Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ultra portable laptop +15" gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 246 views

• HaydenNL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-08 23:36
Wie kan mij helpen met het vinden van een nieuwe laptop ? Ik zoek een ultra portable laptop (gewicht is belangrijkste factor), maar wel minimaal een scherm heeft van 15" maar liefst nog 17". Het is een zakelijke laptop dus veel geheugen, grootte videokaart of wat dan ook is niet nodig. Liefst een i5 of i7, 4 gig, 120 gig ssd en intel hd videokaart.

Tot nu toe kan ik dat allemaal wel vinden, alleen zijn die schermen allemaal 13,3". Tot nu toe gevonden, maar te klein, Macbook Air, Asus Ultra Portable series en Sony Vaio Z-series.

Dus wie o wie kan mij een zakelijke laptop aanraden met een groot scherm?

• Relis
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:27
Over het algemeen bestaan er zo goed als geen 13"+ portables, zodra je groter dan 13" gaat dan worden de concepten van een groter scherm en portability eigenlijk steeds meer onverenigbaar, tegenstrijdig zou je eigenlijk wel kunnen zeggen.

Voor zover als ik weet zijn de 15" Macbook Pro's vrij dun en licht, of het de lichtste zijn...
Ik had in 2008 een MBP en die was verreweg de dunste en de lichtste tussen zo'n beetje elke andere 15" die er in m'n omgeving was maar goed de technologie heeft niet stil gestaan ondertussen.

Er zijn (vrij sterke) geruchten dat ergens Q1 2012 er een Macbook Air van 15" uit komt.
Misschien wat te ver in de toekomst maar het wachten wel waard als je een échte 15" ultraportable wilt.

• HaydenNL
Wellicht verkeerd uitgelegd door mij, maar batterijduur is niet van belang. Er kan eigenlijk altijd op stroom gewerkt worden, maar vanwege het vele reizen en verschillende werkplekken moet hij vooral licht zijn en niet lang meegaan.

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-11 11:05

disjfa

be

In de pricewatch kan je toch gewoon filteren op gewicht :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-11 11:00

Sick Nick

Drop the top!

Relis schreef op maandag 28 november 2011 @ 22:01:
Over het algemeen bestaan er zo goed als geen 13"+ portables, zodra je groter dan 13" gaat dan worden de concepten van een groter scherm en portability eigenlijk steeds meer onverenigbaar, tegenstrijdig zou je eigenlijk wel kunnen zeggen.

Voor zover als ik weet zijn de 15" Macbook Pro's vrij dun en licht, of het de lichtste zijn...
Ik had in 2008 een MBP en die was verreweg de dunste en de lichtste tussen zo'n beetje elke andere 15" die er in m'n omgeving was maar goed de technologie heeft niet stil gestaan ondertussen.

Er zijn (vrij sterke) geruchten dat ergens Q1 2012 er een Macbook Air van 15" uit komt.
Misschien wat te ver in de toekomst maar het wachten wel waard als je een échte 15" ultraportable wilt.
De 15" pro doet ruim 2.5 kilo, de 13" pro doet iets meer dan 2 kilo. De 15.5" FullHD Sony VAIO SE is minder dan 2 kilo, doe er je voordeel mee ;) Verkrijgbaar met i5/i7 en SSD online bij Sony zelf (of een standaard model kopen en dan zelf de SSD plaatsen).

• HaydenNL
Morgen Sony bellen over de SE 15,5. Via internet kan je wel 2 ssd's erin zetten, maar geen ssd + hdd :-/

Thanks 4 the tip Nick :D

Verwijderd

De SE inderdaad. Meer keuze is er simpelweg niet (nu ja, 2e hands latitude Z600 misschien). Je kan de DVD drive eruit slopen en een SSD in plaatsen.

Maar, losse aankoopadviestopics zijn hier niet meer toegestaan, daar hebben we de NBBG topics voor. [NBBG Aanschaf] Businessnotebook Juni 2011 lijkt mij het meest geschikt, maar het maakt niet veel uit welk topic je kiest: er is er in dit geval geen een ideaal. Dit topic gaat echter op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.