Samknows: Europees project om bandbreedte te meten

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:17
Vorlon schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 15:13:
[...]

Haha, datzelfde mailtje heb ik gistermorgen gestuurd. Ik kreeg vanmorgen een reply dat dat geen probleem was en ze me verzochten om mijn adresgegevens even te sturen. Ik had niet in de gaten dat die whitebox tussen mijn router en het netwerk moest. Dan is het wel handig dat de whitebox ook gigabit is.

Het enige waar ik niks aan kan doen is mijn geplande iTV. Dat heeft voorrang over normaal internet verkeer en als die iptv box actief is heb ik effectief een lagere internet snelheid.
Naar welk mail adres heb jij het gestuurd? Ik heb al 5 dagen geleden gemaild en nog niets gehoord. Of heb jij het via het formulier op de website gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:47
Gangster93 schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 15:37:
Wat zijn de resultaten die jullie te zien krijgen?
Mijn resultaten zijn niet echt best, ik heb een 120Mbit verbinding van Ziggo maar het hoogste wat ik tot nu in een test heb gehaald is 85Mbit. Als ik een test uitvoer op de speedtest sites van Ziggo, UPC en Reggefiber haal ik wel normale snelheden dus geen idee wat er aan de hand is.

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/jil2yq.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/156qt6x.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:15
Bij mij gaat het wel vrij redelijk. Momenteel heb ik vanwege problemen de whitebox feitelijk aangesloten als een gewone client ipv een infrastructure node. Het verkeer wat er verder nog plaatsvindt van en naar mijn netwerk (ca. 10TB per maand in totaal) wordt dus niet in acht genomen. Het is een 100/100 FttB/EttH-verbinding.

Afbeeldingslocatie: http://vandenborne.net/img/sam.png

[ Voor 15% gewijzigd door HarmoniousVibe op 22-02-2012 23:01 . Reden: pleonasme ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16-09 18:09
Kalua schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 16:06:
[...]

Naar welk mail adres heb jij het gestuurd? Ik heb al 5 dagen geleden gemaild en nog niets gehoord. Of heb jij het via het formulier op de website gedaan.
Ik had het via team@samknows.com gedaan, maar die is bij hun geforward naar community@samknows.com. Ik heb overgens nog geen bevestiging gekregen dat er daadwerkelijk een nieuwe box is opgestuurd noch antwoord op de vraag wat ik dan met mijn huidige box moet doen.

[update]
Ik heb net een reply gekregen. Met mijn 100mbit box mag ik iemand anders blij maken. >> "It will be great if you can pass it to friends or a family member this will help SamKnows gather more data to the on EU study." ;)

En mijn gigabit unit gaat opgestuurd worden alleen kan dat nog wel even duren aangezien daar blijkbaar heel veel vraag naar is. Ze houden me op de hoogte. :)
[/update]

[ Voor 27% gewijzigd door Vorlon op 23-02-2012 12:01 . Reden: Reply van Samknows toegevoegd. ]

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Deze ochtend aangemeld. Wachten wachten wachten. Zojuist een mailtje dat ik geselecteerd was en mijn adres ingevuld. 14 - 21 dagen heb ik hem binnen. Even afwachten :). Benieuwd welke router ik krijg :D.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

• summetje
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Vandaag ook me mailtje gekregen waarin gevraagd word om meer informatie.
We wachten af.

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 16:56

hostler

Yeahhh dude!

summetje schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 19:05:
Vandaag ook me mailtje gekregen waarin gevraagd word om meer informatie.
We wachten af.
die heb ik een paar dagen geleden ook gehad. Nog niets van weer gehoord maar 't zal vast wel goed komen. Ze zeiden iig dat ik wel bij de gene zat waar ze interesse in hadden :P

Ook heb ik een week geleden gemailt dat ik ipv 100mbit de 1gbit versie nodig heb. Hier echter niets van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

hostler schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 21:15:
[...]
Ook heb ik een week geleden gemailt dat ik ipv 100mbit de 1gbit versie nodig heb. Hier echter niets van gehoord.
Geen idee als bij het formulier de optie er toen al was. Maar ik kon kiezen wat voor thuisnetwerk ik had 100Mbit op 1000Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 23:59
Op dit moment blijft het SYS lampje op de sam knows continu knipperen.
Heeft iemand dit wel is gehad? het QSS lampje gaat ook niet aan.

Stroomloos gemaakt maar dit mocht niet baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler

hostler

Yeahhh dude!

vandeMeulenhof schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 15:21:
[...]

Geen idee als bij het formulier de optie er toen al was. Maar ik kon kiezen wat voor thuisnetwerk ik had 100Mbit op 1000Mbit.
had ik ook maar die had ik perongeluk op 10mbit gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06:04
Ik ben toch niet zo tevreden over de switch:

mijn opstelling:
router-TP-switch-Pc1
|-> server

en dit zijn mijn smokeping waarde naar de router toe vanaf mijn server:
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/dwjn9.jpg

en 3 keer raden wanneer ik de TP eruit heb getrokken...

