Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soeskip
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-07 13:25
Hebben jullie ook problemen met andere browsers dan stock, zoals opera/dolphin.

Vaak gaat er bij mij na de eerste installatie het browsen goed, vervolgens kunnen er verder geen sites meer geopend worden. Blijft oneindig zoeken etc.

Opzich werkt de stock browser prima, maar vond Opera wel een fijne browser. Ben benieuwd of jullie dit ook hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Sinds een half uurtje de eigenaar van de Xirion versie van deze tablet. Mijn eerste tablet, ben al wel bekend met Android aangezien ik ook een HTC Sensation heb.

Eerste indruk, toch wel lekker groot zo'n scherm, fijner browsen dan op mijn HTC. Bevalt goed :)

Vanavond eens kijken of ik er ICS op kan zetten.

Heeft iemand nog een goede tip voor een sleeve (zonder toetsenbord!) hiervoor? Op Ebay of iets dergelijks. Volgens mij moet ik uitkijken naar een iPad 1 sleeve/hoesje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik Dolphin maar heb totaal geen problemen. Sterker nog, werkt beter dan de stockbrowser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
bartbh schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 13:20:
Sinds een half uurtje de eigenaar van de Xirion versie van deze tablet. Mijn eerste tablet, ben al wel bekend met Android aangezien ik ook een HTC Sensation heb.

Eerste indruk, toch wel lekker groot zo'n scherm, fijner browsen dan op mijn HTC. Bevalt goed :)

Heeft iemand nog een goede tip voor een sleeve (zonder toetsenbord!) hiervoor? Op Ebay of iets dergelijks. Volgens mij moet ik uitkijken naar een iPad 1 sleeve/hoesje?
Grijze ipad 1 hoes van Hema is erg nice. staat op pagina 2 t/m 8 ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote Schurk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 16:37
Voor de mensen die apps als bijvoorbeeld Youtube niet in hun market tegenkomen: Download MarketEnabler en zet de provider op t-mobile netherlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soeskip
bartbh schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 13:20:

Bij Greenly kan je ook kijken onder de iPad 1 hoezen, misschien is dat wat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjanssen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-01-2021
De meeste hebben het apparaat al een tijdje in bezit. Er wordt veel over software geschreven, maar hoe zijn de ervaringen op dit moment met de hardware? Achteraf nog last gekregen van dode pixels en/of problemen met het glas? Of is de Tomtec/Xiron wel een degelijk apparaat te noemen? En hoe zit het met de levensduur van de accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:17
rjanssen schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 14:36:
De meeste hebben het apparaat al een tijdje in bezit. Er wordt veel over software geschreven, maar hoe zijn de ervaringen op dit moment met de hardware? Achteraf nog last gekregen van dode pixels en/of problemen met het glas? Of is de Tomtec/Xiron wel een degelijk apparaat te noemen? En hoe zit het met de levensduur van de accu?
Persoonlijk nergens last van, en ik denk de meeste hier niet. Het is geen ipad als je kijkt naar de afwerking maar wel een leuke tablet met een goede/prijs kwaliteit verhouding.
de accu gaat bij mij enkele uren mee met intensief gebruik, soms laadt ik hem maar 1 per 2 dagen op maar misschien zijn er andere ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Batterij is voor mij 6 uur met browsen e.d., 4 uur als ik series kijk.

Niet al te slecht dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 15:40

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Heeft iemand al geprobeerd bestanden groter dan 4GB op de MicroSD/USB te plaatsen? Zit er NTFS support in of moeten we ext2/3 formatteren daarvoor? Onder 2.3.1 werkte ext2 in ieder geval niet voor mijn MicroSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

jgelauff schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 14:52:
[...]

Persoonlijk nergens last van, en ik denk de meeste hier niet. Het is geen ipad als je kijkt naar de afwerking maar wel een leuke tablet met een goede/prijs kwaliteit verhouding.
de accu gaat bij mij enkele uren mee met intensief gebruik, soms laadt ik hem maar 1 per 2 dagen op maar misschien zijn er andere ervaringen.
De standby tijd is ook super, als ik hem een dag of wat niet gebruikt gaat de batterij amper achteruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
LoCuTuS2000 schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 15:30:
Heeft iemand al geprobeerd bestanden groter dan 4GB op de MicroSD/USB te plaatsen? Zit er NTFS support in of moeten we ext2/3 formatteren daarvoor? Onder 2.3.1 werkte ext2 in ieder geval niet voor mijn MicroSD
Ik heb de mijne (werkende op 2.3) van NTFS naar FAT32 moeten omgooien omdat 4.0.3 klaarblijkelijk niet meer met NTFS om kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Darkangle schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 15:39:
[...]

