[V&A] Wijziging User Review - [kaiy] [Lynnfield]

Pagina: 1
Acties:
  • 301 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zakkenjongen
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-08 03:16
Betreft:
advertentie V&A aangeboden: HTC Flyer 16GB
tweaker [Verwijderde gebruiker]
beoordeling http://tweakers.net/aanbod/rating/100624

Martijn wilde wel zijn Motorola Droid 2 ruilen tegen mijn Flyer. Wat heen en weer gemaild, ik vond het wel goed eigenlijk, wachtte foto's af. (dit was vanaf vrijdag tot zaterdag ongeveer)

Toen de foto's nog moesten komen kreeg ik bericht van een andere tweaker - die wilde de tablet wel kopen. Daar ook mee gemaild, we kwamen er al snel uit en voor hem was tijd een belangrijke factor, voor mij ook wegens het gebrek eraan, ik wilde de hele verkoop van de Flyer snel afronden want ik moest veel doen voor mijn studie en voorbereiden op stage. Het geld was enorm snel overgemaakt, ik had meteen het pakje voorbereid zodat iemand het kon versturen, want ik had daar zelf nogmaals geen tijd voor. Dit gebeurde allemaal op zondag overigens. Diezelfde zondag ook de foto's ontvangen nog, die heb ik nog even bekeken en ik ben vergeten om Martijn een berichtje te sturen dat ik toch afzie van de deal omdat verkoop voor mij makkelijker is. De volgende dag (ja, dat klopt, op maandag) heb ik Martijn meegedeeld op een nette manier hoe het is gelopen en mijn excuses aangeboden voor het late bericht. Nogmaals, we hadden niks definitief afgesproken, ik was niks verplicht. Indien nodig kan ik alle PM's doorsturen naar een moderator zodat het ook duidelijk is.

Maar wat krijg ik als antwoord op mijn PM met uitleg?
Michal,

Erg jammer dat je niet bij ons eerste gesprek aangeeft dat je liever geld hebt, ook jammer dat je meteen bij het eerste het beste bod met iemand anders in zee gaat en ondertussen de mond vol met vertrouwen hebben, vertrouwen is maar relatief voor jou zie ik, jammer dat je dat ook niet even van tevoren aangeeft in plaats van achteraf en bedankt dat je me nog in de gelegenheid hebt gesteld een tegenbod te doen.
Een beetje onfatsoenlijk zo niet?

Met vriendelijke groet,
Martijn
Hierdoor was ik erg verontwaardigd. Ik ben een eerlijk persoon en ik laat nooit mijn naasten zitten en vind dat Martijn geen recht heeft om hierover te oordelen op basis van zoiets. Dus ik stuurde terug:
Je hebt gelijk dat ik je eerder op de hoogte had moeten stellen, maar je overdrijft door over vertrouwen te beginnen. We hadden nog niks definitief afgesproken en ik vind het vrij brutaal dat je nu zegt dat ik je helemaal heb laten zitten etc, dat vertrouwen relatief is voor mij, dit is toch echt iets persoonlijke en jij kunt daar niet over oordelen. Jammer dat dit op zo'n manier afloopt.

Michal
Weer op een nette, niet beledigende manier geantwoord, al begon ik al een beetje te koken. Toen kwam het:
Het is brutaal en een belediging van intelligentie door te gaan verkondigen dat je drukke dagen hebt om even tijdig te reageren terwijl je het inderdaad te druk hebt namelijk met op het andere bod in te reageren.

Dat verduidelijk de zaak in ieder geval dat jouw woord of afspraak niets definitiefs is...
Ik had verwacht dat jij wel meer waarde hechtte aan jouw woorden of afspraken, naar mijn weten zijn we gewoon akkoord gegaan en had je op z'n minst het fatsoen kunnen hebben om mij een tegenbod te laten uitbrengen of in ieder geval te kennen te geven dat jij liever geld hebt voor je tablet dan had ik daar een gepaste reactie op kunnen geven, maar op deze manier laat je mensen inderdaad zitten.