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler

hostler

Yeahhh dude!

Begin van dinsdag? :+

iig, ik hoor helemaal niets meer van Samknows... Had me aangemeld, kreeg 2 dagen daarop een mail dat ik interessant ben voor hun, wederom ingevuld en nu hoor ik niets meer... :(

edit: dat was 18-02-2012

[ Voor 8% gewijzigd door hostler op 29-02-2012 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:47
hostler schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 13:09:
Begin van dinsdag? :+

iig, ik hoor helemaal niets meer van Samknows... Had me aangemeld, kreeg 2 dagen daarop een mail dat ik interessant ben voor hun, wederom ingevuld en nu hoor ik niets meer... :(

edit: dat was 18-02-2012
Je hebt best kans dat je dan dit weekend nog een mailtje ontvangt. Zat bij mij in ieder geval ook twee weken tussen, ontving mijn eerste mailtje van hun op zondag 22-01-12 en het tweede op zaterdag 04-02-12. Uiteindelijk de whitebox ontvangen op donderdag 16-02-12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:15
Kan lang duren inderdaad:

Mail 1 (Broadband Performance Monitoring - Next Steps): nov 2011
Mail 2 (Welcome to the SamKnows community!): jan 2012
Mail 3 (Your Whitebox is now connected!): feb 2012

Elke keer zo ongeveer halverwege de maand, dus stappen van 2 resp. 1 hele maand. Geduld is een schone zaak.

[ Voor 14% gewijzigd door HarmoniousVibe op 29-02-2012 14:14 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
Niemand meer interesse in dit project?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06:56
2 jaar wachten he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
Ik heb de mijne na een half jaar weer eens aangezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler

hostler

Yeahhh dude!

Ik heb er helemaal NIETS meer van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
hostler schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 22:42:
Ik heb er helemaal NIETS meer van gehoord.
ik heb 1 mailtje gehad van hun met de vraag of hij het wel deed, maar dat is alweer 5 maanden geleden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:34

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ik heb die van mij er een keer tussenuit gehaald om uit te vinden waar de traagheid in mn netwerk vandaan kwam...sindsdien ligt hij los naast mn ander 1043.....

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:21

franssie

Save the albatross

tja als ik mijn statistiek zo vergelijk gebeurt er ook weinig met mijn internetverbinding - het is allemaal redelijk stabiel. Je kan wel leuk zien of er onderhoud oid wordt gepleegd 's nachts maar dat is het stroomverbruik eigenlijk niet waard.
Nelie maar eens twitteren hoe lang ze dit in de lucht wil houden.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Ze net gemaild dat ze 'm mogen komen ophalen. Als ik over een week niets hoor zet ik er mijn eigen firmware op en staat ie op marktplaats. Leuk idee, maar ik zie niet in hoe dit gaat helpen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

mail gehad dat ik er mee mocht doen wat ik wilde - terug hoefde niet.
Kan er zo 123 niet inkomen en voor een router van een paar euro ga ik er ook niet meer moeite in steken.
Einde sam en einde router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

franssie schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 22:18:
Kan er zo 123 niet inkomen en voor een router van een paar euro ga ik er ook niet meer moeite in steken.
Wil je er vanaf? Misschien kan ik er nog wat mee.

Ik krijg trouwens begin volgend jaar een Gigabit unit opgestuurd :) Dit in verband met mijn verhoogde internetsnelheid. Heb op dit moment nog een 100 Mbit Whitebox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

franssie schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 22:18:
Welke is het?? De 1043?.. Die had ik in 2 minuten op open-wrt zitten.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

De 1043ND (met losse antenne) inderdaad. Niet die dus, het lijkt op de 740 maar dan met losse antenne (sma).
Ik kom niet in telnet zoals overal beschreven. Twee andere (niet sam knowns) modellen van TP-Link had ik inderdaad ook zo op DD-WRT en dacht dat ook wel even met deze te doen. Weet je nog hoe je het deed?

[ Voor 13% gewijzigd door franssie op 01-11-2012 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

http://www.gdchopper.com/...nwrt-and-reverse-it-back/

Dus het knopje indrukken tot hij snel gaat knipperen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

precies die heb ik gevolgd maar ondanks idioot snel knipperend ledje krijgt ie geen connectie, misschien eens andere netwerk kabel proberen en anders stuur ik 'm op naar Magneta oid.
Iig dank voor het bevestigen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

franssie schreef op donderdag 01 november 2012 @ 11:33:
precies die heb ik gevolgd maar ondanks idioot snel knipperend ledje krijgt ie geen connectie, misschien eens andere netwerk kabel proberen en anders stuur ik 'm op naar Magneta oid.
Iig dank voor het bevestigen!
Kijk maar even wat je doet. Als je er toch uiteindelijk vanaf wil, wil ik hem van je overnemen ;) Ik doe zelf veel met die Atheros routers (ben embedded developer).

Hopelijk stuurt Samknows mijn vervangende Whitebox snel op :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2012 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:17
Nu ik dit topic zie denk ik van hee mijne draait ook nog steeds thuis.

