Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het grote 0% bijtellings topic

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:13

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Topicstarter
Voor auto’s met range-extender en plug-in hybride auto’s die minder dan 50gr/km CO2 uitstoten, geldt vanaf 2014 een bijtelling van 7 procent. Superzuinige leaseauto’s waarvoor dan al contracten zijn afgesloten, vallen dan nog maximaal 5 jaar onder de 0% bijtelling. Volledig elektrische auto’s blijven vrijgesteld van bijtelling.

Dit is natuurlijk hardstikke mooi, vooral op de dure auto's van tesla is geen bijtelling echt fantastisch!.
Maar hoe denken tweakers over 0% bijtelling?
Gaan jullie ook een Opel Ampere Leasen, of zien jullie andere mogelijkeheden?
En welke auto's hebben eigenlijk 0% bijtelling en wat heb ik aan zulke auto's?

Dat zijn op dit moment de volgende auto's:
Auto's tot 200km elektrisch Jaar introductie Kilometers elektrisch Aanschafprijs Maximum snelheid Vermogen/ Koppel aantal zitplaatsen Bijzonderheden
Audi A3 e-tron X X X X X

Audi E-Tron A1 X 52km X X 102pk

Citroen CZero 2011 130km 29.950 Euro 130km/u 64pk / 180Nm

Mitsubishi I Miev 2011 150km 34.930 Euro 130km/u 67pk/180Nm

Nissan Leaf 2011
34.990 Euro 145 km/u 108pk / 280Nm

Peugeot iOn X X X X X

Renault Fluence Z.E. 2011 185km 25.990 Euro 135km/u 90pk / 226Nm 4 Batterijpack is lease
Renault Kangoo Z.E. X X X X X
Batterijpack is lease
Renault Z.E. X X X X X
Batterijpack is lease
Volkswagen E-Up X X X X X

Auto's vanaf 200km elektrisch

Tesla Roadster 2011 390km 120.000 euro 210km/u 248pk/380Nm 2

Tesla Model S 2012 480km 90.000 euro 193km/u 388PK 7

Hybride auto's Jaar introductie Kilometers elektrisch Kilometers met Range Extender Brandstof Range Extender Aanschafprijs Maximum snelheid Vermogen/Koppel aantal zitplaatsen
Chevrolet Volt 2012 80km 500km Benzine 41.950Euro 160km/u
4
Opel Ampera 2011 80km 500km Benzine 44.500 euro 160km/u 150pk/370Nm 4
Toyota prius plugin 2012 20 KM 800 KM Benzine 32.000 Euro 185 km/u 136pk/536NM 5

todo:
Betere intro
Meer modellen vinden
Meer informatie over alle modellen.
Sorteren op Prijs.
Populaire modellen zoals de Tesla, Opel Ampera, Chevrolet Volt extra benadrukken.
kopjes toevoegen.
Mede-auteurs vinden die aan dit mooie topic willen meewerken en voor een mooie layout kunnen zorgen.

[ Voor 77% gewijzigd door Smuggler op 21-01-2012 22:28 ]

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-11 20:05

PauseBreak

derp!

Wat meer info voor je topicstart:

Renault Fluence Z.E.: jaar introductie: 2011, range: 185km, aanschafprijs: 25.990 (Expression), Maximumsnelheid: 135km/u (begrenst), 90pk, 226Nm, Bijzonderheid: Je least het batterijpakket; Batterijpakket verwisselbaar.
Renault Kangoo Z.E.: jaar introductie: 2011, range: 170km, aanschafprijs: 20.000,-;Maximumsnelheid: 130km/u, 60pk, 226Nm; Bijzonderheid: Je least het batterijpakket; Batterijpakket verwisselbaar.
Beide modellen: Laadtijd 6 tot 8 uur.

Voor alle Z.E. modellen geldt in principe dat de batterijen verwisselbaar zijn bij een speciaal wisselstation (o.a. te vinden in Denemarken en Israël op dit moment). Daarnaast is de leaseprijs van het batterijpakket afhankelijk van contractduur en kilometrage. Voor de Kangoo Z.E. varieert het van €75,- tot €125,- per maand ex BTW, voor de Fluence Z.E. is dit €84,- tot €148,-, inclusief BTW en mobiliteitsservice.

Nee, merp!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Meer iets voor in 'Electronics'?

Ev's zijn geen auto's :(

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Verwijderd

warhamstr schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 16:23:

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wat is dit voor onzin? Waarom zou het geen auto zijn? Is het alleen een auto als het dikke, vervuilende, stinkende, smerige roetwolken uitstoot ofzo? :?

Virussen? Scan ze hier!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Overigens zou ik de Twizy niet opnemen aangezien het gaat om lease-auto's gezien je topictitel. De Twizy heeft een top van 90km/u en ook de actieradius is niet heel geweldig. Daarbij komt er ook een 45km/u versie van. Die auto is echt puur en alleen ontwikkeld voor de wereldsteden (Parijs, Londen, Barcelona, Amsterdam etc)

Nee, merp!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
wildhagen schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 16:25:
[...]

Wat is dit voor onzin? Waarom zou het geen auto zijn? Is het alleen een auto als het dikke, vervuilende, stinkende, smerige roetwolken uitstoot ofzo? :?
Jij snapt 'm! :+

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Denk niet dat de prijs van de Tesla Model S klopt bij de versie met de maximale range van 480km. Begint namelijk bij ongeveer 250km.

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:01
Neem ook ff de nieuwe Toyota Prius plugin hybrid mee ;)

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Daarom heet het subforum ook geen "auto's" maar "vervoer". Probleem opgelost toch.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-11 15:01
wildhagen schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 16:25:
[...]

Jij snapt hem _/-\o_

Desondanks is het topic hier wel op zijn plaats - zoals hooglander al zegt -, vervoer ;)

Verwijderd

Ga dit eens volgen voor de grap, begrijp alleen de opmerking "populaire modellen als de tesla" niet helemaal. 90.000 en 120.000 euro ...
;)

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb er wel eens wat aan lopen rekenen maar als je ze thuis moet opladen ben je 4 tot 5 cent per km kwijt.
Gezien de stevige meerprijs t.o.v. een hybride of een klein gebakje moet je toch behoorlijk wat kilometers maken wil het voordeliger worden als privé rijder.
Deze lijken mij alleen interessant voor de gesubsidieerde (lease) rijders.

• Smuggler

Smuggler

Topicstarter
Wil je die berekening eens met ons delen?
want die berekening zou betekenen dat mijn opel corsa per kilometer bijna goedkoper is.
want die rijdt voor 5 cent per kilometer aan diesel.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Waar is die aanschafprijs op gebaseerd?
Cataloguswaarde? Is dat kaal of incl alle opties ?

Net zoals met alle andere auto's is dat niet eenduidig aan te geven ;)

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Waar is de Volvo V60 Hybrid?

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:48
Fisker, Mini

• TwOkkie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:39

TwOkkie

Tweakin' Okkie

Waarom wel de Volt/Ampera maar niet de Prius Plug-in?

Technisch zijn ze vergelijkbaar, alleen de parameters zijn wat anders ingesteld. (Grotere accu voor GM vs zuinigere benzinemotor voor de Prius)

[J|O|R] <- .signature.gz

• Smuggler

Smuggler

Topicstarter
Dank jullie allen voor de bijdrage voor nog meer auto's.
Zal ze van het weekend allemaal toevoegen aan het overzicht.
Maar als iemand zich geroepen voelt voeg ik graag mede auteurs toe aan de startpost.
Stuur maar een DM als je je geroepen voelt.

