2 HD 6870 videokaarten op dit moederbord?

Pagina: 1
Acties:

• NukaWorldNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-01 17:00
Hallo,

Ik zat een beetje te kloten met mijn HD 3870x2 die ik nu nog heb, maar ik merk dat zo'n kaart niet echt ideaal is voor op het moederbord.
Ik had hem eerst in de 1ste PCI-E slot geplaatst, en dat was geen probleem. Maar toen deed ik hem in de 2e PCI-E slot, en toen kwam die al over mijn sata poorten heen.
Daar baal ik een beetje van want wil begeven moment wel een crossfire opstelling, maar als ik nu mijn sata poorten niet meer kan gebruiken als ik die 2 kaarten heb is dat toch wel raar.

Moet wel zeggen dat die HD 3870x2 echt heel lang is (270mm), maar eigenlijk zou ik dus kaarten van 24 a 25 cm moeten hebben.
Maar bestaan die nog wel want tegenwoordig heb je heel veel lange kaarten?

Dit is het moederbord: http://www.alternate.nl/h...%29/570849/?baseId=696953

Dus je ziet die 2e PCI-E slot en precies daarachter al die SATA poorten. Heb ik nu gewoon pech met dit moederbord dat ik geen crossfire kan draaien?

Verwijderd

Waar heb je zelf al naar gekeken? Maten van alle kaarten staan bij speceficaties. Eerst zelf kijken en dan pas een topic plaatsen.

**LET OP** Welke videokaart moet ik kopen?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2011 17:41 ]

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-02 13:47

Fid3lity

Spectre X

Ik zie sowieso al niet in waarom je constant bij die SATA poorten zou moeten kunnen.. :?

• NukaWorldNL
3XPER7 schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 17:41:
Ik zie sowieso al niet in waarom je constant bij die SATA poorten zou moeten kunnen.. :?
Nou misschien om alle harddisk aan te sluiten en dvd spelers.
Heb wel van die sata kabeltjes met een hoekvorm, maar die videokaart komt er al net boven snap je.

Verwijderd

Is dat een probleem dan? Als je kabels eenmaal zitten stop je de kaart er in en klaar. Extra schijf er bij? Kaart er even uit, kabel er in en kaart weer terug.

Voor de koeling maakt het niets uit.

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-01 22:01
prik je er elke week HDD's bij?

kabeltjes aansluiten en lekker laten zitten... zo heb ik dat ook hier, kom er anders met geen mogelijkheid meer bij

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-02 11:01

M2M

medicijnman

ik denk dat de TS bedoeld dat de SATA poorten niet gebruikt kunnen worden als er een lompe videokaart in het tweede slot geplaatst wordt. De koeler zal dan over (een gedeelte) van de SATA poorten vallen.

Mocht je over willen stappen op een crossfire opstelling, check de grootte van de kaarten. Die staan normaliter op de website van de fabrikant. En meet het even op :)

Of overstappen op een ander moederbord
Of gebruik gaan maken van een SATA IO kaart. Als je de schijven enkel als opslag gebruikt is elke kaart geschikt.

-_-

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:02

heuveltje

KoelkastFilosoof

M2M schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 17:55:
ik denk dat de TS bedoeld dat de SATA poorten niet gebruikt kunnen worden als er een lompe videokaart in het tweede slot geplaatst wordt. De koeler zal dan over (een gedeelte) van de SATA poorten vallen.
Je hebt sata kabels met 90 graden gedraaide connectors, die voegen iets van 4mm toe aan de hoogte van een satapoort, lijkt me eerlijk gezegd sterk dat dat niet zo passen,

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-02 11:01

M2M

medicijnman

Heb je gezien hoe ver videokaarten tegenwoordig van het moederbord af staan?

Afbeeldingslocatie: http://content.hwigroup.net/images/products_larges/117872/4/amd-radeon-hd-6990-oc.jpg

Lijkt me vrij dichtbij eigenlijk. Misschien dat het kan, misschien ook niet. Wat ik wel weet is dat je met een gehoekte SATA kabel slechts 1 van de twee poorten toegankelijk is. Als het past tenminste. Geen flauw idee hoeveel harde schijven en dvd spelers er aan moeten hangen, maar het kan dus zijn dat de TS nog tekort komt.