Hoelang moet het apparaat er nog tussen laten zitten totdat ik er wat mee kan doen of terug kan sturen?
Ik moet zeggen dat ik er zeer weinig mee doe en hij meer stroom staat te vreten dan dat het wat oplevert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmoothTweaker schreef op donderdag 01 november 2012 @ 19:49:
Nu ik dit topic zie denk ik van hee mijne draait ook nog steeds thuis.

Hoelang moet het apparaat er nog tussen laten zitten totdat ik er wat mee kan doen of terug kan sturen?
Ik moet zeggen dat ik er zeer weinig mee doe en hij meer stroom staat te vreten dan dat het wat oplevert
Hoe lang gebruik je de Whitebox al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:17
Ondertussen alweer een jaartje, maar ik las dat ze het project 2 jaar door lieten lopen.

Dus ik denk dat ik hem nog even ertussen moet laten zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmoothTweaker schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 17:52:
Ondertussen alweer een jaartje, maar ik las dat ze het project 2 jaar door lieten lopen.

Dus ik denk dat ik hem nog even ertussen moet laten zitten
Je zou een poging kunnen wagen, door ze te mailen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04:14
Ik heb die Whitebox ook al eens 2+ maanden er van tussen gehaald, had wat problemen met internet (lag achteraf niet aan de whitebox overigens) heb hem toen ook geflasht naar een normale OpenWRT installatie om nog wat zaken te testen. Heb toen geen (boze) mailtjes (oid) van SamKnows gehad.

Vorige maand heb ik hem terug geflashed en er weer ff tussen gehangen omdat m'n internet snelheid was verhoogd. Dit zag er allemaal prima uit, en voor de rest kan je er maar weinig mee dus heb hem er maar weer van tussen gehaald. Als ze daar moeite mee hebben bij Samknows hoor ik het wel ;).

Het handigste zou wezen als ze van de monitoring een OpenWRT package maken, hoef je ook geen 2 apparaten te laten draaien :).

[ Voor 4% gewijzigd door Prolution op 05-11-2012 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

ik heb de openwrt firmware er nu op, echter slechts 1x succesvol kunnen inloggen op de doos.
Dus Magnetra mag 'm hebben als ie er interesse in heeft (voeding hou ik zelf voor de onderdelendoos).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Ja ja mensen. Geen idee als meer mensen hem nog hebben gekregen. Maar sinds vandaag een whitebox binnen. Mij aangemeld op feb 2012. Wellicht de volgende ronde testers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
@RobbyTown: ik draai ook al een tijdje mee, maar mijn whitebox werkte na een tijdje niet meer. Mailtje gestuurd naar SamKnows, en ik krijg binnenkort een nieuwe.
Ik ben benieuwd wat voor type whitebox/router je gekregen hebt, de 1043ND (pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND) of de WDR3600 (pricewatch: TP-Link TL-WDR3600)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Heb de TP-Link TL-WDR3600 ontvangen
samknows2

WR1043ND had ik niets aan gehad. Die haalt de 150 mbit niet. TL-WDR3600 haalt dat wel :). Zal volgende week nog wel wat meer foto's posten en verslag uitbrengen.

@pw van product daar zijn de ledjes blauw. Mijn ledjes zijn groen.

Stats tot nu toe:
samknows1

[ Voor 50% gewijzigd door RobbyTown op 13-11-2013 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

GEi

Gisteren ook een Whitebox ontvangen; TP-Link WDR3600. Heb hem achter een switch gezet om zsm een bevestigingsmail te ontvangen. Bij mij thuis ziet het er nu zo uit >>Modem>>Router>>Switch>>Whitebox. Ben benieuwd wanneer ik wat hoor. Wil t.z.t. nog wel de Whitebox een keer helemaal vooraan de keten zetten (>>Modem>>Whitebox>>Router>>'de rest').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler

hostler

Yeahhh dude!

Ik heb me aangemeld op vrijdag 17 februari 2012 om 19:53. Nooit wat van gehoord. Heb een nieuwe aanvraag gedaan... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

GEi schreef op donderdag 05 december 2013 @ 11:39:
Gisteren ook een Whitebox ontvangen; TP-Link WDR3600. Heb hem achter een switch gezet om zsm een bevestigingsmail te ontvangen. Bij mij thuis ziet het er nu zo uit >>Modem>>Router>>Switch>>Whitebox. Ben benieuwd wanneer ik wat hoor. Wil t.z.t. nog wel de Whitebox een keer helemaal vooraan de keten zetten (>>Modem>>Whitebox>>Router>>'de rest').
Die mail komt 1 of 2 dagen na dat jij je box hebt draaien.

