Harman Kardon HK 3490 ondersteunde audiocodecs

Pagina: 1
Acties:

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Topicstarter
Ik heb de site van Harman Kardon al doorgespit en de spec sheet en handleiding van de HK 3490 doorgenomen, maar ik kan nergens vinden welke audio codecs ondersteund worden.

Dit zou m'n eerste versterker worden met een SPDIF-aansluiting, en als ik het goed begrijp wordt het geluid gedecodeerd door de versterker (en niet alleen versterkt). Ik heb al meermaals topics zien passeren (niet alleen op GoT) over receivers/versterkers die bepaalde codecs niet ondersteunden, dus ik had graag geweten waaraan ik me mag verwachten.

Is er iemand die mij kan vertellen waar ik de door de HK 3490 ondersteunde formaten kan vinden? Google blijft mij het antwoord schuldig :(.

[ Voor 3% gewijzigd door Borromini op 02-12-2011 19:18 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
S/PDIF lijkt me het ondersteunde formaat.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Topicstarter
S/PDIF is de fysieke interface. Dat zegt niks over de ondersteunde codecs, zoals bv. AC3, DTS, en zo van die dingen?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Alleen PCM dan denk ik.

Heb net even in het handboek-pdfje gekeken, daar staat inderdaad alleen dat de da-converter pcm verwerkt.

[ Voor 80% gewijzigd door begintmeta op 02-12-2011 21:02 ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

DTS & DD zal die vast wel aankunnen, maar waarschijnlijk wel enkel de standaard bitrates. Kan mij voorstellen dat een afwijkende bitrate AC3 38k4 het niet doet, en 44k8/48k het wel.

Volgensmij is dat ook exact het euvel van een ander topic wat op GoT stond vandaag. Maar 100% zeker ben ik niet.

[ Voor 3% gewijzigd door RaZ op 02-12-2011 21:03 ]

Ey!! Macarena \o/

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Volgens het handboek en wat met zoekmachines gevonden reviews is het nochtans alleen PCM.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Topicstarter
Ik vrees dat je gelijk hebt, net nog even de PDF erop nagekeken:
De HK 3490 is voorzien van een digitaal/analoog converter, waardoor u elke digitale muziekspeler (CD, MP3, Mini-Disc) die een PCM-signaal afgeeft kunt aansluiten voor een superieure weergave. Ook kan een DVD-speler worden aangesloten voor perfect stereo of Virtueel Dolby Surround weergave van films. Wel dient daarvoor in het menu van de DVD-speler het PCM-formaat voor de digitale uitgangen te zijn gekozen.

Verwijderd

RaZ schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 21:03:
DTS & DD zal die vast wel aankunnen, maar waarschijnlijk wel enkel de standaard bitrates. Kan mij voorstellen dat een afwijkende bitrate AC3 38k4 het niet doet, en 44k8/48k het wel.

Volgensmij is dat ook exact het euvel van een ander topic wat op GoT stond vandaag. Maar 100% zeker ben ik niet.
Het is een Stereo Versterker 2.1. DTS & DD zal hij dus niet ondersteunen.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Je hebt anders ook gewoon DD2.1 ;)

Hij kan misschien ook prima DD5.1 en DTS decoderen, en downmixen naar 2.1. Dat ie niet 5.1 kan weergeven, wil niet zeggen dat ie het formaat niet zal accepteren.

Edit: Ah, er moet dus PCM ingestuurd worden... Nevermind me ;) Deze kan het dus niet. Anderen dus weer wel..

[ Voor 22% gewijzigd door RaZ op 02-12-2011 21:11 ]

Ey!! Macarena \o/

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Topicstarter
Ik vrees dat ik wat in de war was... De bedoeling is dat ik mijn Xbmc setup via S/PDIF verbind met de versterker, en Xbmc decodeert nu ook al het signaal (setup is nu analoog aangesloten op m'n versterker). Dus dan komt het neer op wat Xbmc kan decoderen, niet op wat de versterker kan decoderen :).

Bedankt voor het meedenken heren :).

Pagina: 1