-_-

• NukaWorldNL
M2M schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 17:55:

Mocht je over willen stappen op een crossfire opstelling, check de grootte van de kaarten. Die staan normaliter op de website van de fabrikant. En meet het even op :)

Of overstappen op een ander moederbord
Of gebruik gaan maken van een SATA IO kaart. Als je de schijven enkel als opslag gebruikt is elke kaart geschikt.
Juist dat bedoel ik ja!

Als ik dus die videokaart in die 2e PCI-E slot plaatst dan komt ie net over die 4 zwarte SATA poorten, waardoor ik dus niet die poorten kan gebruiken omdat die videokaart vlak erboven zit.

Ik heb die 2 witte dan nog maar alleen om te gebruiken, en daar gaat in ieder geval al 1 SSD in en dan 1 normale HDD.
Dus ik kan dan niet meer de andere 2 dvd spelers en 1 HDD kwijt in mijn moederbord.
Ik zal het allemaal nog een keer moeten meten en dan even goed kijken hoeveel ruimte er nog is tussen sata poort en videokaart.

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-01 22:01
non referencekaarten gebruiken vaak minder ruimte voor de koeler.

als je een x4/8 slot over had had ik je aangeraden er een perc5 in te rammen

PCI kaarten heb je ook, die kun je beter gebruiken voor je IDE/optische drives,
sata wil je liever niet aan een pci 33 bus hangen.
PCIe1x kaartjes misschien?

of een beter bord :+

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

En waarom zou je die poorten dan niet meer kunnen gebruiken?

• NukaWorldNL
KaWaReZ schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 19:07:
non referencekaarten gebruiken vaak minder ruimte voor de koeler.

als je een x4/8 slot over had had ik je aangeraden er een perc5 in te rammen

PCI kaarten heb je ook, die kun je beter gebruiken voor je IDE/optische drives,
sata wil je liever niet aan een pci 33 bus hangen.
PCIe1x kaartjes misschien?

of een beter bord :+
Probleem is heb net pas dit moederbord, dus om hem nu alweer te verkopen vind ik ook zonde.
Of toch maar 1 HDD eraf en 1 DVD speler eraf, want dan zou het net moeten gaan allemaal.

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online

F.West98

Alweer 17 jaar hier

3XPER7 schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 19:09:
En waarom zou je die poorten dan niet meer kunnen gebruiken?
die gpu hangt eroverheen, zo laag dat er geen kabeltje meer past ;)

2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

F.West98 schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 19:12:
[...]

die gpu hangt eroverheen, zo laag dat er geen kabeltje meer past ;)
Onzin, ik zit hier in precies dezelfde situatie en dat werkt allemaal naadloos en perfect..

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

3XPER7 schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 19:14:
[...]

Onzin, ik zit hier in precies dezelfde situatie en dat werkt allemaal naadloos en perfect..
Gebruik jij haakse SATA kabels ofzo?
Dat moet voor de TS ook een oplossing zijn. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

DanielWW2 schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 19:19:
[...]

Gebruik jij haakse SATA kabels ofzo?
Dat moet voor de TS ook een oplossing zijn. ;)
Nee, gewoon standaard. Haakse kabels kun je ook niet onder elkaar plaatsen..

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:56

InFamous

excommunicado

3XPER7 schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 19:24:
[...]

Nee, gewoon standaard. Haakse kabels kun je ook niet onder elkaar plaatsen..
Welk moederbord heb jij?

Formerly known as Ragdoll

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

MSI Big Bang Trinergy P55

Niet dat het er heel veel toe doet overigens, voor ruim 90% van de moederborden tegenwoordig geldt hetzelfde..

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:56

InFamous

excommunicado

3XPER7 schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 19:28:
[...]

MSI Big Bang Trinergy P55

Niet dat het er heel veel toe doet overigens, voor ruim 90% van de moederborden tegenwoordig geldt hetzelfde..
Hoe zitten de sata aansluitingen bij jou op het bord? Naar boven toe of naar de zijkant toe? De ts zijn probleem is namelijk zijn sata poorten staan omhoog ipv het gebruikelijke naar de zijkant vandaar dat de 2de kaart bij hem niet past.

Even gekeken bij jou staan ze dus omhoog met een bepaalde afstand er tussen, bij de ts zijn moederbord loopt het pci-e slot gelijk aan de sata aansluitingen.