Mijn setup:
code:
1
2
3
4
5
Modem > Firewall >>> Switch (24 poorten vol 1 op 1 gepatched met cat6 reel)
                 >>> NAS port 1
                 >>> NAS port 2
                 >>> AP
                 >>> Whtebox

Draai bijna een maand. Down is niet echt stabiel Heb 150/10 kom er zelden aan.
Nov download samknows

Download
Date - Average (Mbps)

2013-12-05 - 93.01
2013-12-04 - 127.64
2013-12-03 - 116.80
2013-12-02 - 125.51
2013-12-01 - 89.87
2013-11-30 - 123.08
2013-11-29 - 133.02
2013-11-28 - 127.13

Momenteel aan het werk dus knap dat ik 50 Mbit mis. Withebox kan het echt af zie screenshot.

Upload is wel perfect

Upstream Throughput

Date - Average (Mbps)

2013-12-05 - 10.21
2013-12-04 - 10.31
2013-12-03 - 10.13
2013-12-02 - 10.31
2013-12-01 - 10.40
2013-11-30 - 10.25
2013-11-29 - 10.31
2013-11-28 - 10.29

Zojuist is wat verder gekeken hoe samknows reporting werkt, gisteren avond flinke dip:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/91fr6VtwsO5In8xIrawLAZ9C/full.jpg

Het is weer winter het is in de avond weer drama bij UPC.

[ Voor 69% gewijzigd door RobbyTown op 05-12-2013 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Ik heb enkele weken geleden een vervangende whitebox ontvangen (de 1043ND die ik reeds had deed het niet meer). Ik heb nu ook een WDR3600 ontvangen (eerder een blackbox dus ;) )

Op dit moment heb ik het als volgt ingericht, en dat werkt prima (is ook volgens de installatie instructie).
Wanneer ik zelf iets aan het downloaden ben gaat de whitebox bijvoorbeeld niet proberen de snelheid van m'n verbinding te meten.

Modem --> (Wireless) Router --> Whitebox --> PC's / Gigabit Switch --> etc.
                            |
                           \/
                 Draadloze devices

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
RobbyTown schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 11:17:
WR1043ND had ik niets aan gehad. Die haalt de 150 mbit niet. TL-WDR3600 haalt dat wel :). Zal volgende week nog wel wat meer foto's posten en verslag uitbrengen.
Ik heb hier nog een WR1043ND staan en die haalt mijn 150/15 anders prima. Waarom zou dit model het niet halen? Het is niet alsof er een firewall of SPI op geactiveerd is, dan zou de performance inderdaad wel tegenvallen.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

redfoxert schreef op donderdag 05 december 2013 @ 14:26:
[...]

Ik heb hier nog een WR1043ND staan en die haalt mijn 150/15 anders prima. Waarom zou dit model het niet halen? Het is niet alsof er een firewall of SPI op geactiveerd is, dan zou de performance inderdaad wel tegenvallen.
Yup, want origineel van TP zonder samknows kwam de WR1043ND max op 120.

• magneet
  • Laatst online: 11-08 20:54

magneet

Magnetic enhanced

Ik heb gisteren mijn router ontvangen. Tegenwoordig krijg je nog steeds een wdr3600, ik heb hem wel na mijn reguliere router gehangen maar wel zodat iptv en wifi verkeer niet via de samknows router loopt. (KPN, zelf de vlan's gesplitst zodat ik mijn eigen router kan gebruiken ipv de experiabox.)

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Klopt nieuwe zending van test tot november 2015 word nu geleverd.

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:38
Hier ook begonnen met de test tot november 2015.

Wel opvallend dat mijn 50/50 verbinding door Samknows met enige regelmaat als 56 Down /48 Up gemeten wordt ipv 48/48. Iets wat ik met een speedtest nooit voor elkaar krijg.

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:28

Speedmaster

Make my day...

Toch is er nog nergens terug te vinden dat er een jaar langer getest gaat worden.
Hier overigens nu ook de WDR3600 naast mijn modem staan, zit zelf via Wifi op laptop dus merk weinig van het feit dat er een white-box naast staat. Heb al gekeken naar de mogelijkheid om de firmware te vervangen maar laat de box nu nog even met rust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Speedmaster schreef op donderdag 18 september 2014 @ 20:30:
Toch is er nog nergens terug te vinden dat er een jaar langer getest gaat worden.
Hier overigens nu ook de WDR3600 naast mijn modem staan, zit zelf via Wifi op laptop dus merk weinig van het feit dat er een white-box naast staat. Heb al gekeken naar de mogelijkheid om de firmware te vervangen maar laat de box nu nog even met rust.
Mensen die hem nu krijgen testen tm nov 2015. Vorigjaar okt ontvangen.? Test loopt 2014 ten einde ik vraag mij wel af kan ik door blijven testen dat uuis de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
RobbyTown schreef op zondag 21 september 2014 @ 01:50:
[...]

