hoeveel is dit nog waard?

Pagina: 1
Acties:
  • 529 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
goeden middag mensen,

ik wil graag weten wat ik nog voor mijn computer zou kunnen vangen (mocht ik heb verkopen)

processor amd phenom x3 8650 2,3Ghz
RAM: 4GB werk geheugen (merk komt er later nog bij, weet op het moment niet uit mijn hoofd.
Videokaart: ASUS EAH 5770 512MB versie
Moederboard: ECS 8100VM-M5
HDD: 750GB 7200RPM
PowerSuply: 730 watt
met een standaard kast en een DVD brander.
+1 extra cooler master fan 5200 rpm (voor wat zuig kracht in de zomer dat mn cpu iets cooler blijft.

ik hoop dat jullie hier wat mee kunnen.

(en geen domme reacties van afgeschreven etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:14
wat de gek er voor geeft. In welke staat is de pc? Wat heb je er mee gedaan precies, OCen o.i.d.? Kijk op marktplaats naar soortgelijke pc's en beslis hieruit.
Aangezien ie tweedehands is gok ik zo'n 250 à 300 euro, maar ja wie weet betaald iemand er wel 400+ voor...

EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-08 17:23
wat voor voeding precies? en wat is een standaard kast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumbal696
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-02-2018

gumbal696

bla bla bla

dat mag hier in plaats van een nieuw draadje openen : Howto: prijsbepaling (oude) hardware

win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-08 14:37
Daar kan je niet op reageren... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kh65
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-06 19:50
Ik vind hem echt niet meer dan 150 euro waard.
Voor iets van 250 euro bouw je een soortgelijke PC met (iets) betere specs.
En dan heb je iets nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de staat van de computer is perfect.
heb hem nooit overgeclocked.
de voeding is 730 wat tech solo (weet niet veel van dit merk, maar hij is recent aangeschaft en niet lang in gebruik.)

de kast ja, merkloos. hij zat standaar bij mijn computer.
hij is in iedergeval zwart. met een zilvere front stuk (de aan knop en de usb + audio plug gaten)

overigens hij is super licht, met de standaard voeding was hij 4,7KG maar nu is het iets meer omdat er een zwaardere voeding in is gegooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Laatst online: 31-07 13:48
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2011 @ 16:09:
de staat van de computer is perfect.
heb hem nooit overgeclocked.
de voeding is 730 wat tech solo (weet niet veel van dit merk, maar hij is recent aangeschaft en niet lang in gebruik.)

de kast ja, merkloos. hij zat standaar bij mijn computer.
hij is in iedergeval zwart. met een zilvere front stuk (de aan knop en de usb + audio plug gaten)

overigens hij is super licht, met de standaard voeding was hij 4,7KG maar nu is het iets meer omdat er een zwaardere voeding in is gegooit
Dus een verouderde processor, een simpele kast, een B-merk voeding en een goedkoop moederbord. ;)
Denk niet dat je hier nog echt veel voor gaat krijgen, je mag blij zijn met zo'n 200 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
naarden 4ever schreef op woensdag 30 november 2011 @ 16:07:
[...]

Daar kan je niet op reageren... 8)7
Dat is de bedoeling.
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2011 @ 16:09:
Dat is ook je geluk, zulke voedingen slopen PC's en het is geen 730W voeding maar een ~250W voeding.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-08 14:37
Harde schijf; 50 euro
Powersupply; troep
processor; 40 euro
videokaart; 60 euro
mobo; misschien 20 euro, maar los krijg je em niet verkocht
ram; 15 euro max

al met al; 200 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
250... yea right, daar geloof ik dus totaal niks van, want ik heb zelf een keer een metertje aan gehangen en lekker wezen gamen,
vervolgens de stand bekeken wat de voeding heeft gegeven. en ik kwam gewoon netjes uit dat mijn pc op dat moment niet meer dan 500 wat heeft gezopen. dus die 250 wat is dikke onzin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:52
off-topic: is het niet slim om hier een topic van te maken? Deze vraag zal iemand zich vaker afstellen en dan is het overzichtelijker om alles in één forum te hebben, of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2011 @ 16:17:
250... yea right, daar geloof ik dus totaal niks van, want ik heb zelf een keer een metertje aan gehangen en lekker wezen gamen,
vervolgens de stand bekeken wat de voeding heeft gegeven. en ik kwam gewoon netjes uit dat mijn pc op dat moment niet meer dan 500 wat heeft gezopen. dus die 250 wat is dikke onzin
Wat jij nu zegt klopt ook helemaal niet want echt niet dat jouw PC 500 watt gaat verbruiken. ;)
De voeding die je hebt is bagger, dat is een feit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:07
Gerjannn schreef op woensdag 30 november 2011 @ 16:18:
off-topic: is het niet slim om hier een topic van te maken? Deze vraag zal iemand zich vaker afstellen en dan is het overzichtelijker om alles in één forum te hebben, of zie ik dat verkeerd?
Dat topic is er jaaaaaaaarenlang geweest, maar je moet er ook wel de mensen voor hebben die er enigszins verstand van hebben.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murrays
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
150 ? dat is echt teveel voor dit systeem hoor met onbekend geheugen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
lijkt mij niet, anders krijg je 1000 reacties door elkaar, succes dan met zoeken welke bij joune hoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
Murrays schreef op woensdag 30 november 2011 @ 16:19:
150 ? dat is echt teveel voor dit systeem hoor met onbekend geheugen..
Het geheugen is het probleem niet, dat zit meestal wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:57

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Daar gaat het ook niet om, die voeding kan waarschijnlijk maximaal 250W aan continu vermogen leveren. Voor veel PC's overigens ruim voldoende, maar het zijn meestal ook geen stabiele voedingen waardoor de spanningscircuits op je moederbord het gewoon zwaar te verduren hebben en sneller slijten. Een goedkope voeding is vrijwel altijd duurkoop.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murrays
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Redblader schreef op woensdag 30 november 2011 @ 16:19:
[...]

Het geheugen is het probleem niet, dat zit meestal wel goed.
Nee dat snap ik maar het is nog teveel voor zo'n systeem..

100 max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-07 21:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Hahn schreef op woensdag 30 november 2011 @ 16:18:
[...]

Dat topic is er jaaaaaaaarenlang geweest, maar je moet er ook wel de mensen voor hebben die er enigszins verstand van hebben.
Er zijn niet voor niets Tweakers.net Experts in het leven geroepen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
geheugen merk weet ik op het moment niet, die kan ik later posten. (zit op mn stage)
en ik heb gekeken wat ik minimaal nodig heb voor de componenten die ik had en ik kwam uit op een minimaal een 400 watt voeding, en ik dacht nou voor wat meer geld heb ik een duurdere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Nee zeker niet meer dan 500W, tijdens games eerder minder dan 200W. Dat de meter misschien veel meer zal aangeven is dat die nogal in efficient is en dat die geen actieve power factor correctie heeft en dat de meter er niet mee om kan gaan.
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2011 @ 16:21:
geheugen merk weet ik op het moment niet, die kan ik later posten. (zit op mn stage)
en ik heb gekeken wat ik minimaal nodig heb voor de componenten die ik had en ik kwam uit op een minimaal een 400 watt voeding, en ik dacht nou voor wat meer geld heb ik een duurdere
Voor minder had je een goede gehad 300W gehad, hier kun je echt niks mee. :P

[ Voor 25% gewijzigd door -The_Mask- op 30-11-2011 16:31 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:07
hyptonize schreef op woensdag 30 november 2011 @ 16:21:
[...]

Er zijn niet voor niets Tweakers.net Experts in het leven geroepen? ;)
Die zijn er voor totaal iets anders :?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maar hij gamed wel! nooit uitval gehad! heeel weining warmte, als je je hand er achter houd voel je bijna geen verschil tussen je eigen warmte en dat ding! weinig geluid je hoort meer cpu of mn video kaart (nooit echt naar gekeken) alles is standaard, dus ik heb er geen klachten over. ik vind het enige min puntje hij is niet modulair (dat je overige stekkers er af kan halen

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2011 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2011 @ 16:31:
maar hij gamed wel! nooit uitval gehad! heeel weining warmte, als je je hand er achter houd voel je bijna geen verschil tussen je eigen warmte en dat ding! weinig geluid, dus ik heb er geen klachten over. ik vind het enige min puntje hij is niet modulair (dat je overige stekkers er af kan halen
Dat je er op dit moment nog niks van merkt zegt natuurlijk niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Hahn schreef op woensdag 30 november 2011 @ 16:18:
[...]

Tsjah, ik zou eventueel wel zo iets door willen starten.. Aangezien je toch ziet dat er best wel behoefte aan is.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-08 13:02

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Welkom op GoT :W
Howto: prijsbepaling (oude) hardware is hier speciaal voor geschreven. Nee, daar kan je niet reageren en dat is ook niet de bedoeling. Aan de slag dus! ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.