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:45

JaQ

Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 18:32:
Ga dit eens volgen voor de grap, begrijp alleen de opmerking "populaire modellen als de tesla" niet helemaal. 90.000 en 120.000 euro ...
;)
Als je een eenmanszaak hebt (en voldoende omzet), dan komt de netto investering heel anders te liggen ;)

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:02
De Chrevrolet volt (in Europa de Opel Ampera ) staat op het moment vol in het nieuws vanwege de accu's die kunnen ontploffen na een aanrijding. Mogelijk wordt er een nieuw accusysteem ontwikkeld. Dit kan gevolgen hebben dat de Ampera uitgesteld wordt.

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

m3gA schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 12:15:
De Chrevrolet volt (in Europa de Opel Ampera ) staat op het moment vol in het nieuws vanwege de accu's die kunnen ontploffen na een aanrijding. Mogelijk wordt er een nieuw accusysteem ontwikkeld. Dit kan gevolgen hebben dat de Ampera uitgesteld wordt.
Dan heb je het nieuws niet geheel op de voet gevolgd. De Opel Ampera wordt niet uitgesteld. Het enige dat veranderd is, is dat er een extra zekering ingebouwd is die de batterijpakketten van de stroom haalt na een aanrijding. Dat gebeurde na de crashtests van de Volt niet en daardoor vloog die Volt na een paar dagen/weken (afhankelijk van je bron) in de fik door kortsluiting. Als de batterijen gewoon ontkoppeld waren geweest had dat niet kunnen gebeuren, aldus GM.
De uitlatingen over het opnieuw ontwerpen van het batterijgedeelte is gewoon schadebeperking van GM (net als bijv. gratis vervangend vervoer; de mogelijkheid tot het terugkopen van je Volt etc.).

Nee, merp!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 18:32:
;)
Zakelijk zijn ze prima te rijden. Van mijn werkgever mag ik hem bijvoorbeeld rijden, terwijl ik nu in een <50K Audi rijd ;)

Je hebt als berijder 0% bijtelling. Je hebt geen wegenbelasting en dergelijke, en als klap op de vuurpijl mag je de aanschafprijs ook nog eens in 4 jaar voor 120% van de vennootsschaps belasting aftrekken.

Al met al is de Tesla zakelijk een prima aanbod :)

[ Voor 5% gewijzigd door PWM op 03-12-2011 12:24 ]

• m3gA
PauseBreak schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 12:22:
[...]

Dan heb je het nieuws niet geheel op de voet gevolgd. De Opel Ampera wordt niet uitgesteld. Het enige dat veranderd is, is dat er een extra zekering ingebouwd is die de batterijpakketten van de stroom haalt na een aanrijding. Dat gebeurde na de crashtests van de Volt niet en daardoor vloog die Volt na een paar dagen/weken (afhankelijk van je bron) in de fik door kortsluiting. Als de batterijen gewoon ontkoppeld waren geweest had dat niet kunnen gebeuren, aldus GM.
De uitlatingen over het opnieuw ontwerpen van het batterijgedeelte is gewoon schadebeperking van GM (net als bijv. gratis vervangend vervoer; de mogelijkheid tot het terugkopen van je Volt etc.).
Ik heb vandaag nog iets gelezen over mogelijk uitstel.. zal zo de bron er bij zoeken.. ik lees best veel auto sites dus ik weet niet meer waar ik het precies gelezen heb. En het gratis vervoer is mooi geregeld. Volgens Jalopnik zou het zelfs mogelijk zijn een Corvette te lenen.

Verwijderd

@PWM, dan is het een ander verhaal!

• t_captain
JaQ schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 12:09:
[...]

Als je een eenmanszaak hebt (en voldoende omzet), dan komt de netto investering heel anders te liggen ;)
Geen BTW --> 80.000 wordt 67.000.
Milieuinvesteringsaftrek --> wordt 48.000 euro.

Alle verdere kosten exclusief BTW en laste van de bedrijfswinst (dus voor vennootschapsbelasting en voor inkomstenbelasting). Geen bijtelling, wordt 7% over enkele jaren.

Nog steeds geen goedkope auto om te rijden, maar op deze manier komt een Tesla van 80k in dezelfde orde van een 320d van 45k.

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:19
PWM schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 12:23:
[...]

Zakelijk zijn ze prima te rijden. Van mijn werkgever mag ik hem bijvoorbeeld rijden, terwijl ik nu in een <50K Audi rijd ;)

Je hebt als berijder 0% bijtelling. Je hebt geen wegenbelasting en dergelijke, en als klap op de vuurpijl mag je de aanschafprijs ook nog eens in 4 jaar voor 120% van de vennootsschaps belasting aftrekken.

Al met al is de Tesla zakelijk een prima aanbod :)
Voor 120%?

Dus 30% per jaar?

K to the KillaZ

• JaQ

JaQ

t_captain schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 16:12:
[...]

Geen BTW --> 80.000 wordt 67.000.
Milieuinvesteringsaftrek --> wordt 48.000 euro.

Alle verdere kosten exclusief BTW en laste van de bedrijfswinst (dus voor vennootschapsbelasting en voor inkomstenbelasting). Geen bijtelling, wordt 7% over enkele jaren.

Nog steeds geen goedkope auto om te rijden, maar op deze manier komt een Tesla van 80k in dezelfde orde van een 320d van 45k.
Volgens mij mag je ook nog een keer kleine investeringsaftrek rekenen. Scheelt je nog een keer 15k.

Heb ergens gelezen dat je netto investering 18k wordt (maar dat kan ik helaas niet terug vinden). Dat was wel met der regels van 2011, een tesla is voor eind 2013 niet meer leverbaar.

• Smuggler

Smuggler

Topicstarter
waarom moet deze auto dan voor 2013 leverbaar zijn?
2014 is ook prima. aangezien het een volledig elektrische auto is, blijft deze na 2013 ook bijtellings vrij.

• JaQ

JaQ

Smuggler schreef op zondag 04 december 2011 @ 19:46:
waarom moet deze auto dan voor 2013 leverbaar zijn?
2014 is ook prima. aangezien het een volledig elektrische auto is, blijft deze na 2013 ook bijtellings vrij.
Bijtelling is niet datgene wat elektrische rijden interessant maakt.
Wanneer uw e-auto voldoet aan de gestelde eisen, mag u 36 procent van het investeringsbedrag extra afschrijven van uw fiscale winst. Daarnaast mag u 75 procent van het af te schrijven bedrag op een willekeurig moment afschrijven. Maakt u dit aangiftejaar geen winst, dan kunt u de aftrek ook verrekenen met de aangifte van vorig jaar, of de nog komende aangifte. Dat kan tot 1 jaar terug of tot 9 jaar vooruit.
Dus stel, je koopt een auto van 90k, dat is dan 75630 ex btw.

Vervolgens mag je gebruik maken van de MIA (36%) en KIA (15.120, want investering boven de 54k). Ook mag je door de MIA 75% afschrijven in het eerste jaar.

Aftrek jaar 1:
MIA: 36% van 75360 = € 27129,60
KIA: € 15210
Afschrijving: 75% van 75630 = € 56722,50

Totale aftrek: € 99062

Belastingvoordeel jaar 1:
€ 99062 * 52% = 51512,29

Jaar 2:
75630 * 25% = 18840
€ 18840 * 52% = € 9796,80

Totaal belastingvoordeel in 2 jaar: € 51512,29 + € 9796,80 = € 61309,09

Dus van de 75630 die je inlegt, krijg je 61309,09 terug van de belastingdienst. Dus de echte netto investering is € 14320,91

Punt is uiteraard wel: je moet voldoende omzet draaien om alles in de 52% schaal te trekken en voldoende knaken hebben om zelf die auto te financieren. Daarnaast moet je een btw correctie voor prive-gebruik van de auto toepassen en de auto minimaal 5 jaar in bezit houden. De regels qua MIA en KIA gelden in ieder geval in 2012 nog. 2013 zal de MIA voor elektrische auto's wel iets minder fraai worden (waarom zou dat toch zijn).

Een ander elektrisch voertuig biedt uiteraard dezelfde regels (KIA kan anders uitvallen, naar 28% indien investering onder de 54k).

Ow, en je moet een eenmanszaak hebben :)

• t_captain
Bedankt voor de zeer uitgebreide analyse van de fiscale mogelijkheden :)

Ik vind het wel extreem dat de overheid bereid is om de staatsschuld ruimschoots te verdubbelen voor het hogere doel van elektrisch rijden. Vermenigvuldig de 61k aan fiscaal voordeel met de omvang van ons wagenpark en je ziet al dat de overheid buitensporig inzet op dit groene rijden:

Staatsschuld NL 2010: 371.028.000.000.
Maximale fiscale aanmoedinging om alle auto's electrisch te maken: 8.000.000 * 60.000 = 480.000.000.000

Kennelijk is vergroening van ons wagenpark ongeveer even belangrijk als alle andere overheidsdoelen samen :?

• JaQ

JaQ

t_captain schreef op zondag 04 december 2011 @ 20:47:
Bedankt voor de zeer uitgebreide analyse van de fiscale mogelijkheden :)
Ik kon het artikel dat ik eerder noemde echt niet meer terugvinden, dus dan maar zelf opnieuw uitrekenen :)
t_captain schreef op zondag 04 december 2011 @ 20:47:Ik vind het wel extreem dat de overheid bereid is om de staatsschuld ruimschoots te verdubbelen voor het hogere doel van elektrisch rijden. Vermenigvuldig de 61k aan fiscaal voordeel met de omvang van ons wagenpark en je ziet al dat de overheid buitensporig inzet op dit groene rijden:

Staatsschuld NL 2010: 371.028.000.000.
Maximale fiscale aanmoedinging om alle auto's electrisch te maken: 8.000.000 * 60.000 = 480.000.000.000

Kennelijk is vergroening van ons wagenpark ongeveer even belangrijk als alle andere overheidsdoelen samen :?
Als voldoende mensen elektrisch gaan rijden, dan daalt de aanschafprijs van de elektrische auto en daarmee kan de subsidie vervallen, althans: dat is het idee. De fiscale mogelijkheden maken het voor mij wel interessant om er naar te kijken, net zoals voor jou :)

Ik rij nu 40k per jaar (32k zakelijk) in een 3.0 V6 (a 8.2 kilometer per liter benzine), wat met een eenmanszaak redelijk "uit" kan (mits niet al te veel reparaties). Als ik heel eerlijk ben dan kan het milieu mij niet zo heel veel schelen. Uiteraard gaat glas naar de glasbak etc, maar de verwarming gaat hier in huis echt niet op 18 's avonds omdat een of andere klimaatgoeroe dat aanraad.

Een model S is een auto met interessante specs en wordt op deze manier wel heel interessant gemaakt. Een vergelijkbare wagen qua specs met verbrandingsmotor kan ik nooit verantwoord bekostigen (als het om een nieuwe auto gaat). Als de MIA/KIA mogelijkheid in 2013 nog bestaat ga ik het avontuur met een model S misschien wel aan.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Weet iemand toevallig dat die Tesla precies bij de grotere leasmij's in de lease doet?
* The Eagle ws. volgend jaar ook weer shoppen mag :)

Verder: groot probleem van die EV's is dat je ze op moet laden. Leuk dat ze dat spul er bij leveren, maar dan moet je wel in een wijk wonen waarbij je EN binnen de halve actieradius van zo'n ding t.o.v. je werk woont, EN niet ergens op 3hoog in een appartementencomplex of bovenwoning. En halve actieradius idd, want je mag er niet blind vanuit gaan dat als je bij een klant komt je daar zomaar even mag laden namelijk, zeker in de detachering (waar de meeste zakelijke rijders zitten).
Laat de grootste populatie mbt bereik tov actieradius nou in de randstad wonen, en daar eigenlijk maar weinig mogelijkheden zijn om hem op te laden als je in een complex of bovenwoning woont....

Ik zie het bij mij al voor me: appartementencomplex, woon ten opzichten van de parking (buiten) op 5 hoog. Mag uiteraard geen algemene aansluiting gebruiken en de stroom moet door mijn eigen meter heen, dus dat wordt fijn een sterkstroomaansluiting over de muur naar beneden 8)7

Overigens wist men mij op de autorai te vertellen dat het verbruik van EV's in een file ook gelijk blijft of zelfs omhoog gaat, t.o.v. normale auto's die dan juist veel minder verbruiken. Erg leuk als je dagelijks Rotterdam - Amsterdam oid moet rijden...

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Eenmanszaak.. jammer, hoef dus bij mijn baas niet aan te kloppen voor een leuke deal :)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op zondag 04 december 2011 @ 21:56:
Eenmanszaak.. jammer, hoef dus bij mijn baas niet aan te kloppen voor een leuke deal :)
Ligt er aan, als jij het red om op de zaak ruim een ton uit te geven en af te schrijven, waarom niet :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• PWM
  • Niet online

PWM

KillaZ schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 16:36:
[...]

Voor 120%?

Dus 30% per jaar?
Yep
Verwijderd schreef op zondag 04 december 2011 @ 21:56:
Nee hoor, werkt ook gewoon bij "normale" bedrijven zo. Als mijn baas deze auto op de zaak koopt voor mij (wat in dit geval dus beter is dan leasen), dan gelden deze maatregelen ook.

Onder de streep ben je dan niet/nauwelijks duurder uit, dan nu met mijn A4 (die ook nog eens 1 op 10 benzine slurpt).

Overigens is dit niet alleen fictie, we zijn er op kantoor serieus naar aan het kijken :) 1 van de dingen is wel dat je 1 of meerdere oplaadpalen nodig hebt, die bij ons alleen op gemeentegrond geplaatst kunnen worden. Die moeten dan dus wel meewerken.

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:20

Snow_King

Konijn is stoer!

Ik ga zelf voor de Tesla Model S, heb nu al 1.5 jaar een reservering staan voor deze auto. De 0% bijtelling maakt het als eigen ondernemer een auto die goedkoper is te rijden dan de Audi A3 2.0TDI van 50k die ik hiervoor had. De basis aanschaf mag dan hoger liggen, maar reken je het goed door, dan is die Model S goedkoper (en mooier).

Overigens, de Tesla Model S heeft 300kW (~410pk) aan vermogen, koppel weet ik niet zeker, maar zal rond de 500nM schommelen.

Ik heb al in de Model S gereden tijdens een evenement bij de fabriek in Californië, wat een auto! Iedereen die zegt dat een auto een verbrandingsmotor hoort te hebben wil ik nog wel eens het zelfde horen zeggen na in een Model S te hebben gereden!

• EXX
  • Laatst online: 19-11 12:01

EXX

EXtended eXchange

3p0x schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 17:12:
Neem ook ff de nieuwe Toyota Prius plugin hybrid mee ;)
Inderdaad, deze valt onder hetzelfde fiscale regime als de Opel Ampera.

edit:
Ook voor de startpost mbt het aantal zitplaatsen: Opel Ampera = 4, Toyota Prius Plug-in = 5

[ Voor 17% gewijzigd door EXX op 05-12-2011 13:02 ]

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-11 12:08
Ik ben als leaserijder met ongeveer 50k per jaar erg te spreken over de ampera.
80km actieradius dekt 75% van mijn ritten:
helft van de tijd naar kantoor, enkele reis 60km. op kantoor kan ik laden en electrisch weer terug.
Andere helft van de tijd naar klanten waarvan sommige onder de 80km retour zitten, en sommige zal ik op de generator terug moeten vallen. m'n baas gaat enorm besparen op brandstofkosten, dus is er wel warm voor te krijgen!

Overigens, waar ik woon (nieuwegein) komen ze gratis een laadpaal plaatsen en krijg je er ook nog een kaart bij om (voorlopig) gratis te laden.

Leesvoer: http://www.groen7.nl/tege...mt-gewoon-naar-nederland/

http://www.groen7.nl/uits...7-gram-co2-per-kilometer/

• PWM
  • Niet online

PWM

Snow_King schreef op maandag 05 december 2011 @ 12:08:
Ik heb al in de Model S gereden tijdens een evenement bij de fabriek in Californië, wat een auto! Iedereen die zegt dat een auto een verbrandingsmotor hoort te hebben wil ik nog wel eens het zelfde horen zeggen na in een Model S te hebben gereden!
Ik heb er ook in gereden, evenals in de elektrische Lotus :) Rijd fenomenaal, en het gemis van geluid wordt goedgemaakt door instant stapels trekkracht. Als het oplaadprobleem wordt opgelost (ik rijd bijvoorbeeld 200km per dag, zonder oplaadpunt op de zaak), ga ik direct over.

• t_captain
Iedereen die zegt dat een auto een verbrandingsmotor hoort te hebben wil ik nog wel eens het zelfde horen zeggen na in een Model S te hebben gereden!
Toch is geluid wel een beetje belangrijk. Het is onderdeel van het wedstrijdje verplassen waarvoor we dure automerken blijven kopen.

Als ik gas geef, zegt mijn auto "ik heb twee cylinders meer dan jij" ;) Kom ik naast een Lamborghini te staan, dan roept die terug "ik heb er nog vier meer!".

Ik ben benieuwd hoe ze dat element bij elektrische auto's gaan vormgeven.

• Smuggler

Smuggler

Topicstarter
Ik ben vandaag langs de opel dealer geweest om de nieuwe opel ampera te proberen.
.......
spoiler:
Wat een kut auto

Ik snap dat er veel ruimte nodig is voor de accu's maar om dan de zitplaatsen te verkleinen valt erg tegen.
Zowel ik als de verkoper stootten ons hoofd tegen het portier toen we achter wilden instappen.
en ik (1.84M), kan niet normaal achterin zitten.
Mijn hoofd zal bij een botsing tegen het dak aan knallen en als ik iets langer was geweest zat ik constant tegen het dak aan.
Als ik "normaal" achter het stuur zit en ik probeer daarna achterin te stappen.. passen mijn voeten er niet eens tussen. (maat 45).

Helaas, mijn opel corsa bied meer ruimte voor de passagiers en er mag ook nog eens een trekhaak onder en dakkoffers erboven op. en de bagage ruimte is ongeveer hetzelfde.

Al met al was dit een flinke teleurstelling aangezien ik aardig me zinnen had gezet op deze auto.
Wel heeft de verkoper mij nog een proefrit aangepraat. dus binnenkort ga ik de auto 2 uur lang uit proberen.

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Smuggler schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 22:21:
Wil je die berekening eens met ons delen?
want die berekening zou betekenen dat mijn opel corsa per kilometer bijna goedkoper is.
want die rijdt voor 5 cent per kilometer aan diesel.
De berekening is niet zo moeilijk, als het 20kWh a 20ct kost om de accu op te laden waarna je er 100km mee kan rijden dan zijn de elektrakosten 4ct/km.
Wat wel moeilijk is, is om de gegevens te achterhalen. Hoeveel kWh kost het opladen van het accupakket (incl. laadverliezen) en hoe lang kan je er echt mee rijden. De werkelijke prijs per kWh zie je ook pas achteraf op de rekening.Nuon specificeert nog maar heel weinig.

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Even een aanvulling op de startpost:

* De Volt/Ampera heeft 4 zitplaatsen, geen 5
* Specs Prius Plug in: KM electrisch = 20, KM met range extender = 800, brandstof = benzine, aanschafprijs = € 32000, maximum snelheid = 185 km/u, vermogen/koppel = 136pk/536NM, aantal zitplaatsen = 5.
The Eagle schreef op zondag 04 december 2011 @ 21:42:
Overigens wist men mij op de autorai te vertellen dat het verbruik van EV's in een file ook gelijk blijft of zelfs omhoog gaat, t.o.v. normale auto's die dan juist veel minder verbruiken. Erg leuk als je dagelijks Rotterdam - Amsterdam oid moet rijden...
Dit lijkt me aperte onzin. Als ik met mijn Prius III in de file rij, gaat deze zoveel mogelijk electrisch rijden, en is daarmee vergelijkbaar met een EV. Geen pruttelende verbrandingsmotor en alleen vermogensvraag op het moment dat de e-motor de auto moet verplaatsen. Verder ook nog eens regeneratie op het moment van remmen. Lijkt me niet dat een conventionele auto dan zuiniger is....

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• m3gA
PauseBreak schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 12:22:
[...]

Bij deze.. het is nu officieel:

http://www.autoblog.nl/di...ke-pech-auto-is-vertraagd

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Ik zat 'm ook net te lezen ja :D

Nee, merp!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Inderdaad! 285pk en 0% bijtelling.
Dat heeft Volvo toch wel erg goed voor elkaar!

Youtube: DashcamNL

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

dfrenner schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 11:56:
[...]

Die komt pas halverwege 2012 op de markt toch? Dan zijn de eisen voor bijtelling alweer veranderd, dus laten we 't even afwachten zou ik zeggen.

Nee, merp!

• PWM
  • Niet online

PWM

dfrenner schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 11:56:
[...]

7% bijtelling ;) Maar dan nog lekker natuurlijk.

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Yes, en de aanschafprijs van 65.000 is ook niet mis. Maar hij zou op 7% uit moeten komen met een gemiddeld verbruik in de Hybride stand van 1.9L/100KM.

Ik snap dat het geen 0% wagen is maar als we nou 7% de bovengrens maken is het lijstje gelijk een stuk interessanter ;)

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik heb vandaag 2 uur in de Ampera kunnen sturen. We zijn op de zaak aan het kijken of we een setje bestellen voor de consultants.

De Ampera is een interessante auto op meerdere vlakken. Zo heb je extra aftrek als werkgever, en 0% bijtelling als werknemer. De auto heeft veel goede punten, en een stapeltje minpunten. Ik zal ze even afgaan :)

Pluspunt
  • Van de groene auto's de minst lelijke
  • Hij rijd gewoon erg goed, prima wegligging, prima vermogen
  • Ook met lege accu (dus benzine rijden die accu weer oplaad) heeft hij meer dan voldoende vermogen
  • De zit is goed (maar met mijn 1,96 met kruin tegen dak)
Minpunten
  • De auto is klein, kleiner dan een Astra. Van buiten is hij groter, maar achterin kan je nauwelijks zitten
  • Geen serieuze kofferbak
  • Afgrijselijk slechte audio (van Bose nota bene), hopelijk exemplarisch
  • Verbruik
Die laatste moet ik toelichten. De auto was half opgeladen toen ik er mee ging rijden. Volgens het boekje kan je 80 kilometer electrisch, in de praktijk zal dan 50 kilometer zijn. Daarna gaat de benzine motor echt aan de slag. En dat.... dat is niet best. Ik heb gewoon gereden. Vlot maar niet overdreven, gewoon lekker gemiddeld, 130 op de snelweg maximaal. Over het ritje van een kilometer of 90 (met dus halve accu) kwam het gemiddelde uit op.... 1 op 10,1 -O-

De Ampera is daarmee een auto die eigenlijk geschikt is voor de ritjes tot 50 kilometer, met kleine uitloop. Als de medewerkers allemaal 200 kilometer per dag rijden, zonder tussentijds op te laden, heeft de werkgever een probleem met verbruik.

Al met al geen meevaller. Toen ik nog echt op accu reed was ik zeer positief, toen hij op benzine over ging, en ik het gemiddelde verbruik zag toenemen (die tot dat moment nog op 0,0l/100km stond), bedacht ik me dat de techniek wellicht toch nog niet is waar we willen.

De grootste lol is natuurlijk de leaserijder die nauwelijks opladen, 1 op 11 benzine rijden, om vervolgens 0% bijtelling af te tikken. Opel heeft maximaal gebruik gemaakt van de EU testcyclus.

• bassio
  • Laatst online: 17:15
Ik heb ook in de Ampera gereden en ben was hem aan het overwegen als nieuwe lease auto. Ik heb nu een Lexus CT200h maar die blijft achter bij mijn oude werkgever. Mijn nieuwe werkgever neemt helaas geen leasecontracten over, anders was de Lexus gewoon meegegaan.

Ik vind het inmiddels geen echte kandidaat meer omdat er wat mij betreft behoorlijk wat storende zaken zijn voor een auto van 45k.

Met de plus- en minpunten van PWM ben ik het soweiso eens, maar ik heb nog wel een aantal andere punten.
  • Het dashboard is wat mij betreft een onsamenhangend geheel. Veel tiptoetsen op de console (waar ik sowieso niet gecharmeerd van ben) maar dan ook nog een touchscreen waar ook weer zaken mee bediend kunnen worden. Niet echt heel duidelijk.
  • De scheiding tussen de kofferbak en de rest van de auto is er eigenlijk niet. Aangezien er achterin geen achterbank is maar 2 stoelen, is er vrijwel geen isolatie. Er is ook geen hoedenplank maar alleen een zeiltje. Hierdoor is er, als je achterin zit, veel lawaai en windgeruis. Ook omdat je inderdaad bijna met je hoofd tegen het dak zit.
De styling vond ik wel ok, maar alle plussen en minnen hebben mij doen besluiten om toch weer voor de Lexus CT200h te gaan.

• PWM
  • Niet online

PWM

Die was ik even vergeten inderdaad, het dashboard. Erg slecht ingedeeld, onmogelijk om blind te bedienen en veel te veel opties en knoppen. Andere merken hebben dit veel beter opgelost. En dan hebben ze het ook nog van lelijk glimplastic gemaakt, terwijl een Isignia (ook veel knoppen trouwens) wel gewoon drukknoppen van juist materiaal heeft.

Overigens is de prijs best aan de hoge kant. Je bent 44.500 kwijt standaard. Metallic lak kost 500,-. de Navigatie met audio (ik wil niet weten hoe de normale audio klink) kost je 1900,- en de parkeersensoren, noodzakelijk met het slechte zicht, kost nog een keer 700,-. Met deze standaard dingen zit je dus richting de 50.000,-.

Mind you, dat is 42.000,- zonder belasting, dezelfde prijs als van een Audi A6 3.0TDI Quattro, of ruim 12000,- meer dan de aller aller compleetste Prius. Op zijn zachtst gezegd een zeer forse basisprijs.

• Maasluip
  • Laatst online: 17:45

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

PWM schreef op maandag 09 januari 2012 @ 15:46:

Die laatste moet ik toelichten. De auto was half opgeladen toen ik er mee ging rijden. Volgens het boekje kan je 80 kilometer electrisch, in de praktijk zal dan 50 kilometer zijn. Daarna gaat de benzine motor echt aan de slag. En dat.... dat is niet best. Ik heb gewoon gereden. Vlot maar niet overdreven, gewoon lekker gemiddeld, 130 op de snelweg maximaal. Over het ritje van een kilometer of 90 (met dus halve accu) kwam het gemiddelde uit op.... 1 op 10,1 -O-
Dat is best te verklaren. Bij klassieke auto's met een lichte motor kun je het vermogen maar beperkt gebruiken omdat je toch door de versnellingen heen moet gaan en als je afremt of een constante snelheid rijdt je veel minder verbruikt. Bij een elektrische auto met rangeextender kan de verbrandingsmotor 100% van de tijd 100% vermogen leveren om de accu's op te laden, zolang je dat vermogen ook maar gebruikt. En dan verbruik je echt veel brandstof. Zelfs mijn 1.3 dieseltje komt tot een momentaan verbruik van 1:7 als ik volgas optrek.
Tel daarbij dat het een auto van dik 1600 kg is en dan moet je tot de conclusie komen dat je gewoon veel energie nodig hebt om zo'n auto te rijden.

Theoretisch: De Ampera heeft een benzinemotor van 63 kW. Die kan dus elk uur 63kWh aan energie opwekken. Het rendement van een benzinemotor is ongeveer 25%, dus er moet voor 252 kWh aan benzine verstookt worden. Een liter benzine levert 9,7 kWh, dus als de motor maar constant volgas moet draaien verbruikt hij bijna 26 liter benzine per uur.
Zet dat af tegen je gemiddelde snelheid en je hebt het verbruik.

Signatures zijn voor boomers.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

That's not a car, that's a lunchbox!

Anyway, ik mis de batterijpack info nog bij de hybrides. Bij Opel is de accupack je eigendom, bij de Prius zit er (schijnaar) een andere regeling op waardoor de aanschafprijs lager ligt.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• EXX

EXX

EXtended eXchange

McKaamos schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 08:58:
[...]

Anyway, ik mis de batterijpack info nog bij de hybrides. Bij Opel is de accupack je eigendom, bij de Prius zit er (schijnaar) een andere regeling op waardoor de aanschafprijs lager ligt.
Huh? Waar komt dit verhaal weer vandaag vraag ik me af... Ook bij een Prius wordt alles wat je koopt je eigendom, inclusief de accupack.

• Falcon
  • Laatst online: 20-11 07:31

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Heeft iemand al ervaring in een lease constructie met deze auto? En dan bedoel ik in combinatie met een tankpas.

Want als ik de auto bij mij thuis aan de lading leg, hoe krijg ik die kosten weer terug? Declareren?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

McKaamos schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 08:58:
[...]

Staat volgens mij in de OP. Wanneer het afwijkt (bij Renault bijv.) staat het erin. Bij de Prius PHEV is me niks bekend voor wat betreft een lease-constructie voor de accu's.

Nee, merp!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Wat er misschien ook nog bij kan in de OP: het brandstofverbruik van een plug-in hybride op het moment dat er met range-extender gereden wordt.

• Maasluip
  • Laatst online: 17:45

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Wordt dat gemeten dan? Het enige dat je kunt geven is anecdotisch bewijs van proefritten zoals PWM. Maar dat zegt niet veel omdat je de omstandigheden niet kent.

Signatures zijn voor boomers.

• PWM
  • Niet online

PWM

Falcon schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 09:31:
Heeft iemand al ervaring in een lease constructie met deze auto? En dan bedoel ik in combinatie met een tankpas.