Mensen die hem nu krijgen testen tm nov 2015. Vorigjaar okt ontvangen.? Test loopt 2014 ten einde ik vraag mij wel af kan ik door blijven testen dat uuis de vraag.
Mijn vorige whitebox bleef ook gewoon test data submitten. Zolang je hem niet ontkoppelt of hij stuk gaat test je gewoon door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06:56
Hier nu op 2 adressen ook een Whitebox aangevraagd weer, beide een wdr3600 v1.5 ontvangen. Maar dit stond in het begeleidend schrijven:
October 2014 is our reporting month with the study currently running until the end of 2014. This may extend beyond this date. All those who join the project will be notified if this changes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet

magneet

Magnetic enhanced

Dat stond er bij mij ook in, verder niks meer gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Het onderzoek van SamKnows wordt in opdracht van de Europese Commissie uitgevoerd. Deze opdracht loopt voor drie jaar, waarvan 2014 het derde jaar is. Afhankelijk van wat SamKnows en de Europese Commissie wil, kan het onderzoek verlengd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet

magneet

Magnetic enhanced

dat snap ik maar waarom zouden ze nu uberhaupt nog systemen afsturen als het een aflopende zaak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

magneet schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 13:40:
dat snap ik maar waarom zouden ze nu uberhaupt nog systemen afsturen als het een aflopende zaak is.
Zolang nog niet definitief is besloten om het project te stoppen gaat men gewoon door met het verstrekken en meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Opi schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 13:14:
Het onderzoek van SamKnows wordt in opdracht van de Europese Commissie uitgevoerd. Deze opdracht loopt voor drie jaar, waarvan 2014 het derde jaar is. Afhankelijk van wat SamKnows en de Europese Commissie wil, kan het onderzoek verlengd worden.
Wel? Beetje apart. Reporting page is pas geupdate niet echter beter geworden maar goed. Website is geupdate en nieuwe testers geselecteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 22:22

TFHfony

Professional Weirdo

Ik heb mij ooit eens in 2014 hier voor opgegeven en nooit meer iets van gehoord. Afgelopen week kreeg ik ineens een mailtje om mijn deelname te bevestigen en vandaag stond PostNL voor de deur met een doosje.
Het ding maar eens in mijn netwerk gehangen en maar eens kijken hoe of wat :)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Ben benieuwd naar je meet reports boven 150 mbit was het voor mij niet meer betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

RobbyTown schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 19:37:
Ben benieuwd naar je meet reports boven 150 mbit was het voor mij niet meer betrouwbaar.
Tot nog toe wel, maar ja... Dit is wel een heel korte periode ;-)

Download
Upload

Het valt mij wel op dat de data via de Android App lang niet zo vaak bijgewerkt wordt...

[ Voor 8% gewijzigd door TFHfony op 27-06-2015 23:11 ]

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-09 12:14
"de whitebox levert geen draadloos netwerk"

buiten mijn NAS , verbinden alle aparaten hier in huis draadloos , dan heeft het weinig zin om deel te nemen? of zie ik dat verkeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

justmike schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 23:14:
"de whitebox levert geen draadloos netwerk"

buiten mijn NAS , verbinden alle aparaten hier in huis draadloos , dan heeft het weinig zin om deel te nemen? of zie ik dat verkeerd ?
Dat zie je op zich verkeerd. Want de Whitebox meet niet het verkeer van jouw apparaten op het netwerk. Het voert zelf diverse tests uit, dus het kan prima de prestaties van je internetverbinding meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
TFHfony schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 23:17:
[...]

Dat zie je op zich verkeerd. Want de Whitebox meet niet het verkeer van jouw apparaten op het netwerk. Het voert zelf diverse tests uit, dus het kan prima de prestaties van je internetverbinding meten.
waarom moeten dan alle bekabelde apparaten op hun box aangesloten worden ? ( ik ben niet echt thuis in dit soort dingen, maar probeer steeds bij te leren )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

justmike schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 23:21:
[...]

waarom moeten dan alle bekabelde apparaten op hun box aangesloten worden ? ( ik ben niet echt thuis in dit soort dingen, maar probeer steeds bij te leren )
Dan kan hij in de gaten houden of er gesurft of gedownload wordt. Dan gaat hij namelijk geen metingen doen. En wel om 2 redenen:

* Je eigen downloadsnelheid of surfen zou last kunnen hebben van de tests.
* Als jij zwaar aan het downloaden bent, zouden de test-resultaten niet kloppen.

Om deze reden scant hij wel het draadloze netwerkverkeer. Is deze ook druk, dan doet hij ook geen tests.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
TFHfony schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 23:24:
[...]

Dan kan hij in de gaten houden of er gesurft of gedownload wordt. Dan gaat hij namelijk geen metingen doen. En wel om 2 redenen:

* Je eigen downloadsnelheid of surfen zou last kunnen hebben van de tests.
* Als jij zwaar aan het downloaden bent, zouden de test-resultaten niet kloppen.

