Dit klopt uiteraard niet. Er zit een condensator in, ergo de TV verbruikt stroom. 0 Watt is het alleen als je de komma weglaat. Nog steeds mooi, maar beetje suggestief.
Altijd handig als je even zegt waar het over gaat. Dit artikel dus: nieuws: Nieuwe Toshiba Regza-tv verbruikt 0W in stand-by
Die TV trekt stand-by gewoon 0Watt (niks) uit de het lichtnet. En daar gaat het juist om.
Die TV trekt stand-by gewoon 0Watt (niks) uit de het lichtnet. En daar gaat het juist om.
Ey!! Macarena \o/
Juridisch zal het wel kloppen wat er staat, maar verder lijkt het mij een technische truc om marketing-praat te mogen publiceren.
De energie die elke andere TV tijdens standby verbruikt zal deze TV dus ook verbruiken - maar dan gedurende normaal bedrijf bovenop het normale verbruik. De standby-stroom moet toch ergens vandaan komen, effectief is het stroomverbruik dus niet minder - enkel de momenten waarop die stroom uit het lichtnet gehaald wordt zijn anders dan bij gewone TV's.
Ofwel: met een technisch foefje weten ze gratis reklame dankzij dit soort nieuwsberichten te scoren; het milieu is er volgens mij niets beter van geworden.
De energie die elke andere TV tijdens standby verbruikt zal deze TV dus ook verbruiken - maar dan gedurende normaal bedrijf bovenop het normale verbruik. De standby-stroom moet toch ergens vandaan komen, effectief is het stroomverbruik dus niet minder - enkel de momenten waarop die stroom uit het lichtnet gehaald wordt zijn anders dan bij gewone TV's.
Ofwel: met een technisch foefje weten ze gratis reklame dankzij dit soort nieuwsberichten te scoren; het milieu is er volgens mij niets beter van geworden.
Laten we dit maar even centraal houden: Nieuwe Toshiba Regza-tv verbruikt 0W in stand-by
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
Dit topic is gesloten.
![]()