Ik heb de mijne (werkende op 2.3) van NTFS naar FAT32 moeten omgooien omdat 4.0.3 klaarblijkelijk niet meer met NTFS om kan gaan.
Op FAT32 zit je gelijk op een limiet van 4GB per bestand, en kun je geen x264 HD films meer draaien vanaf USB terwijl de tablet dit wel goed kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eb hier de tomtec ook de nu is mijn vraag heeft iemand deze al eens getest via hdmi op plasma tv ?heb net een hdmi mini kabel gehaald, maar nu heb ik wel beeld op mijn tv maar niet op de tablet die geeft zwart beeld aan ??? wat moet ik doen :'( wie kan mij helpen of licht het aan de hdmi kabel zelf ? die zijn tog allemaal hetzelfde :? hoor het graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
1 scherm tegelijk, dit is normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis079
  • Laatst online: 17-02 20:28
De tomtec is een 1 way display ( aangegeven in de manual ) houd in dat je geen dual screen functie hebt en er dus maar op 1 apparaat wordt weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndroidFreakie
  • Laatst online: 21-05 10:14
Iemand ook opgevallen dat de cpu weer maar beperkt is tot 1000 Mhz ipv zijn1.2Ghz dat is toch 200mhz :-)
Zijn hiervoor trukjes ala overclock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar hoe bedien ik de tablet nu dan ??heb zwart beeld op dat ding 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 16:45:
Muis aansluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis079
Geen beeld, maar wel invoer. U kunt een draadloze muis aansluiten om een "cursor" te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote Schurk
- te laat :P

[ Voor 80% gewijzigd door Grote Schurk op 15-02-2012 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
AndroidFreakie schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 16:38:
Iemand ook opgevallen dat de cpu weer maar beperkt is tot 1000 Mhz ipv zijn1.2Ghz dat is toch 200mhz :-)
Zijn hiervoor trukjes ala overclock?
Dit is al wel aan de orde geweest, de cpu speed is waarschijnlijk op 2.3 met een kernel mod op 1.2 max gezet en nu op max 1008mhz, wellicht voor stabiliteit en energysafe dus wil je op ICS 1.2 ghz dan zal er toch aan de kernel gerommeld moeten worden denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

>:) ga ff kijken of dat wil jullie horen het wel lol haha 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychosystema
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-02 15:52
Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 16:45:
Muisje aansluiten. Je kan de tablet nog gebruiken als een touchpad maar iets intikken gaat wat moeilijker haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis079
Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 16:49:
>:) ga ff kijken of dat wil jullie horen het wel lol haha 8)7
Gezien de reactiesnelheid op de vorige vragen komt dat wel goed.

Have Fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soeskip
Psychosystema schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 16:49:
[...]

Muisje aansluiten. Je kan de tablet nog gebruiken als een touchpad maar iets intikken gaat wat moeilijker haha
Of tablet remote installeren op je tab en (android) smartphone :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
als iedereen die de custom system.img heeft gedownload deze heeft geïnstalleerd zijn er nu 125 tablets voorzien van 4.0.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_/-\o_ _/-\o_ allemaal bedankt voor de zeer snelle reaktie het werk idd met een usb muisje ik weer blij :) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

jgelauff schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 16:53:
als iedereen die de custom system.img heeft gedownload deze heeft geïnstalleerd zijn er nu 125 tablets voorzien van 4.0.3
En hij draait heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olakius
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-03-2021
ja hij draait inderdaad helemaal geweldig !
Heb nu facebook, youtube etc. er op aan het werk, en wat vette tweaks waarmee je hem stiekem iets sneller kunt maken ( zeggen ze.... ) zoals " Optimus for Root" , 1 tap cleaner, Rom manager, System Root tools, Link2SD etc. Merk wel dat hij bij een zware live achtergrond iets trager gaat reageren, maar dat is misschien ook wel wat veel gevraagd van een tabletje als dit haha
Nog een tip voor mensen die van Radio houden: TuneIn Radio Pro = meer dan 50.000 radio zenders ( via internet wel te verstaan, dus verbinding is nodig voor het luisteren ) echt leuk, radio stations van over de hele wereld, gemakkelijk te zoeken ook.

Voor de mensen die een andere Boot Animatie willen ( evt zelfs met geluid ) is er een app
Boot Animation Changer Pro, te vinden in o.a. de blackmart
Net zelf gebruikt, werkt erg handig , snel en goed. Het programma heeft een backup functie zodat je altijd terug kunt naar de bestaaande situatie.

[ Voor 41% gewijzigd door Olakius op 15-02-2012 20:47 ]

Andronymus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 16:37
je bent een briljante man :)
ik werk alweer 24u met veel plezier op mn tabje!
TNX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
Binnenkort +1 waarschijnlijk! ;) Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catsefrats
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03-2024
FritsYpeij schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 13:34:
Voor de mensen die apps als bijvoorbeeld Youtube niet in hun market tegenkomen: Download MarketEnabler en zet de provider op t-mobile netherlands.
Voordat ik dit doe, heb ik ff een vraagje: kun je met die app dan dus alle apps downloaden (en installeren), waarvan eerder de medling kwam "niet geschikt voor uw apparaat"?

Ik krijg namelijk bij een "simpel" iets als AVG ook deze melding en ook bijv. de ziggo-app vertikt het om zich te laten dll/installen.