Om deze reden scant hij wel het draadloze netwerkverkeer. Is deze ook druk, dan doet hij ook geen tests.
denk dat ik het ( een beetje ) snap, bedankt voor de uitleg ;)
anyway, we zien wel of ze reageren op mijn inschrijving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Niet online

GEi

Zelf heb ik de Whitebox achter mijn router hangen. in de ruim twee jaar altijd van Ziggo gekregen waar ik voor betaalde. Zie sinds het samengaan met UPC wel veel meer rimpelingen in mijn download. Upload is erg stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Op zich te verwachten: Vrijwel na de fusie zijn er ook snelheidsverhogingen doorgevoerd, waardoor het risico groter is geworden op coaxsegmenten die vollopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

GEi schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 23:35:
Zelf heb ik de Whitebox achter mijn router hangen. in de ruim twee jaar altijd van Ziggo gekregen waar ik voor betaalde. Zie sinds het samengaan met UPC wel veel meer rimpelingen in mijn download. Upload is erg stabiel.
Kleine update hier op: Ik zag dit ook in mijn metingen. Vooral in de avond rond 19:00 tot 23:00. Sinds een week hebben ze mij op een andere test-server gezet en is die rimpeling weg in de download. Blijkbaar was de route naar hun test-server nogal druk rond dit tijdstip...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:10

The Wizard

Moderator Mobile
Sinds ik over ben naar KPN glasvezel 500/500 komt de upload zelden hoger dan 250/300 Mbit. Lijkt mij ook een testserver die niet hoger aan kan.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Niet online

GEi

Ik krijg in augustus een Tweak 1000 gbps verbinding, ben benieuwd wat de applicatie dan laat zien aan up en download snelheden. Wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Ik heb al een hele tijd de box hangen en ik kreeg vandaag weer een statistieken mail. Naar nu blijkt heb ik in de maand Juli vanaf de 17e tot de 29e geen data gesubmit. De box is altijd online geweest voor zover ik heb kunnen controleren en ook mijn internet heeft er niet uit gelegen.

Is er bij SamKnows dan mogelijk iets verandert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Niet online

GEi

Bij mij hetzelfde beeld. Ik denk dat de testservers er tijdelijk uit hebben gelegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

De data is er wel geweest, maar zijn ze kwijt geraakt volgens mij. Afgelopen maand hebben ze een paar keer een nieuwe lay-out van de website online gezet waar je de statistieken op kon vragen. Ineens was de oude lay-out terug en was en zo'n 10 dagen aan data weg.
Blijkbaar zijn ze niet zo sterk in backups maken...

Storende vind ik overigens dat ze ook gewoon capaciteitsproblemen hebben. Ik ben al een tijdje met ze hier over bezig. Ik heb een 200/40mbit abbo bij Ziggo en volgens SamKnows dondert elke avond rond 19:00 mijn downstream in elkaar naar 40mbit a 90mbit. Maar als ik via verschillende servers speedtests doe (ook in het buitenland) haal ik gewoon netjes mijn 200mbit. Ook downloaden van usenet e.d. blijft op volle snelheid gaan.
Het lijkt er dus op dat mijn route naar de Samknows server overbelast is. Begin vorige maand hebben ze mij naar een andere server over gezet. Dit heeft voor een week geholpen. Maar de cijfers van Samknows zijn zo dus niet echt representatief....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:24
Heb mij hier indertijd ook voor opgegeven (ergens in 2011). Vorig jaar in oktober dan eindelijk de box gekregen.
Echter nog steeds de tijd niet genomen om dat ding te installeren: ben een beetje 'bang' dat hij mijn netwerkverkeer om zeep helpt :p

Nu stelt mijn netwerk niet veel voor hoor: ADSL modem/router van Scarlet, waarop 2 laptops en een aantal mobiele devices wireless connecteren. 1 poort bezet door een WD NAS en 1 poort door LG MediaPlayer.
Zou me er toch eens aan moeten zetten, want ben wel geïnteresseerd in de statistiekjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Ik merk er niks van dat het ding in mijn netwerk zit. Pingtijden zijn gelijk gebleven en ook qua snelheid is er niets veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:10

The Wizard

Moderator Mobile
Je moet officieel die box tussen de router en het netwerk hebben, maar ik heb hem hier gewoon in het netwerk hangen. Hij kan hier de snelheden ook niet aan (KPN 500/500), zit rond 300/150.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Router kan het wel aan iig de laatste tplink, maar omdat ze openwrt gebruiken werkt hardware nat niet, vandaar dat hij moeite heeft met hoge snelheden.

Met hardware nat dus officele tplink software trekt hij 900mbit zowel in up als in download speed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

devil-strike schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 15:44:
Router kan het wel aan iig de laatste tplink, maar omdat ze openwrt gebruiken werkt hardware nat niet, vandaar dat hij moeite heeft met hoge snelheden.

Met hardware nat dus officele tplink software trekt hij 900mbit zowel in up als in download speed.
Het ligt niet aan de hardware. Buiten de spitsuren haalt hij wel de snelheden. Alleen tijdens de spits niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Ik weet het zo net niet, heb die router ook maar dan origineel met openwrt niet hoger dan 250a300mbit/s en cpu constant op 100% met officele firmware van wan naar lan 900mbit/s en cpu 10%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Nah... Vorige week hebben ze mij gevraagd een tracerroute te mailen ivm de snelheidsproblemen. Maar sinds 3 dagen is er geen enkele downstreamtest meer uitgevoerd door mijn whitebox (De rest van de tests worden nog wel uitgevoerd).
Heel betrouwbaar werken doet het allemaal niet geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet

magneet

Magnetic enhanced

Ik heb ze net ook gemailt voor:
- Mijn uploads komen volgens hun sinds een paar maanden niet meer boven de 100mbit terwijl dit wel altijd zo was en op bv speedtest ook nog zo is
- al een aantal dagen geen download test gedaan
- data van voor 1 juli zijn niet meer terug te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Niet online