Want als ik de auto bij mij thuis aan de lading leg, hoe krijg ik die kosten weer terug? Declareren?
Je krijgt in principe een kastje ingebouwd wat het verbruik meet en automatisch doorstuurt (zit ook data abo bij). Op die manier wordt het in 1 keer afgehandeld.
Ik ga zelf voor de Tesla Model S, heb nu al 1.5 jaar een reservering staan voor deze auto. De 0% bijtelling maakt het als eigen ondernemer een auto die goedkoper is te rijden dan de Audi A3 2.0TDI van 50k die ik hiervoor had.
Wij hebben de Model S van de week aanbetaald :) Oplaadpaal is ook aangevraagd op de zaak. Nu (lang) wachten :(

[ Voor 31% gewijzigd door PWM op 10-01-2012 10:41 ]

• PWM
  • Niet online

PWM

excuus voor de dubbel :$
Maasluip schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 10:32:
Wordt dat gemeten dan? Het enige dat je kunt geven is anecdotisch bewijs van proefritten zoals PWM. Maar dat zegt niet veel omdat je de omstandigheden niet kent.
Voor de Ampera is er wel meer bekend, namelijk zijn broertje Volt. Er zijn meerdere tests geweest en gebruikerservaringen staan overal. Hier een typische test:

http://gm-volt.com/2010/1...y-in-extended-range-mode/

Zij reden dus gemiddeld zo'n 1 op 14,5 met de Volt/Ampera. De accu deed over meerdere testritten zo'n 50 kilometer mee.

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Voor de Prius plug-in geldt: met range extender aan is deze auto identiek aan de non-plug in Prius, dus een gemiddeld verbruik in de praktijk van 1 op 20.

Het moeilijke punt blijft met dit type auto: wat is de verhouding rijden met en zonder range-extender. Dat is nl. bepalend voor het verbruik. Iemand op het Prius forum heeft daar eens een berekening op los gelaten:

[ Voor 44% gewijzigd door EXX op 10-01-2012 10:56 ]

• PWM
  • Niet online

PWM

EXX schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 10:48:
Voor de Prius plug-in is het iig makkelijk, met range extender aan is deze auto identiek aan de non-plug in Prius, dus een gemiddeld verbruik in de praktijk van 1 op 20.
Weet je dat zeker :? De techniek is totaal anders, volgens mij kunnen de accu's die gemaakt zijn om aan de muur te laden absoluut niet hetzelfde functioneren als de normale Prius accu's. Dat zou betekenen dat er 2 sets accu's aan boord moeten liggen. De Ampera slaat net als de Prius ook remenergie e.d. op, maar doet dit veel minder goed dan een standaard Prius, simpel gezien het feit dat de techniek er niet voor geschikt is.

• EXX

EXX

EXtended eXchange

PWM schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 10:54:
[...]

Weet je dat zeker :? De techniek is totaal anders, volgens mij kunnen de accu's die gemaakt zijn om aan de muur te laden absoluut niet hetzelfde functioneren als de normale Prius accu's. Dat zou betekenen dat er 2 sets accu's aan boord moeten liggen. De Ampera slaat net als de Prius ook remenergie e.d. op, maar doet dit veel minder goed dan een standaard Prius, simpel gezien het feit dat de techniek er niet voor geschikt is.
IIRC heeft de plug-in Prius inderdaad 2 accu's: een Li-Ion (plug-in) en de "standaard" NiMH accu. Daarom rijdt de Prius plug-in na het leegrijden van de Li-Ion accu door als een non plug-in Prius.

Aan de andere kant, de Prius+ (non plug-in) heeft alleen een Li-Ion en geen NiMH accu meer, dus ik kan er natuurlijk naast zitten.

Het feit blijft wel dat een plug-in Prius na het "opraken" van de acculading gaat rijden als een standaard Prius.

[ Voor 14% gewijzigd door EXX op 10-01-2012 11:05 ]

• PWM
  • Niet online

PWM

Ok, dat maakt de Prius een stuk interessanter. We hebben als bedrijf in principe gekozen om geen Prius toe te staan wegens de spruitjeslucht die eromheen hangt. Inderdaad, wellicht niet rationeel, maar je moet ook aan je uitstraling denken (weer niet rationeel :p).

Op dit moment hebben wij de Leaf, Ampera en Tesla op de shortlists. Daar komen in principe de V60 plugin en Ford Fusion/Mondeo bij.

• EXX

EXX

EXtended eXchange

PWM schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 11:03:
Ok, dat maakt de Prius een stuk interessanter. We hebben als bedrijf in principe gekozen om geen Prius toe te staan wegens de spruitjeslucht die eromheen hangt.
Vreemd. ik heb nog nooit spruitjeslucht in of om een Prius geroken... ;)

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

PWM schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 10:35:
Wij hebben de Model S van de week aanbetaald :) Oplaadpaal is ook aangevraagd op de zaak. Nu (lang) wachten :(
Ah, ik zou eens kijken op www.teslamotorsclub.com Staat veel leuke en interessante informatie!

Zelf heb ik afgelopen zaterdag in de Ampera gereden. Heb in het pre-productie model gereden (Oktober 2010) en nu in de productie versie.

Ik vind de ruimte in de Ampera opzich wel tegen vallen, maar ook niet dramatisch.

Wel twijfel ik idd aan het snelweg verbruik, want dat zou beter moeten kunnen dan die 1:15. Mijn Auris Hybride rijd op de snelweg met 120 rond de 1:17 a 1:18, imho zou een 1.4 motor die op zijn meest efficieënte punt draait toch beter kunnen dan dat. Al heb ik het idee dat de motor management van de Ampera niet echt geweldig is.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

EXX schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 09:24:
[...]

Huh? Waar komt dit verhaal weer vandaag vraag ik me af... Ook bij een Prius wordt alles wat je koopt je eigendom, inclusief de accupack.
Ben even kwijt waar het in stond, maar was een auto blad wat ik een tijdje terug heb gelezen. Werdt de Ampera in gereviewd en de financiele aspecten tegenover o.a. de Prius gezet.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Omniferious
  • Laatst online: 15-11 10:28
Net ook de Tesla Model S gereserveerd en aanbetaald =)

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Omniferious schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 21:40:
d:)b wat is de levertijd? (niet dat ik er een kan kopen :P )

39

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Omniferious schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 21:40:
Zou je mij je reserveringsnummer kunnen sturen? Op het Tesla Motors Club forum wordt een topic bijgehouden met alle reserveringen.
Fietsbel schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 21:54:
[...]

d:)b wat is de levertijd? (niet dat ik er een kan kopen :P )
Eerste leveringen in de VS beginnen in Juni/Juli 2012, in de EU mag je denk ik wachten tot December al dan niet Januari 2013.

Over de Model S, zie verder: http://blog.widodh.nl/201...charging-for-the-model-s/

De Model S blijft imho toch wel de beste 0% bijtellings auto. De 480km geloof ik verder niet, in real world gok ik op 350km wat praktisch goed haalbaar is met de auto, dit omdat ik al ervaring heb met de Roadster. Die KAN 360km, maar ik heb maximaal 330k op één lading gehaald, dat was echter wel ~100kmh rijden de gehele 330km..

[ Voor 50% gewijzigd door Snow_King op 10-01-2012 21:57 ]

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

PWM schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 10:35:

Je krijgt in principe een kastje ingebouwd wat het verbruik meet en automatisch doorstuurt (zit ook data abo bij). Op die manier wordt het in 1 keer afgehandeld.
Kastje ingebouwd in de auto? Wat bedoel je precies met afgehandeld?

[ Voor 3% gewijzigd door Falcon op 11-01-2012 14:07 ]

• PWM
  • Niet online

PWM

Falcon schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 14:07:
[...]

Kastje ingebouwd in de auto? Wat bedoel je precies met afgehandeld?
Kastje ingebouwd in jouw meterkast. Deze houdt bij wat er wordt verbruikt (en hoe laat i.v.m. eventueel avond tarief), waarna je 1x in de maand een factuur ontvangt die je kan declareren c.q. een factuur die direct naar je werknemer gaat.

