Nieuwe HD Laptop, hoe bestanden omzetten ?

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views

• dutchman1979
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-02 11:29
Ik ben van plan de 5400rpm schijf in mijn Dell Latitude E5510 te vervangen voor een snelle
Seagate Momentus XT Hybrid schijf.

Ik zoek een methode om mijn Windows 7 installatie incl alle programma's en bestanden, zonder alles opnieuw te installeren, over te zetten op mijn nieuwe schijf.

Gaat dit überhaupt en moet ik dan nog iets van hardware extra kopen ?

Hoe zouden jullie dit aanpakken ?

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Dat zou ik niet doen. Ik heb zelf ook zo'n schijfje en het beste is toch om Windows opnieuw te installeren. Bestanden overzetten kun je met een usb->sata kabel doen, of de disk in een externe behuizing gebruiken.

Een update van de firmware is ook verstandig... Ik zit op SD28 nu.

Als je echt alles wilt overzetten, kun je het beste een progje gebruiken dat je harddisk kloont. HDClone bijvoorbeeld is gratis en doet zijn werk gewoon. Je moet dan wel allebei de harddisks aan een pc koppelen zodat je de data van de ene harddisk naar de andere kunt overzetten.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:25

Quad

Doof

Voor de Momentus XT is het uitermate verstandig om een nieuwe installatie te plegen.
Dit ivm de SSD cache. Het zal zichzelf wel leren, maar je merkt dan niet veel het nut van de schijf.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:44

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Met deze vragen kun je prima terecht in het ervaring topic over de Momentus XT (voor wat verstandig is met deze speciefieke hardeschijf), daarnaast kun je voor het overzetten van bestanden in de FAQ's en de rest van het fourm terecht, want dat is een al erg veel aan de orde geweest onderwerp.

Link: [Ervaringen] Seagate Momentus XT "hybrid" schijf.

Hier op GoT verwachten wij toch dat je eerst zelf opzoek gaat naar antwoorden, kom je er dan toch niet uit, dan ben je vrij een topic aan te maken. Vermeld in de topic start dan duidelijk wat je reeds zelf hebt gevonden en vooral dit laatste mis ik geheel, daarom gaat dit topic dan ook op slot.

[ Voor 6% gewijzigd door _Dune_ op 08-12-2011 20:42 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Dit topic is gesloten.