[ Voor 13% gewijzigd door InFamous op 02-12-2011 19:33 ]

Formerly known as Ragdoll

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

InFamous schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 19:31:
[...]

Hoe zitten de sata aansluitingen bij jou op het bord? Naar boven toe of naar de zijkant toe? De ts zijn probleem is namelijk zijn sata poorten staan omhoog ipv het gebruikelijke naar de zijkant vandaar dat de 2de kaart bij hem niet past.
Huh :? Dawmn, was me eerst niet opgevallen, niet goed gekeken dus. In dat geval is het gewoon domme positionering en wmb een slecht bord voor CF. Sowieso zou ik dat op m'n bord echt niet willen (heb het wel, maar die hangen aan een andere controller en zijn toch niet nodig..)

@TS: Oeps, niet goed gekeken dus ;) Maar mijn punt blijft wel: slecht bord voor CF..

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:31

• mitsumark
  • Laatst online: 00:19
Bij mij zit de 2e kaart (6950 reference) ook volledig over de sata poorten heen, als ze net als bij dit bord naar boven zouden staan zouden er zeker geen sata kabels meer in passen, ook haakse niet.

Sorry, maar ik denk je alle 4 de zwarte niet meer kunt gebruiken met een grote kaart.
Er zijn overigens wel goede kaarten die korter zijn, sowieso enkele 6850's en volgens mij ook een paar 6870 en 560's.

Verwijderd

Waarom niet gewoon één kaart nemen die net zo snel is als twee 6870's? Ben je direct van problemen met in-game cf ondersteuning en slechte schaling verlost. (hetzelfde voor sli btw...)
Dat die sata poorten zo staan is een behoorlijke ontwerp misser, als ze naar de zijkant hadden gestaan was er niks aan de hand geweest.

• NukaWorldNL
Wow wat een reactie's weer.

Ik ga even kijken of ik via Alternate dit bord kan omruilen en tegen bijbetaling een ander bord kan nemen.
Heb dit bord Dinsdag 29 November gehaald, dus het lijkt mij dat ik het gewoon kan omruilen voor een andere toch?

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-02 11:20

yzx

Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 20:06:
Waarom niet gewoon één kaart nemen die net zo snel is als twee 6870's? Ben je direct van problemen met in-game cf ondersteuning en slechte schaling verlost. (hetzelfde voor sli btw...)
Dat die sata poorten zo staan is een behoorlijke ontwerp misser, als ze naar de zijkant hadden gestaan was er niks aan de hand geweest.
Een GTX580 dus?
Dat is zelfs nog in meeste games trager dan CFx6870 :9

6870x2 is een optie, en sja sata poorten man man mijn CFX 6870 ligt op ook op mijn SATA poorten

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:23
Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 20:06:
Tegenwoordig is de ondersteuning van CF/SLI best goed volgens mij, het is geen 2006 meer..

Sata-poorten die omhoog staan heb ik al een tijd lang niet meer gezien, en dat is niet voor niks: een goed mobo heeft gewoon haakse aansluitingen aan de zijkant. Oftewel, ik zou het bord ruilen/verkopen en een fatsoenlijk mobo halen.

Specs

• mitsumark
  • Laatst online: 00:19
Binnen 7 dagen wel als het goed is, moet ie wel als nieuw in de doos zitten.

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09-2025
NukaWorldNL schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 20:39:

Ik ga even kijken of ik via Alternate dit bord kan omruilen en tegen bijbetaling een ander bord kan nemen.
Heb dit bord Dinsdag 29 November gehaald, dus het lijkt mij dat ik het gewoon kan omruilen voor een andere toch?
Ja meestal binnen 7/8 dagen in de trant van "niet tevreden retour". Stuur ze nu maar een emailtje alvast :)

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Verwijderd

NukaWorldNL schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 20:39:

Ja dat kan.Heb het zelfde gehad met mijn asrock 890gx extreme 4.Als je hier een crossfire setup in wilde doen van de 6870 van xfx dan viel de 2de kaart precies boven de frontpanel aansluitingen.En da word dan lastig om je pc aan te zetten he? :) Dus heb ehem omgeruild voor een extreme 3.Is simpelweg een constructie foutje.
Pagina: 1