Plasma horizontaal vervoeren?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Tegenwoordig hoor je veel verschillende meningen over het vervoeren van plasma's. De ene schreeuwt van de daken dat je dit nooit moet doen terwijl de ander zegt dat het geen probleem is.

Maar hoe zit dit nu eigenlijk anno (eind) 2011? Kunnen plasma's tegenwoordig horizontaal vervoerd worden of is dit een no-no?

Ik overweg zelf om de LG 50PV250 aan te schaffen, maar in mijn eigen auto (sedan + LPG) gaat dit niet lukken, dus wil ik het gaan proberen in mijn moeders Fiesta :P Ten slotte ging een 40" hier ook zonder problemen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkeey
  • Laatst online: 12-10 20:37
Zelfs met LCD TV's adviseren ze om het toestel omhoog te met de 'kop' naar boven te vervoeren. Het staat op bijna elke doos wel aangegeven.

Kun je niet zo'n breng service aanschaffen? Zijn tegenwoordig niet al te prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Helaas is het voor bezorgen vaak nodig dat je thuis ben en dan ben ik overdag niet. Een vrije dag nemen is een beetje zonde. Ik moet zeggen dat ik ook twijfel of een 50" wel gaat passen in een Fieta...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gtoniser
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:23
Maakt niet uit.
Heb mijn 50" plasma destijds ook in de auto gepropt en er letterlijk uitgesneden omdat de doos er niet uit wilde (was een oude opel).
Was een LG die er veel op lijkt (50PK350) dus neem aan dat het vergelijkbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Vervoeren van LCD en plasma TV's

In mijn ogen een broodje aap verhaal. Hoe moet je de voet (de)monteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gtoniser
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:23
Je moet hem alleen idd niet met de glasplaat naar beneden leggen, dat vergat ik er even bij te zeggen. Als je dat doet en je gaat over een flinke hobbel kan hij wel eens bezwijken onder zijn eigen gewicht.
Dit is de enige reden die ik kan bedenken waarom je hem beter rechtop kan vervoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:50

JvS

Ik heb hem zelf ook

Gtoniser schreef op maandag 05 december 2011 @ 16:06:
Je moet hem alleen idd niet met de glasplaat naar beneden leggen, dat vergat ik er even bij te zeggen. Als je dat doet en je gaat over een flinke hobbel kan hij wel eens bezwijken onder zijn eigen gewicht.
Dit is de enige reden die ik kan bedenken waarom je hem beter rechtop kan vervoeren.
Dat is ook de reden. Glasplaten vervoer je ook altijd recht overeind.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:29
willy1986 schreef op maandag 05 december 2011 @ 15:50:
Vervoeren van LCD en plasma TV's

In mijn ogen een broodje aap verhaal. Hoe moet je de voet (de)monteren?
De tv tijdelijk even ergens tegenaan laten leunen als je 'm van de voet afhaalt. En als je 'm op de voet zet, misschien even met twee mensen doen, maar in je eentje gaat ook prima.

Was dat je enige reden waarom je het een broodje aap vindt? Want dat was geen goede reden ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:59
Ik werk als zaterdagbezorger bij een pakketpost-vervoers bedrijf en heb vaak een TV die op een aders geleverd moet worden. Ten eerste is het al erg lastig om zo'n enorm scherm samen met 150 andere pakketten netjes in een bus te plaatsen, laat staan op de juiste manier. Ik geef dit (wanneer echt niet anders mogelijk is) dan ook aan bij de klant, maar van de +/-100 toestellen is er nog nooit iets mis gegaan.

Daarnaast zie ik vaak bij de 'uitpak-handleiding' staan, dat je de TV eerst op zijn kop moet zetten, de onderkant open maakt en vervolgens de doos weer omdraait en de TV er uit laat glijden. Lijkt me niet echt een probleem dus.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:18
JvS schreef op maandag 05 december 2011 @ 16:07:
[...]

Dat is ook de reden. Glasplaten vervoer je ook altijd recht overeind.
Dat is inderdaad de reden. Meeste LCD-tv's hebben geen glasplaat voor het scherm zitten.
Eventueel kun je de tv wel op zijn rug vervoeren in de doos, als je maar oplet waar je rijd en hoe je rijd.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:50

JvS

Ik heb hem zelf ook

Hahn schreef op maandag 05 december 2011 @ 16:09:
[...]

De tv tijdelijk even ergens tegenaan laten leunen als je 'm van de voet afhaalt. En als je 'm op de voet zet, misschien even met twee mensen doen, maar in je eentje gaat ook prima.

Was dat je enige reden waarom je het een broodje aap vindt? Want dat was geen goede reden ;)
De reden dat het een broodje aap is, is omdat er de wildste theorien worden gegeven waarom je een TV overeind moet vervoeren. Eigenlijk kan je beter zeggen dat er voor het rechtovereind vervoeren amper steekhoudende argumenten zijn(*). En dat is een goeie reden om iets een broodje aap verhaal te noemen.

(*) 'zoals de plasmacellen lopen leeg'

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
YouTube: How It's Made (SK Dabing) - Plazma Zie ook even de manier van bouwen.

Plasma schermen moet je toch ook schudden voor gebruik.
Je moet LCD`s als je ze niet gebruikt eigenlijk plat neerleggen: anders duwen de bovenste pixels de onderste plat. Na verloop van tijd kan je bovenin ook een zwarte rand gaan zien: daar zijn de pixels op, en naar beneden gezakt.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Eigenlijk zal het dus wel goed moeten gaan. Aangezien ik een busje van de zaak moet gaan regelen voor de grote van de doos denk ik dat ik hem net zo goed rechtop kan plaatsen... Better safe then sorry...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

willy1986 schreef op maandag 05 december 2011 @ 16:47:
YouTube: How It's Made (SK Dabing) - Plazma Zie ook even de manier van bouwen.

Plasma schermen moet je toch ook schudden voor gebruik.

[...]
:)
TV's die uitstaan 'staan/liggen' toch ook niet plat maar recht overeind? :) En hoe zit het dan met tablets en smartphones en dergelijke? Daar is er geen op z'n kop.

[ Voor 9% gewijzigd door Uniciteit op 05-12-2011 20:44 ]

Pagina: 1