It's more fun to compute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhm, ik kan de ziggo app niet eens vinden.
Zal avg eens voor je proberen.

Ook avg kan ik niet vinden?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2012 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catsefrats
google gewoon ff op "AVG android"en hij staat op de AVG site..... :)

zelfde geldt voor ziggo..

[ Voor 17% gewijzigd door Catsefrats op 15-02-2012 20:07 ]

It's more fun to compute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar dat heeft dan toch niets met de market enabler te maken?
Of linkt die naar de market?
Heb de enabler al verwijderd. :-\

Via de online market kan ik de ziggo app niet downloaden. Ook niet met de enabler.

Weet iemand of scrollable widget aan kunt zetten. Of kan het alleen met een andere launcher?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2012 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij werkt elke app gewoon gewoon top

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook de ziggo app? Want dan mag je even vertellen hoe je dat gedaan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 20:26:
Ook de ziggo app? Want dan mag je even vertellen hoe je dat gedaan hebt.
De ziggo app heb ik niet geprobeerd ,,,heb Upc ,,, Ik bedoel alles wat ik tot nu toe heb geinstalleerd werkt gewoon .

En als je hem van de Ziggo website download ?.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2012 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet anders dan dat de Ziggo app om tv te kijken er nu alleen nog maar is voor Ipad, dus waar haal jij die app voor android vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catsefrats
De ziggo-app voor android is idd (nu nog) niet meer dan een Electronic Programm Guide en ik weet ook wel, dat daar (betere?) alternatieven voor te krijgen zijn, maar t is toch vreemd, dat de app geschikt is vanaf 3.0 Honeycomb, maar niet geschikt voor "onze" ICS 4.0.3???

It's more fun to compute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt hem vinden op de online market.
Alleen dan is die niet voor deze tablet. Misschien kan ik hem op een andere tablet downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catsefrats
ik weet wel waar ik 'm kan vinden... probleem is echter, dat google/ziggo aangeeft, dat ie niet geschikt is voor "ons" tablet.

Heeft, zoals Jgelauff al aangaf, waarschijnlijk te maken met ID, footprint etc... van deze ROM?

It's more fun to compute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderWit
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Iemand al wat meer ervaring met het lezen van boeken cq het gebruiken van de tablet als ereader? Zoek namelijk een tablet met Android waarop ook een beetje te lezen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan gewoon boeken lezen.
Alleen met 1 hand lezen word zwaar, en volgens mij kan je bij een ereader de backlight veranderen, helaas heb ik dat bij de android app nog niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wombats
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 10:44
Hier ook last dat Opera niet helemaal lekker zoekt !, als je een adres intikt, gebeurt er niks, als ik hem dan sluit en weer opent staat daar de ingetikte pagina ineens wel !
Niet echt handig , :'(
soeskip schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 11:46:
Hebben jullie ook problemen met andere browsers dan stock, zoals opera/dolphin.

Vaak gaat er bij mij na de eerste installatie het browsen goed, vervolgens kunnen er verder geen sites meer geopend worden. Blijft oneindig zoeken etc.

Opzich werkt de stock browser prima, maar vond Opera wel een fijne browser. Ben benieuwd of jullie dit ook hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olakius
Ben wat aan het klooien met het veranderen van de boot animatie. ( Boot Anim Changer Pro )
Wil nu een eigen boot anim maken.
Kan iemand me vertellen wat de specs. zijn voor zo'n animatie ?
ik weet dat het bootanim.zip moet worden, maar is het een java file, een mpeg, een flash ? geen idee...

Andronymus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
Olakius schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 21:57:
Ben wat aan het klooien met het veranderen van de boot animatie. ( Boot Anim Changer Pro )
Wil nu een eigen boot anim maken.
Kan iemand me vertellen wat de specs. zijn voor zo'n animatie ?
ik weet dat het bootanim.zip moet worden, maar is het een java file, een mpeg, een flash ? geen idee...
Open eens zo'n zip en google eens a.u.b. Dan blijven we tenminste on topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oeps, ik heb de onderstaande link geprobeerd om mijn dongle aan de praat te krijgen.
Helaas kan ik nu niet eens meer een apn selecteren. Het menu apn is weg uit android. Zie heel snel naast de klok het netwerk teken alleen verdwijnt die meteen weer.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=991342

Iemand een idee. Of weet hoe ik de dongle weer kan resetten?

P.s. wifi staat uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t2t
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

t2t

Bedankt _/-\o_
4.0.3 lost wat problemen op bij mijn Tomtec:
- "Ethernet not available" icoontje is weg: ik had last van die icoontje die verscheen na elke standby-unlock cyclus in stock 2.3 ROM
- Hopelijk betere batterij duur (niet relevante phone apps draaien niet meer?)
- Alle voordelen van 4.0.3!

@jgelauff : is het makkelijk om jouw custom rom te 'unrooten'? Ik ben een Android beginner en wil veilig zijn met een geroote tab. Ik heb jouw bericht over Superuser gelezen, maar als het kan, wil ik graag unrooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slamdance
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 13:19
Zojuist ook maar eens de tablet geupdate naar 4.0.3. ik was het maandag al van plan maar er kwam telkens wat tussen. Handleiding was duidelijk en het flashen ging in 1 keer goed _/-\o_

Heb wel het idee dat de compatibility van apps met ICS nog best slecht is. Zo loopt Opera Mobile constant vast en werkt de helft van de spellen uit de Humble Bundle for Android helaas niet meer.

Anomaly: introfilmpje laad en speelt af, zodra het filmpje is afgelopen / of skipped begint hij opnieuw. (was op 2.3 ook al)
Osmos HD: Werkt niet meer, developer logo is te zien en daarna gaat hij terug naar het home screen (werkte wel op 2.3) (de tablet en phone versie hebben beide hetzelfde probleem)
Toki Tori: Crashed gelijk bij opstarten. (werkte wel op 2.3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jgelauff schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 09:49:
[...]
nee ik bedoel een paperclip in het reset gaatje stoppen en dus resetten
Helaas, dat werkte niet. En ik vermoed een hardware probleem. Ik heb Multitouch tester geinstalleerd en het komt er op neer dat als ik een rand van 1.5 cm aan de kant van de usb aansluitingen aanraak de tablet kent dat ik heel snel aan het tappen ben. De rest van het scherm registreerd wel continue aanraking.

Eens kijken of de link naar de originele rom in dit topic nog werkt en terug naar Bart ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
t2t schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 22:29:
[...]

Bedankt _/-\o_
4.0.3 lost wat problemen op bij mijn Tomtec:
- "Ethernet not available" icoontje is weg: ik had last van die icoontje die verscheen na elke standby-unlock cyclus in stock 2.3 ROM
- Hopelijk betere batterij duur (niet relevante phone apps draaien niet meer?)
- Alle voordelen van 4.0.3!

@jgelauff : is het makkelijk om jouw custom rom te 'unrooten'? Ik ben een Android beginner en wil veilig zijn met een geroote tab. Ik heb jouw bericht over Superuser gelezen, maar als het kan, wil ik graag unrooten.
Ik denk dat het het makkelijkst is om je rom geroot te houden. en wanneer een applicatie om root toegang vraagt dit gewoon niet toe te staan. Want om te unrooten moet je de superuser.apk en su binarie verwijderen uit je system.img en dat is niet wat voor een beginner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
Slamdance schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 22:54:

Heb wel het idee dat de compatibility van apps met ICS nog best slecht is. Zo loopt Opera Mobile constant vast en werkt de helft van de spellen uit de Humble Bundle for Android helaas niet meer.
ja aan nieuwe dingen zitten ook keerzijden helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, tablet is weer terug naar stock en dezelfde test uitgevoerd.

In gewoon gebruik is er onder 2.3 niets van te merken dat het touchscreen hapert op die rand. Met de multitouch app zie je echter dat hij wel degelijk hapert, maar blijkbaar gaat android 2.3 daar anders mee om.

Onder 4.0.3 ziet hij het haperen onmiddelijk als een tap, onder 2.3 slechts zeer zelden.

Wat bedoel ik? Als ik onder 2.3 een widget op die rand plaats en mijn vinger erop houdt, dan kan ik die verplaatsen. Als ik dat een paar seconden doe dan hapert hij wel. Doe ik hetzelfde onder 4.0.3 dan kan ik nooit de widget veroplaatsen hij ziet het meteen als een tap op de widget.

Dat wordt leuk uitleggen aan Bart Smit. Hij werkt niet goed, maar het werkt wel. ... Waarom wil u dan ruilen? ... Omdat het onder de niet ondersteunde 4.0.3 update niet werkt :/

Waarschijnlijk heeft het scherm dus nooit perfect gewerkt, alleen merkte ik dat onder 2.3 niet :/

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2012 00:00 ]

Verwijderd

jgelauff schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 23:10:
[...]

ja aan nieuwe dingen zitten ook keerzijden helaas
De prijs van de vooruitgang... :? (waar hebben we het over, het ding draait zoveel soepelder onder 4.0.3...)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 21:16:
je kan gewoon boeken lezen.
Alleen met 1 hand lezen word zwaar, en volgens mij kan je bij een ereader de backlight veranderen, helaas heb ik dat bij de android app nog niet gevonden.
Mantano Reader werkt perfect:
  • uitgebreide zoom en fit mogelijkheden;
  • onthoudt context per gelezen boek zodat je bij wisselen van boek niet steeds alles opnieuw moet instellen;
  • helderheid van het scherm gemakkelijk te wijzigen door slepen op linkerrand;
  • hiërarchische boekenplank;
  • etc...

Verwijderd

Ik lees zelf eigenlijk nooit boeken.
Maar heb net even gekeken en het ziet er goed uit.
Ook voor pdf files, vooral bookmarken en notities maken spreekt mij wel aan.
Toch ff proberen. Tnx

• Grote Schurk
Ik merk zelf helaas ook dat lang niet alle (Nederlandse) applicaties zichtbaar zijn met MarketEnabler. Toch zijn er veel apps bijgekomen die eerder niet beschikbaar waren.

@Jgelauff, denk je dat het mogelijk is om de ROM zo aan te passen dat we de market volledig kunnen gebruiken?
@Slamdance, Bij mij doet Osmos HD uit de Humble Bundle het wel prima. De andere twee starten inderdaad ook bij mij niet op.

Verwijderd

Is het ook mogelijk om android 4 op de TOMTEC excellent 8 (ATP 7483) te krijgen?

Zo ja, kan iemand me dan een heldere uitleg hierover geven en de nodige downloads aub?

Ik ben echt een leek hierin...

dankjewel!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 23:22

Royz

Kleurenblind!!

Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 00:36:
[...]

Mantano Reader werkt perfect:
  • uitgebreide zoom en fit mogelijkheden;
  • onthoudt context per gelezen boek zodat je bij wisselen van boek niet steeds alles opnieuw moet instellen;
  • helderheid van het scherm gemakkelijk te wijzigen door slepen op linkerrand;
  • hiërarchische boekenplank;
  • etc...
Wat ik echt werelds zou vinden, een android app die een PDF in liggende houding 2 blz naast elkaar zet. die ben ik ook nog niet tegen gekomen en volgens mij werkt dat ook niet bij Mantano?

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• Olakius
Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 10:38:
Is het ook mogelijk om android 4 op de TOMTEC excellent 8 (ATP 7483) te krijgen?

Zo ja, kan iemand me dan een heldere uitleg hierover geven en de nodige downloads aub?

Ik ben echt een leek hierin...

dankjewel!
Kijk eens bij de buren...........
Het xiron 8 RK2918 blokker/bart smit android 2.3 Topic

Daar is een topic over met al veel uitleg.

Andronymus

• bartbh
  • Niet online
jgelauff schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 16:48:
[...]

Dit is al wel aan de orde geweest, de cpu speed is waarschijnlijk op 2.3 met een kernel mod op 1.2 max gezet en nu op max 1008mhz, wellicht voor stabiliteit en energysafe dus wil je op ICS 1.2 ghz dan zal er toch aan de kernel gerommeld moeten worden denk ik
Als eerste, dank voor ICS versie op de Xiron! :)

Is te doen om de CPU door te drukken naar 1200Mhz of is behoorlijk riskant en ingewikkeld? SetCPU komt helaas ook niet verder dan de 1008Mhz helaas.

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 21:30
Ik heb de tutorial voor flashen nu aangepast naar de final versie van ICS. jgelauffs versie wordt gebruikt.

• bartbh
  • Niet online
2 opmerkingen: bij de laatste stap en onder de afbeelding staat nu nog 4.0.1 ipv 4.0.3.

Daarnaast zag ik soms hier de opmerking langskomen dat je de update niet moet doen met de netadapter aangesloten. Is dat nog steeds zo? Want dan zou ik dat ook even aanpassen in de tutorial.

edit:
Nog een opmerking, ergens in het topic komt ook een backup lang van/voor de Xiron versie. Misschien dat het handig is dat deze ook in de TS wordt vermeld?

[ Voor 22% gewijzigd door bartbh op 16-02-2012 11:25 ]

• WoDo1
  • Laatst online: 25-10-2024
Is te doen om de CPU door te drukken naar 1200Mhz of is behoorlijk riskant en ingewikkeld? SetCPU komt helaas ook niet verder dan de 1008Mhz helaas.
[/quote]

ik was hier ook al naar op zoek , maar tot op heden mag ik zelfs in virtuele systeem niets in de /sys/devices/cpu/cpo0/cpufreq/ wijzigen, waar door mijn conclusie is dat er ergens of een module tussen zit of een script, geen van beiden tot nu toe gevonden. als iemand nog ideeën heeft?, :)

• Slamdance
FritsYpeij schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 10:36:
@Slamdance, Bij mij doet Osmos HD uit de Humble Bundle het wel prima. De andere twee starten inderdaad ook bij mij niet op.
Weet je toevallig ook welke apk van Osmos je precies geinstalleerd hebt ?
De eerste versies of de update van 06-02-2012 en dan de mobile of tablet versie?

De demo uit de market werkt bij mij ook niet.

Voor mijn idee heb ik ze alle 4 geprobeerd en werkten ze geen van allen, maar vanavond nog maar eens een poging doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Slamdance op 16-02-2012 11:35 ]

• Mastermind
@barthbh: ik zal dat ff wijzigen. Xiron is in principe voor bij de buren.

@WoDo1: Kun je het niet hacken door in de file met een hex-editor te debuggen o.i.d.?

• bartbh
  • Niet online
Misschien domme vraag van mij, maar hebben de Xiron 8'' en de Xiron 10'' dan dezelfde firmware, als je me daar naar toe verwijst?

• Mastermind
Nee dat niet.
Maar daar moet even duidelijkheid over komen:
Moet alles over Xiron in het Xiron topic en alles over TomTec in het TomTec topic, of moet de Xiron 10" (9,7") ook in het topic van de Tomtec Ultimate 10 (9,7") omdat het dezelfde tablet met een ander merkje is?

• bartbh
  • Niet online
Mijn inziens zou het logischer zijn om alles over de 10'' variant hier te houden, aangezien dit gewoon dezelfde hardware is. Beetje onlogisch omdat over twee topics te verdelen alleen omdat er een ander OEM-stickertje op zit. IMO

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

In feite kunnen we dit zelf in de hand houden, alleen moeten we een modje vragen om een migratie te doen of in ieder geval de topictitels te wijzigen zodat het vanaf nu wel goed gaat :)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Verwijderd

Volgens mij doet de standaard reader van android dit.
Zou zo even kijken maar op 4.0.1 weet ik het zeker.
Royz schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 10:43:
[...]

Wat ik echt werelds zou vinden, een android app die een PDF in liggende houding 2 blz naast elkaar zet. die ben ik ook nog niet tegen gekomen en volgens mij werkt dat ook niet bij Mantano?

• jgelauff
wat mij betreft behandelen we hier de 10 inch xiron en tomtec met nummer atp7526 (heb hem even niet bij de hand) dat had ik ook eerder al aangegeven. de 8 inch versie heeft zijn eigen topic

[ Voor 11% gewijzigd door jgelauff op 16-02-2012 11:48 ]

• Grote Schurk
Slamdance schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 11:26:
[...]

Weet je toevallig ook welke apk van Osmos je precies geinstalleerd hebt ?
De eerste versies of de update van 06-02-2012 en dan de mobile of tablet versie?

De demo uit de market werkt bij mij ook niet.

Voor mijn idee heb ik ze alle 4 geprobeerd en werkten ze geen van allen, maar vanavond nog maar eens een poging doen.
Ah, weet het alweer: ik heb force GPU rendering in de Developer options (in System Settings) uitgezet. Stom, helemaal vergeten :P

[ Voor 22% gewijzigd door Grote Schurk op 16-02-2012 11:54 ]

• jgelauff
WoDo1 schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 11:24:
[/quote]

ik was hier ook al naar op zoek , maar tot op heden mag ik zelfs in virtuele systeem niets in de /sys/devices/cpu/cpo0/cpufreq/ wijzigen, waar door mijn conclusie is dat er ergens of een module tussen zit of een script, geen van beiden tot nu toe gevonden. als iemand nog ideeën heeft?, :)
dit wordt volgens mij in een kernel module bepaald, zonder source daarvan is het lastig zoeken ik zal van het weekend een poging wagen hier verder in te duiken maar zonder garanties

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 11:46:
Volgens mij doet de standaard reader van android dit.
Zou zo even kijken maar op 4.0.1 weet ik het zeker.

[...]
Hoe heet de standaard reader lol. Ik ben echt een android noob :(

Verwijderd

Sorry ik heb mij vergist.
Hij opent de pdf in het midden van 2 bladzijdes en dan kun je bladeren van pagina naar pagina.

Verwijderd

Hakkie schreef op maandag 13 februari 2012 @ 22:07:
_/-\o_ jgelauff. Draait prima, maar wel 2 vragen:
- Zodra ik USB debugging aanzet krijg ik een unknown device (Win7 32-bit, Xiron tablet) te zien. Win7 ziet blijkbaar wel dat het een Newpad-K97 betreft, maar de juiste driver vindt ie niet. Ik heb de drivers geprobeerd die bij de Newsmy download zitten en ook het pakketje van jou hier al enkele keren genoemd. Op de beta v4.0.1 had ik dit niet. Mis ik toch nog een driver?
- Heb je enig idee waarom de 1.2GHz nog niet wordt gebruikt?
Klopt als je in 4.03 USB debugging gebruikt dan kan ie de device niet vinden , maar als je in het bestand rockusb.inf dit verandert :

%RK29_DeviceDesc%=Rockusb_DDI, USB\VID_2207&PID_290A

naar

%RK29_DeviceDesc%=Rockusb_DDI, USB\VID_2207&PID_0006

dan vind ie hem wel in windows xp , voor windows 7 geldt ongeveer hetzelfde

• bartbh
  • Niet online
jgelauff schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 11:52:
[...]

dit wordt volgens mij in een kernel module bepaald, zonder source daarvan is het lastig zoeken ik zal van het weekend een poging wagen hier verder in te duiken maar zonder garanties
Zou wel mooi zijn als je hier wat op weet te vinden :) Van 1008 -> 1200Mhz is toch +20%

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07 15:56
Zou inderdaad mooi zijn. Maar ik blijf het vreemd vinden dat men (bijv. Newsmy, Blokker) duidelijk adverteert met Cortex A8 1,2GHz, terwijl de final v4.0.3 ROM net als de beta op 1,0GHz draait. De specs van de Rockchip RK2918 geven ook aan dat de A8 processor tot 1,2GHz wordt ondersteund. :?

