Hallo allemaal,
ik hoop dat dit het juiste forum is voor mijn vraag.
Ik heb van mijn oom een oud dell pctje gekregen (P4 2,53GHz, 512MB RAM, videokaartje, 120GB hdd) Nou leek het me leuk om hier als projectje een file server van te maken.
Allereerst ja ik weet dat ik dan niet uit kom met 120GB maar als het draait wil ik er een paar grotere schijven bij zetten en dan zien waar het schip strand.
Graag wil ik vanaf deze server media bestanden streamen naar:
1 Windows 7 PC
1 Apple Imac
1 AC Ryan Playon HD
1 TV die dat soort dingen ondersteunt (mocht ik die in de toekomst aanschaffen)
Ik zat te kijken naar Windows Home Server 2011 (wat trouwens maar 50euro kost waar ik echt van stond te kijken) alleen die bestaat alleen in 64bits en voor zover ik heb gezien is deze P4 geen 64bits processor.
Ik ben nu de eerste versie van Windows Home Server aan het downloaden met powerpack 3 moet deze ook benaderbaar zijn vanaf Windows 7
Wie heeft er betere alternatieven of andere opties muv het weggooien van de pc
Bedankt vast voor jullie antwoorden!!
ik hoop dat dit het juiste forum is voor mijn vraag.
Ik heb van mijn oom een oud dell pctje gekregen (P4 2,53GHz, 512MB RAM, videokaartje, 120GB hdd) Nou leek het me leuk om hier als projectje een file server van te maken.
Allereerst ja ik weet dat ik dan niet uit kom met 120GB maar als het draait wil ik er een paar grotere schijven bij zetten en dan zien waar het schip strand.
Graag wil ik vanaf deze server media bestanden streamen naar:
1 Windows 7 PC
1 Apple Imac
1 AC Ryan Playon HD
1 TV die dat soort dingen ondersteunt (mocht ik die in de toekomst aanschaffen)
Ik zat te kijken naar Windows Home Server 2011 (wat trouwens maar 50euro kost waar ik echt van stond te kijken) alleen die bestaat alleen in 64bits en voor zover ik heb gezien is deze P4 geen 64bits processor.
Ik ben nu de eerste versie van Windows Home Server aan het downloaden met powerpack 3 moet deze ook benaderbaar zijn vanaf Windows 7
Wie heeft er betere alternatieven of andere opties muv het weggooien van de pc
Bedankt vast voor jullie antwoorden!!