Ext HDD kapot, ervaring met Data Recovery Nederland te Uden?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 435729

Topicstarter
Mijn externe harde schijf (WD My Book, 500 GB) is op de grond gevallen en nu is ie mechanisch kapot, schijf bevat fotos van 5 jaar lang en ik heb er geen back-up van. (jaja, stom, I know. Zal me niet meer overkomen, maar voor deze schijf is nu te laat...)

Een aantal computerwinkels konden het niet repareren. Opgestuurd naar Data Recovery Nederland voor een reparatie in een cleanroom, geschatte kosten 1600 euro, slik. Verschrikkelijk duur, maar jah, alle gezinsfotos van 5 jaar lang....anyway, nu blijkt het achteraf toch niet te lukken om te repareren volgens hun. Kost me uiteindelijk 111 euro diagnosekosten en retourzending. Die kosten zijn nog te slikken, maar ik vraag me af of het betrouwbaar is. Hebben ze er echt wel naar gekeken en is het daadwerkelijk niet meer te repareren? Heeft iemand positieve ervaring met dit bedrijf waar ze het wel lukte de data terug te halen?
En last but not least, zijn er nog laatste redmiddelen of kan ik het nu wel helemaal vergeten?

Alle tips zijn welkom!

mzzl Simon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-11-2023
Ik dacht dat Data Recovery Nederland een No Cure No Pay policy had. (staat zelfs op hun frontpage)
Volgens mij heb je nog wel een aantal goede data recovery centers in het buitenland, ik heb zo even geen namen bij de hand maar volgens mij zijn er wel andere tweakers die je hierbij kunnen helpen.. De vraag is: Hoeveel geld heb je er echt voor over? Die bedrijven rekenen namelijk absurt veel geld voor hun diensten. (sommige kunnen zelfs data van half afgebrande disks afhalen...)

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
dat komt omdat het verschrikkelijk duur is om een hdd in een cleanroom te demonteren en uit te lezen met zeer specifieke apperatuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb ooit van datzelfde na een recoverypoging wel een filelist gekregen (waar helaas uit bleek dat het merendeel van de data niet te redden was), dus ik denk dat ze het wel geprobeerd hebben hoor (ik kreeg zelf als Tweakers niet meer er vanaf). Hoefde daarna ook alleen de onderzoekskosten te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En niemand kan je een garantie geven op datarecovery, het ligt er maar net aan hoeveel schade er nog is.
Veel van die bedrijven recoveren eerst alles, en doen daarna een prijsopgave, zodat ze zeker weten wat wel en niet te redden is.

Je kunt inderdaad nog eens kijken naar andere recoverybedrijven, daarvoor zou je eens moeten kijken in Thematopic: Datarecovery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 435729

Topicstarter
thanks iedereen voor jullie replies.
Ze hanteren idd een 'no cure no pay' basis, maar dat is eigenlijk een beetje dubbel. Als je hem opstuurt, kun je er gratis naar laten kijken. Dan melden ze dat de schrijfkop kapot is en ze deze moeten vervangen om de data mogelijk te recoveren. Hierbij krijg je dan ook een prijsopgave, bij mij dus 1600 euro. Tot hier is het gratis, maar ze kunnen dus nog steeds niet zeggen of ze wel of niets van de schijf af kunnen halen. Als je nu verder gaat, betaal je de standaard diagnosekosten van 69 euro ex BTW. Maar ja, iedereen wil natuurlijk dat ze verdergaan, anders had je de schijf niet opgestuurd. Dus hier houdt de no cure no pay op en dat vind ik dus niet kloppen.
Als je ze dus laat verdergaan, krijg je wel eerst een filelist om goed te keuren. Dwz dat ze die 1600 euro direct in rekening brengen zodra je de filelist goedkeurt, maar dan weet je wel wat je er voor terugkrijgt. Zeg je hier 'nee' dan betaal je gewoon die 69 euro diagnosekosten.

Ik vond op Tweakers nog een bedrijf in Engeland welke ik gisteren benaderd heb. Wacht het ff af.

thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Anoniem: 435729 schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 09:43:
thanks iedereen voor jullie replies.
Ze hanteren idd een 'no cure no pay' basis, maar dat is eigenlijk een beetje dubbel. Als je hem opstuurt, kun je er gratis naar laten kijken. Dan melden ze dat de schrijfkop kapot is en ze deze moeten vervangen om de data mogelijk te recoveren. Hierbij krijg je dan ook een prijsopgave, bij mij dus 1600 euro. Tot hier is het gratis, maar ze kunnen dus nog steeds niet zeggen of ze wel of niets van de schijf af kunnen halen.
Ik vind dat eigenlijk nog een vrij normale gang van zaken hoor.
Ze geven aan no cure no pay, en zoals je zegt, tot daar is het gratis, ook al hebben ze nog geen cure gegeven. Als ze daadwerkelijk beginnen met reparatie, dan zul je moeten betalen.

Ik snap dat het zuur is, maar imho kun je ook niet al je verantwoordelijkheden afwentelen op anderen.

Ik zou gewoon die 69 piek betalen en het ding ergens anders naartoe sturen, als je data echt belangrijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 292340

Kijk eens op deze site :

http://drsbulgaria.com/nl/index.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• al7181
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-08-2024
Ik heb goede ervaringen met Stellar. (www.rse.nl)

Zij vragen ook onderzoekskosten. Na betaling daarvan ontvang je een filelist met alle terug te halen bestanden, samen met een offerte voor de recovery zelf. (motorlagers waren kapot + headcrash) De meeste bestanden heb ik gelukkig terug. Ze leveren de bestanden terug op een externe HDD.

Maar goedkoop is het niet...

Succes ermee.
Pagina: 1