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:41

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hakkie schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 15:34:
Zou inderdaad mooi zijn. Maar ik blijf het vreemd vinden dat men (bijv. Newsmy, Blokker) duidelijk adverteert met Cortex A8 1,2GHz, terwijl de final v4.0.3 ROM net als de beta op 1,0GHz draait. De specs van de Rockchip RK2918 geven ook aan dat de A8 processor tot 1,2GHz wordt ondersteund. :?
Vraag is natuurlijk wat hij op de stock rom doet...

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07 15:56
Dat is waar. Maar jgelauff meldde dat hij vermoedt dat in de v2.3.x rom hiervoor een kernel aanpassing is gedaan. En dat geloof ik dan natuurlijk. :P Neemt niet weg dat je na een officiële Newsmy ICS update opeens met een 1.0GHz zit. Tenzij een 'echte' Newsmy wel op 1,2 loopt. Net zoiets als de HTC Sensation versus Sensation XE?

• WoDo1
Hakkie schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 16:11:
Dat is waar. Maar jgelauff meldde dat hij vermoedt dat in de v2.3.x rom hiervoor een kernel aanpassing is gedaan. En dat geloof ik dan natuurlijk. :P Neemt niet weg dat je na een officiële Newsmy ICS update opeens met een 1.0GHz zit. Tenzij een 'echte' Newsmy wel op 1,2 loopt. Net zoiets als de HTC Sensation versus Sensation XE?
ik ben tot nu toe nog geen 1 ICS 4.0.3 rom voor de RK2918 tegen gekomen die op 1,2 draait , wat ik onder tussen wel weet is dat Fuzhou ( fabrikant van de rockchip ) de vorige kernel aangeleverd heeft.En dat de OEM fabrikanten nu ook weer op Fuzhou wachten om deze vrij te geven. kan allen niet ontdekken hoe ver ze bij Fuzhou er nu mee zijn.word volgens de forums al daar word er wel aan gewerkt ;)

• Slamdance
FritsYpeij schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 11:50:
[...]

Ah, weet het alweer: ik heb force GPU rendering in de Developer options (in System Settings) uitgezet. Stom, helemaal vergeten :P
bedankt _/-\o_ dat was inderdaad de oplossing.

• jgelauff
WoDo1 schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 17:47:
[...]

ik ben tot nu toe nog geen 1 ICS 4.0.3 rom voor de RK2918 tegen gekomen die op 1,2 draait , wat ik onder tussen wel weet is dat Fuzhou ( fabrikant van de rockchip ) de vorige kernel aangeleverd heeft.En dat de OEM fabrikanten nu ook weer op Fuzhou wachten om deze vrij te geven. kan allen niet ontdekken hoe ver ze bij Fuzhou er nu mee zijn.word volgens de forums al daar word er wel aan gewerkt ;)
Dit verhaal klopt, en volgens mij is ook de ram niet volledig beschikbaar. Probleem is daarnaast dat rockchips ook nog eens bekend staat om de gpl schendig en de sources niet openbaar maakt. Dus of het 123 is op te lossen is zeer de vraag.

Maar laten we blij zijn met wat we hebben, een tablet waar je veel tablet bezitters die de afgelopen jaren een tablet hebben gekocht jaloers mee kan maken.

• WoDo1
Maar laten we blij zijn met wat we hebben, een tablet waar je veel tablet bezitters die de afgelopen jaren een tablet hebben gekocht jaloers mee kan maken.
[/quote]

Ja zeker , ben zelfs in het bezit van 2 van deze apparaten en beleef er samen met mijn vriendin veel plezier aan, werkt goed voor een tablet van dit kaliber met deze prijs, en dat ie niet perfect is neem ik dan maar op de koop toe.Want volgens mij zal dat er nooit geen zijn van welk fabricaat en welke prijs dan ook. 8)

• BasDV13
  • Laatst online: 27-05 12:04
Is het mogelijk om bij de 4.0.3 ROM van jgelauff te zorgen dat GTA III op de externe sd kaart geinstalleerd wordt ipv de interne?

• coolinx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06:16
BasDV13 schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 18:16:
Is het mogelijk om bij de 4.0.3 ROM van jgelauff te zorgen dat GTA III op de externe sd kaart geinstalleerd wordt ipv de interne?
Draait GTA III dan een beetje? Bij mij erg schokkerig. Dat is een reden waarom ik 'm graag op 1200MHz zou hebben...

