Dat is echt niet zo moeilijk hoor, als je aanvoert dat je dronken was bijvoorbeeld. De rechter kijkt bij zaken rondom artikel 3:33 BW altijd naar wat in de maatschappij als een normale bestelling wordt gezien.Gomez12 schreef op maandag 19 december 2011 @ 22:51:
Het argument geen wilsovereenstemming lijkt me vanuit de klant gezien heel erg moeilijk hard te maken.
Je krijgt enkel vanuit Ideal al meerdere keren de mogelijkheid om je wilsovereenstemming te stoppen.
Als verkoper is het geen wilsovereenstemming veel makkelijker vol te houden, die hoeft niet tig keer op akkoord en volgende te duwen.
Bij de lokale kleine computerwinkel waar ik ooit werkte had een klant de factuur voor zijn computer van 550 euro per bank overgeboekt. In plaats van 550, was het 55000 euro wat er op de Rabobank rekening verscheen van mijn baas. Uiteraard ook de klant gebeld nadat het na een paar dagen was opgemerkt. Deze man (eigenaar van een redelijk aannemersbedrijf) had het zelf nog niet eens opgemerkt. Dit geld moet overigens met behulp van een accountmanager van de Rabobank teruggeboekt worden.
Bij een klant van mij zag ik overigens ruim 1,5 miljoen op een gewone zakelijke betaalrekening van de Rabobank staan (geen grap nee - ken verder niet de details van het hoe en wat). Ben benieuwd hoe dat overgeboekt wordt
[ Voor 8% gewijzigd door Malarky op 09-01-2012 22:25 ]