Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-11 12:44
Kan iemand mij bevestigen of ontkennen of je met een Wildfire S alleen maar Custrom ROM's kunt installeren als de telefoon S-OFF is?

Ik lees her en der berichten over Custrom ROM's dat je telefoon S-OFF moet zijn namelijk.

Mijn zus heeft een Wildfire S, sinds een maand ongeveer, maar het geheugen is nu al bijna op...
Ze heeft echt nog niet veel geinstalleerd ofzo. Het is wel een T-Mobile branded toestel, dus er staan wel wat dingen op die een beetje overbodig zijn.

Zijn er uberhaupt risico's om een branded T-Mobile toestel te voorzien van een nieuwe ROM? Het liefst zou ik niks aan de ROM willen doen, maar daar ontkom je waarschijnlijk niet aan als je iets wilt doen met DATA2SD denk ik?

Gaat het eventueel unrooten van een Wildfire S hetzefde als bij een Desire? Bijvoorbeeld via Unrevooked? Ik zie hier alleen de gewone Wildfire staan.

• Condor70
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-11 07:30
Disclaimer: Ik heb geen Wildfire S (precies om deze reden).

Je hebt gelijk voor zover ik weet. Je zal het toestel eerst S-OFF moeten maken (e.g. met een XTC Clip) voor je een custom rom kunt installeren. Vanwege deze reden zijn er zijn helaas ook niet veel custom roms beschikbaar.

ps. Voor het verplaatsen van apps naar SD geen custom rom nodig. Je kunt namelijk ook Link2SD gebruiken (maar daarvoor het je weer root rechten nodig en - je raad het al - een S-OFF bootloader).

[ Voor 9% gewijzigd door Condor70 op 28-11-2011 13:14 ]

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:03
jammer genoeg heb je voor root ook S-OFF nodig:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1195275
(net zoals je S-OFF nodig hebt voor custom roms)

waar je wel mee kan beginnen is checken of er apps zijn van zichzelf (dus zonder extra tools) al naar SD verplaatst kunnen worden, als dit bij een aantal grote apps lukt ben je al een heel eind.

wellicht dat er in diverse "unlock toko's" XTC clips aanwezig zijn, dan kan je voor een tientje of wat je wildfire s laten behandelen

[ Voor 23% gewijzigd door Prulleman op 28-11-2011 13:18 ]

Strava

• Condor70
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-11 07:30
Inderdaad, ook voor root heb je een S-OFF bootloader nodig.

Misschien is een group buy van een XTC Clip wat voor je?

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-11 12:44
Waarom is dit bij de Wildfire S zo gedaan?

@Prulleman: Ik heb al gekeken, er konden ene paar apps verplaatst worden naar de SD kaart. Maar grote apps als Maps moeten op het interne geheugen.

Maar het is best bizar dat een toestel na een week of 4 al volgelopen is.

Ik zal eens kijken voor de XTC clip.

@Condor70: Die group buy is geen optie helaas. Ik gebruik haast geen Ebay, en heb geen 10 reviews oid. Ook is het een voorwaarde dat je in de UK woont.

[ Voor 21% gewijzigd door Buffalo op 28-11-2011 18:26 ]

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:03
misschien kan je aan deze user vragen waar hij S-OFF vandaan heeft:
[HTC Wildfire] S-OFF & Rooten, zeer graag hulp gezocht

Strava

Verwijderd

Hoi allemaal,

Ik zat net dit topic door te lezen omdat ik met hetzelfde probleem zit. Mijn wildfire s zit vol terwijl er weinig apps op staan. Ik word er gek van om elke keer de cache te legen enzo.

Ik vroeg me af of iemand op de wildfire s een custom rom gezet heeft en hoeveel dit oplevert. Ik heb nu 135 MB ter beschikking (wat dus vol zit). Hoeveel krijg je na een custom rom?

• fifarunnerr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19:18
Condor70 schreef op maandag 28 november 2011 @ 13:17:
Inderdaad, ook voor root heb je een S-OFF bootloader nodig.
Voor root is in sommige gevallen geen S-OFF nodig. Voor de originele wildfire is er namelijk een lange tijd geweest dat je hem wel kon rooten(en custom ROMs installeren), maar dat S-OFF niet mogelijk was.

Het verschil tussen S-OFF en S-ON is, is dat S-OFF het mogelijk maakt om tijdens runtime de systeem-partities te wijzigen. Met S-ON kan je alleen die partities wijzigen als je in de bootloader of recovery zit. In het geval van de wildfire S zijn die allebei beveiligd en kan je zowel inde bootloader als in de recovery niets leuks doen.

In het geval van de originele wildfire(en andere HTC's) moet je de telefoon eerst S-OFF maken, dit wordt gedaan door er een nieuwe bootloader op te zetten. Die methode maakt gebruik van een lek in de HTC-beveiliging(al is dit lek niet gevaarlijk voor gebruikers). Voor die methode is er wel zogenaamde 'temp-root' nodig, oftewel: root-toegang totdat je je telefoon herstart. Aangezien dat laatste nog niet beschikbaar is voor de Wildfire S, kunnen ze niet ook niet kijken of ze een nieuwe bootloader kunnen flashen.

Met die nieuwe bootloader(die S-OFF is), kan ook een nieuwe recovery worden geïnstalleerd. En dat zorgt er weer voor dat je custom ROM's kan draaien.

Maar het kan dus ook dat ze het wel voor elkaar krijgen om een nieuwe recovery te installeren, maar geen nieuwe bootloader. Dan heb je dus nog S-ON, maar met dat nieuwe recovery kunnen dan wel nieuwe ROM's/root geïnstalleerd worden.

Nog even ter verduidelijking: Een custom ROM installeren geeft geen garantie dat je daadwerkelijk extra plaats hebt voor applicaties.
Root geeft je de mogelijkheid om de applicaties volledig op je SD-kaart te zetten(met bijvoorbeeld Link2SD).

Ook is er nog een mogelijkheid om de partities op je wildfire S te veranderen, en dan ligt het aan je custom ROM hoeveel ruimte er vrijgemaakt kan worden(mijn originele wildfire ging van 170 MB voor apps naar 300 MB).

@Buffalo, Unrevoked werkt niet voor de Wildfire S, en voor zover ik weet is het - na gebruik van de XTC-clip - niet mogelijk om je telefoon weer helemaal terug naar stock te zetten. Wel kan je natuurlijk terug de originele HTC ROM installeren zonder root-toegang, maar dan heb je nog steeds die S-OFF door de XTC-clip.

Maar als er een methode is om via software de bootloader/recovery aan te passen is dit wél terug te zetten.

En eigenlijk het grootste risico is als je een nieuwe bootloader er op gaat zetten, dat kan je vergelijken met het installeren van een nieuwe BIOS-versie. Als dat faalt, dan heb je een probleem. Maar die kans is bijna verwaarloosbaar klein. Ik ben nog niemand tegengekomen die dat had, maar het is wel mogelijk. Daarna kan er nog genoeg fout gaan, maar dat is dan eigenlijk altijd wel te herstellen(zie dat als het installeren van een nieuw OS of het verwijderen van wat windows bestanden).

Oh, en tot slot: Het verwijderen van system apps heeft vaak geen zin, aangezien dat weer op een andere partitie staat(zie dat als het verwijderen van bestanden op je USB-stick om te zorgen dat je meer gegevens op je C partitie kan zetten). Dat heeft alleen nut als je daarna gaat her-partitioneren, maar daar heb je wél S-OFF voor nodig.
Pagina: 1