Als je het gewoon direct had gemeld zodra je op het andere bod inging in plaats van dat je eerst afspraken met mij gaat maken en ik achteraf krijg te horen dat je toch maar met iemand anders in zee bent gegaan, dan laat je mensen inderdaad zitten ja...

Met vriendelijke groet,
Martijn
Nogmaals, nooit een definitieve afspraak gemaakt. Nou sorry hoor, maar dit tolereer ik niet. Daarbij kwam ook de belachelijke feedback, die qua inhoud weer over mij als persoon oordeelt.

Sowieso kreeg ik 3 x 1 ster terwijl Martijn hoogstens over 1 daarvan kan oordelen (contact), en daarbij komt dat we niks hadden afgesproken, geen tijd, geen gegevens naar elkaar gestuurd, niks, ik was dus ook niks verplicht en vind het belachelijk dat ik überhaupt zo word beoordeeld.

Daarbij vraag ik dus ook om deze beoordeling te verwijderen, want ik ga niet zoals Martijn mijn frustraties uitleven en zo'n beoordeling 'teruggeven'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:05

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

ik vond het wel goed eigenlijk
Dat is toch jouw 'woord', jouw toezegging dat je bereid bent om de deal rond te maken.

Hij reageert imho wel wat overdreven, maar hij heeft zeker een punt.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zakkenjongen
Nee, een toezegging is het heen en weer sturen van persoonlijke gegevens en afspreken van een datum en tijd. Zo was het tenminste altijd totdat deze nieuwe feedbackbeoordeling werd ingevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste kaiy,

Onderstaand bericht is een reactie op 'HTC Flyer 16GB' (V&A aangeboden: HTC Flyer 16GB).

----------

Ik heb nog een Motorola Milestone 2 liggen, ik wil eventueel wel ruilen met 50 a 100 euro bijbetaling van mijn kant.

Met vriendelijke groet,
Martijn

Verzonden op vrijdag 25 november 2011 13:17
kaiy

Hee, lijkt me een mooie ruil, is je milestone in goede staat en een beetje compleet? Wat voor bijbetaling stel je zelf voor? En de laatste vraag, waar kom je vandaan? Ivm bezorgen/ afspreken.

Groeten,
Michal

Verzonden op vrijdag 25 november 2011 17:51
kaiy

Ik heb inmiddels eigen foto's toegevoegd aan de advertentie!

Verzonden op vrijdag 25 november 2011 18:21
Lynnfield

De Motorola is in goede staat, ik heb er alleen een data kabel en lader bij daarom wil ik wel 50 euro bijbetalen.

Met vriendelijke groet,
Martijn

Verzonden op zaterdag 26 november 2011 11:40
kaiy

Hm, 75 euro dan? Dat is tevens mijn tegenbod. Ik kom vaak in omgeving Nijmegen, dan zou ik wel een trein kunnen nemen richting Zwolle of Apeldoorn, dat zou al een heel stuk jouw kant op moeten zijn toch?

Michal

Verzonden op zaterdag 26 november 2011 11:56
Lynnfield

myReact
gallery

Beste Michal,

75 euro is prima,

Met vriendelijke groet,
Martijn

Verzonden op zaterdag 26 november 2011 14:48
kaiy

myReact
gallery
Direct Message

Hey,

Ik was nu dus aan het denken, het blijft ontzettend ver rijden voor ons beiden. Kunnen we anders niet een ruil via de post/geld overmaken doen? Want voor mij is een ritje Zwolle vanuit Nijmegen al gauw 1,5 heen, voor jou vast net zoiets. Ik heb een hoop positieve feedback dus ik denk dat ik wel te vertrouwen ben, die van jou ziet er ook goed uit (al heb je er niet zoveel). Hoe zou je dat vinden?

Van de spullen die bij de Flyer zitten kan ik er toch geen gebruiken, de lader/USB-kabel, hoes en pen zijn allemaal specifiek voor die tablet en het garantiebewijs is een A4-tje, dus geen moeite om erbij te stoppen. Zit verder geen SD kaart in, 16GB geheugen intern.

Als je akkoord gaat met een over-de-post-ruil, zou je dan wat foto's kunnen toesturen van je telefoon?

