Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Computer valt compleet uit

Pagina: 1
Acties:

• Faberge
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-11 17:04
Goedemorgen,

De laatste tijd doet zich een probleem voor met mijn PC. Wanneer ik een spel speel, grafisch veeleisend, valt de computer soms compleet uit. Alsof je het knopje van je voeding op uit zet wanneer de computer draait. Als ik de computer dan weer aan wil zetten moet ik minstens 5 minuten wachten totdat hij eindelijk aangaat.

Hij sluit zichzelf dus compleet af waarschijnlijk om zichzelf te beschermen tegen iets. Probleem is echter dat ik geen idee heb wat en ook niet foutmeldingen kan checken. De kast voelt gewoon koel aan.

Iemand enig idee hoe ik het probleem kan vinden en oplossen?

Alvast bedankt.

http://steamcommunity.com/id/nijn

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:25

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Voeding krachtig genoeg?

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:22

skoozie

SCSI

Dit is natuurlijk geen goede openings post:
wat voor systeem heb je?

heb je deze al doorlopen: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Probeer de temperatuur te achterhalen doormiddel gpu-z en realtemp.

met deze post kunnen we echt niets.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
uitval onder load klinkt idd als voeding niet krachtig genoeg. welke gpu en voeding heb je? (of post eigenlijk maar je hele systeem)

[ Voor 36% gewijzigd door Haribo112 op 07-12-2011 09:51 ]

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
En na 5 minuten pas weer aangaan klinkt als een oververhitte (en beveiligde) voeding.

• Faberge
Excuses, had inderdaad mijn hele systeem moeten posten.

Gigabyte GA-MA790XT-UD4P DDR3
2x Corsair 2GB DDR3
AMD PHENOM II X4
OCZ 700W StealthXStream
2x ATI HD4890 1GB (niet crossfire)
Scythe Mugen 2

Niets is overklokt.

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik denk dat je voeding het euvel is, waarschijnlijk is die niet helemaal lekker. Als je voeding te heet is geworden moet deze eerst afkoelen voordat hij weer start. En het klopt helemaal dat het lijkt alsof je stekker uit wordt getrokken, je "hoofdstroom" wordt namelijk onderbroken door een thermisch element.

• Faberge
Heb nu een van mijn videokaarten eruit gegooid en sindsdien geen crash meer gehad. Zal dan maar een nieuwe voeding met een hoger wattage kopen?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:06

D4NG3R

kiwi

:)

Hoger wattage !=* beter. Het gaat in de meeste gevallen om de kwaliteit en het aantal amperes op de 12v lijn(en). Maar vraag dat even hier: [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 29

Enneh. Weet je zeker dat de videokaart die je er uit hebt gehaald niet het probleem was? Plaats die eens terug en haal de andere er uit. Krijg je dan weer crashes is het misschien wel die videokaart.

*Not equal to (niet gelijk aan) voor de leek ;)

[ Voor 7% gewijzigd door D4NG3R op 08-12-2011 09:18 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Pagina: 1