GEi

Wat zou het kunnen zijn? Ik heb nog geen afwijkingen, via de app, kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
De EU heeft het "Quality of Broadband Services in the EU" rapport gepresenteerd dat gebaseerd is op de metingen van SamKnows tot oktober 2014:
This document is the third and final in a series of reports, which have been commissioned by the European Commission and completed by SamKnows over a three year period. For the purposes of this study 8,582 households across the European Union were given a specially configured hardware device (SamKnows Whitebox), which runs a series of purpose-built tests to measure every aspect of Internet performance.
Het rapport is te downloaden via de volgende EU webpagina:
https://ec.europa.eu/digi...ity-broadband-services-eu

De gepresenteerde informatie in het rapport is opgedeeld in drie techniek groepen, namelijk kabel, FTTx en xDSL. In het rapport wordt daarbij de volgende kanttekening gemaakt voor FTTx:
Note that FTTx includes not only FTTH but also VDSL.
Waarom ze VDSL qua techniek niet bij xDSL hebben meegenomen is mij niet duidelijk, maar uit allerlei toelichtingen in het rapport blijkt wel dat VDSL de FTTx resultaten negatief beïnvloed.

Voor de gehele EU is onderstaand het resultaat voor de verhouding tussen de werkelijke snelheid en de abonnementssnelheid:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/x10WMzy.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Yg0H4nY.png

Deze getallen vind je ook terug in diverse nieuwsartikelen op het Internet. Interessanter zijn natuurlijk de resultaten van diverse technieken in Nederland:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/bAs806T.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/OGlogkO.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/EkGv2PJ.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/YQYpYgF.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/YnepI9o.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/KtvBM8b.png

Het rapport bevat nog veel meer resultaten voor de volgende categoriën:
  • Download snelheid
  • Upload snelheid
  • Latency
  • Packet Loss
  • DNS Resolution Time and Failure Rate
  • Web Browsing Speeds
  • VoIP Jitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Ik heb vorige maand mijn Sam Knows box er uit getrokken. Mijn download snelheid had veel dips volgens SamKnows, terwijl ik als ik op dezelfde momenten ging testen netjes volle bak haalde. Ze gaven zelf ook aan dat dit kon kloppen en ben een paar keer naar een andere server gezet met verschillende resultaten.
Maar momenteel ligt mijn zwarte whitebox in de kast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

TFHfony schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 12:21:
Ik heb vorige maand mijn Sam Knows box er uit getrokken. Mijn download snelheid had veel dips volgens SamKnows, terwijl ik als ik op dezelfde momenten ging testen netjes volle bak haalde. Ze gaven zelf ook aan dat dit kon kloppen en ben een paar keer naar een andere server gezet met verschillende resultaten.
Maar momenteel ligt mijn zwarte whitebox in de kast...
Vandaag nog maar eens voor de 3e keer gevraagd wat ze willen, maar kreeg een mailtje terug dat ik de Whitebox mag weggooien. Binnenkort maar eens kijken om het ding te flashen als TL-WDR3600 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Niet online

GEi

Na overleg is die van mij ook losgekoppeld. 200/20 bij Ziggo was nooit een probleem. 1000/1000 bij Tweak heeft hij nooit goed weergegeven. Kon het gewoon niet aan 😉...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet

magneet

Magnetic enhanced

Voor alles hoger dan 500 hebben ze een nieuwe whitebox sinds een aantal weken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Niet online

GEi

Klopt, ik moest mij daar voor opnieuw aanmelden. Omdat het e-mailadres al bekend is, kom ik niet verder in de aanvraagprocedure. Heb het opgegeven; geeft ook niet, heb jaren kunnen meedoen, is wel goed zo.
magneet schreef op donderdag 21 april 2016 @ 19:32:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Ik zit me net te realiseren: Waarom zou ik de moeite doen eigenlijk. Ga mijn Draytek in de meterkast toch niet vervangen. Nog maar eens een nachtje over slapen en anders mik ik hem wel in de kliko...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet

magneet

Magnetic enhanced

GEi schreef op donderdag 21 april 2016 @ 20:33:
Klopt, ik moest mij daar voor opnieuw aanmelden. Omdat het e-mailadres al bekend is, kom ik niet verder in de aanvraagprocedure. Heb het opgegeven; geeft ook niet, heb jaren kunnen meedoen, is wel goed zo.

[...]
is ook, mijne draait nu ook 1 1/2 jaar maar heb hem weer teruggehangen omdat zijn igmp snooping best aardig werkt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Nou, voor degene die hun Samknows Whitebox op basis van de TL-WDR3600 van andere firmware willen voorzien :) :)
Deze handleiding: https://www.cuonic.com/posts/flashing-the-samknows-whitebox deed het niet bij mij. Ik kwam er via telnet niet op, maar de volgende methode werkte prima

* Stel je netwerkkaart in op IP 192.168.0.66, subnet 255.255.255.0 en geen gateway.
* Stel een TFTP server in (bijvoorbeel: http://tftpd32.jounin.net/, deze hoef je niet te installeren)
* Download de gewenste image (zonder bootloader, dus niet van de TP-link site!) Hier eventueel al kant en klaar te vinden: http://www.friedzombie.com/tplink-stripped-firmware/
* Zet de image van de originele TP-link in de root dir en noem deze wdr3600v1_tp_recovery.bin
* Sluit je LAN kabel aan vanuit je PC/laptop op LAN1 van je router
* Start de TFTP server
* Zet de TL-WDR aan met de resetWPS knop ingedrukt
* Wachten maar...

En dat wachten is letterlijk wachten: Het flashen gaat met 1,5KByte per sec en duurde hier zo'n 2 uur, Maar er staat nu weer een originele firmware op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Niet online

GEi

Bedankt TFHfony. Zal hier bij gelegenheid is naar kijken. Wil de WhiteBox ooit nog een keer als backup router onderin de meterkast leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuntherDW
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-12-2022
Ik was eigenlijk wel geinteresseerd in iets als dit, maar vraag me af of dit in mijn netwerk wel mogelijk zal zijn :+.

Mijn setup bestaat uit modem -{red}-> ESX machine OpenBSD VM -{green}-> ESX machine andere VM's en intern netwerk.
Ik kan als het echt zou moeten hem wel desnoods in de "red" kant steken, maar dan moet ik hem wel een statische config kunnen geven, ziende dat het een fysiek gescheiden netwerk is.
Ziende dat momenteel een VM op die ESX machine via PPPoE passthrough zorgt voor internet gaat het nogal moeilijk gaan van hem "tussen het netwerk" te steken. Of ik moet een mezelf een AMD Geode bordje in elkaar rammen en daar OpenBSD op smijten. Zoiets ben ik wel al langer van plan maar geld steekt een beetje tegen voor het moment.

Anders kan ik wel wat firewall rules, want niet zomaar alles in het "red" kamp mag zomaar online, laat staan dat er een DHCP draait. Alsook een dikke firewall aan de kant van de OpenBSD VM. Het zijn dus ook echt fysiek gescheiden netwerken met aparte kabels, NICS e.d.

Het zou een beetje zonde zijn moest ik hem tussen m'n ESX bak en het interne netwerk moeten gooien, want op die VM's gebeurt natuurlijk ook wel een hoop dingen over usenet, mail, torrents, ... bijvoorbeeld. Alsook NFS traffiek e.d., en dat zal dan dus waarschijnlijk ook een hoop van de metingen fudgen ofzo.

[ Voor 13% gewijzigd door GuntherDW op 22-04-2016 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

magneet schreef op donderdag 21 april 2016 @ 19:32:
Goed om te weten! Even aan mailtje verzonden aangezien mijn email nog in de db staat en geen nieuwe kan aanvragen. Nadat UPC naar 200/20 was gegaan klopte de speedtests niet meer. Na overleg ook bij mij de stekker eruit getrokken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:54
TFHfony schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 07:56:
Nou, voor degene die hun Samknows Whitebox op basis van de TL-WDR3600 van andere firmware willen voorzien :) :)
Deze handleiding: https://www.cuonic.com/posts/flashing-the-samknows-whitebox deed het niet bij mij. Ik kwam er via telnet niet op, maar de volgende methode werkte prima

* Stel je netwerkkaart in op IP 192.168.0.66, subnet 255.255.255.0 en geen gateway.
* Stel een TFTP server in (bijvoorbeel: http://tftpd32.jounin.net/, deze hoef je niet te installeren)
* Download de gewenste image (zonder bootloader, dus niet van de TP-link site!) Hier eventueel al kant en klaar te vinden: http://www.friedzombie.com/tplink-stripped-firmware/
* Zet de image van de originele TP-link in de root dir en noem deze wdr3600v1_tp_recovery.bin
* Sluit je LAN kabel aan vanuit je PC/laptop op LAN1 van je router
* Start de TFTP server
* Zet de TL-WDR aan met de resetWPS knop ingedrukt
* Wachten maar...

En dat wachten is letterlijk wachten: Het flashen gaat met 1,5KByte per sec en duurde hier zo'n 2 uur, Maar er staat nu weer een originele firmware op.
Door deze instructie is het mij nu ook gelukt om de fw van friedzombie.com te uploaden naar de wdr3600. Bij mij gaat het gelukkig redelijk snel, 10 seconden ofzo. Echter daarna gaan alle lampjes op de router knipperen en blijven dit doen. Het lijkt wel alsof hij de firmware niet goed pakt ofzo.

Ik heb een WDR3600 v1.5, dus dat zou goed moeten zijn. Iemand nog ideeën hoe ik dit zou kunnen fixen of wat er fout gaat?
Pagina: 1 2 Laatste