Groeten,
Michal

Beste Michal,

het is inderdaad een eindje reizen voor ons beiden, ik vind een ruil via de post ook geen probleem.

Met vriendelijke groet,
Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op woensdag 30 november 2011 @ 14:17:
[...]

Dat is toch jouw 'woord', jouw toezegging dat je bereid bent om de deal rond te maken.

Hij reageert imho wel wat overdreven, maar hij heeft zeker een punt.
SinergyX,

bedankt voor de reactie en jouw mening, je hebt gelijk dat ik wat overdreven hebt gereageerd op de reactie van Michal, niet alleen naar jouw mening denk ik.

Wat betreft Michal, hij heeft gewoon niet netjes gehandeld aangezien hij al afspraken had gemaakt met mij.

Misschien dat Michal onder iets definitiefs de uiteindelijke ruil of een handtekening verstaat.
In dat geval hebben we inderdaad niets definitiefs afgesproken in de vorm van een tijd en datum, uitwisseling van adres gegevens etc daar heeft hij gelijk in, maar hij heeft wel zijn woord voor de ruil gegeven en is zo ongeveer twee keer akkoord gegaan, de eerste keer met de ruil zelf en de tweede keer met een ruil via de post.

Zoals ik Michal al aangaf is voor ieder z'n eigen woord relatief in ieder geval hecht ik aan het mijne waarde.

Met vriendelijke groet,
Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-09 23:03
kaiy schreef op woensdag 30 november 2011 @ 14:19:
Nee, een toezegging is het heen en weer sturen van persoonlijke gegevens en afspreken van een datum en tijd. Zo was het tenminste altijd totdat deze nieuwe feedbackbeoordeling werd ingevoerd.
Dat lijkt me ook niet helemaal realistisch.
Je bent in onderhandeling en komt met een tegenbod waar de andere partij akkoord mee gaat.
Daarmee voldoen jullie toch beide aan de geprojecteerde verwachtingen?
Dan is er toch in mijn beleving sprake van een mondelinge overeenkomst?
Dat het vervolgens over de verzendwijze gaat, benadrukt een veronderstelde overeenkomst.

Kopende partij mag dan op zijn minst op de hoogte gesteld worden dat het opeens niet doorgaat.
En daarmee bedoel ik dus voordat er toezeggingen gedaan worden aan anderen.

Dat de koper vervolgens over vertrouwen begint is niet raar aangezien je daar zelf over begonnen bent.

Ik heb een hoop positieve feedback dus ik denk dat ik wel te vertrouwen ben

Dat vertrouwens is dus gewoon niet waar gemaakt in deze.

Geen tijd hebben om een email te sturen met de nieuwe status klinkt mij ook niet lekker in de oren.
Je hebt wel meerdere mails op en neer kunnen sturen naar de nieuwe partij.
Daarmee dus doelbewust bezig om een andere deal te sluiten.
Dan moet het toch in je opkomen dat je al een toezegging gedaan had?
En met toezegging bedoel ik dus bovenstaande mondelinge overeenkomst.
Daarnaast kwamen de foto's ook op zondag wat ook een trigger is geweest om iets te laten weten.

Er is dus niemand opgelicht maar het verdient gewoon geen schoonheidsprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verzonden op maandag 28 november 2011 21:38
Martijn,

Iemand had me een hoger bedrag geboden voor de Flyer dan mijn vraagprijs en dat werd 'm dus uiteindelijk ook, ik had liever geld namelijk. Sorry dat ik dit nog zo laat laat weten maar ik heb een aantal drukke dagen gehad. Excuses voor het ongemak.

Groeten,
Michal

Dit bericht viel bij mij even verkeerd, je bied verder netjes je excuses aan dat siert je,
je geeft daarna aan "ik had liever geld namelijk" en "Sorry dat ik dit nog zo laat laat weten maar ik heb een aantal drukke dagen gehad"

"ik had liever geld namelijk"
Waarom geef je niet gelijk aan dat je voorkeur naar geld uitgaat toen ik je de ruil aanbood?

"Sorry dat ik dit nog zo laat laat weten maar ik heb een aantal drukke dagen gehad"
Het was teveel moeite om even een bericht te sturen toen je op de andere bieding inging aangezien wij ook al een eea hadden afgesproken.

