Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Twee gebruikers op dezelfde PC, performance?

Pagina: 1
Acties:

• Alfredo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-07 19:40
Ik ben opzoek naar een methode om meerdere personen tegelijk op dezelfde PC te laten werken. Ik wist niet goed welke richting ik moest uitgaan, thin clients of virtualisatie, maar mijn zoektocht heeft me voorlopig dit opgeleverd. De enige vereiste is dat de tweede gebruiker (in een VM) The Sims 3 moet kunnen spelen. Alleen blijkt de grafische performance serieus tegen te vallen.

Kan dit opgelost worden met bijvoorbeeld Crossfire/SLI? Of geeft dit meer problemen dan dat het oplost? Mijn kennis van dit domein is beperkt. Zijn er andere oplossingen waar ik beter naar kan zoeken? Of zou het goedkoper/eenvoudiger zijn om enkel voor The Sims een aparte PC te kopen, vermits de systeemvereisten daarvoor niet bijzonder hoog liggen?

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ga er maar van uit dat een nieuwe PC aanschaffen eenvoudiger is...
Een normaal PC-OS (zoals Win 7 of XP) laat zonder tweaks en hacks niet zondermeer toe dat er meerdere gebruikers tegelijk op bezig zijn.
Een VM zal daar niets aan veranderen.

[edit]Je zou ook even naar [Win7 x64] Multi user remote desktop kunnen kijken. De vragen komen wel een beetje overeen...

[ Voor 22% gewijzigd door Jester-NL op 30-11-2011 11:46 . Reden: linkje toegevoegd ]

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Alfredo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-07 19:40
Bedankt voor de link, daar wordt Windows Server en VM als oplossing gezien. In VMWare kan je USB-apparaten toewijzen aan een bepaalde VM. Dat lost het probleem van dubbele toetsenbord en muis op. VMWare laat je dan gewoon op het tweede scherm fullscreen draaien. Alleen de performance blijft een mogelijk probleem.

Windows MultiPoint Server ga ik ook zeker bekijken.