Je krijgt ook een pas voor openbare parkeerplaatsen, waarvoor je ook 1x in de maand een factuur krijgt (of verzameld op 1 factuur als je dezelfde leverancier hebt).

• PWM
  • Niet online

PWM

Snow_King schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 21:54:
Eerste leveringen in de VS beginnen in Juni/Juli 2012, in de EU mag je denk ik wachten tot December al dan niet Januari 2013.
Volgens mij heeft die van ons ergens zomer 2013 als verwachte datum.

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

PWM schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 14:16:
[...]

Volgens mij heeft die van ons ergens zomer 2013 als verwachte datum.
Wat is je reserveringsnummer? Ik heb P187, maar heb ook al bijna 2 jaar nu een reservering staan.

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

@PWM: Bedankt. Wordt dit kastje geplaatst in opdracht van de leasemaatschappij?

• PWM
  • Niet online

PWM

Falcon schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 16:38:
@PWM: Bedankt. Wordt dit kastje geplaatst in opdracht van de leasemaatschappij?
Waarschijnlijk wel. Er zijn nu 5-10 leveranciers van die kasten, bijvoorbeeld www.thenewmotion.com Die plaatsen de kast. Die opdracht komt van werkgever of leasemij afhankelijk van jullie regeling.

Als berijder heb je in principe nergens last van, je hoeft alleen maar iemand een keer binnen te laten ;)
Snow_King schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 14:17:
[...]
Wat is je reserveringsnummer? Ik heb P187, maar heb ook al bijna 2 jaar nu een reservering staan.
Zal even navragen, kom erop terug :) Had jij al wat betaald? Wij moesten volgens mij $4000,- betalen.

[ Voor 4% gewijzigd door PWM op 11-01-2012 19:06 ]

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

@PWM: Klinkt goed. Ik zit er over na te denken om de Prius Plugin te gaan leasen, vandaar.

• t_captain
PWM schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 19:04:
[...]

[...]

Zal even navragen, kom erop terug :) Had jij al wat betaald? Wij moesten volgens mij $4000,- betalen.
Je hebt dus voor meer dan een jaar een bedrag van 4000 euro uitgeleend aan een startup, zonder rentevergoeding en zonder waarborgen? ;)

• PWM
  • Niet online

PWM

t_captain schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 20:23:
[...]

Je hebt dus voor meer dan een jaar een bedrag van 4000 euro uitgeleend aan een startup, zonder rentevergoeding en zonder waarborgen? ;)
Niet helemaal startup meer, er zitten grote namen achter zoals bijvoorbeeld Toyota, Panasonic en Daimler AG. Maar inderdaad, de rest klopt ;)

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Zo lang je een Tesla kunt rijden lijkt het me dat wel waard ;)

Nee, merp!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

PWM schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 19:04:
Ik heb EUR 4000,00 aanbetaald in 2010.
t_captain schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 20:23:
[...]

Klopt helemaal. Ik geloof in Tesla Motors en ben bereid op deze manier mijn geld uit te lenen zonder enige garantie.

• PWM
  • Niet online

PWM

Snow_King schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 14:17:
[...]
Wij hebben RSN670

• bite
  • Niet online
Smuggler schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 14:53:
Voor auto’s met range-extender en plug-in hybride auto’s die minder dan 50gr/km CO2 uitstoten, geldt vanaf 2014 een bijtelling van 7 procent. Superzuinige leaseauto’s waarvoor dan al contracten zijn afgesloten, vallen dan nog maximaal 5 jaar onder de 0% bijtelling. Volledig elektrische auto’s blijven vrijgesteld van bijtelling.

Dit is natuurlijk hardstikke mooi, vooral op de dure auto's van tesla is geen bijtelling echt fantastisch!.
Maar hoe denken tweakers over 0% bijtelling?
Gaan jullie ook een Opel Ampere Leasen, of zien jullie andere mogelijkeheden?
En welke auto's hebben eigenlijk 0% bijtelling en wat heb ik aan zulke auto's?
http://www.belastingdiens...ulier/prive_gebruik_auto/
"Auto van de werkgever

Rijdt u in een auto van uw werkgever? Dan geldt de 'regeling privégebruik auto van de werkgever'. Dat betekent dat uw werkgever een bedrag bij uw loon moet tellen, omdat u voordeel hebt van dit privégebruik. Het bedrag dat bij uw loon wordt geteld, is de zogenoemde bijtelling. De bijtelling is meestal 25% van de catalogusprijs van de auto. Betaalt u uw werkgever een vergoeding voor het privégebruik van de auto? Dan wordt de bijtelling verminderd met deze vergoeding.
Als u niet meer dan 500 privékilometers rijdt

Rijdt u met de auto van uw werkgever omgerekend naar een heel kalenderjaar niet meer dan 500 privékilometers? En kunt u dat overtuigend bewijzen? Dan hoeft uw werkgever niets bij uw loon te tellen.

Let op!

Alle kilometers die u niet voor uw werk rijdt, zijn privékilometers. Kilometers voor woon-werkverkeer zijn zakelijke kilometers.
"

Hoe zit dat eigenlijk met het voordeel van privégebruik van een 0% elektrische auto?, bestaat dat voordeel dan niet meer?
Ik mag enkel een auto op diesel leasen die over het algemeen toch al een hogere fiscale waarde heeft dan een vergelijkbaar model op benzine :|.

• t_captain
bite schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 10:49:
[...]

Hoe zit dat eigenlijk met het voordeel van privégebruik van een 0% elektrische auto?, bestaat dat voordeel dan niet meer?
Je hebt wel een voordeel wegens privegebruik, maar dat voordeel heeft door het bijtellingspercentage van 0% een waarde van 0 euro. Je telt dus 0 euro bij je belastbaar inkomen in box 1 en betaalt 0 euro extra belasting ;)

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Ah, bedankt!
t_captain schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 10:58:
[...]

Je hebt wel een voordeel wegens privegebruik, maar dat voordeel heeft door het bijtellingspercentage van 0% een waarde van 0 euro. Je telt dus 0 euro bij je belastbaar inkomen in box 1 en betaalt 0 euro extra belasting ;)
Klopt. Moet wel bij worden aangemerkt dat je de auto dan in 2013 uiterlijk op kenteken moet hebben staan en dan geniet van maximaal 5 jaar 0% bijtelling.

• Omniferious
  • Laatst online: 15-11 10:28
Snow_King schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 21:54:
[...]
Zou je mij je reserveringsnummer kunnen sturen? Op het Tesla Motors Club forum wordt een topic bijgehouden met alle reserveringen.

[...]

Over de Model S, zie verder: http://blog.widodh.nl/201...charging-for-the-model-s/

De Model S blijft imho toch wel de beste 0% bijtellings auto. De 480km geloof ik verder niet, in real world gok ik op 350km wat praktisch goed haalbaar is met de auto, dit omdat ik al ervaring heb met de Roadster. Die KAN 360km, maar ik heb maximaal 330k op één lading gehaald, dat was echter wel ~100kmh rijden de gehele 330km..
Zit op RSN696! Can't wait =)

• Luc79Ehv
  • Laatst online: 17-09 10:03
Ben meer lezend dan schrijvend op dit forum maar soms maak ik een uitzondering ;)
Leuk om te zien dat er een aantal mede tweakers hierover posten!
Hier ook een Tesla Model S enthousiast met reservering nummer P653

Tip voor degene die interesse hebben in Tesla: op het Tesla Motos Club forum is veel info en discussies te vinden.

