Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Mijn karma opeens met duizend gedaald?

Pagina: 1
Acties:
  • 475 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Het was me opgevallen dat mij karma van 3.276 opeens is terug gegaan naar 2.696?
Hoe komt dit? Ik heb niets "gekocht" in de karmastore...

Ik sta zelfs nog in de top 10 met het oude aantal karma...
Afbeeldingslocatie: http://img210.imageshack.us/img210/4012/karmatop.png

Bovendien, hoe is dit mogelijk?
Afbeeldingslocatie: http://img59.imageshack.us/img59/6839/karmajh.png

Alvast bedankt,
Ik weet niet of dit een bug is of dat iemand dit gedaan heeft.
Als iemand dit gedaan heeft wil ik graag de reden weten.

Wolph

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2011 11:23 . Reden: Spellingsfout ]

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

*Even verplaatsen naar LD*

Hoe karma precies berekend wordt weet ik niet, maar ik weet wel dat er een controle is voor moderatiescripts. Maar als ik handmatig jouw moderaties even nakijk lijkt dit me niet mogelijk vanwege de aantallen en spreiding. Misschien weet een van de developers het.

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Topicstarter
ik hoop het, vind het eigenlijk een beetje oneerlijk. Heb lange tijd op andere forums gezeten en nu eindelijk tweakers gevonden. Hier zijn tenminste genoeg mensen dus haast ooit verveling :)

Maar als iets wat ik verdien al direct omlaag gaat dat zet ik daar toch een vraagteken bij.

Alvast bedankt,
Wolph

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:21

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ben je blijkbaar een tijdje niet actief geweest met modereren of het plaatsen van karma-gevende momenten, zoals blogjes, reviews etc?

Zoiets had ik een tijdje geleden ook. Eens de thread opzoeken.

Negatieve karma?

[ Voor 11% gewijzigd door AW_Bos op 02-12-2011 11:45 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Dat gaat over beschikbare karma in karmastore en niet het totaal :)

edit: Totaalkarma in gallery zou niet omlaag mogen gaan, ook niet na aankoop in karma store. Het enige wat ik weet waar het wel door omlaag kan gaan zijn -1/-2 reacties en moderatiescripts.

[ Voor 59% gewijzigd door Kixtart op 02-12-2011 12:01 ]

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, nu is het weer 3.581...

Misschien een bereken fout van tweakers?
Ik was toen namelijk bezig met het editen van een review.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik heb ook geen idee hoe karma berekend wordt (daar reageert vast iemand anders nog wel op), maar aangezien je pas een week geregistreerd bent kan ik me voorstellen dat kleine veranderingen relatief grote aanpassingen tot gevolg kunnen hebben. Misschien beter om over een paar weken nog eens te kijken. Of je niet druk te maken over de karma, het gaat er vooral om dat je plezier hebt :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:40

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

De berekening van Karma is niet openbaar dus daar zal vast niemand op reageren (tenzij hij of zij hetzelfde komt zeggen als ik hier doe) ;)

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat begrijp ik. Het heeft ook eigenlijk geen waarde voor me die karma. Maar het is natuurlijk wel leuk om zo eens te kijken waar je in de lijst staan :)

Maar in ieder geval, het is nu opgelost. Het is gewoon weer het goede aantal.
Ik weet niet hoe het kwam, maar het percentage -19% zal er wel mee te maken hebben :D

Edit:
Zo te zien hadden wel meer mensen een daling:
Afbeeldingslocatie: http://img41.imageshack.us/img41/1605/knipselz.png

Was er misschien een storing of iets dergelijks?

Maar in ieder geval, het is al opgelost dus maakt eigenlijk niets uit.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2011 12:32 ]

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Mogelijk buggie moderatorscript check, want het percentage stond bij 'overig'
F_J_K schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 12:20:
Ik heb ook geen idee hoe karma berekend wordt (daar reageert vast iemand anders nog wel op), maar aangezien je pas een week geregistreerd bent kan ik me voorstellen dat kleine veranderingen relatief grote aanpassingen tot gevolg kunnen hebben. Misschien beter om over een paar weken nog eens te kijken. Of je niet druk te maken over de karma, het gaat er vooral om dat je plezier hebt :P
Dan is het nog steeds raar, aangezien het erop lijkt dat hij niks fout heeft gedaan. Karma is ook een beetje een richtlijn of je positief of negatief opvalt :)

☻/
/▌
/ \

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Da's waar.
Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 12:25:
Maar het is natuurlijk wel leuk om zo eens te kijken waar je in de lijst staan :)
Yup, mompel mompel stomme Bosmonster, silentsnow, JvS en NMe :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Er is afgelopen week een bugje gefixt mbt karmaberekening. De inventarissen kregen schijnbaar karma toebedeeld, en bleef staan ookal was de inventaris niet meer actief/bestaand: [bug] 5.5K karma in 1 dag (vlak) na registratie.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

De schommelende waardes zijn natuurlijk heel eenvoudig te verklaren in een week opname:
Ma - 100
Di - 150
Wo - 120
Do - 90
Vr - 200
Za - 400
Zo - 30
Ma - 60
Di - 80

De overzichten die gepost worden, kijkt men naar de afgelopen week. ma t/m zo is een ander getal dan als je di t/m ma neemt. Puur omdat de karma dagelijks anders is.

Die top 10 lijsten geeft de afgelopen 7 dagen aan, en het is dan logisch dat daar elke dag een ander getal in staat.

De totale karma zou natuurlijk niet moeten zakken.

Ey!! Macarena \o/

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ook je totale karma kan fluctueren (dus ook naar beneden worden bijgesteld als je bijvoorbeeld inventarissen of productreviews verwijderd).
Wiethoofd schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 15:50:
Er is afgelopen week een bugje gefixt mbt karmaberekening. De inventarissen kregen schijnbaar karma toebedeeld, en bleef staan ookal was de inventaris niet meer actief/bestaand: [bug] 5.5K karma in 1 dag (vlak) na registratie.
Die fix staat nog niet online.

Anyway, dat de hoeveelheid karma van de afgelopen week sterk fluctueert is natuurlijk logisch. Ik zie hier verder dus ook geen bug :)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.