebben. Download loopt zelfs met een manager niet echt hard :)
download link ? svp ?

Andronymus

• jgelauff
kijk maar eens wat er in zit ja want inderdaad, het is een oudere versiedatum dan de vorige versie.

zit nu op het werk dus zie vanavond wel. als iemand de download binnen heeft is het misschien handig deze even te mirroren.
http://220.168.57.227:1949/cunchu/20120211K974.0youhua.rar
kun je zo vinden op de download pagina hoor

• jgelauff
Olakius schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 09:34:
Met de nieuwe ROM van Jgelauff zijn de drivers op mijn computer plotseling niet goed meer...
( Met USB debugging UIT ) ziet hij nog wel de Newpad K97, en als driver geeft hij aan dat de MTP USB Drivers geinstalleerd zijn. Echter voorzien van gele waarschuwings driehoek, en de tablet verschijnt ook niet als extern opslag apparaat bij " deze computer "
Bij de vorige ROM ging dit nog wel en op de computer niets veranderd uiteraard....
Euh... ik loop hier ff op vast, heb uiteraard op google al even naar drivers gezocht maar hij blijft aangeven dat de jusite drivers geinstalleerd zijn....
ik zal vanavond eens in de configuratie file kijken,
hebben meer mensen dit?

• WoDo1
jgelauff schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 13:17:
[...]

ik zal vanavond eens in de configuratie file kijken,
hebben meer mensen dit?
nee geen last van kan er gewoon bij, via windows verkenner. heb in externe opslag van 16gb (klopt is mijn sd kaart en een interne sd van 567MB( verwijst naar de android data map). staat bij mij wel bij de draagbare apparaten en ik werk achter en windows 7 x64 machine

• Olakius
ik werk ook op een x64 win7 machine, en kon tot de vorige rom altijd gewoon via USB met de pc bestandjes overdragen, kwam idd als draagbaar apparaat, maar nu dus driver probleempje...

Andronymus

• jgelauff
Olakius schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 13:27:
ik werk ook op een x64 win7 machine, en kon tot de vorige rom altijd gewoon via USB met de pc bestandjes overdragen, kwam idd als draagbaar apparaat, maar nu dus driver probleempje...
heb je al eens een deinstallatie uitgevoerd?

• bartbh
  • Niet online
jgelauff schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 13:10:
kijk maar eens wat er in zit ja want inderdaad, het is een oudere versiedatum dan de vorige versie.

zit nu op het werk dus zie vanavond wel. als iemand de download binnen heeft is het misschien handig deze even te mirroren.
http://220.168.57.227:1949/cunchu/20120211K974.0youhua.rar
kun je zo vinden op de download pagina hoor
Download is nu bezig gaat weer heerlijk snel

Content-Length => 227631527

Gedaan atm: 1447528 ~0,6%

edit:
ETA: 22:53 8)7

• Olakius
jgelauff schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 13:28:
[...]

heb je al eens een deinstallatie uitgevoerd?
Hoe bizar is dit dan......
om toch ff een bestandje over te zetten van mijn laptop naar de tablet heb ik bluetooth gebruikt, dat ging goed.
bij connecten met blue tooth viel me op dat de computer wel gewoon in de interne en sd mappen komt.
Daarna bluetooth weer uitgezet ivm energie besparing, en toen las ik jouw berichtje over deinstalleren.
Ik dacht laat ik dat eens proberen, dus ik sluit mijn tablet aan en krijg de map voor mijn neus !
hahaha nou breekt mijn klomp.... niet gedeinstalleerd dus, zal wel foutje op de laptop geweest zijn.
Maar hij werkt, dus dat is een zorgje minder.
p.s. bluetooth werkt ook perfect hoor ( zie ook stukje over GPS ! )

Andronymus

• WoDo1
bartbh schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 13:41:
[...]
Download is nu bezig gaat weer heerlijk snel

Content-Length => 227631527

Gedaan atm: 1447528 ~0,6%

edit:
ETA: 22:53 8)7
zo dan, ben op de helft nog een anderhalf tot 2 uur, en dan nog maar eens afwachten 8)

• Grote Schurk
Ik zou in eerste instantie aanraden om geen moeite te doen. Geen 1.2Ghz, geen Facebook in de Market, lagere scores in de benchmarks en voor mijn gevoel geen sneller/stabieler systeem. Het lijkt me het beste als jgelauff (of een andere android dev) kijkt er er nog wat nieuws in zit. Het lijkt erop dat dit inderdaad een eerdere versie is.

[ Voor 9% gewijzigd door Grote Schurk op 23-02-2012 14:48 ]

• bartbh
  • Niet online
Dan trek jij 'm toch sneller binnen dan mijn webserver. Neem aan dat je zo vriendelijk bent hem direct te mirroren zodra je hem binnen hebt?

• Grote Schurk
(Tijdelijke) dropbox mirror voor de geïnteresseerden: http://dl.dropbox.com/u/1760415/20120211K974.0youhua.rar

Verwijderd

Bij mij brand het ledje niet meer fel tijdens het laden. Herkenbaar voor anderen?