Begrijp me niet verkeerd ik heb ook wel eens afspraken moeten afzeggen maar daar doe ik dan wel mijn best voor om dat even tijdig te laten afweten zodat ik iemand niet laat zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Double-X-L schreef op donderdag 01 december 2011 @ 11:17:
[...]

Je bent in onderhandeling en komt met een tegenbod waar de andere partij akkoord mee gaat.
Dat het vervolgens over de verzendwijze gaat, benadrukt een veronderstelde overeenkomst.

Kopende partij mag dan op zijn minst op de hoogte gesteld worden dat het opeens niet doorgaat.

Dat de koper vervolgens over vertrouwen begint is niet raar aangezien je daar zelf over begonnen bent.

Geen tijd hebben om een email te sturen met de nieuwe status klinkt mij ook niet lekker in de oren.
Daarnaast kwamen de foto's ook op zondag wat ook een trigger is geweest om iets te laten weten.

Bedankt voor je inbreng en grondige analyse van de correspondentie tussen Michal en mij, ben het er helemaal mee eens en ik had mijn kijk op dit topic zelf niet beter kunnen verwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zakkenjongen
Double-X-L schreef op donderdag 01 december 2011 @ 11:17:
[...]

Fijn dat je het zo eenzijdig bekijkt want ik voel me beledigd en heb gegronde redenen daarvoor, zie de manier waarop ik persoonlijk word aangesproken op mijn betrouwbaarheid in het algemeen. Daar ga je niet eens op in. Ik heb de kopende partij 1 dag later geïnformeerd en het is alsof de wereld vergaat, als dat voor jullie beide normaal is, afijn.

Maar als je dan toch zo mooi analyseert, leg dan uit hoe Lynnfield de velden 'voldoet aan beschrijving' en 'aflevering' heeft kunnen beoordelen, want daar zijn we nooit aan toegekomen.
Dat is ronduit je uitleven. Tweakers heeft niet voor niks een nieuw beoordelingssysteem uitgevoerd om alsnog overal 1 ster voor te geven als de communicatie niet goed was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michal bedankt voor je positieve bijdrage aan dit topic,

het is wel frappant en wonderbaarlijk dat jij degene bent die als eerste je mond vol hebt met "ik ben te vertrouwen" en "ik voel mij beledigd" maar als ik jou op je betrouwbaarheid aanspreek noem jij mij brutaal en zeg je dat ik jou beledigd heb terwijl jij niet netjes handelt en zelf onfatsoenlijk in je adressering bent.

Naar mijn mening ben jij een beetje een draaikont, voel je jezelf nou beledigd omdat ik je op jou betrouwbaarheid aansprak of voel je jezelf nou beledigd omdat ik je drie keer een ster gaf?

Ik wens jou heel veel succes met de sterretjes als dat is waar het jou omgaat, het is alleen betreurenswaardig dat je jou eigen aandeel in het geheel niet kan zien.

Als laatste wil ik jou nog even wijzen op het feit dat je mij van "Kinderlijk uitleven" verweet maar het enigste wat ik uit dit topic kan concluderen is dat jij als een verongelijkt kind over komt.

Net als dat jij zegt dat je betrouwbaar bent vervolgens ga je op een ander bod in terwijl je ook al andere mondelinge afspraken hebt gemaakt en verzuim je ook om dat tijdig te melden (een dm was kennelijk teveel moeite).

Waarna ik jou op je betrouwbaarheid aanspreek en ik van jou als reactie terug krijg dat ik brutaal ben en jou beledig daarna verwijt je me nog eens dat ik mij "kinderlijk uitleef".

Maar wie is hier nou eigenlijk onbetrouwbaar, brutaal, beledigend of kinderlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja, hoe vervelend misschien ook, How to - V&A feedback laten aanpassen is redelijk duidelijk. Je vraagt om verwijdering op basis van een inhoudelijke beoordeling en daar beginnen we niet aan.

Verder is het voor jullie beiden zinniger dit onderling te bespreken, ook al is er wellicht enige entertainmentwaarde voor de rest van de bezoekers.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.