Twijfel tussen de Dell U2312HM en de Samsung S27A350H

Pagina: 1
Acties:

• Demoric
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-09-2024
Hallo,

ik sta op het punt om een nieuw systeem aan te schaffen. Ik heb thuis nog een oude 20 inch tft monitor staan en wil dus ook een nieuwe monitor, ga de oude als tweede gebruiken voor surfen/chatten tijdens games etc.

Nu tijfel ik echter zeer tussen de Dell Ultrasharp U2312HM en de Samsung Synchmaster S27A350H.

Welke monitor raden jullie mij aan? Misschien mensen die 1 van beide monitors bezitten?
Ik ben van plan om er voornamelijk games op te spelen, zoals Diablo3, starcraft2 en af en toe een shooter oid.

Dell Ultrasharp U2312HM
Pros:
  • Goedkoper
  • Ietwat minder lomp groot dus kijkafstand minder groot?
  • Algehele betere beeldkwaliteit vanwege IPS panel
Cons:
  • Minder hoge resolutie
  • Lagere responstijd
Samsung Synchmaster S27A350H
Pros:
  • Hogere resolutie 27 inch
  • Betere responstijd
Cons:
  • Duurder
  • Mindere algehele beeldkwaliteit
  • Grote kijkafstand?

• ejtnaj
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-02 10:39
De resolutie is niet hoger omdat het 27 inch is. Ze zijn allebei dezelfde 1920x1080. Dan is de kijkafstand belangrijk, en hoe dichterbij je zit, hoe minder scherp de Samsung zal lijken.

Aangezien je al een 22 scherm op je bureau hebt, zou je dan niet de hele tijd naar voren en naar achteren moeten gaan zitten als je tussen de schermen zou switchen (27 inch geval)?

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:31
Ik vind die Dell echt een steal, heeft ook vrij lage lage responsetijd. Ik zou voor mezelf nooit wat anders dan IPS kopen, dus voor mij zou het vrij makkelijk zijn :)

Maar het is een vrij basale keuze die je zelf moet maken: IPS kwaliteit vs grootte.

Anyway:
[BBG aanschaf] Monitoren

[ Voor 10% gewijzigd door - J.W. - op 29-11-2011 11:47 ]