Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Is dit wat voor de komende jaren?

Pagina: 1
Acties:
  • 398 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een absolute diginoob.
Ik wil onderstaand systeem aanschaffen en in elkaar (laten) zetten om voor de komende jaren te kunnen gamen (BF3)
Mijn vraag is of dit wat is en of ik wellicht iets vergeten ben.
De grafische kaart (NVIDIA Geforce 590) heb ik al, net als een beeldscherm

wenslijst: Game PC van The Dutchbird
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus Republic Of Gamers Rampage IV Extreme (Battlefield 3 Edition)€ 351,89€ 351,89
1Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB€ 124,90€ 124,90
1Sony Optiarc AD-7280S Zwart€ 16,20€ 16,20
1Cooler Master CM 690 II Advanced€ 81,-€ 81,-
1Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition€ 42,-€ 42,-
1Intel Core i7 2600K Boxed€ 259,90€ 259,90
1Nexus Tranquillity RX-8500€ 86,10€ 86,10
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 34,99€ 34,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 996,98

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2011 17:10 . Reden: RML lijst ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-11 13:53

job

Vertel eens, waarom wil je een moederbord kopen van 350 euro?

p.s. je mist een tag voor je tabel.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem *LET OP* - Wat moet ik kopen eens door.
Of je er jaren mee vooruit kan kun je niet met zekerheid zeggen, immers, je weet niet wat er allemaal gaat komen in de komende paar jaren en waar je het systeem voor gaat gebruiken.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-11 00:05

M2M

medicijnman

als je nu 200 euro van het moederbord af trekt en die investeert in een SSD ben je veel beter af. En eventueel kun je nog besparen op de voeding. Maak je lijstje en gooi een post in het voedingentopic :)

-_-

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:42

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Welkom op GoT. :)

We verwachten hier dat een topicstart aan een aantal eisen voldoet. Dat heb je gelezen in Het algemeen beleid. Je hebt toen ook gezien dat er per subfoum nog wel eens wat subregels zijn. In dit geval CSL beleid, waar je dan wwer las dat we speciaal voor jouw vraag een pasklaar antwoord hebben: *LET OP* - Wat moet ik kopen.
Zomaar dus een configuratie neerzetten en vragen of het goed is, is dus niet de bedoeling. Je zal eerst zelf even jezelf moeten inlezen, reviews doorspitten en maak ook gebruik van de BBG topics.

Suc6!

[ Voor 19% gewijzigd door Microkid op 08-12-2011 17:12 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
job schreef op donderdag 08 december 2011 @ 17:07:
Vertel eens, waarom wil je een moederbord kopen van 350 euro?

p.s. je mist een tag voor je tabel.
Nu wel gelukt...
De reden van dat moederbord is op aanraden van een "expert" omdat ik voor de komende jaren onder de pannen ben

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:56

amas

Law of Nature: Chaos

Dan moet ik je helaas teleurstellen, aangezien je gekozen CPU niet compatible is met het moederbord. Verschillende sockets passen niet op elkaar. Kies dus een CPU en MoBo met of allebei socket 1155 of allebei 2011.

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-11 00:05

M2M

medicijnman

vergeet "jaren". Momenteel kun je nagenoeg elke game spelen op een machine van 400 euro. Alles wat je daarboven investeert is voor high-end materiaal, laatste restjes eyecandy of performance. Futureproof doen we niet aan. Als volgens jaar (hopelijk) nieuwe consoles uitkomen en daarop games verschijnen die een high-end computer van nu net kan draaien zit je alsnog met de gebakken peren. Kans daarop is nihil, maar je koopt een pc voor nu.

-_-

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-11 18:35
TheAmassama schreef op donderdag 08 december 2011 @ 17:13:
Dan moet ik je helaas teleurstellen, aangezien je gekozen CPU niet compatible is met het moederbord. Verschillende sockets passen niet op elkaar. Kies dus een CPU en MoBo met of allebei socket 1155 of allebei 2011.
+niet een E-ATX moederbord kiezen als het niet in je kast past. ;)
Maar er valt wel meer te verbeteren aan dit systeem en qua prijs/prestatie was het beter geweest als je niet voor een GTX 590 was gegaan.
Ook de voeding kan beter, maar sowieso ziet dit systeem er uit als geldverspilling het is nooit slim om zoveel geld uit te geven met de gedachte dat je dan klaar bent voor de toekomst, dat is onmogelijk volgend jaar deze tijd koop je dezelfde prestaties voor de helft van het geld en heb je voor hetzelfde geld weer iets dat 2x zo snel is.

Het is daarom ook verstandiger om nooit het beste van het beste te willen kopen, veel beter voor je portemonnee en uiteindelijk kan je voor evenveel geld nog langer op hoge settings gamen ook (door bijvoorbeeld met het geld dat je nu bespaard over een jaar een videokaart te kopen die weer 2x zo snel is)

[ Voor 37% gewijzigd door Redblader op 08-12-2011 17:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik begrijp dat die "expert"er ook niet veel van begrepen heeft...
Ik denk dat ik gewoon voor het Tweaker lijstje High End ga.
Thanks voor jullie raad en advies!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 17:11:
[...]

Nu wel gelukt...
De reden van dat moederbord is op aanraden van een "expert" omdat ik voor de komende jaren onder de pannen ben
Voor wat betreft het mobo kun je **LET OP** Welk moederbord moet ik kopen? eens doornemen.
In de regel is het zo dat de chipset van belang is, en dat extra dingen alleen maar zorgen voor meer features. Dus tenzij je die nodig hebt, is een dik mobo neit nodig

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-11 09:49

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica