Als ik de discussie in dit topic doorneem dan denk ik dat hint naar een minder subjectieve beoordeling van onderdelen een goede is.
Als ik mag aftrappen..
De definitie van budget systeem is op dit moment een pc die zoveel mogelijk moet kunnen voor een budget van €250 (tijdelijk €300)
Als ik het goed begrijp.
Persoonlijk zou mijn definitie van een budget systeem het volgende zijn:
een pc die zoveel mogelijk moet kunnen voor een budget van MAXIMAAL €250(tijdelijk iets verhoogt). Waarbij de keuze voor onderdelen gebaseerd wordt op prijs prestatie verhouding, met de nadruk op prijs. Dus een onderdeel wat ongeveer dezelfde prijs prestatie verhouding heeft maar goedkoper is heeft de voorkeur.
Hierbij niet uit het oog verliezende dat alle performance belangrijk is en dat dit niet lijdt tot een kreupel systeem.
Voorbeeld cpu...
g830 vs a4-3400 systeemprijs performance ongeveer gelijk maar de grafische performance van de fusion is beter en lagere prijs voor het systeem. algemene performance is minder maar
a4-3400 vs a6-3500 €54 vs €72 De a4 is bijna een derde goedkoper en op het gehele systeem ook nog bijna 15% en de prestatie gaat niet zo heel veel omhoog.
Een e350 is wel goedkoper(€80 vs €110) maar levert teveel in op prestatie, de 1155 celeron levert alleen heel veel prestatie in tov prijs van een g830.
Voor het basis systeem
nu een pc die zoveel mogelijk moet kunnen voor een budget van €325 (tijdelijk €350)
mijn kijk.
een pc die zoveel mogelijk moet kunnen voor een budget van rond €325(tijdelijk iets verhoogt). Waarbij de keuze voor onderdelen gebaseerd wordt op prijs prestatie verhouding. Dus elk onderdeel de beste prijs prestatie verhouding zolang dit binnen het budget past. Hierbij niet uit het oog verliezende dat algemene performance belangrijk is.
voorbeeld cpu weer
g830 vs fusion: cpu is duidelijk een betere prijs algemene prestatie verhouding. je levert in op de mogelijkheid om 3d spellen te spelen, maar dit is voor die taak goed te compenseren door een grafische kaart toe te voegen. Daarom is er ook een budgetgamesysteem
ps ik gebruik hier algemene performance en alle performance en weet eigenlijk niet hoe ik het verschil wat ik er mee wil aanduiden moet aangeven.
Denk bij algemene performance aan de beste gok als je geen idee hebt wat je gaat gebruiken en hierbij de kans hebben dat een specifieke taak best een stuk minder kan zijn.
Alle performance is echt alles meenemen en proberen een systeem neer te zetten dat zoveel mogelijk dingen redelijk tot goed kan doen.
Anyway deze discussie lijkt mij interessanter dan of iemand nu wel of niet gezegd heeft dat iets crap is.
Door deze verandering denk ik dat je ook wat makkelijker kan verantwoorden de jump van hd naar sd door tijdelijke grote verhoging van 3,5" schijven.