• jgelauff
Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 17:58:
Bij mij brand het ledje niet meer fel tijdens het laden. Herkenbaar voor anderen?
als die bijna vol is neem ik dat ook wel eens waar

• bartbh
  • Niet online
Ik heb de nieuwe Newsmy ROM geïnstalleerd, maar daarin is de CPU ook geclockt op 1008mhz.

• jgelauff
FritsYpeij schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 14:47:
Ik zou in eerste instantie aanraden om geen moeite te doen. Geen 1.2Ghz, geen Facebook in de Market, lagere scores in de benchmarks en voor mijn gevoel geen sneller/stabieler systeem. Het lijkt me het beste als jgelauff (of een andere android dev) kijkt er er nog wat nieuws in zit. Het lijkt erop dat dit inderdaad een eerdere versie is.
Het lijkt gewoon een kleinere rar zonder de update.img om de download makkelijker te maken en ik
zie wel een paar libraries en bijbehorende google apps die iets nieuwer zijn maar dat is dan alleen de build data hoeft geen versie verschil te zijn.

ik zal de system.img even mixen en kijken of er verbeteringen zijn in het een of ander

[ Voor 5% gewijzigd door jgelauff op 23-02-2012 19:13 ]

• jgelauff
jgelauff schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 19:09:
[...]

Het lijkt gewoon een kleinere rar zonder de update.img om de download makkelijker te maken en ik
zie wel een paar libraries en bijbehorende google apps die iets nieuwer zijn maar dat is dan alleen de build data hoeft geen versie verschil te zijn.

ik zal de system.img even mixen en kijken of er verbeteringen zijn in het een of ander
conclusie: we houden het bij "onze" rom

• jgelauff
ik zie al weer 33 downloads voor de versie 4.0.3-2 .

zijn er nog mensen tegen problemen aangelopen?

Verwijderd

Hey hallo!

Ik zie hele interresante dingen hier! Maar om 180 paginas te lezen...

Ik ben op zoek naar een lowbudget tablet maar wel die van alles kan en nu lees ik hier dingen waar ik blij van wordt!

Ik vraag me alleen af, is er verschil tussen de tomtec en de blokker variant, en wat zijn de minpunten (wat werkt er nog niet) met ICS op deze tablets? Of raden jullie alsnog een andere tablet aan die ook ICS aankan?

Greetz en super respect voor de chef!

(mogelijk haal ik binnen een uur na een bevredigend antwoord een tablet)

• Olakius
jgelauff schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 19:32:
ik zie al weer 33 downloads voor de versie 4.0.3-2 .

zijn er nog mensen tegen problemen aangelopen?
Draait super tot nu toe ! heb hem via ftp even aan een vriend doorgegeven, dus weer een gebruiker er bij...

Wat me wel opvalt is: Als ik in de browser ( op de tablet ) naar mediafire ga krijg ik de download knop niet altijd lekker in beeld. Ik heb daar wat spelletjes ' hangen ' die ik zo terug kan halen , vandaar.
De knop werkt wel, maar doet qua vormgeving een beetje vreemd. soms mist de tekst, of is hij niet de juiste kleur. Wellicht zit dit in java of flash of zoiets.....

Nog een handige app als tip: Quick System Info Pro. Kun je mega veel info vinden over zowel hardware als software, prestaties en instellingen. Erg handig !

Hebben wij iets aan DEZE info ivm de CPU speed ? ( zie comment van ene Chewy11 )

gaat wel over een ander apparaat, maar wellicht bruikbare info ?

[ Voor 10% gewijzigd door Olakius op 23-02-2012 19:49 ]

Andronymus

• jgelauff
Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 19:38:
Hey hallo!

Ik zie hele interresante dingen hier! Maar om 180 paginas te lezen...

Ik ben op zoek naar een lowbudget tablet maar wel die van alles kan en nu lees ik hier dingen waar ik blij van wordt!

Ik vraag me alleen af, is er verschil tussen de tomtec en de blokker variant, en wat zijn de minpunten (wat werkt er nog niet) met ICS op deze tablets? Of raden jullie alsnog een andere tablet aan die ook ICS aankan?

Greetz en super respect voor de chef!

(mogelijk haal ik binnen een uur na een bevredigend antwoord een tablet)
hey hallo? ook goededag!

als je even zoekt in het forum ik heb dit soort vragen al een paar keer beantwoord.
dus even kort ter intro:

xiron (blokker) en tomtec (bartsmit en eplaza) zijn gelijk en ik zag weer bij allemaal verkrijgbaar.
het is een goede prijskwaliteit verhouding waar ik mensen die mij uitlachten om my first tablet van de Bart Smit nu snel het nakijken mee geef.

dus wil je een leuk tablet met ICS 4.0.3 met een hoge fun factor en een leuk topic hier ? ga naar de winkel!
wat er hier nu op ICS niet werkt, werkt waarschijnlijk ook op andere tablets met ICS niet,

• jgelauff
Olakius schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 19:41:
[...]

Hebben wij iets aan DEZE info ivm de CPU speed ? ( zie comment van ene Chewy11 )

gaat wel over een ander apparaat, maar wellicht bruikbare info ?
zoals eerder aangegeven de rockchip kernel bepaald de snelheden en snelheidstrappen.
de kernel is binary en de sources niet beschikbaar dus niet zomaar aan te passen.
Pagina: 1 ... 17 ... 48 Laatste