• R_M
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-06 13:52

R_M

Voor wat ik met deze tablet doe, merk ik de mindere CPU-snelheid en het schijnbaar onvolledig bruikbare RAM-geheugen niet. Ik heb nog niet geprobeerd om GTA III te spelen (ga ik straks proberen), maar ik geloof dat deze tablet ook niet de beste GPU op de markt hebben. Dus misschien dat een eventuele schokkende graphics ook daarmee te maken heeft. Het zou natuurlijk leuk zijn moesten we onder 4.0.3 ook over alle resources beschikken. Maar qua interface en gebruiksgemak wint deze nieuwe build van jgelauff het hands down van de originele 2.3. Dus kunnen we momenteel jgelauff alleen maar dankbaar zijn voor de geweldige upgrade van onze 'budget' tablet. _/-\o_

Ik heb hier al een aantal wensen voorbij zien komen die misschien leuk zijn, maar we moeten afwachten wat Fuzhou gaat doen. Al zijn een 1,2Ghz CPU, volledig beschikbaar RAM en misschien zelfs instelbare partities (zodat de externe SD als standaard SD gebruikt kan worden en er zo extra ruimte voor installaties op het intern geheugen is) wel leuk natuurlijk. :)

Edit: GTA III draait ook bij mij er schokkerig. Ach ja, ik heb het 10 jaar geleden toch al op de PC gespeeld.

[ Voor 5% gewijzigd door R_M op 16-02-2012 19:14 ]

• jaapblizard
  • Laatst online: 04-11-2024
Hallo,

Heb ook de update geinstalleerd, maar de Xiron blijft op het Newsmy logo hangen.
Wat kan het probleem zijn?

Ik ben er niet zeker van of ik de originele USB kabel gebruik, heb nu 3 geprobeerd....

[ Voor 27% gewijzigd door jaapblizard op 16-02-2012 20:36 ]

• BasDV13
  • Laatst online: 27-05 12:04
coolinx schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 18:48:
[...]

Draait GTA III dan een beetje? Bij mij erg schokkerig. Dat is een reden waarom ik 'm graag op 1200MHz zou hebben...
Ik vind het redelijk draaien, als ik alles op max instel lijkt hij bij niet zulke grote ruimtes geen moeite mee te hebben. Maar zodra er een paar autos extra geladen moeten worden gaat het schokkerig.

Ik dacht ik probeer het met een snelle sd kaart misschien ligt het deels aan de snelheid waarop hij leest (had een class 4 erin zitten). Maar omdat de bestanden op het interne geheugen staan (die ziet hij aan als sd kaart) kan ik dit niet testen. vandaar mijn vorige vraag.

• jgelauff
jaapblizard schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 20:26:
Hallo,

Heb ook de update geinstalleerd, maar de Xiron blijft op het Newsmy logo hangen.
Wat kan het probleem zijn?

Ik ben er niet zeker van of ik de originele USB kabel gebruik, heb nu 3 geprobeerd....
geen stroom er aan? heb je het lijstje uit de topic start afgelopen?
van de week waren er ook een 2tal mensen met problemen met de xiron ik weet niet of die nu intussen over zijn?

• jaapblizard
jgelauff schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 20:38:
[...]

geen stroom er aan? heb je het lijstje uit de topic start afgelopen?
van de week waren er ook een 2tal mensen met problemen met de xiron ik weet niet of die nu intussen over zijn?
Nee, op accu uitgevoerd.
Hoe ziet de kaber er precies uit, zwart en met blokje in de kabel?

• jgelauff
jaapblizard schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 20:45:
[...]

Nee, op accu uitgevoerd.
Hoe ziet de kaber er precies uit, zwart en met blokje in de kabel?
ja een blokje (rond) in de kabel

• Catsefrats
Toch ff een vraagje over de "originele"USB-kabel...

Eeeeehhh zit er verschil in USB-kabels dan en wat maakt de originele kabel dan anders dan welke andere passende kabel?

Wat, als je de originele kabel bijv. kwijt bent? Kun je met een niet-originele kabel niet flashen dan?

Beetje vaag imo

It's more fun to compute

• jaapblizard
Nog een keer geprobeerd, zelfde resutaat.
Dus eerst Newsmy logo, dan Andoid mannetje,
Recoverinf system 4.00
formatting 3x
Dan locken op Newsmy logo

• jgelauff
Catsefrats schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 20:54:
Toch ff een vraagje over de "originele"USB-kabel...

Eeeeehhh zit er verschil in USB-kabels dan en wat maakt de originele kabel dan anders dan welke andere passende kabel?

Wat, als je de originele kabel bijv. kwijt bent? Kun je met een niet-originele kabel niet flashen dan?

Beetje vaag imo
de originele kabel heeft een ferriet blokje om storingen te onderdrukken dus dataoverdracht te verbeteren

• jgelauff
jaapblizard schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 21:01:
Nog een keer geprobeerd, zelfde resutaat.
Dus eerst Newsmy logo, dan Andoid mannetje,
Recoverinf system 4.00
formatting 3x
Dan locken op Newsmy logo
wil je eens een aantal keer erase idb achter elkaar draaien en het dan nogmaals proberen? Ik wil toch graag weten waarom er een paar gewoon fout gaan

• jaapblizard
Nu je dat vraagt zie ik dat system niet is aangevinkt zoals op de instructie.
Als ik die aanvink, en probeer de Run te draaien, komt de melding <systemFile is not Existed>
Pagina: 1 ... 15 ... 48 Laatste