Yep, macro stuttering
Weet je, laten we het er maar op houden dat dat fimpje invalide is. De tweede is iig microstutter en dus weten we allebei we wat er bedoeld word.
Neemt niet weg dat je dit niet goed begrepen hebt:
The effect would be strange, like having a video camera that captures frames in an odd sequence, 12--34--56--78, and a projector that displays them in an even 1-2-3-4-5-6-7-8 fashion. Motion would not be smooth.
Het effect is dat er frames ehmm.....verdwijnen, aka, frame drops
Want
If not, then frame metering is just moving the temporal discontinuity problem around—and potentially making it worse. After all, the frames have important content, reflecting the motion of the underlying geometry in the game world.
Wel, in Farcry ziet het er idd slecht uit.....
Maarre, stel dat het idd frame frops zijn en stel dat het idd tijdens het spelen gebeurde. Verklaar jij dan eens waarom zijn systeem frames weggooit? Of overslaat. You name it. Mijn uitleg ken je, die van jou ?
Wel, laat ik een hypothese neerleggen. De framerate is capped op 60 dacht ik. Nu, zijn CF stampt er 120 fps per seconde uit. Maar, er kunnen er maar 60 echt vertoond worden, V-sync = aan, zijn scherm is 60hz en/of framelimitier in spel staat op 60. Wat gebeurd er met die overige 60 frames van de videokaart ? Juist, die worden gedumpt. in het ideale geval gaat er naar je monitor een gelijkmatige stroom frames, wel, dat zou dan frame 1,3,5,7,9,11,13,15...etc zijn. Niets aan de hand, het verschil tussen frame 1-3 is miniem, 3-5 ook en min of meer Smooth. Je zal er niets van merken. De Videocard rendert ze allemaal in dezelfde, constante tijd 20ms bijv.
Maar nu de realiteit; de gpu's renderen helaas niet alle frame even snel; de ene frame renderd nu eenmaal makkelijker dan de ander. Op de tijdlijn van een sec bijv. kan het er zo uitzien, zeker in CF/SLI waar dit effect versterkt word (beide gpu's renderen nml a-synchroon de frame, elk onafhankelijk van elkaar).
Dan stamp de videokaart ze er zo uit 1,2,3,4,5,6,7,8,,9,10,,,,,,,,,,,11,12,13,14,15,16 etc.etc.
De monitor verwacht een constante stroom van fps, met gelijke tussenpozen. Nu, de CF-setup stampt nog steeds de frames te snel eruit voor de 60hz V-synced buis. 60 frames per seconde , aub, smeekt de buis.
oke, dan gaat het zo:
1,3,5,7,9,???????? ah , daar is 11. Tenminste, is dat wel frame 11 ? Volgens mij niet, Volgens mij heeft iig Nvidia's frame metering besloten dat de delay telang duurt en pakt de draad weer op bij frame 14, 15 of whatever (afhankelijk van de duur van de delay).
Dat MOET wel, anders zou je beeld constant een FREEZE vertonen en je spell tientallen zoniet hondertallen milliseconden stilstaan. Dus bij een korte delay, merk je bar weinig van en merk je geen frame drops op, maar wel een hikje en bij een lange delay ziet er er minder prettig uit. Maar om je geen superhik voor te schotelen (of beeld freeze) kiest de gpu/APi ervoor frames te "skippen" (aka droppen).
Wel, dat is mijn idee erover en daar zal je het mee moeten doen. Meer kan ik er niet van maken, maar ik sta altijd open voor een andere, plausibele verklaring
[
Voor 97% gewijzigd door
Madrox op 15-12-2011 02:41
]