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Luc79Ehv schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 10:48:
Ben meer lezend dan schrijvend op dit forum maar soms maak ik een uitzondering ;)
Leuk om te zien dat er een aantal mede tweakers hierover posten!
Hier ook een Tesla Model S enthousiast met reservering nummer P653

Tip voor degene die interesse hebben in Tesla: op het Tesla Motos Club forum is veel info en discussies te vinden.
TMC is inderdaad een leuk forum, is ook meer dan enkel Tesla te vinden. Ik ben daar zelf als "widodh" actief.

Zijn er verder al mensen die een Ampera besteld hebben?

[ Voor 4% gewijzigd door Snow_King op 18-01-2012 16:42 ]

• PWM
  • Niet online

PWM

Snow_King schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 16:41:
[...]
Zijn er verder al mensen die een Ampera besteld hebben?
Wij zijn er dus mee bezig. Zijn nu in overleg met de gemeente voor palen.

De proefrit (en bijbehorend verbruik) heeft wel een beetje de rem op de Ampera gezet, aangezien de meeste mensen tussen de 50km en 90km van het werk wonen, en de Ampera het dus op een zuipen gaat zetten.

Imho gaat de Ampera binnen nu en 2 jaar een volledig achterhaalde en absolete auto worden, maar ja, die 0% bijtelling....

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

PWM schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 10:09:
Imho gaat de Ampera binnen nu en 2 jaar een volledig achterhaalde en absolete auto worden, maar ja, die 0% bijtelling....
Daar ben ik dus ook bang voor. De Prius plugin gaat dan wellicht minder op zijn accu kunnen rijden, maar ik denk dat die overall een stuk zuiniger (dus goedkoper) gaat uitpakken.

Ik denk dat Opel/Chevrolet een goede stap gezet heeft, maar die 1.4i is gewoon vreselijk onzuinig heb ik het idee.

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

De TS kan overigens nog worden aangepast, de Tesla Model S heeft een 290kW motor (388pk).

Ik zou echter bij elektrische auto's geen PK's vermelden met kW's, dát is het vermogen van de motor. We zijn wellicht gewend aan PK's te vermelden, maar bij een EV is het niet meer correct.

kW / 0.746 = PK

• bite
  • Niet online
Snow_King schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 14:59:
[...]We zijn wellicht gewend aan PK's te vermelden, maar bij een EV is het niet meer correct.

kW / 0.746 = PK
Waarom zou het voor verbrandingsmotoren wel correct zijn en voor elektrische niet?
In Nieuw Zeeland hebben ze het bij een 6L V8 motor ook over kilowatt (en liters per 100km ;) ).
http://youtu.be/RPLyPbccvMU

• PWM
  • Niet online

PWM

Voor de liefhebber, in de Autoweek van deze week staat de Ampera tegen wat andere "groene" auto's. De Autoweek is altijd erg netjes, iets te. Beetje bangig om auto's af te serveren, maar de Ampera krijgt voor hun doen wel de volle laag.

Duur, klein, plastic en bovenal: een zuipschuit. Pluspunt is dat hij wel goed rijd, iets wat ik kan onderschrijven.

Ze kwamen gemiddeld op 1 op 13. En dat met 0% bijtelling :+ Blijf je binnen de 50 kilometer, zit je wel goed, maar dan kan je beter een Leaf nemen.

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:45

BM

Moderator Spielerij
PWM schreef op maandag 12 maart 2012 @ 16:20:
Voor de liefhebber, in de Autoweek van deze week staat de Ampera tegen wat andere "groene" auto's. De Autoweek is altijd erg netjes, iets te. Beetje bangig om auto's af te serveren, maar de Ampera krijgt voor hun doen wel de volle laag.

Duur, klein, plastic en bovenal: een zuipschuit. Pluspunt is dat hij wel goed rijd, iets wat ik kan onderschrijven.

Ze kwamen gemiddeld op 1 op 13. En dat met 0% bijtelling :+ Blijf je binnen de 50 kilometer, zit je wel goed, maar dan kan je beter een Leaf nemen.
1 op 13??? Over hoeveel kilometer? En met een volle actie als start neem ik aan.

Kolere... dat verbruik is wel dramatisch. Toch jammer, had hoge verwachtingen van die auto, maar hij lijkt ze absoluut niet waar te maken.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• t_captain
PWM schreef op maandag 12 maart 2012 @ 16:20:

Die 1:13 is als je op benzine rijdt, bovendien is het een testverbruik van autoweek. Daar scoren ze wel vaker aan de dorstige kant. Ik denk dat 1:15 op benzine realistisch is.
De officiele 1:87 (omgerekend van CO2 27 g/km) wordt gescoord in een meetcyclus die voornamelijk elektrisch wordt afgelegd. Bijladen van de accu is geen onderdeel van de meting.

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

t_captain schreef op maandag 12 maart 2012 @ 20:38:
[...]

Die 1:13 is als je op benzine rijdt, bovendien is het een testverbruik van autoweek. Daar scoren ze wel vaker aan de dorstige kant. Ik denk dat 1:15 op benzine realistisch is.
De officiele 1:87 (omgerekend van CO2 27 g/km) wordt gescoord in een meetcyclus die voornamelijk elektrisch wordt afgelegd. Bijladen van de accu is geen onderdeel van de meting.
Feit blijft dat zodra je 120km/u of harder rijdt, je volledig op de verbrandingsmotor rijdt en dus flink zuipt, ook dat is niet meegenomen in de testcyclus. Het is namelijk geen lichte auto en een gemiddeld testverbruik van 1:13 is voor zo'n auto niet eens zo heel raar.

Nee, merp!

• t_captain
Volgens mij heeft de Volt/Ampera een aandrijfconcept waarbij de benzinemotor geen verbinding heeft met de wielen, maar alleen dient om de accu bij te laden. Je rijdt dus volledig elektrisch, ook met 120+. Wel heb je een nogal beperkte aktieradius, waarna de benzinemotor aanslaat om de accu te laden.

Voor het benzineverbruik betekent dit dat hij op 0 begint en na afloop van de accuvoooraad richting de 1:13 convergeert. Op zich is dit verbruik goed te verklaren vanuit het stevige gewicht van 1600kg. Maar als je functioneel naar de auto kijkt dan zie je dat:

- de breedte van het interieur voor 3.5 smaller is dan bij een Peugeot 308.
- achter zelfs 9 cm smaller van binnen
- de beenruimte voor de bestuurder is iets langer, de hoofdruimte iets kleiner. totale ruimte voor de lange bestuurders is vergelijkbaar.
- de afstand tussen voorstoel en rugleuning van de achterbank is in de 308 1.5 tot 7 cm groter.
- de hoofdruimte achterin is in de 308 9 cm groter.

Op gewicht zou je deze auto moeten vergelijken met een 5-serie of A6. Maar op interieurruimte moet je eerder denken aan het C-segment. Als ik op de cijfers moet afgaan, is een 308 zelfs aanzienlijk ruimer.

In het C-segment is een verbruik van 1:13 niet best ;)

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

t_captain schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 07:58:
Volgens mij heeft de Volt/Ampera een aandrijfconcept waarbij de benzinemotor geen verbinding heeft met de wielen, maar alleen dient om de accu bij te laden. Je rijdt dus volledig elektrisch, ook met 120+. Wel heb je een nogal beperkte aktieradius, waarna de benzinemotor aanslaat om de accu te laden.
Niet helemaal waar, dat is wat ze je graag laten geloven: http://www.autoblog.nl/ar...egt-over-aandrijving-volt

De 1.4i die ze in de Volt hebben gelegt kom zo ver ik weet uit een Corsa en is gewoon niet efficiënt genoeg. Als ze echt tijd hadden gestoken in een blok ontwikkelen wat enkel en alleen als generator hoefde te dienen, dan had die auto echt wel zuiniger kunnen zijn.
Pagina: 1 2 Laatste