Ik heb 2 Samsung 1TB schijven (HD103SJ) in Raid0 draaien. Vandaag kreeg ik ineens de melding in Windows dat er een probleem was met 1 van de schijven. Via de Intel tool kon ik de schijf weer op 'normaal' instellen maar de melding blijft terugkomen. Ook bestanden kopieëren ging traag. Tijd voor een check dus.
Samsung EStool gedownload en in Dos gedraaid. De schijfdiagnose uitgevoerd met surface scan. En ja hoor:
Errors gevonden: 'Bad sector AJ36', please contact service centre.
EStool afgesloten, systeem opnieuw opgestart, maar nu kom ik Windows niet meer in:
'No operating system found'.
Hij ziet de hele schijf niet meer dus mn hele Raid0 array is weg.
Kan het zijn dat EStool iets heeft aangepast? Ik dacht dat het enkel de diagnose zou uitvoeren maar verder de schijf met rust zou laten. Het lijkt erop dat de tool toch wat heeft geprobeerd met mn schijf.
Wat nu? Zou ik in aanmerking komen voor een nieuwe schijf (binnen garantie)? Of valt er iets te repairen?
Systeem:
i7 2600k
Gigabyte P67A-UD3 (b3)
2x Samsung F3 1TB (Raid0)
Win7 x64
Samsung EStool gedownload en in Dos gedraaid. De schijfdiagnose uitgevoerd met surface scan. En ja hoor:
Errors gevonden: 'Bad sector AJ36', please contact service centre.
EStool afgesloten, systeem opnieuw opgestart, maar nu kom ik Windows niet meer in:
'No operating system found'.
Hij ziet de hele schijf niet meer dus mn hele Raid0 array is weg.
Kan het zijn dat EStool iets heeft aangepast? Ik dacht dat het enkel de diagnose zou uitvoeren maar verder de schijf met rust zou laten. Het lijkt erop dat de tool toch wat heeft geprobeerd met mn schijf.
Wat nu? Zou ik in aanmerking komen voor een nieuwe schijf (binnen garantie)? Of valt er iets te repairen?
Systeem:
i7 2600k
Gigabyte P67A-UD3 (b3)
2x Samsung F3 1TB (Raid0)
Win7 x64