Toon posts:

Welke SSD is het beste voor mijn HP dm1 3125ed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op zoek naar een SSD hardeschijf voor mijn mini laptop een HP DM1 3125ed.

Eisen aan SSD:

1. Opslagcapaciteit moet tussen de 80 GB en de 120 GB zitten

2. De SSD moet zo snel mogelijk zijn! maar ik weet niet wat voor snelheid mijn laptop aan kan, omdat ik het niet kan vinden, of ik kijk verkeerd :? Hier op wil ik de prijs namelijk aanpassen. Want ik heb niet zo veel aan een SSD met 550 MB/s lees en 510 MB/s schrijfsnelheid als ik hem niet volledig kan benutten.

3. Betaalbaar.

Graag zou ik hier meer informatie willen hebben, en ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen!

Alvast bedankt voor alle hulp!!! _/-\o_

Met vriendelijke groet,

Mirza

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

2. Waarom kun je dat niet vinden dan? Zo moeilijk is het toch niet te achterhalen welke chipset je erin hebt zitten?

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet wel wat voor chipset ik heb, en dat is namelijk een AMD A50M Fusion. Maar hierover kan ik moeilijk op google iets vinden :S

Bedankt voor de snelle reactie!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wikipedia: Comparison of AMD chipsets
Hier staat de A50M toch gewoon tussen?

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-01 14:14

Swordlord

Act first, think never

AMD A50M (Hudson) Chipset ondersteunt SATA-600 als ik het goed heb , je kan dus de volledige snelheid benutten van hedendaagse SSD's.
Edit: op de wiki staat het ook, dus ik zat goed.

Maar ik heb een probleem met één van de punten die je opgeeft: Betaalbaar? Daar zijn veel opvattingen over hoor...

Stel voor jezelf dus een concreet budget op en ga eens dit topic doorlezen voor advies:
[BBG aanschaf] SSD

[ Voor 17% gewijzigd door Swordlord op 09-12-2011 14:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties!

Mijn budget wil ik graag onder 150 euro houden.

@Swordlord

Bedankt voor je antwoord op mijn vraag en voor de link naar de topic!

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-01 13:50

Liveshort

Certified Crazy Person

Tja, dan houdt je ongeveer dit zaakje over: http://tweakers.net/price...rtedUwKEppbUOTmy1PrIqpfQF.
In dit rijtje staan nou niet echt SSD's die door iedereen aangeraden worden. Als ik jou was zou ik gewoon een Crucial M4 van 128 gig halen (€170), of anders gewoon een 64 gig schijfje als geld echt zo'n probleem is.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

Pagina: 1