• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:15

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Ik ben vanmorgen aan het zoeken gegaan naar een geschikte mediaspeler voor mijn doeleinde: commercieel gebruik in een showroom... helaas is daar niet zoveel over te vinden.

Ik heb voor mezelf de volgende eisen op een rijtje gezet:
- hd voor het "lokaal'" opslaan van media
- Wifi (voor gegevens overdracht, geen gewone lan aansluiting in de buurt)
- Data overdracht vanaf usb stick voor echt grote mediabestanden)
- Apparaat moet promo video's afspelen die ik zelf van dvd moet rippen.
- Ook mogelijkheid tot het weergeven van een foto (jpg) slideshow,
- Mogelijkheid tot het samenstellen van een playlist die in een loop/repeat blijft draaien en die het liefst een combinatie van videos en slideshows kan weergeven.
- Verder geen specifieke wensen qua weergave mogleijkheden, ik neem aan dat alle mediaplayers HD aankunnen en ik sluit hem gewoon via hdmi aan op een LCD tv (40")
- Budget: zo goedkoop mogelijk :P

Als leek springen merken als Dune, AC Ryan en Popcorn hou mij als eerste te binnen, kheb de bijbehorende topic doorgenomen maar krijg toch niet echt het gevoel dat ik HET apparaat voor mijn gebruik heb gevonden.

Imeand tips naar welk apparaat ik kan geen kijken?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-01 14:00

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Is een Mede8er 500X(2) niks voor jou, heeft een Interne USB Port, mogelijkheid tot Wifi en nog een USB Poort beschikbaar.

Weet ook dat deze geluid onder een Slideshow af kan spelen (de Med 400X kan dit in iedergeval).

De 400X(2) is eenzelfde soort apparaat, ongeveer €90 / €110,- maar niet met ingebouwde HDD, weet echter niet in hoevere je een Externe HDD veilig weg kan bergen in een ShowRoom.

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
liever geen externe HD idd, alles in 1 is gemakkelijker.

Maar de kuezes qua mediaspelers met ingebouwde HD is niet zo uitgebreid. Als ik bij de apparaten van rond de 100,- kijk zijn het allemaal (voor mij) onbekende merken. en sowieso zonder wifi... maar dat is opzich niet zo'n probleem als ik videos/fotos via usb stick kan overzetten.

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-02 22:49
Om foto en video door elkaar te tonen moet je denk ik zelf een filmpje maken waarin dit verwerkt zit.
In dat geval is iedere speler wel geschikt.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
jah er zijn vast wel freeware programmataajtes om van een fotoslide show een avi oid te maken... nog mooier zou het zijn om van een prezi een avi te kunnen maken.

Maar zoals ik het in de pricewatch bekeek zijn er niet zo heel veel mediaspelers van rond de 100,- met een interne HD, Het hele streaming gebeuren is voor mij ook niet relevant en aangezien ik de filmpjes toch zelf van dvd moet rippen is het ook niet belangrijk dat het ding allemaal vage codes ondersteund.

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
WD TV Live hub kan dit toch gewoon allemaal doen?

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:10

SeatRider

Hips don't lie

Volgens mij is een DVD speler van de Blokkert gewoon het meest handig. Zeker omdat de promo's al op DVD worden aangeleverd :z

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02:37

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Voor het afspelen van promo`s in een showroom gebruik je natuurlijk het liefst de originele dvd, of liever, de bluray`s, zodat je het maximale uit een film/demo kan halen op het te verkopen toestel. Een mediaspeler is leuk, maar ik vermoed dat je geen mkv`s van 40GB op je mediaspeler in de winkel wilt zetten ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Michael Knight op 07-12-2011 00:30 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
SeatRider schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 16:50:
Volgens mij is een DVD speler van de Blokkert gewoon het meest handig. Zeker omdat de promo's al op DVD worden aangeleverd :z
Er staat nu een dvd spelertje waar ik juist vanaf wil

jah maar dat zijn promo's van zeg 5-15 minuten en die staan dan een hele dag op repeat, om de x dagen wordt er eens een ander filmpje geplaatst etc. verre van optimaal dus. Ik wil al die verschillende DVD'tjes achter elkaar kunnne draaien gecombineerd met een foto slideshow... dat is nu juist het hele uitgangspunt.
Michael Knight schreef op woensdag 07 december 2011 @ 00:29:
Voor het afspelen van promo`s in een showroom gebruik je natuurlijk het liefst de originele dvd, of liever, de bluray`s, zodat je het maximale uit een film/demo kan halen op het te verkopen toestel. Een mediaspeler is leuk, maar ik vermoed dat je geen mkv`s van 40GB op je mediaspeler in de winkel wilt zetten ;)
Als je een goede codec gebruikt en in een hoge resolutie ript lijkt me niet datje een verschil ziet op een 40" lcd... die dvd's zijn nu ook niet echt van überkwaliteit. En als ik het heb over 5-6 dvd's met gemiddeld 10 minuten promo's dan is het nog geen probleem om lossless te rippen ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Chaoss op 07-12-2011 08:51 ]

Pagina: 1